uitkomst staat er wel in, verzekering heeft de kosten vergoed nadat ze de zaak nog eens goed hebben bekeken
waar lees je dat? Ook na 2e keer lezen zie ik dat niet.
Beter lezen?
DOOR VERWIJDERD - 25 NOV. 2008 OM 10:23
Goed nieuws!
Ik ben vandaag gebeld door CZ, en de nota van de helikoptervlucht wordt volledig vergoed!
De reden dat de nota zo lang in behandeling is geweest, is dat het niet gebruikelijk is dat het door een Duitse maatschappij wordt verzorgd. Normaal gesproken zijn de kosten van een helikoptervlucht voor het ziekenhuis, maar in dit geval dus niet omdat het een Duitse maatschappij betrof. CZ heeft e.e.a. uit moeten zoeken. Ze hebben o.a. ook contact gezocht met het ziekenhuis in Enschede. Ze hebben excuses gegeven voor het lange wachten en gaan de nota nu volledig vergoeden. Alle stress voorbij..
Mooi dat er in 2008 al zo’n vraag was, maar in principe doet dat er niet toe. Bij de verzekeraar zit blijkbaar iemand met oogkleppen, die alleen maar het woord Duitsland ziet. Niet verder kijkt en niet verder nadenkt.
Dinsdag contact gehad met vgz en ze zien nog steeds niet dat er een bezwaar is binnen gekomen. Ze nemen binnen 2 weken contact met je op en dat is nu 1 week en 1 dag geleden voor de aangetekende post. Net nog eens gevraagd en wordt uit de chat gegooid. Weer nog een keer geprobeerd en ook hij kan niks vinden en moet nog geduld hebben. Met de reactie dat het maandag 2 weken geleden is wordt ik weer uit de chat gegooid. Deed her extra via de chat omdat ik dan iets op papier heb en screen shots Kan maken. Nou lekker dan hier schiet je dus nog steeds niks mee op. Maandag ga ik bellen ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen. Echt waar zo'n vervelende mensen!
Dinsdag contact gehad met vgz en ze zien nog steeds niet dat er een bezwaar is binnen gekomen. Ze nemen binnen 2 weken contact met je op en dat is nu 1 week en 1 dag geleden voor de aangetekende post. Net nog eens gevraagd en wordt uit de chat gegooid. Weer nog een keer geprobeerd en ook hij kan niks vinden en moet nog geduld hebben. Met de reactie dat het maandag 2 weken geleden is wordt ik weer uit de chat gegooid. Deed her extra via de chat omdat ik dan iets op papier heb en screen shots Kan maken. Nou lekker dan hier schiet je dus nog steeds niks mee op. Maandag ga ik bellen ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen. Echt waar zo'n vervelende mensen!
Heb je van PostNL een bewijsstuk ontvangen dat de post is aangenomen door iemand bij VGZ ? . Anders dit nu maar even opvragen, misschien heb je het straks nodig.
Romina, voor je eigen rust en voor alle zekerheid: stuur het bezwaarschrift nog een keer en nu als brievenbuspakje. Dan krijg je van PostNL bericht wanneer het is afgeleverd, zonder dat VGZ daar invloed op heeft.
Ik verwacht zelf, dat VGZ achterstand heeft bij de postverwerking en je bezwaarschrift wel is ingescand, maar de bedrijfsjurist toevallig nog op vakantie is of je brief ergens anders binnen VGZ rondzwerft, van 'wat moeten we nu weer hier mee'.
(Edit: kromme zin rechtgetrokken)
Laatst gewijzigd door Jablan op 21 aug 2020 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan wel zijn aangekomen, maar het moet nog in het systeem worden gezet. Anno 2020 worden gestuurde brieven in een "postkamer" ingescand en in het systeem gezet. Dat laatste hoort te gebeuren met het juiste klantnummer, maar vaak worden de scans gewoon als pdf in het systeem bijgezet. Dan is het aan kundige en gerechtigden om het maar eens boven water te halen.
Het is met aangetekende post verstuurd en was vorige week maandag volgens postnl bezorgd.
Ik kreeg toevallig vanmiddag een bericht van de rechtsbijstand dat het was ontvangen en dat vgz stuurde het in week 35 te behandelen en we in week 35 ook antwoord kregen.
Ik ben benieuwd hoop dat het eindelijk wordt afgerond en toch vergoed.
Dat oproepen van een Duitse traumahelikopter gebeurt niet alleen als een Nederlandse traumahelikopter niet beschikbaar is, maar is gewoon standaard voor sommige delen van Nederland, waaronder de regio Zuid-Limburg (of het Euregio deel van Limburg), waaronder, in dit verband, Roermond ook valt. Als het klopt was VGZ doet, zou dit altijd tot dergelijke problemen moeten leiden.
Daar hoor je echter niets over. Het is dan ook niet voor te stellen dat VGZ hier correct handelt.
Natuurlijk moet die Duitse heli betaald worden, waarschijnlijk op de manier zoals dat in Duitsland gebruikelijk is, maar daar zullen afspraken over gemaakt zijn en dat voltrekt zich ongetwijfeld buiten de waarneming van de verzekerde als de ziektekostenverzekeraar correct handelt.
Nou net reactie van VGZ. Ze zijn nog steeds bezig en proberen het uit coulance te betalen maar het wordt nog steeds bekeken of het kan en dan moet het nog goed gekeurd worden. PFFF ben het zooooo moe. Zou uiterlijk vandaag iets horen.
Nou net reactie van VGZ. Ze zijn nog steeds bezig en proberen het uit coulance te betalen maar het wordt nog steeds bekeken of het kan en dan moet het nog goed gekeurd worden. PFFF ben het zooooo moe. Zou uiterlijk vandaag iets horen.
Het volgende bericht stuurden ze
Ik heb binnen onze organisatie een verzoek ingediend om het gedeelte van de kosten dat wij niet hebben vergoed (met betrekking tot de nota van het helikoptervervoer) alsnog te vergoeden via een zogenaamde financiële genoegdoening van € 4471,09.
Ik kom komende week (36) met een definitief antwoord, let wel, mijn verzoek kan afgewezen worden!