LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten vrouwen nog betalen voor kraamhulp.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: waarom moeten vrouwen nog betalen voor kraamhulp.

Ongelezen bericht door comeyer »

jolly48 schreef:wanneer je een zorgverzekering aflsuit waar dan ook. moet je altijd mee betalen voor kraamhulp of andere bevallingskosten. dat geldt ook voor oudere mannen.
wanneer komt daar een eind aan en wordt het gewoon verplicht tot 45 jaar.
Het kost ons vrouwen die geen kinderwens meer hebben alleen maar extra geld.
dit zou misschien een paar 10tjes per jaar kunnen schelen zodat de zorgverzekering voor deze groep omlaag kan.
kan dit dan niet bij aanvullende verzekering worden ondergebracht en niet meer in het basis pakket.

wie is daar mee eens. en weet een zorgverzekeraar die daar rekening mee houdt.

Het klinkt alsof je zelf geen kinderen kunt krijgen maargoed.
Ik heb zelf ook geen kids of wens maar ik vind dat de staat de zorgkosten moet betalen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: waarom moeten vrouwen nog betalen voor kraamhulp.

Ongelezen bericht door testcase »

comeyer schreef:
Het klinkt alsof je zelf geen kinderen kunt krijgen maargoed.
Ik heb zelf ook geen kids of wens maar ik vind dat de staat de zorgkosten moet betalen.
ik niet.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: waarom moeten vrouwen nog betalen voor kraamhulp.

Ongelezen bericht door buckleup »

jolly48 schreef:wanneer je een zorgverzekering aflsuit waar dan ook. moet je altijd mee betalen voor kraamhulp of andere bevallingskosten. dat geldt ook voor oudere mannen.
wanneer komt daar een eind aan en wordt het gewoon verplicht tot 45 jaar.
Het kost ons vrouwen die geen kinderwens meer hebben alleen maar extra geld.
dit zou misschien een paar 10tjes per jaar kunnen schelen zodat de zorgverzekering voor deze groep omlaag kan.
kan dit dan niet bij aanvullende verzekering worden ondergebracht en niet meer in het basis pakket.

wie is daar mee eens. en weet een zorgverzekeraar die daar rekening mee houdt.

Jolly, ik wil een deal met je sluiten. Jij hoeft geen zorgpremie te betalen voor de kraamzorg van mijn vrouw. Maar dan betalen mijn kinderen over 25 jaar geen premie voor jouw AOW en pensioen. Accord?

======

Ik denk dat je over het hoofd ziet dat het voor ook voor jouw financiele toekomst essentieel is dat er in Nederland kinderen geboren blijven worden. Het is dus niet zo vreemd dat alle Nederlanders gezamenlijk de kosten van een geboorte betalen.

Gesloten