LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vgz/ambulance

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Toevallg had ik het week of drie terug met vrouw van paar huizen verderop erover,kwam ambu aanrijden,kan ze nog steedsniet tegen( logisch) maar ambu kwm voor niks en ze begon zelf noh weer 450 in de vuilnisbak...dat heeft ze toen moeten betalen,althans verzekering.was kort ritje 5.5 km zoiets..
Helaas man niet gered...

Denk dat het misschien per gemeente kans schelen?

rinuszwam
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 13:25

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door rinuszwam »

Hebt ook gebruik moeten maken in sept 2014 van een ambulance , een kort ritje van circa 5 km naar het ziekenhuis ! weg eigen risico van 360 euro dit terwijl het nodig was , dus geen onzinnig dokter/ziekenhuis bezoek zoals de politiek dat iedere keer het volk voor houdt ! Schande ! en de zorgverzekeraars worden maar rijker !!

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad bij Zilver Kruis Achmea. Eigen risico vorig jaar febr. nog niet verbruikt en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis vanwege hersen infarct.
Rekening eigen risico 330 euro en nog km kosten van 60 euro. Maar als je dan inlogt op je DigiD bij je ziekenfonds zie je dat de ambulancerit nog veel duurder is (800 euro), dus omdat je de kosten van 360 euro eigen risico al hebt verbruikt hoef je dit niet meer te betalen. En dus ook niet al die doctoren die aan je bed komen en onderzoeken doen zoals scan ed. Ziekenhuiskosten waren ruim 500 euro voor een weekje opname.

Sira
Berichten: 656
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door Sira »

Dit is altijd zo geweest. In 1976 ben ik na een zwaar auto-ongeluk per ambulance naar een ziekenhuis vervoerd. Hiervoor ontving ik later een factuur en heb deze ook zelf moeten betalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door kweenie »

weg eigen risico van 360 euro dit terwijl het nodig was , dus geen onzinnig dokter/ziekenhuis bezoek zoals de politiek dat iedere keer het volk voor houdt !
Het e.r. heeft ook niets te maken met de vraag of de zorg nodig was of niet. Het is puur voor de eerste 360 euro aan zorg bedoeld. En die hebt u dus gebruikt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door puma73 »

Sira schreef:Dit is altijd zo geweest. In 1976 ben ik na een zwaar auto-ongeluk per ambulance naar een ziekenhuis vervoerd. Hiervoor ontving ik later een factuur en heb deze ook zelf moeten betalen.
In 1976 was er nog een ziekenfonds en geen wettelijke verplichting om een zorgverzekering te hebben.

Totaal andere situatie.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
Sira schreef:Dit is altijd zo geweest. In 1976 ben ik na een zwaar auto-ongeluk per ambulance naar een ziekenhuis vervoerd. Hiervoor ontving ik later een factuur en heb deze ook zelf moeten betalen.
In 1976 was er nog een ziekenfonds en geen wettelijke verplichting om een zorgverzekering te hebben.

Totaal andere situatie.
Je had wel de particulier boven een bepaald inkomen. Werd altijd bij de apotheek gevraagd :" particulier of ziekenfonds?".

Gesloten