LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke zorgverzekeraar kiezen per 01-01-2009?
Welke zorgverzekeraar kiezen per 01-01-2009?
Ik wil mogelijk per 01-01-2009 gaan overstappen naar.......?
Ik ben nu verzekerd bij Ohra (uitgebreid met Tandengaaf 1500)
Aan de klachten te zien is het bij iedere zorgverzekeraar een administratief zootje en ook zijn veel zorgverzekeraars samengegaan met (concurrent) verzekeraars, waardoor polisvoorwaarden zo ongeveer gelijkgetrokken worden (ook aanvullende pakketen).
Nog meer verzekeraars waar het een puinhoop is?
En wie heeft meer informatie over verzekeraars die samengegaan zijn?
Achmea (alle)
Menzis
Ohra (=Delta Lloyd?)
ONVZ (=Nationale Nederlanden)
OZ
Cass
Ik ben nu verzekerd bij Ohra (uitgebreid met Tandengaaf 1500)
Aan de klachten te zien is het bij iedere zorgverzekeraar een administratief zootje en ook zijn veel zorgverzekeraars samengegaan met (concurrent) verzekeraars, waardoor polisvoorwaarden zo ongeveer gelijkgetrokken worden (ook aanvullende pakketen).
Nog meer verzekeraars waar het een puinhoop is?
En wie heeft meer informatie over verzekeraars die samengegaan zijn?
Achmea (alle)
Menzis
Ohra (=Delta Lloyd?)
ONVZ (=Nationale Nederlanden)
OZ
Cass
Re: Welke zorgverzekeraar kiezen per 01-01-2009?
elk jaar worden de voorwaarden en de premies aangepast.het is beter daar op te wachten tot dat het van alle verzekeraars bekend is.
p.s. ik zit zelf bij de Amersfoortse; gunstige premie en voorwaarden.
p.s. ik zit zelf bij de Amersfoortse; gunstige premie en voorwaarden.
-
Ik heb idd begrepen, dat de Amersfoortse in 2008 relatief voordelig is. Is volgens mij een restitutieverzekering. Lijkt me positief. Is de Amersfoortse nog apart van de andere grote?ik zit zelf bij de Amersfoortse; gunstige premie en voorwaarden.
Wij zijn bij de Salland (dit jaar heel voordelig ivm 300 euro korting bij 500 euro eigen risico). Ze nemen telefoon snel op en hebben ook een restitutieverzekering. Zij zijn ook deskundig en beleefd aan de telefoon.
Wij zijn ook bij de Friesland. Ook goede service. Vriendelijk, snel contact aan de telefoon. Het nadeel is dat het een naturaverzekering is voor Noord-Nederland.
-
Je kan pas goed vergelijken wanneer alle premies en collectieve kortingen beschikbaar zijn. Je hebt dan nog genoeg tijd om op te zeggen en over te stappen. Ik heb dat via verzekeringsagent www.independer.nl gedaan. Voordeel daarvan is dat je dan collectiviteitskorting krijgt waardoor je minder betaalt dan wanneer je je direct bij een verzekeraar verzekert.
Ook handig is de klantopinie: elke keer wanneer een offerte wordt aangevraagd wordt om de mening gevraagd van bestaande klanten. Die worden vervolgens gebundeld en als rapportcijfer openbaar gemaakt voor mensen die nog een keuze moeten maken.
Ook handig is de klantopinie: elke keer wanneer een offerte wordt aangevraagd wordt om de mening gevraagd van bestaande klanten. Die worden vervolgens gebundeld en als rapportcijfer openbaar gemaakt voor mensen die nog een keuze moeten maken.
Zeker niet met Anderzorg ( mijn eigen ervaring)
Er zijn nog maar weinig zorgverzekeraars over.
Achmea heeft erg veel labels zoals groene land, fbto, centraal beheer, zilveren kruis en agis. De tussenpersonen werken met avero achmea. Let op, de prijsstelling en inhoud van de pakketten kan per label verschillen.
CZ gaat de volledige uitvoering doen van Ohra, delta lloyd, oz en natuurlijk cz zelf.
VGZ is samengegaan met unive en heeft ook nog de labels trias, de goudse, iza en izz. Ook hier gaat verschil komen in de voorwaarden en premie per label.
ONVZ is niet van nationale nederlanden, deze hebben de zorgportefeille juist verkocht aan onvz. Dit is nu een relatief kleine en dure speler in de markt die de pakketten sterk heeft aangepast per dit jaar.
De amersfoortse is onderdeel van Fortis, daar zal de prijs volgend jaar dus ook zeker niet het laagst zijn.
Ook Menzis heeft in het verleden veel kleine verzekeraars overgenomen en is dus nu 1 van de 4 grote.
Over het algemeen kan je zeggen dat een collectieve aanbieding via je werkgever vaak het voordeligst is. Hier heb je ook het voordeel dat als er iets mis gaat je dit via de werkgever bij zijn tussenpersoon kan aankaarten, die het vaak sneller voor je op kunnen lossen dan dat je zelf kan. De nieuwe premies zullen in november bekend zijn. Let ook goed op of je overal geaccepteerd wordt voor de aanvullende verzekeringen als je overstapt.
Overigens is de vergelijking via independer niet helemaal eerlijk, deze kent natuurlijk niet de collectieve aanbieding die jij of je partner van de werkgever krijgt.
Achmea heeft erg veel labels zoals groene land, fbto, centraal beheer, zilveren kruis en agis. De tussenpersonen werken met avero achmea. Let op, de prijsstelling en inhoud van de pakketten kan per label verschillen.
CZ gaat de volledige uitvoering doen van Ohra, delta lloyd, oz en natuurlijk cz zelf.
VGZ is samengegaan met unive en heeft ook nog de labels trias, de goudse, iza en izz. Ook hier gaat verschil komen in de voorwaarden en premie per label.
ONVZ is niet van nationale nederlanden, deze hebben de zorgportefeille juist verkocht aan onvz. Dit is nu een relatief kleine en dure speler in de markt die de pakketten sterk heeft aangepast per dit jaar.
De amersfoortse is onderdeel van Fortis, daar zal de prijs volgend jaar dus ook zeker niet het laagst zijn.
Ook Menzis heeft in het verleden veel kleine verzekeraars overgenomen en is dus nu 1 van de 4 grote.
Over het algemeen kan je zeggen dat een collectieve aanbieding via je werkgever vaak het voordeligst is. Hier heb je ook het voordeel dat als er iets mis gaat je dit via de werkgever bij zijn tussenpersoon kan aankaarten, die het vaak sneller voor je op kunnen lossen dan dat je zelf kan. De nieuwe premies zullen in november bekend zijn. Let ook goed op of je overal geaccepteerd wordt voor de aanvullende verzekeringen als je overstapt.
Overigens is de vergelijking via independer niet helemaal eerlijk, deze kent natuurlijk niet de collectieve aanbieding die jij of je partner van de werkgever krijgt.
LDJ,
Bedankt voor je heldere antwoord!
Er zijn dus nog meer zorgverzekeraars samengegaan, maar polisvoorwaarden en premies kunnen wel verschillend zijn?
Ik ga in november maar weer eens spitten in mijn mogelijkheden.
En ja...voor opzeggen is het heel belangrijk om te weten dat je ergens geaccepteerd wordt voor je aanvullende pakket en niet te vergeten je tandartsverzekering.
Een acceptatie via de site van Independer is niet voldoende, je moet echt de bevestiging van de verzekeraar zelf hebben.
Cass
Bedankt voor je heldere antwoord!
Er zijn dus nog meer zorgverzekeraars samengegaan, maar polisvoorwaarden en premies kunnen wel verschillend zijn?
Ik ga in november maar weer eens spitten in mijn mogelijkheden.
En ja...voor opzeggen is het heel belangrijk om te weten dat je ergens geaccepteerd wordt voor je aanvullende pakket en niet te vergeten je tandartsverzekering.
Een acceptatie via de site van Independer is niet voldoende, je moet echt de bevestiging van de verzekeraar zelf hebben.
Cass
-
Op http://www.welkezorgverzekering.nl houden we jaarlijks bij hoeveel de zorgpremies bij welke zorgverzekeraar zullen gaan kosten. Wanneer alle zorgpremies bekend zijn zullen we deze zsm plaatsen naast de zorgpremies van 2009 en 2008.
Ook dit jaar in 2012 lijkt het bijna een sport op over te stappen.
Er wordt weer massaal overgestapt van zorgverzekeraar en zorgverzekering.
Maar loont het nu wel de moeite.
[commerciële link verwijderd door de moderator]
Er wordt weer massaal overgestapt van zorgverzekeraar en zorgverzekering.
Maar loont het nu wel de moeite.
[commerciële link verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).