Hallo mede forumleden,
Helaas moet ik aan twee gehoortoestellen ondanks mijn leeftijd.
Nu lees ik dat de basisvergoeding alleen geldt als het best oor een minimale afwijking heeft van 35 db. Weet iemand waar ik dit getal af kan lezen van de audiogrammen die ik gekregen heb van het ziekenhuis?
Dan heb ik nog een vraag:
De arts adviseert de Widex Inteo of de Beltone Marq als hoortoestel.
Ik kan alleen nergens vinden wat deze hoortoestellen kosten.
Heeft iemand een idee waar ik de prijzen kan vinden?
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoedingen hoortoestellen
-
Re: Vergoedingen hoortoestellen
Hallo slingshot,
Jammer, maar ik weet er helaas niets van.
Ik bemerk aan u dat u de regie zelf in handen blijft houden: u wil namelijk weten hoeveel iets kost. Dat is in de zorg helaas steeds minder gebruikelijk: "de verzekering betaalt en/of de rekening wordt rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd".
Zeker als je zelf (een deel) moet betalen is de prijs erg belangrijk, want je wil toch waar voor je geld. Kunt u wellicht op www.kieskeurig.nl informatie vinden of misschien gewoon via Google?
Mathilde.
Jammer, maar ik weet er helaas niets van.
Ik bemerk aan u dat u de regie zelf in handen blijft houden: u wil namelijk weten hoeveel iets kost. Dat is in de zorg helaas steeds minder gebruikelijk: "de verzekering betaalt en/of de rekening wordt rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd".
Zeker als je zelf (een deel) moet betalen is de prijs erg belangrijk, want je wil toch waar voor je geld. Kunt u wellicht op www.kieskeurig.nl informatie vinden of misschien gewoon via Google?
Mathilde.
Re: Vergoedingen hoortoestellen
Ik zal inderdaad zeker een gedeelte en misschien wel alles (omdat het gehoorverlies net niet erg genoeg is volgens de regels) moeten betalen en dan kan het erg oplopen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Bedankt voor je reactie in ieder geval!