Op de site assurantietermen.nl kwam ik dit tegen, wat me niet helemaal duidelijk is:
Bedoelen ze dat de termijn van 3 jaar is ingegaan op het moment dat ik wist dat de rekening voor vergoeding in aanmerking kwam? Die datum kun je toch niet vaststellen? Wij dachten nl lange tijd dat hij niet vergoed zou worden door ons pakket. Of betekent het dat we hadden moeten weten dat hij wel vergoed zou worden door de algemene voorwaarden van de verzekering, en gaat de termijn van 3 jaar in op de datum van de behandeling?Verjaring
Een zeker tijdsverloop waardoor bepaalde rechtsgevolgen ontstaan of verloren gaan. Bijvoorbeeld de verjaring van een rechtsvordering tegen een verzekeraar tot het doen van een uitkering. Hiervoor bedraagt de verjaringstermijn ingevolge art. 7:942 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek drie jaar. Deze termijn begint te lopen nadat de uitkeringsgerechtigde met de opeisbaarheid van de vordering bekend is geraakt.
Het gaat niet om een heel groot bedrag, maar ook dat is voor ons veel. Ik snap dat ze wettelijk na 3 jaar niet meer hoeven uit te keren, maar ik zou het wel zo menselijk vinden als ze dat met maar 7 weken verschil wel zouden doen (zeker met een bijgesloten verklaring).