LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verdragspolis
verdragspolis
Daar ik in het buitenland werk heb ik qua verzekering maar één mogelijkheid, en wel: CZ
( belachelijk dat ik geen vrije keuze heb )
Als aanvullende verzekering heb ik : Top.
Ik maak veel gebruik van Osteopaathie, wat valt onder Alternatieve zorg en vergoed tot van € 600,00 p/j
Dit verbruik ik dan ook.
Mijn vrouw welke verzekerd is bij VGZ en ook gebruikt maakt van Osteopathie krijgt hiervoor € 1000,00 vergoed.
Maar voor mij is er geen andere mogelijkheid: Ik kan / moet alleen bij cz verzekeren !!!
Wie heeft dezelfde ervaring ??
( belachelijk dat ik geen vrije keuze heb )
Als aanvullende verzekering heb ik : Top.
Ik maak veel gebruik van Osteopaathie, wat valt onder Alternatieve zorg en vergoed tot van € 600,00 p/j
Dit verbruik ik dan ook.
Mijn vrouw welke verzekerd is bij VGZ en ook gebruikt maakt van Osteopathie krijgt hiervoor € 1000,00 vergoed.
Maar voor mij is er geen andere mogelijkheid: Ik kan / moet alleen bij cz verzekeren !!!
Wie heeft dezelfde ervaring ??
-
Re: verdragspolis
Waarom de verdragspolis alleen via CZ af te sluiten is, weet ik niet.
Wat de aanvullende verzekeringen betreft, is het verschil minder dan u denkt. De VGZ aanvulling BEST kost €31,99 en levert tot €800 aan alternatieve zorg. De CZ aanvulling TOP kost €28,40 en levert tot €650 aan alternatieve zorg.
Wat de aanvullende verzekeringen betreft, is het verschil minder dan u denkt. De VGZ aanvulling BEST kost €31,99 en levert tot €800 aan alternatieve zorg. De CZ aanvulling TOP kost €28,40 en levert tot €650 aan alternatieve zorg.
Het gaat me er niet om wat de premie is, maar het gaat er om dat ik alleen cz kan kiezen en dus maar € 650,00 vergoed krijg.
Als ik kon kiezen en zou VGZ kiezen, kreeg ik tot € 1000,00 vergoed !!!!
Als ik kon kiezen en zou VGZ kiezen, kreeg ik tot € 1000,00 vergoed !!!!
En waarom kun je niet veranderen van zorgverzekeraar?
Nederlandse staat heeft dit zo bepaald !!!
Over vrijheid van keuze gesproken !!!
-
De verdragspolis ( basisverzekering) is gratis. CZ is aangewezen als de zorgverzekeraar die deze polissen moet leveren. Waarom? Zo zijn de regels nu eenmaal.
De polis moet beschouwd worden als een extra service. Immers u mag ook gebruik maken van de zorg in uw werkland.
De polis moet beschouwd worden als een extra service. Immers u mag ook gebruik maken van de zorg in uw werkland.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 27 nov 2014 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien kunt u alleen een aanvullende verzekering afsluiten bij VGZ. Bij de meeste verzekeraars kan dit, zonder dat u daar de basisverzekering heeft afgesloten. Kan dan wel een toeslag op de premie worden berekend. Ik zou VGZ maar eens bellen als ik u was.
En die zijn in het algemeen een stuk duurder...Mathilde D. schreef:U kunt ook kiezen voor een polis in het buitenland.
Zozo.. dus we hebben daar ook een wet voor? Vast niet. Leg het me eens uit, want ik vind het nog steeds een verwarrend verhaaltjesef schreef:Nederlandse staat heeft dit zo bepaald !!!
Als je in buitenland werk, kun je gebruik maken van zowel Nederlandse als buitenlandse verzekering.
( in dit geval Duitsland )
Voor de aanvullende verzekering heb je géén keuze, alleen CZ. ( wettelijk geregeld !!!!!!!!!!!)
En dat is nu juist mijn probleem.
Inderdaad daar hebben we een wet voor !!
Dit verhaal is toch zo duidelijk als wat, alleen zou ik graag zelf kunnen kiezen waar ik mijn aanvullende verzekering neem.
Dus bellen naar andere verzekeringen heeft géén zin. !!!!!!!!!!!!!
WIE KAN MIJ HELPEN ?????
( in dit geval Duitsland )
Voor de aanvullende verzekering heb je géén keuze, alleen CZ. ( wettelijk geregeld !!!!!!!!!!!)
En dat is nu juist mijn probleem.
Inderdaad daar hebben we een wet voor !!
Dit verhaal is toch zo duidelijk als wat, alleen zou ik graag zelf kunnen kiezen waar ik mijn aanvullende verzekering neem.
Dus bellen naar andere verzekeringen heeft géén zin. !!!!!!!!!!!!!
WIE KAN MIJ HELPEN ?????