LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Smaad is iets anders dan je ervaring over consumentenproblemen weergeven, dat is namelijk het nut van dit forum !

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Dat is een merkwaardige redenering. Dus op een consumenten forum mag ik alles zwart maken wat ik nodig vind.

Ik dacht het niet.

Het zwartmaken van iets of iemand zonder een fatsoenlijke onderbouwing heet smaad en laster. Of het nu op een forum is of niet. Het zou goed zijn als we eens boven het niveau van "Het zijn allemaal zakkenvullers" kunnen komen. Het is zo makkelijk.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door enpassant »

Dat is een merkwaardige redenering. Dus op een consumenten forum mag ik alles zwart maken wat ik nodig vind.
Je mag je mening weergeven en dat is wat jthkoch toch doet of je het er mee eens bent, is een ander verhaal 8)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jor »

Er is op andere plaatsen op het internet voldoende klachten over anderzorg te vinden en dus zou ik niet weten waarom jltkoch daar geen opmerkingen over zou mogen maken.


Er is genoeg over te vinden.....laster zou ik het dus niet noemen..
http://www.basiszorgen.nl/anderzorg.asp
http://nieuws.elseviergezondheidszorg.n ... kheid.html

Verzekeraar AnderZorg slecht in klantvriendelijkheid
Zorgverzekeraar AnderZorg scoort het slechtst van alle verzekeraars als het gaat om klantvriendelijkheid. Dat blijkt uit een onderzoek onder verzekerden door het Nederlands Instituut voor Onderzoek van de Gezondheidszorg NIVEL dat gisteren is gepresenteerd.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door enpassant »

Dat onderzoek van Elsevier dateert uit 2005 de commentaren van die andere link geeft een paar slechte en een paar goede commentaren weer.

AnderZorg is voor mij nummer één het zelfde gezeur heb je ook met providers toch, de één heeft goede ervaringen en een ander niet !

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

@ jor.
Veel te gemakkelijk.

Eerste draadje zie ik maar liefst 2 mensen die in 2009 hebben geklaagd over ander zorg. Wouw wat een klachten hoor.
Het andere draadje dateert uit 2005!!! Al lang niet meer van toepassing.

Als de heer koch zijn ervaring slechts deelde is dat tot daar en toe. Een geschilletje of ie wel of niet op tijd had opgezegd. De meestvoorkomende discussiepunt met verzekeringen. Vervolgens geeft ie aan dat ie eigenlijk teveel geld heeft gekregen heeft van Anderzorg en dat niet netjes heeft teruggeven dus heeft verduisterd. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Maar daarna basht die iedereen die een positieve ervaring heeft met Anderzorg. Ik vind dat niet kunnen en onvolwassen.

Ik houdt mijn analyse staande dat er heel veel zeer tevreden mensen zijn bij Anderzorg. Als je er geen problemen mee hebt om je zaken via internet te doen is het de beste keuze op dit moment.
Laatst gewijzigd door testcase op 23 dec 2009 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door enpassant »

Ik heb thuis een papegaai hier ook ? :D

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:Ik had het kunnen weten, iemand die geen bronnen onderzoek doet.

Hier heb je ze, kan je nog wat van leren:

http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... icescores/


En je kan niet tellen. Op dit draadje geven maar liefst TIEN mensen geheel spontaan aan zeer tevreden te zijn met Anderzorg. Hetgeen opmerkelijk is, aangezien consumenten fora meestal elkaar versterken in negativiteit. Alleen dat geeft al een heel positief signaal.

Er zijn slechts een paar goede slechte recensies. Die je vervolgens één voor één kan afvoeren.Te beginnen met die van jou(niet onderbouwd en te algemeen gesteld).
Klachten over de hoge telefoonkosten en onbereikbaarheid per telefoon. Dit vind ik een domme klacht daar het een internet-verzekeraar betreft. De klacht over de medicijnen zijn ook onterecht, dit is immers voor ieder gelijk geregeld via de basisverzekering en heeft niets met Anderzorg te maken maar alles met de overheid.

Ik constateer derhalve nog steeds dat je nog steeds geen deugdelijke onderbouwing hebt geleverd van je zeer onfatsoenlijke verdachtmakingen t.a.v. Anderzorg.
Zoals al eerder gezegd wacht ik nog op jouw onderbouwing dat Anderzorg een goede verzekeraar is, dan moet je dus met iets beters aankomen als een link naar een of ander vaag onderzoek.

Ook herhaal ik nog maar eens dat als jij te lui bent in dit forum (of op internet) te zoeken naar de vele klachten over Anderzorg je verhaal echt niet geloofwaardiger wordt. Wat er in dit topic staat dat weten we nu dus wel, er zijn echter meerdere topics en meerdere fora etc. waar negatieve zaken over Anderzorg te lezen zijn.

Jij bent overigens niet degene die kan en mag bepalen wat in jouw ogen terechte dan wel onterechte klachten zijn. Wat mijn klacht betreft, die wordt duidelijk onderbouwd in een ander topic.

Ik stel vast dat je nog steeds geen onderbouwing levert voor jouw onzinnige stelling dat Anderzorg een goede verzekeraar is. Wellicht kun je deze stelling net zo "goed" onderbouwen als je bewering dat ik op een lijst zou staan?

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Welke zorgverzekeraar zou de meeste wanbetalers hebben ? Er zijn zo'n 300.000 personen die hun premie niet betalen en ondanks dat heeft AnderZorg toch de laagste premie :D

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:@ jor.
Veel te gemakkelijk.

Eerste draadje zie ik maar liefst 2 mensen die in 2009 hebben geklaagd over ander zorg. Wouw wat een klachten hoor.
Het andere draadje dateert uit 2005!!! Al lang niet meer van toepassing.

Als de heer koch zijn ervaring slechts deelde is dat tot daar en toe. Een geschilletje of ie wel of niet op tijd had opgezegd. De meestvoorkomende discussiepunt met verzekeringen. Vervolgens geeft ie aan dat ie eigenlijk teveel geld heeft gekregen heeft van Anderzorg en dat niet netjes heeft teruggeven dus heeft verduisterd. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Maar daarna basht die iedereen die een positieve ervaring heeft met Anderzorg. Ik vind dat niet kunnen en onvolwassen.

Ik houdt mijn analyse staande dat er heel veel zeer tevreden mensen zijn bij Anderzorg. Als je er geen problemen mee hebt om je zaken via internet te doen is het de beste keuze op dit moment.
Ten eerste had ik al aangegeven waarom die dubbele betaling terecht was, daarnaast denk jij mij te kunnen beschuldigen van verduistering. Naast het feit dat je ook de betekenis van dit woord niet kent (net als de betekenis van het woord "laster") is nu wel duidelijk wie zich schuldig maakt aan laster. Jammer genoeg wordt jij niet meer serieus genomen.

Daarnaast "bash" ik niemand, maar als jij de leugen in de wereld probeert te helpen dat Anderzorg een goede verzekeraar is dan kun je een reactie verwachten... Jij probeert echter wel mensen te "bashen" die klachten hebben over Anderzorg, want die klachten zijn volgens jou onterecht.

Die 'onderbouwde' analyses van jou die kennen we zo langzamerhand wel. Jammer genoeg ben je niet slim genoeg om met een zinvolle analyse te komen. Jouw mening dat Anderzorg "beste keuze" zou zijn is dan ook alleen maar lachwekkend en is nergens op gebaseerd.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

Een mini onderzoekje. Met de Google zoekopdracht "<Verzekeringsmij.> klachten" krijg je de volgende aantallen gevonden resultaten:

AnderZorg (gemiddelde score volgens onderzoek in een eerder bericht: 7,6)
Aantal resultaten: circa 72.400
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 68826908ab

OHRA (gemiddelde score volgens onderzoek: 7,4. Een laagst scorende)
Aantal resultaten: circa 9.380
http://www.google.nl/#hl=nl&q=OHRA+klac ... 68826908ab

PNO Ziektekosten (gemiddelde score volgens onderzoek: 8,8. De hoogst scorende)
Aantal resultaten: circa 6.090
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 68826908ab

Ik besef dat AnderZorg een internet-verzekeraar is en daardoor sowieso hoger zal scoren. Maar ik vind het verschil in aantal resultaten wel heel erg veel. Natuurlijk kun je hier nauwelijks conclusies uit trekken, maar het voorspeld niet veel goeds voor AnderZorg. :wink:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat mini onderzoekje stelt natuurlijk helemaal niks voor. Vrijwel bovenaan staat bijvoorbeeld een resultaat waarin niks over klachten staat maar wel wat over een gratis kortingsbon.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

antileugens schreef:Dat mini onderzoekje stelt natuurlijk helemaal niks voor.
Eehh. heb ik beweerd van wel dan? Integendeel.
Vrijwel bovenaan staat bijvoorbeeld een resultaat waarin niks over klachten staat maar wel wat over een gratis kortingsbon.
Ja en? Dergelijke resultaten komen bij alle drie de zoekopdrachten wel voor, dat het geen klacht betreft. Het verschil in aantal resultaten bij AnderZorg in vergelijking met andere verzekeringsmaatschappijen blijft opvallend. 72000 vs. 9300 en 6000.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat kan allerlei oorzaken hebben. Je zult toch echt met beter bewijs komen want dit kan ook doodsimpel betekenen dat Anderzorg veel beter in internetmarketing is.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

antileugens schreef:Je zult toch echt met beter bewijs komen want dit kan ook doodsimpel betekenen dat Anderzorg veel beter in internetmarketing is.
Met het woord "klachten" in de zoekopdracht? :roll: En dan bijna 12x zoveel zoekresultaten opleveren dan de als gemiddeld beste beoordeelde verzekeringsmaatschappij in een onderzoek, komt door internetmarketing? Maar goed iedereen interpreteert het maar zoals hij zelf wil.

Bovendien beweer ik nergens dat ik iets probeer te bewijzen. Dus leg mij a.u.b. geen woorden in de mond.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door antileugens »

Ja, dat kan inderdaad.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

antileugens schreef:Ja, dat kan inderdaad.
Mhh. Verklaar dit dan eens:

De Google zoekopdracht met enkel de naam van de verzekeringsmaatschappij, dus zonder het woord "klachten":

AnderZorg: aantal resultaten: circa 146.000
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 68826908ab

OHRA: aantal zoekresultaten: circa 2.270.000. Dat is ruim 15x zoveel.
http://www.google.nl/#hl=nl&q=OHRA&meta ... 68826908ab
Blijkt hieruit dat OHRA meer aan internetmarketing doet dan AnderZorg? :wink:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door antileugens »

Je eerste drie links:
Anderzorg: 1e resultaat = geen klachten; 2e resultaat = slechte klachtenafhandeling; 3e resultaat = klachtenprocedure van Anderzorg.
Ohra: 1e resultaat = klachtenprocedure Ohra; 2e resultaat = klachten; 3e resultaat = klachten.
PNO: 1e resultaat = klachtenprocedure PNO; 2e resultaat = geen info over klachtenafhandeling; 3e resultaat = geen info over klachteafhandeling.

Verder is het gros van het aantal links dat google geeft bij alle drie verzekeraars van toepassing op ziektegerelateerde klachten en NIET op verzekeringsgerelateerde klachten. Je google zoektocht is dus volslagen nutteloos.

Ook je tweede setje googlezoekopdrachten is nutteloos want Anderzorg biedt enkel zorgverzekeringen aan terwijl Ohra het hele scala aan verzekeringen aanbiedt en je met deze zoekopdracht dus ook autoverzekeringen, reisverzekeringen en zelfs financiele producten vind. Geen wonder dat er dan meer resultaten van Ohra zijn. Eerlijk gezegd lijkt het er dan op dat Anderzorg er relatief nog steeds beter uit komt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

antileugens schreef:Je eerste drie links:
Anderzorg: 1e resultaat = geen klachten; 2e resultaat = slechte klachtenafhandeling; 3e resultaat = klachtenprocedure van Anderzorg.
Ohra: 1e resultaat = klachtenprocedure Ohra; 2e resultaat = klachten; 3e resultaat = klachten.
PNO: 1e resultaat = klachtenprocedure PNO; 2e resultaat = geen info over klachtenafhandeling; 3e resultaat = geen info over klachteafhandeling.
Wat zegt dat nou. Ga eerst maar eens, pakweg de helft van alle resultaten nakijken. En niet de 1e helft natuurlijk maar aselect.
Verder is het gros van het aantal links dat google geeft bij alle drie verzekeraars van toepassing op ziektegerelateerde klachten en NIET op verzekeringsgerelateerde klachten. Je google zoektocht is dus volslagen nutteloos.
Dat kun je niet weten. Je hebt te weinig tijd gehad om voldoende resultaten aselect te bekijken om deze stelling in te nemen.
Ook je tweede setje googlezoekopdrachten is nutteloos want Anderzorg biedt enkel zorgverzekeringen aan terwijl Ohra het hele scala aan verzekeringen aanbiedt en je met deze zoekopdracht dus ook autoverzekeringen, reisverzekeringen en zelfs financiele producten vind. Geen wonder dat er dan meer resultaten van Ohra zijn. Eerlijk gezegd lijkt het er dan op dat Anderzorg er relatief nog steeds beter uit komt.
Nee. Je mist het punt. Natuurlijk komen er bij OHRA meer resultaten naar boven (ruim 15x meer) dan bij AnderZorg wanneer je alleen op de bedrijfsnaam zoekt. Onder andere omdat zij meer verschillende producten voeren. Maar juist wanneer het woord "klachten" aan de zoekopdrachten wordt toegevoegd, is het precies andersom. Bijna 8x zoveel resultaten voor AnderZorg dan voor OHRA.

Nogmaals, ik presenteer dit niet als sluitend bewijs of zo hoor. Maar vind het wel opvallend.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Mijn google research

"WillemV liegen" -----> 58.300 hits

"antileugens liegen" ------> 157 hits

Dus antileugens heeft gelijk :wink: :mrgreen: :wink:
Laatst gewijzigd door testcase op 23 dec 2009 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten