LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zilveren kruis achmea te veel betalen van medicamenten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
johnboere

zilveren kruis achmea te veel betalen van medicamenten

Ongelezen bericht door johnboere »

ik kreeg van het zilveren kruis een rekening van ziekenhuis en voor een flesje oordruppels.
daar stond dat ik 24 euro moet betalen ik dacht he er klopt iets niet toen ben ik met een smoes naar apotheek gegaan ik dacht gaat het eens vragen wat zon flesje als ik hem zelf koopt.
en ik vroeg of hun dat via e-mail konden sturen om dat het druk was de apotheek heeft toen mij een mail gestuurd en daar stond dat oordruppels geen 24 euro was maar 6,70 euro dus duit op fraude .
het zelfde kreeg ik van ook een rekening van het zilveren kruis van zieken huis van cardioloog .
een rekening van 247 euro toen heb ik het ziekenhuis Maasstad Rotterdam gebeld en de administratie-
gevraagd met ook even met een smoes van hoeveel kost het om een keuring te laten doen als ik het zelf moet betalen dat zou ongeveer 79 euro ex btw geen 247 euro dus ik denk gewoon dat er fraude word gepleegd bij zilveren kruis om dat ik overgestapt ben naar ander zorgverzekeraar gaan ze tot het uiterste wie heeft dit ook meegemaakt wie kan mij advies geven er over ook de redactie van radar
vraag ik om aandacht te kunnen besteden .
groet john uit Rotterdam

kweenie

Re: zilveren kruis achmea te veel betalen van medicamenten

Ongelezen bericht door kweenie »

johnboere schreef:ik vroeg of hun dat via e-mail konden sturen om dat het druk was de apotheek heeft toen mij een mail gestuurd en daar stond dat oordruppels geen 24 euro was maar 6,70 euro dus duit op fraude .
Was dit de zelfde apotheek als waar je de druppels hebt gekocht? Of had je die op het ziekenhuis gekocht. Ik zie ook wel eens doucheschuim bij de Albert Heijn voor 4 euro die bij de Action voor 1 euro staat, fraudeert AH dan ook?
johnboere schreef: het zelfde kreeg ik van ook een rekening van het zilveren kruis van zieken huis van cardioloog .
een rekening van 247 euro toen heb ik het ziekenhuis Maasstad Rotterdam gebeld en de administratie-
gevraagd met ook even met een smoes van hoeveel kost het om een keuring te laten doen als ik het zelf moet betalen dat zou ongeveer 79 euro ex btw geen 247 euro
Voor de zorgverzekeringen moeten ze zich houden aan de standaard behandelcodes. Dat is heel wat anders dan als je zelf naar een ziekenhuis stapt.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Volgens mij zit dit zo in elkaar: als dezelfde oordruppels via een recept word afgeleverd mag de apotheek ca. €11 aan receptregeltoeslag vragen. Dit komt boven op de normale prijs.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

johnboere schreef:ik kreeg van het zilveren kruis een rekening van ziekenhuis en voor een flesje oordruppels.
daar stond dat ik 24 euro moet betalen ik dacht he er klopt iets niet toen ben ik met een smoes naar apotheek gegaan ik dacht gaat het eens vragen wat zon flesje als ik hem zelf koopt.
en ik vroeg of hun dat via e-mail konden sturen om dat het druk was de apotheek heeft toen mij een mail gestuurd en daar stond dat oordruppels geen 24 euro was maar 6,70 euro dus duit op fraude .
het zelfde kreeg ik van ook een rekening van het zilveren kruis van zieken huis van cardioloog .
gevraagd met ook even met een smoes van hoeveel kost het om een keuring te laten doen als ik het zelf moet betalen dat zou ongeveer 79 euro ex btw geen 247 euro dus ik denk gewoon dat er fraude word gepleegd bij zilveren kruis om dat ik overgestapt ben naar ander zorgverzekeraar gaan ze tot het uiterste wie heeft dit ook meegemaakt wie kan mij advies geven er over ook de redactie van radar
vraag ik om aandacht te kunnen besteden .
groet john uit Rotterdam
Nee, is in principe geen fraude. Zorgverzekeraars werken met eenheidsprijzen. Zie het zo, als jij met een acuut hartinfarct zondagnacht via de eerste hulp bij diezelfde cardioloog komt, rekenen ze er ook 247 euro voor. Dat is een iets gechargeerd voorbeeld, maar ze delen simpel gesteld de kosten per jaar door het aantal consults op jaarbasis, en komen zo op een gemiddelde prijs uit. Zo werkt het zorgsysteem, zoek maar eens op solidariteitsbeginsel.

In de werkelijkheid is het veel complexer, maar die prijzen zijn zo afgesproken, en zullen normaliter dus kloppen. Mocht je desondanks vermoedens van fraude hebben, dan heeft je zorgverzekeraar op de website vast en zeker een link naar het meldpunt hiervoor, en dan kan je dit daar neerleggen. Dat vinden zorgverzekeraars alleen maar goed, en jij doet de maatschappij er een plezier mee. Dat is de kortste klap om dit lek boven te krijgen, niet hier via Radar, die pas zoiets uitzoeken als er meer gevallen zijn, en ze er een sappig/ kijkcijfer verhogend item over kunnen maken.

johnboere

ik zal even reageren ik had geen hart infarct gehad ik was door dokter naar het ziekenhuis gestuurd
en dit flesje oordruppels had ik bij zelfde apotheek gekocht dus ik heb gevraagd aan dokter hij vond
24 euro voor oordruppels wel teveel en 247 euro voor cardioloog ook ik heb alles onder zocht aanvraag gedaan wat het zou kosten als ik zelf de kosten voor cardioloog moet betalen netjes offerte gehad.
daar stond met alle kosten als ik zelf moest betalen voor zelfde behandeling ex btw en toeslagen-
zou ik 360 euro kwijt wezen en als het via de arts gaat zou eigen bijdragen via verzekering 80 euro
kwijt wezen ik heb alles zwart op wit dus u ziet het dus toch teveel wand net als dit flesje van oordruppels was ook 6,70 ex btw dus dokter vond het ook te duur en zo hoge toeslag kan er nooit op komen heb ik gevraagd apotheek wand zilveren kruis had afgerekend 6,70 euro en stuurde mij 24 euro
alle opgevraagd dus toch .f.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, dus niet de kosten zouden dan €80 zijn, maar je eigen bijdrage. De kosten zouden in dat geval € 360 zijn. Nu zijn de kosten blijkbaar €247 ipv 360 en dat vind je dan ineens te duur?

johnboere

als je nagaat ik heb met de dokter gesproken hij zegt je had een beter af polis wand mijn eigen kosten die waren allang klaar dus mijn kosten was 0 de arts die vond dat dit gewoon door zilveren kruis vergoed moest worden. ik betaalde wel 180 euro per maand ik ben nu bij een Andre maatschappij en ik heb de zelfde behandeling en ik betaal iets goedkoper en die vergoed het wel dus kan wel ik ben over gestapt naar een andere zorg verzekering per 1 januari 2014 nou nergens last van alles word netjes vergoed.
en betaal nu 134 euro dus en word goed geholpen voor zilveren kruis heb ik een advocaat genomen die de zaak bekeken heb die zeg net als ik dat dit niet klopt dus je ziet het en ik was niet de enige .
alles is naar boven gehaald alle bewijzen zilveren kruis heeft meer voor de rechter gestaan daar hebben ze ook een flinke boete gekregen .en moesten mensen hoop geld terug betalen.
en ze zijn on vriendelijk .

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

johnboere schreef:het zelfde kreeg ik van ook een rekening van het zilveren kruis van zieken huis van cardioloog. een rekening van 247 euro
Jij bent niet verzekerd voor de cardioloog??

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

chrisd1 schreef:
johnboere schreef:het zelfde kreeg ik van ook een rekening van het zilveren kruis van zieken huis van cardioloog. een rekening van 247 euro
Berichtje van maart 2014 en je reageert daar nu op? Met wat voor doel?

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

newmikey schreef:
chrisd1 schreef:
Berichtje van maart 2014 en je reageert daar nu op? Met wat voor doel?
Nav de post van johnboere van vandaag heb ik teruggekeken naar eerdere posts zijnerzijds en verbaas(de) me er over, dat hij een cardioloog moest betalen.

Gesloten