LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

HALLO

IK BEN VERZEKERD BIJ VGZ IK BEN 13 JULI GEOPEREERD AAN EEN BAARMOEDERVERWIJDERING VOORDAT IK GEOPEREERD WERD HAD IK LAST VAN EEN GROTE DIASTASE EN GROTE NAVELBREUK WAAR IK ERNSTIGE KLACHTEN VAN HEB IK HEB EEN MACHTIGING BIJ VGZ INGEDIEND VOOR EEN BUIKWANDCORRECTIE DIE IS AFGEWEZEN OOK MIJN BEZWAARSCHRIFT WAS AFGEWEZEN GEEN MEDISCHE INDICATIE ZEIDEN ZE MIJN DIASTASE IS GROTER GEWORDEN DOOR HORMONEN DIE IK INGESPOTEN KREEG VOOR MIJN OPERATIE MIJN KLACHTEN ZIJN PIJN IN DE RUG BEGINENDE SMETPLEKKEN PIJN IN DE LIEZEN EN LAST VAN MIJN NAVEL DIE AL ALLE KLEUREN GEHAD HEB VERVOLGENS BEN IK IN CONTAKT GEKOMEN MET MENSEN DIE DE ZELFDE KLACHTEN HEBBEN GEKREGEN LEES HIERONDER

DE EERSTE : DE EERSTE : Re: VERGOED VGZ EEN BWC MEDISCH door Babbel » za aug 07, 2010 10:01 pm Hoi Alexandra, Ik heb van vgz een machtiging gekregen, omdat ik zo goed als dezelfde klachten heb als jij. Ik heb er enorm bovenop gezeten.. Zowat iedere week gebeld.. En bij de medisch adviseur echt de nadruk gelegd op de pijn die ik heb in buik en rug. Op basis daarvan wordt het dus vergoed en ben ik aanstaande woensdag aan de beurt. Ik ben in mei voor het eerst bij de plastisch chirurg geweest, dus is best snel gegaan. Ik wens je veel sterkte en succes! Ben erg benieuwd naar de uitspraak van vgz Groet, Babbel

DE TWEEDE : TWEEDE : Re: VERGOED VGZ EEN BWC MEDISCH door marjo » ma aug 09, 2010 4:46 pm Na 66 kilo te zijn afgevallen heb ik een aanvraag ingediend bij het VGZ voor een BWC. De plastisch chirurg, mn huisarts en mn bedrijfspsychologe hebben een brief voor mij geschreven. VGZ vroeg mij na een week om foto's te sturen en een formulier in te vullen, na een week zou ik antwoord krijgen of ik de arts van hen moest bezoeken of niet, afgelopen zaterdag, een week later dus, kreeg ik antwoord: ik krijg de hele BWC volledig vergoed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan wel janken van blijdschap na al die jaren ploeteren om af te vallen, eindelijk het gevoel alsof ik de lotto win. Er is een soort coulantie regeling bij de zorgverzekeraars zei mijn PC, soms geven ze iemand de volledige vergoeding, mij dus, in dit geval. Blijf proberen en schakel meer hulp in...................... 12 oktober gaat het gebeuren, eindelijk weer n strakke buik................. EN ZO ZIJN ER NOG WEL MEER MAAR PAST NIET OP DE SITE

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

HIER NOG EEN PAAR

2 • 1, 2 Morgen afspraak medisch adviseur VGZ door Babbel » di jun 29, 2010 10:06 pm Hallo dames, ik lees al een hele poos mee met al jullie (strijd) verhalen, en nu lijkt het er op dat het mijn beurt wordt. Heb in mei een bezoek gebracht aan de plastisch chirurg, die een forse diastase vaststelde. Heb van vgz een brief ontvangen dat ze foto's wilden ( wat een naar idee dat ik foto's moet opsturen van een lichaamsdeel waar ik zo'n afkeer van heb!) nou ben ik dus uitgenodigd bij de medisch adviseur. Woon in Hengelo Overijssel... Moet naar gorinchem... Daarvoor moet ik dus bijna 2 uur in de auto zitten!! Nou ben ik dus erg benieuwd of er dames zijn die me kunnen vertellen of het waarschijnlijk verspilde moeite gaat worden. Ik lees hier dus weinig goeds over vgz... Het positieve is; dat ik eigenlijk uitga van een negatief antwoord... Maar zou vreselijk balen als ik 4 uur in de auto moet gaan zitten... En allEmaal mensen in moet schakelen voor oppas... Dan ook nog halfbloot te moeten gaan staan.. Om vervolgens te horen dat het wordt afgewezen.. Pfff ik denk dat ik dan wel flink door de grond zou gaan!! Wie heeft voor mij een positief verhaal over vgz?? En daarnaast; krijg ik direct antwoord??of moet ik weer weken wachten?? Ik hoor graag van jullie! Groet DE VIERDE : Hallo allemaal, ik had al een stukje geschreven bij Vergoedingen, maar mag nu ook officieel een dagboek gaan bijhouden ( heeeelp!!) krijg op medische indicatie mijn buikwandcorrectie vergoed! Heb een flinke diastase en daarvan veel pijn. Dus ben afgelopen woensdag van Hengelo naar gorinchem gereisd voor een gesprek met de medisch adviseur, en stond tien minuten later compleet in schock weer buiten... Goedgekeurd!!!! Waaaaah!! Heb een aantal jaren geleden ook al een aanvraag gedaan, en toen kwam ik niet verder dan foto's sturen, werd rigoreus afgewezen. Waarom het nu anders is is mij ook niet helemaal duidelijk... Ik denk wel dat het komt doordat ik het toen heel erg emotioneel heel moeilijk vond ( telkens weer de vraag of ik zwanger was) maar na mijn laatste (4e) kindje heb ik dus veel pijn. En dat is de reden dat ik vergoeding krijg. Heb het bewust niet over de emotionele kant gehad met de adviseur. Wel gezegd dat het lastig is kleding te kopen als je bovenlichAam drie maten verschilt met je onderlichaam... Maar goed... Heb gelijk de druk erop gezet... Geïnformeerd waar de wachtlijsten het kortst waren... Mijn man is namelijk in de bouwvak vrij, dus hoop dan geholpen te kunnen worden.... En dat kan; 21 juli!! Als ik tenminste voor die datum Alle papieren van vgz in huis heb... Ik vind het doooooodeng!!! Bang voor de narcose, de pijn... De wond... Het resultaat... Maar tegelijk ook het gevoel dat ik straks na 8 jaar ellende met die afschuwelijke buik... Misschien aan het einde van deze zomer weer in bikini kan... En dat ik na de schoolvakantie weer als een mooie mama op het schoolplein sta... Zonder me af te vragen of ze me gaan vragen of ik zwanger ben..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Door af te vallen een buikwand correctie krijgen, sorry vindt dat ook te ver gaan.

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

dat bedoel ik ik vindt het schandalig ik heb hier niet om gevraagd

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

misschien zeg ik nu iets doms en hebt u dat allang gedaan maar dat kan ik even niet opmaken.

Hebt u feitelijk een arts gevonden die uw vraag om vergoeding ondersteund? VGZ claimt dat er geen medische indicatie is voor uw gewenste operatie, het lijkt mij dan logisch om een arts die medische indicatie te geven, i.e. te verklaren dat dit in uw geval een medisch noodzakelijke ingreep is. Dat zou u dan dus kunnen opsturen.

Trudy

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

dat is allemaal opgestuurt een van de huisarts en een van de plastische chrirurg en toch hebben ze het weer afgewezen

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door tennis »

alexandra0410 schreef:dat is allemaal opgestuurt een van de huisarts en een van de plastische chrirurg en toch hebben ze het weer afgewezen

Kijk eens hier, misschien een oplossing voor jou.
Ofwel ik het zelf geen medische indicatie vind, maar dat is dan mijn mening!

http://www.vgz.nl/contact/klacht-indienen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Chocomelk »

alexandra0410 schreef:dat bedoel ik ik vindt het schandalig ik heb hier niet om gevraagd
Waar heb je nu precies last van om een buikwandcorrectie nodig te hebben, een beetje wazig ook met name doordat je het allemaal in hoofdletters geschreven hebt.

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

ik heb een grote diastase mijn buikspieren komen niet meer bij elkaar ook niet als ik zou gaan sporten mijn darmen hebben nu de vrije loop in mijn buik en mijn darm zit nu elke keer vast in mijn navel die ik terug moet duwen het kan zo zijn dat mijn darm vast komt te zitten en dat mijn darm stukjes kan afsterven

albo

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door albo »

nn
Laatst gewijzigd door albo op 21 aug 2010 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Je moet ook geen bewijs van een plastisch chirurg hebben, maar die van een maag-darm-lever arts!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Navel breuk kan gewoon geopereerd worden zonder machtiging, er is geen bwc nodig om een breuk te herstellen. Hoe vervelend ook mar als je toch onder narcose bent voor de hysterectomie, kan je miscchien vragen of ze de bwc doen met een bijbetaling van jou.

Ik heb meegemaakt dat in zo'n geval iemand 700 euro bij moest betalen wat in termijnen mocht.

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

hallo loesje

bedankt voor jou bericht ik ga dit zeker informeren dank je wel

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door berend12 »

Beste Alexandra, dit vond ik op kiesbeter link Alleen denk ik dat een advocaat beter is. Veel succes gewenst.
Laatst gewijzigd door berend12 op 29 aug 2010 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrls
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2010 17:13

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Mrls »

Een navelbreukoperatie wordt altijd vergoed.
Voor een buikwandcorrectie is inderdaad een machtiging vereist.
Op het machtigingsformulier staat wat er ingevuld moet worden. Daarna vragen zij, als het nodig is om extra informatie. Als dit na een aantal weken nog niet binnen is, wordt de machtiging automatisch afgewezen, misschien is dit het geval.
Als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk omdat er bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Het moet een bepaalde mate van ernstigheid hebben. (bijvoorbeeld bij een ooglidcorrectie: het moet een x aantal mm over de pupil hangen).
Als u niet aan één van die voorwaarden voelt (het is niet 'ernstig' genoeg), dan maakt het niet uit of de arts het nodig vindt. U voldoet namelijk gewoon niet aan de voorwaarden.

Klinkt hard, maar zo werkt het. verzekeraars moeten voorwaarden stellen, anders kunnen ze wel alles gaan vergoeden. (zoals ooglidcorrectie, één mm te weinig over het oog, en dan wordt het niet vergoed). En zo kunnen mensen dus tussen wal en schip vallen.

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

Van mij is het wel medisch ik heb hier niet om gevraagd ik heb een jaar lang zoladex injectie regstreeks via mijn buik ingespoten gekregen vanwege een vleesboom aan mijn baarmoederwand wat veel klachten gaf door de zoladex injecties heb ik een vetophopping gekregen en een diastase inmiddels is mijn baarmoeder verwijderd maar de vetophopping en de diastase zitten er nog steeds

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Chocomelk »

alexandra0410 schreef:Van mij is het wel medisch ik heb hier niet om gevraagd ik heb een jaar lang zoladex injectie regstreeks via mijn buik ingespoten gekregen vanwege een vleesboom aan mijn baarmoederwand wat veel klachten gaf door de zoladex injecties heb ik een vetophopping gekregen en een diastase inmiddels is mijn baarmoeder verwijderd maar de vetophopping en de diastase zitten er nog steeds
Maar hoe nu verder ?
Nu je het niet vergoed gaat krijgen.

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

Het ligt nu bij klachten en geschillen voor zorgverzekeraars die gaan het nu beoordelen als tussen persoon

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door Chocomelk »

alexandra0410 schreef:Het ligt nu bij klachten en geschillen voor zorgverzekeraars die gaan het nu beoordelen als tussen persoon
En hoelang gaat dat duren voordat je er iets van hoort ?

alexandra0410
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:12

Re: VGZ HEEFT MEDISCHE MACHTIGING AFGEWEZEN VOOR OPERATIE

Ongelezen bericht door alexandra0410 »

Het ligt nu al een maand daar ik ga er morgen even over bellen

Gesloten