LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zilveren kruis verlaagt mijn ziekenfonds zonder bericht !!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
AEGAmsterdam

zilveren kruis verlaagt mijn ziekenfonds zonder bericht !!!

Ongelezen bericht door AEGAmsterdam »

Ik ben zojuist nadat ik bij de tandarts ben geweest...erachter gekomen dat men mij bij Zilverenkruis van de AVplus(3) verzekering zomaar terug heeft gezet naar een AV1! verzekering waarbij de tandarts vergoeding dan €100 euro is.. Als ik niet naar de tandarts was gegaan was ik er niet achter gekomen dat dit gebeurd. Ik ben de 2e waarbij dit is gebeurd in deze praktijk. Hierop heb ik contact opgenomen met Zilveren Kruis. Men verteld mij dat mijn verzekering is teruggezet van een avplus(3) verzekering naar de laagste verzekering...Mijn zogenaamde achterstand was € 25 euro!! om voor mij onduidelijke reden...dat heb ik in Juli betaald en maar per september ben ik terug gezet naar AV1. Nu ik heb 2maal iemand gesproken de eerste vertelde mij ook dit bijzonder vremd te vinden en wilde deze verzekering weer normaal terugzetten. Aangezien dit niet lukte werd ik doorverbonden met de administratie. Zo krijg ik te horen dat ik pas per 1 januari 2016!! weer terug kan naar mijn oorspronkelijke AV PLus(3) verzekering. Ik heb hierover geen!! bericht ontvangen !!! Nu zegt men bij Zilveren Kruis dat dit wel is verstuurd ..... (?) dat kunnen zij wel zeggen maar de verzekering is per september aangepast en ik heb daarvoor! in juli de € 25 al betaald ! Bij Zilveren Kruis vertelde men mij dat dit door de gemeente zo zou zijn 'gewild' maar de adminstrieve afd. zegt dat dat niet zo is....en maar dat dit na wel 3!! aanmaningen is besloten, waarvan ik dan de 3e aanmaning had ontvangen!en direct ook betaald! Want zo werd mij verteld had ik een achterstand!gehad!! of dit nu om € 10 € 25 of €1000 ging maakt niet uit. Achterstand is achterstand.........(?) Zijn hier meer mensen bekend mee. Soort Kafka verhaal om dit zo zonder bericht te doen!! met vr. gr. AEG-Amsterdam
Laatst gewijzigd door Radar op 24 nov 2015 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast i.v.m. onjuiste spelling bedrijfsnaam

majakabin

Re: zilveren kruis verlaagt mijn ziekenfonds zonder bericht !!!

Ongelezen bericht door majakabin »

Mijn dochter heeft soortgelijk probleem bij Interpolis meegemaakt. Heeft altijd gewoon een tandartsverzekering gehad bij haar basisverzekering. Op een gegeven moment kwam ze er na een bezoek aan de tandarts en declareren van de factuur achter dat ze haar hele tandartsverzekering hadden stopgezet. Ze heeft hier ook nooit bericht over ontvangen van Interpolis dus zat ineens met een hoge rekening die ze helemaal zelf moest betalen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als men achterstanden heeft, wordt de aanvullende verzekering gestopt, of verlaagd.

U moet dan toch ook minder premie zijn gaan betalen? Niet opgevallen?

AEGAmsterdam

Ongelezen bericht door AEGAmsterdam »

Nee ik heb dat niet gemerkt, ik vond het ook vreemd dat ik zo ineens nog 25 moest betalen...en dat dit dan een achterstand was....voordat dit allemaal gebeurde en men mijn verzekering heeft verlaagd...(?)
Over deze verlaging! dat dit gebeurd is, heb ik nooit bericht of bevestiging over ontvangen.
In juli betaald maar ik ben per september! verlaagd in mijn polis..want zo zegt men zouden zij dan zelf een achterstand hebben in de verwerking van de betalingen. (zo kan je alles wel goedpraten)

Gesloten