LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vgz

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ricksonja

Vgz

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Ik ben in januari ovegestapt naar vgz, ik heb via hun site opgezocht of mijn apotheek er bij zat, dokter etc. Nu heb ik een herhalingsrecept nodig en in ene valt mijn apotheek daar niet meer onder. Net gebeld, nee mevrouw herhalings recepten vallen er niet onder maar nieuwe recepten wel. Mijn apotheek gebeld, die vind het een raar verhaal. In feb heb ik medicijnen in het buitenland gehaald, wordt niet vergoed omdat ik geen recept heb, ik weet op bali schrijven ze die terplekke voor je uit, maar vond dat niet nodig, want ik wist wat ik nodig had en wilde kosten besparen. Medicatie is afgewezen maar krijg wel een brief voor declaratie, snap het niet meer. Heb echt spijt dat ik over ben gestapt, nog nooit deze problemen met een zorgverzekering gehad

Webcare VGZ
Contacteer:

Re: Vgz

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Beste Ricksonja,

Voor geneesmiddelen op herhalingsrecept hebben wij met een select aantal zorgaanbieders
contracten afgesloten. Je vind deze zorgaanbieder(s) op onze website. Je vind dit ook terug in de verzekeringsvoorwaarden van jouw verzekering. Ik begrijp dat het vervelend voor je is dat je hier niet van op de hoogte was. Helaas kunnen wij hier niets in betekenen.

We kijken graag voor je na of we de declaratie van de kosten die je in het buitenland hebt gemaakt alsnog kunnen vergoeden. Wil je jouw klacht daarom onder vermelding van jouw klant- en contactgegevens mailen naar [email protected]? Je ontvangt zsm onze reactie. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Tjeerd

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Webcare VGZ schreef:Beste Ricksonja, Voor geneesmiddelen op herhalingsrecept hebben wij met een select aantal zorgaanbieders
contracten afgesloten. Je vind deze zorgaanbieder(s) op onze website. Je vind dit ook terug in de verzekeringsvoorwaarden van jouw verzekering. Ik begrijp dat het vervelend voor je is dat je hier niet van op de hoogte was. ......
Beste VGZ, dan kent u de eigen polisvoorwaarden niet: dit geldt alleen voor uw budgetpolis,d.i. de polis met de naam "Goede Keuze". Hebt u de VGZ Goede Keuze polis? En hebt u een herhaalrecept nodig? Dan kunt u terecht bij een select aantal apotheken waarmee wij een contract gesloten hebben. Meer lezen over het bestellen van herhaalrecepten bij VGZ Goede Keuze. Dit is te vinden op de webpagina http://www.vgz.nl/vergoedingen/geneesmi ... keapotheek .

Ricksonja

Webcare VGZ schreef:Beste Ricksonja,

Voor geneesmiddelen op herhalingsrecept hebben wij met een select aantal zorgaanbieders
contracten afgesloten. Je vind deze zorgaanbieder(s) op onze website. Je vind dit ook terug in de verzekeringsvoorwaarden van jouw verzekering. Ik begrijp dat het vervelend voor je is dat je hier niet van op de hoogte was. Helaas kunnen wij hier niets in betekenen.

We kijken graag voor je na of we de declaratie van de kosten die je in het buitenland hebt gemaakt alsnog kunnen vergoeden. Wil je jouw klacht daarom onder vermelding van jouw klant- en contactgegevens mailen naar [email protected]? Je ontvangt zsm onze reactie. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Tjeerd

De informatie heb ik naar je toegestuurd.

Ben gisteren gebeld door mijn eigen apotheek en het schijnt zelf zo te zijn dat het ziekenhuis hier in de buurt ook niet meer gecontracteerd is.
En dit stond nog wel allemaal op jullie website toen ik overstapte.

Ik ben dus een contract aangegaan onder bepaalde condities die dus eenzijdig zijn veranderd en dat vind ik een hele slechte zaak

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ricksonja schreef:Ben gisteren gebeld door mijn eigen apotheek en het schijnt zelf zo te zijn dat het ziekenhuis hier in de buurt ook niet meer gecontracteerd is.

Ik ben dus een contract aangegaan onder bepaalde condities die dus eenzijdig zijn veranderd en dat vind ik een hele slechte zaak
Zie hier een van de nadelen van de zogenaamde budget polis. In de laatste 2 maanden van het jaar wordt je overspoeld met informatie en allerlei (consumenten)organisaties raden je aan om de goedkoopste verzekering te nemen, want waarom meer betalen. En nu komen de mensen er langzamerhand achter wat de nadelen van de goedkoopste verzekering zijn. Je mag zelf bijna niets meer kiezen, dat doet de zorgverzekeraar wel voor je. Maar dat vertellen de zorgverzekeraars je niet als je klant wil worden. Nee die bieden het liefst 10 basis verzekeringen met 10 aanvullende verzekeringen en 10 tandarts verzekeringen aan, zodat je geen normale keuze kunt maken.
Waar is de tijd van verzekeraars met 1 basisverzekering met keuzevrijheid en 3 of 4 aanvullende verzekering. Dat is toch veel duidelijker en waarschijnlijk niet (veel) duurder.

Ricksonja

Dirkie schreef:
Ricksonja schreef:Ben gisteren gebeld door mijn eigen apotheek en het schijnt zelf zo te zijn dat het ziekenhuis hier in de buurt ook niet meer gecontracteerd is.

Zie hier een van de nadelen van de zogenaamde budget polis. In de laatste 2 maanden van het jaar wordt je overspoeld met informatie en allerlei (consumenten)organisaties raden je aan om de goedkoopste verzekering te nemen, want waarom meer betalen. En nu komen de mensen er langzamerhand achter wat de nadelen van de goedkoopste verzekering zijn. Je mag zelf bijna niets meer kiezen, dat doet de zorgverzekeraar wel voor je. Maar dat vertellen de zorgverzekeraars je niet als je klant wil worden. Nee die bieden het liefst 10 basis verzekeringen met 10 aanvullende verzekeringen en 10 tandarts verzekeringen aan, zodat je geen normale keuze kunt maken.
Waar is de tijd van verzekeraars met 1 basisverzekering met keuzevrijheid en 3 of 4 aanvullende verzekering. Dat is toch veel duidelijker en waarschijnlijk niet (veel) duurder.
Klopt meer duidelijkheid is veel beter, alleen in dit geval zijn volgens mij na 4 januari 2015 dingen veranderd. Ik heb helaas alleen nog maar de printscreen van mijn huisarts waar duidelijk instaat, gecontracteerd tot 31 december 2015. Van het ziekenhuis en apotheek heb ik dat helaas niet bewaard

Ricksonja

Goedemiddag,

Ik heb mijn gegevens aan Tjeerd, zoals hij gevraagd heeft, door gemaild en het is naar alle tevredenheid opgelost.

Dank je wel.

Gesloten