LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben al weken met Unive bezig om te weten over champix of de huisarts het kan begeleiden ,ik heb nog nooit zo'n flutverzekeraar meegemaakt.

De aanvraag is al via mijn huisarts gedaan , telefonisch is gezegd dat de huisarts mag begeleiden , via de mail denk je ...die sporen niet , want dan mag de huisarts het weer niet. althans dat is onvoorstelbaar onduidelijk.

Op mails geven ze trouwens geen antwoord, of je krijgt een mail waarvan je denkt wat moet ik daar nu mee zo onduidelijk.
Zelfs mijn huisarts komt niet uit die mail zo onduidelijk , het begint er op te lijken dat ze dit niet echt met de beste wil om mensen van het roken af te krijgen doen.

telefonisch zijn ze helemaal lachwekend helaas, als je iets wilt weten snappen ze niet eens wat champix is, en dat werkt dan bij een zorgverzekering.

Ik zeg duidelijk na dit jaar ben ik weg bij Unive want je plukt daar echt geen vruchten van maar alleen maar ergenis met leugens en bedrog.

weet hier iemand nog een verzekeraar die eerlijk en duidelijk is en niet duur?

alvast bedankt.

wouters-w

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door wouters-w »

weet hier iemand nog een verzekeraar die eerlijk en duidelijk is en niet duur?
Die bestaan toch niet in Nederland.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door snepke »

Ik ben bij cz-direct een internet verzekering.
Is niet duur (incl tandarts en fysio)105,86 euro.

Ik weet alleen niet op je daar champix vergoed krijgt,heb het nooit hoeven te gebruiken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

dank je snepke , ik zit tot eind van het jaar aan Unive vast maar ik ga er wel weg want dit is niks je krijgt nergens een normaal antwoord op.

is dat trouwens basis verzekering snepke?



@wouters w , mag het toch wel hopen al zie ik zorgverzekeraars als iets wat alleen maar op geld belust is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Bovendien komt het wel ten laste van je eigen risico.

die is al betaalt Vogels

en voor een duppie op de 1 ste rij? zo goedkoop is Unive niet, en dan ook nog slecht wat communicatie betreft!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
zo goedkoop is Unive niet
Heb geen bedragen in mijn hoofd, maar Unive valt onder de goedkopere verzekeraars, dacht ik.
basis zit je op 1 euro na op 100 euries is niet echt goedkoop, ik verwacht wel van een verzekeraar duidelijkheid en dat bieden ze niet ook niet naar mijn huisarts toe.

mails krijg je als automatisch antwoord op , binnen 2 werkdagen...die zijn inmiddels opgelopen tot 2 weken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

dank je vogels , ik zal eens kijken bij die jij en snepke hebben opgenoemd, helaas moet je tot eind van het jaar blijven bij degene die ik al heb , maar goed jaar is zo om.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:dank je vogels , ik zal eens kijken bij die jij en snepke hebben opgenoemd, helaas moet je tot eind van het jaar blijven bij degene die ik al heb , maar goed jaar is zo om.
Je kan nu al vast een beetje rondkijken en vergelijken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
Je kan nu al vast een beetje rondkijken en vergelijken.

doe ik , dank je ,had nog een klacht ingediend weer geen antwoord wat een flut berijf dat Unive.

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door witte angora »

doe ik , dank je ,had nog een klacht ingediend weer geen antwoord wat een flut berijf dat Unive.
Vertel mij wat. Ik heb er gewerkt (op het hoofdkantoor in Zwolle) de laatste drie weken was op de afdeling waar alle aanvragen voor verzekeringen en offertes binnenkomen.

Was er een kaartje binnengekomen met een verzoek om informatie (zo'n ding dat je alleen een kruisje hoeft te zetten), had de beste aanvrager een specifieke vraag gesteld. Tot twee keer toe gevraagd of daar geen antwoord op gegeven moest worden, nee hoor, doen we niks mee.

Was het laatste bedrijf waar ik gewerkt heb trouwens, van daaruit kwam ik in de ziektewet, en de WAO. :evil:
als je iets wilt weten snappen ze niet eens wat champix is
Dan staat het niet in het systeem, en kennen ze het inderdaad niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Was het laatste bedrijf waar ik gewerkt heb trouwens, van daaruit kwam ik in de ziektewet, en de WAO.

bij zo'n bedrijf als Unive ken ik me voorstellen dat iemand in de WAO komt , want je bloeddruk gaat onvoorstelbaar omhoog , wat een waardeloze zorgverzekeraar, ze willen dan nu dat je het via stivoro doet, maar die hebben de balle verstand van medicijnen.

als je niet lekker of bijwerkingen krijgt van de champix moet je naar de huisarts.

mijn aanvraag is al onderweg dus geen idee hoe dit verder loopt , ik weet wel dat ik niks maar dan ook niks betaal.

ik vind dat de huisarts de aangewezen persoon is om te begeleiden die kent je het beste en die moet ook als er iets is ingrijpen.

Unive zou een voorbeeld moeten nemen aan sowieso Menzis die niet moeilijk doet als zowel de andere verzekeraars die het ook via de 1ste lijn de huisarts doen.

afwachten maar , ze zijn in ieder geval eind van dit jaar mij als klant kwijt vertrouwen in hun is 0,0

nou WA in het systeem of niet , ze moeten toch weten wat champix is , ik kreeg nog de domme vraag " is dat om te stoppen met roken"? dat ik denk e i k e l s
Laatst gewijzigd door ciske op 08 aug 2011 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door witte angora »

ze zijn in ieder geval eind van dit jaar mij als klant kwijt vertrouwen in hun is 0,0
Ik ben ooit door een tussenpersoon van hen gebeld of ik mijn verzekeringen bij Univé wilde af sluiten. Heb dus mijn verhaal verteld, kreeg het zeer dringende advies van die tussenpersoon om dan maar niet op dat aanbod in te gaan.

Zegt toch wel genoeg, denk ik.
nou WA in het systheem of niet , ze moeten toch weten wat champix is , ik kreeg nog de domme vraag " is dat om te stoppen met roken"? dat ik denk ******.
Echt, neem maar van mij aan dat als het niet in het systeem staat, dat ze het ook niet kennen. Als het in het systeem stond had je al antwoord gehad. Of niet, je wilt niet weten hoe het gaat.

Beter kun je niet bellen, je wordt achter je rug om vierkant uitgelachen of belachelijk gemaakt.
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 aug 2011 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

dat zegt zeker genoeg, ik heb nog nooit zo'n onbeschofte behandeling als bij Unive gehad, mails geen antwoord , door de telefoon weten ze niks, dat ik denk goeigrutten wat een ....nou ja vul maar in.

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan je het verhaal wel vertellen, hoe ze met personeel omgaan.

Via Randstad ben ik daar binnengekomen, voor een half jaar, op de afdeling bemiddeling. Dat is een afdeling die alleen maar geld kost, wij bemiddelden tussen onze klanten en andere maatschappijen.

Na dat half jaar kreeg ik een contract voor een half jaar aangeboden. Echt tijdelijk, want de afdeling moest gereorganiseerd worden, er moesten mensen weg. Maar ik blij natuurlijk, dus dol enthousiast aan de collega's verteld.

Rent er eentje meteen van de afdeling af, zonder te zeggen waar naar toe. Even later moest er een tweede ergens heen, zonder te zeggen waar naar toe.

Twee dagen later moest ik weer bij PZ komen, ik werd op staande voet ontslagen, omdat ik in dat hele halve jaar een keertje van de afdeling af was zonder te zeggen waar ik naar toe ging.

Heb dus uitgelegd dat ik naar een andere afdeling was om iets te vragen, wat trouwens iedereen deed. Alleen, men legde daar iets uit over het nieuwe systeem, daardoor duurde het wat langer.

Maar je kunt je voorstellen, als je om zo'n reden ontslag op staande voet krijgt (terwijl er nog geen eens een contract is, maar wel een half jaar via het uitzendburo, dan heb je ook rechten) dat het niet helemaal spoort.

Ik mocht echter wel verder op een andere afdeling, onder hetzelfde afdelingshoofd (dat mokkel had dus twee afdelingen onder haar hoede).

Dat was dus die laatste afdeling waar ik drie dagen gewerkt heb, en uiteindelijk in de WAO kwam.

Als je wilt weten hoe collegiaal het is daarzo: als de collega naast mij iets 'mee te delen' heeft, begon ze gewoon haar verhaal te doen, zonder even de aandacht te trekken. Dus voor ik door had dat ze iets aan het vertellen was, had ze het verhaal al half verteld. En ik hoefde niet te vragen of ze het wilde herhalen, dat vertikte ze.

Zo gaat dat dus in Zwolle, bij Univé. Ze blieven namelijk geen Amsterdammers daarzo.

Dan snap je nu dus het advies van die tussenpersoon.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

tja was mij wel opgevallen dat daar een boel langs elkaar heengaat, maar goed we moeten maar zien nogmaals mijn aanvraag is al doorgefaxt via de huisarts en ik betaal echt niks , nul , nul krijgen ze van mij.

als je zoiets als verzekeraar niet kan regelen , dan moet je er niet aan beginnen vind ik.

al met al had ik dus al bijna aan de champix kunnen beginnen maar nu met dit gedoe duurt het dus nog langer leuk, Unive...pluk je echt geen vruchten van.

witte angora
Berichten: 30847
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan je nog wel wat meer vertellen wat voor achterlijke organisatie dat is.

Het hoofdkantoor is een zelfstandige organisatie. De kantoren in het land, zijn zelfstandige organisaties die de naam Univé dragen, en de produkten van Univé voeren. Maar die staan daar helemaal los van. In het gebouw van het hoofdkantoor in Zwolle zit ook zo'n tussenpersoon, op de benedenverdieping, maar die staat dus helemaal los van het hoofdkantoor.

Het was onze gewoonte, als er een spoedklus was (gebeurde met name met reisverzekeringen) om het dan even naar beneden te brengen. Je doet het voor de klant tenslotte, niet waar?

Afijn, die tussenpersoon in Zwolle ging fuseren met een kantoor ergens in Noord-Holland, en dat werd dus het administratieve centrum van die tussenpersoon. Dus voortaan moesten wij alle post voor dat kantoortje vanuit Zwolle naar Noord-Holland sturen, en die stuurde het weer terug naar het kantoortje in Zwolle. Met als gevolg dat polissen en dergelijke minimaal drie dagen langer onderweg waren. Ook de spoedklussen.

Terwijl de fysieke afstand tussen onze afdeling en dat kantoor twee verdiepingen bedroeg.

Sporen doen ze inderdaad niet, daarzo.

Je snapt dus wel dat die tussenpersoon die mij die verzekeringen aanbood, me al als klant zag... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 aug 2011 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

wouters-w schreef:
Sporen doen ze inderdaad niet, daarzo.
seconds-out nu hoor je het ook eens van een ander :lol:
zeg wouters w, stop hier mee, en als amsterdammers niet sporen...ik ben er ook 1 dus dimme graag!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Afijn, die tussenpersoon in Zwolle ging fuseren met een kantoor ergens in Noord-Holland, en dat werd dus het administratieve centrum van die tussenpersoon. Dus voortaan moesten wij alle post voor dat kantoortje vanuit Zwolle naar Noord-Holland sturen, en die stuurde het weer terug naar het kantoortje in Zwolle. Met als gevolg dat polissen en dergelijke minimaal drie dagen langer onderweg waren. Ook de spoedklussen
klopt hoofdkantoor zit nu in Alkmaar.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

de huisarts heeft een recept uitgeschreven voor champix
en een speciale machtiging die moet hij hebben liggen mof de apotheek
daarmee kreeg ik de champix
ben verzekerd bij ftbo die ik trouwens niet duur en goed vind
en niet alle verzekeringen vergoeden dit
mijn zoon heeft bv izz die vergoed het dus niet
op de machtiging staan de verzekeringen die het niet vergoeden
na 1 jan 2012 vergoed geen ene verzekering het meer

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

mijn verzekering vergoed het wel , alleen zijn ze onduidelijk , spreken elkaar tegen , telefonisch was gezegd, jawel de huisarts mag begeleiden, dus die heeft een machtiging naar Den Haag gefaxt , dus als het goed is krijg ik komende week de champix binnen.

het is de verzekering die er een zootje van maakt , als je daar allemaal langs elkaar heen kletst dan hebben klanten daar niet veel aan.

Unive geeft hiermee duidelijk de indruk eigenlijk niet te willen betalen terwijl ze dat wel moeten doen.

geen iets om een pluimpje voor te krijgen van Unive dan moeten ze ook geen tekts er achter aan zetten van ...je plukt de vruchten ...want dat maken ze echt niet waar.

Gesloten