Ik heb een persoons-- gebondenbudget PGB AWBZ, en elk jaar moet je verantwoording afleggen van gelden die je hebt gebruikt om zorg in te kopen. Aan het einde van elk jaar moet je dan deze zelf ingekochte zorg verantwoorden en ook terugbetalen aan het zorgkantoor. zo ook over 2013. Over het afgelopen jaar moest ik na de definitieve vaststelling van het zorgkantoor ,
meer dan zeven mille terugbetalen. Bij het overmaken van het het bedrag , heb ik mij waarschijnlijk vergist in het rekeningnummer die automatisch wordt aangevuld vanuit het adresboek van mijn ING internetbankieren en heb deze zonder te controleren weg gezonden ter betaling in de veronderstelling dat ik deze aan het zorgkantoor heb overgemaakt. Niets bleek minder waar,want per vergissing ging de overboeking van dit enorme bedrag linea recta naar de rekening van AGIS zorgverzekering. Ik schrok mij helemaal kapot want met een druk op de knop werd het geld wat ik overhad van mijn zorg subsidie , en aan het zorgkantoor moest betalen, weggezonden naar een andere afdeling binnen het AGIS concern en mijn grootste zorg was, hoe krijg ik dit bedrag zo snel weer terug op de rekening waarvan deze is afgeboekt. ING mijn huisbankier wilde of kon mij niet helpen, en verwees mij naar klantenservice van deze zorgverzekeraar. Deze stak meteen een verhaal af ,dat het geld in beslag zou worden genomen en eerst eens zou worden gekeken of er nog posten ten laste van mij , openstonden. Dit was niet het geval , want ik betaal elke maand gewoon op tij, dus meen ik dat AGIS geen enkel recht noch titel heeft om dit geld wat onterecht op hun rekening is overgemaakt langer vast te houden dan strikt noodzakelijk is. Volgens klantenservice kan het wel eens langer dan 4 weken gaan duren eer ik dit geld wat toebehoort aan het AGIS zorgkantoor, Nota bene dezelfde organisatie alsnog dit bedrag aan hen kan overmaken. Het kan nog een lastige dobber worden vrees ik eer ik deze 7000 euro weer terug krijg op mijn rekening wie heeft hier meer ervaring mee. Het is een domme fout dat geef ik toe, maar wel een fout die iedereen kan overkomen. Normaal controleer ik altijd rekeningen ,na deze te hebben ingevoerd, en ruim voordat ik déze heb weggezonden op, juistheid om dit soort fouten te voorkomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vekeerde overboeking zorkantoor bij zorgverzkering AGIS
Re: Vekeerde overboeking zorkantoor bij zorgverzkering AGIS
Als je zoals je zegt geen openstaande bedragen op je zorgverzekering bij Agis hebt staan, komt dat geld wel terug. Maar als zij zeggen hiervoor 4 weken nodig te hebben, is dat blijkbaar noodzakelijk om in al hun systemen, met maandelijks miljoenen transacties/mutaties, dit weer recht te breien. Zo werken zulke grote instanties bijvoorbeeld met vaste betalingsdagen, en daar kan geen enkel persoon die jij aan de telefoon kan krijgen op eigen houtje iets aan veranderen. Je zal je dus moeten schikken naar hun wensen, wat me sowieso een goed idee lijkt, aangezien jij iets van hun gedaan wilt hebben.hunni050 schreef:Ik heb een persoons-- gebondenbudget PGB AWBZ, en elk jaar moet je verantwoording afleggen van gelden die je hebt gebruikt om zorg in te kopen. Aan het einde van elk jaar moet je dan deze zelf ingekochte zorg verantwoorden en ook terugbetalen aan het zorgkantoor. zo ook over 2013. Over het afgelopen jaar moest ik na de definitieve vaststelling van het zorgkantoor ,
meer dan zeven mille terugbetalen. Bij het overmaken van het het bedrag , heb ik mij waarschijnlijk vergist in het rekeningnummer die automatisch wordt aangevuld vanuit het adresboek van mijn ING internetbankieren en heb deze zonder te controleren weg gezonden ter betaling in de veronderstelling dat ik deze aan het zorgkantoor heb overgemaakt. Niets bleek minder waar,want per vergissing ging de overboeking van dit enorme bedrag linea recta naar de rekening van AGIS zorgverzekering. Ik schrok mij helemaal kapot want met een druk op de knop werd het geld wat ik overhad van mijn zorg subsidie , en aan het zorgkantoor moest betalen, weggezonden naar een andere afdeling binnen het AGIS concern en mijn grootste zorg was, hoe krijg ik dit bedrag zo snel weer terug op de rekening waarvan deze is afgeboekt. ING mijn huisbankier wilde of kon mij niet helpen, en verwees mij naar klantenservice van deze zorgverzekeraar. Deze stak meteen een verhaal af ,dat het geld in beslag zou worden genomen en eerst eens zou worden gekeken of er nog posten ten laste van mij , openstonden. Dit was niet het geval , want ik betaal elke maand gewoon op tij, dus meen ik dat AGIS geen enkel recht noch titel heeft om dit geld wat onterecht op hun rekening is overgemaakt langer vast te houden dan strikt noodzakelijk is. Volgens klantenservice kan het wel eens langer dan 4 weken gaan duren eer ik dit geld wat toebehoort aan het AGIS zorgkantoor, Nota bene dezelfde organisatie alsnog dit bedrag aan hen kan overmaken. Het kan nog een lastige dobber worden vrees ik eer ik deze 7000 euro weer terug krijg op mijn rekening wie heeft hier meer ervaring mee. Het is een domme fout dat geef ik toe, maar wel een fout die iedereen kan overkomen. Normaal controleer ik altijd rekeningen ,na deze te hebben ingevoerd, en ruim voordat ik déze heb weggezonden op, juistheid om dit soort fouten te voorkomen.
Re: Vekeerde overboeking zorkantoor bij zorgverzkering AGIS
Beste Hunni050,hunni050 schreef:Ik heb een persoons-- gebondenbudget PGB AWBZ, en elk jaar moet je verantwoording afleggen van gelden die je hebt gebruikt om zorg in te kopen. Aan het einde van elk jaar moet je dan deze zelf ingekochte zorg verantwoorden en ook terugbetalen aan het zorgkantoor. zo ook over 2013. Over het afgelopen jaar moest ik na de definitieve vaststelling van het zorgkantoor ,
Ik wil graag voor je uitzoeken hoe wij jou je € 7000,- zo snel mogelijk terug kunnen storten. Wil je in een privébericht of een e-mail aan [email protected] persoonlijke gegevens doorgeven? Ik heb de volgende gegevens nodig:
- Jouw BSN
- Postcode
- Huisnummer
- Geboortedatum
Ik heb je dit bericht ook als privébericht gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Michiel
Agis Zorgverzekeringen Webcare