LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder overleg incasseren

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Drew112

zonder overleg incasseren

Ongelezen bericht door Drew112 »

Hallo.. Halve wegen jaar 2012 ben ik uit huis gegaan maar was verzeker via me vader bij de friesland zorgverzekering... Nu ik na tig maanden in 2013 terug kwam en bult met post aan trof onderandere deurwaarders van de zorgverzekering friesland... Blijkbaar had mijn vader boel op mijn naam gezet en dat allemaal zonder overleg en of toestemming? Nu is de vraag mag dit zomaar? Groeten Andrew Calsbeek

Brainless

Re: zonder overleg incasseren

Ongelezen bericht door Brainless »

Zodra je 18 jaar wordt gaat de verzekering automatisch over op je eigen naam.
Hier hoeft je vader niets voor te doen.

Klopt het dat je in tussen 18 bent geworden?

Drew112

ja klopt idd maar het ging eerst door op zijn naam uit eindelijk heeft hij besloten samen met friesland zonder mij dus om dit overtezetten en woon elders dus heb ook nooit de rekeningen gezien ook niks ondertekend of wat dan ook(dus de post kwam binnen op me vaders adress)

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Drew112 schreef:ja klopt idd maar het ging eerst door op zijn naam uit eindelijk heeft hij besloten samen met friesland zonder mij dus om dit overtezetten en woon elders dus heb ook nooit de rekeningen gezien ook niks ondertekend of wat dan ook(dus de post kwam binnen op me vaders adress)
Tja, dan hebt u dus zelf nooit geregeld dat uw post naar het juiste adres kwam.
En het is normaal dat u vanaf uw 18e zelf verantwoordelijk bent voor het betalen van de zorgverzekering.
Logisch dat uw vader dat op uw eigen naam heeft gezet.
Wel vervelend dat hij u dit niet even gemeld heeft.
Ik zou snel een betalingsregeling treffen, voordat u niet meer verzekerd bent en met hoge boetes van het CVZ te maken krijgt.

Drew112

Daar is onderhand al 1 van maar lijkt mij dat ik ergens voor moet tekenen of iets van die aard anders had ik wel een andere zorgverzekerings bedrijf gezocht...

VioletPrue

Drew112 schreef:Daar is onderhand al 1 van maar lijkt mij dat ik ergens voor moet tekenen of iets van die aard anders had ik wel een andere zorgverzekerings bedrijf gezocht...
Nee, als u 18 wordt, gaat dit via uw vader, daar hoeft geen handtekening van u op.
Het gaat immers, vanuit uw vaders oogpunt gezien, om het verwijderen van u van zijn polis.
Anders moet hij de kosten voor uw verzekering gaan betalen.
Hier wat informatie voor ouders:
Tot hun 18e verjaardag zijn kinderen gratis meeverzekerd in de ziektekostenverzekering van hun ouders. Daarna niet meer. Uw verzekeraar stuurt hierover bericht.
Met die ziektekostenverzekering kun je twee dingen doen. Ten eerste: je kind op je eigen polis laten staan en zelf de premie betalen. Of: de verzekering van je kind op zijn of haar eigen naam laten zetten en een aparte polis laten sturen. Hij of zij krijgt dan ook zelf de bijbehorende rekening.
BRON

Tegenwoordig kan dat allemaal via internet en dan is uw handtekening niet nodig.
De polis zal naar het huis van uw vader zijn gestuurd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Drew112 schreef:Daar is onderhand al 1 van maar lijkt mij dat ik ergens voor moet tekenen of iets van die aard anders had ik wel een andere zorgverzekerings bedrijf gezocht...
Van een goede communicatie tussen vader/kind kan men kennelijk in dit geval niet spreken en lijkt hier dus een heikel punt. Krijg dus sterk de indruk dat er geen contact meer is anders zou zoiets natuurlijk gewoon moeten zijn besproken.

Drew112

Daar zit je aardig goed mee @tenormin... Helaas door ruzie en koppigheid is dit zo gegaan idd

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een adres wijziging niet doorgeeft maar wel daar verzekerd bent is dat jou fout dus betalen helaas...

Controleer of er nog meer zaken lopen die je moet doorgeven want zomaar uit huis gaan kan flinke rekeningen opleveren.

Drew112

hoe kan ik een adress wijzing doorgeven als ik niet weet/wist dat ik plots zelf verzekerd was bij friesland zorgverzekering

VioletPrue

Drew112 schreef:hoe kan ik een adress wijzing doorgeven als ik niet weet/wist dat ik plots zelf verzekerd was bij friesland zorgverzekering
Er wordt aangenomen dat elke burger de wet kent.
Volgens de wet bent u vanaf uw 18e zelf verantwoordelijk voor uw zorgverzekering.
Uw vader wilde niet niet meer voor u betalen en hoefde dit ook niet.
Hij heeft u van zijn polis laten afhalen.
Omdat u niet langer via uw vader verzekerd was, heeft de Friesland u een eigen polis toegestuurd.
Dit was iets wat u had moeten weten.
U wist het niet, maar dat is geen reden om niet te betalen.
Helaas, dit gaat een duur geintje worden.

lilith1980

Ongelezen bericht door lilith1980 »

Drew112 schreef:hoe kan ik een adress wijzing doorgeven als ik niet weet/wist dat ik plots zelf verzekerd was bij friesland zorgverzekering
Stond je ook nog inschreven in het GBA op het adres van je vader?
Dan houden ze dat aan.

Als je je ook echt op een ander adres had ingeschreven, hadden ze de post daar naar toe gestuurd. En ook de brief waarin ze je vertelden dat je vanaf nu je eigen premie moest gaan betalen. En alle aanmaningen enzovoorts.

En als verzekeringnemer (en dus juridisch verantwoordelijk voor het betalen van je eigen premie én voor het betalen van de premie van je meeverzekerden) mag je altijd zeggen dat je voor dat laatste niet meer verantwoordelijk wil zijn. En dat diegene het zelf moet gaan betalen. Kan een echtscheiding zijn, maar ook een kind dat zelf zijn verantwoordelijkheden moet gaan dragen.

Beetje naïef van je om hier zo mee om te gaan en het huis uit te gaan en te denken dat de zaken wel los lopen. Volgende keer dus je pa toch maar bellen of er langs gaan om in ieder geval je post op te halen. Dus pech, De Friesland heeft gelijk.

Gesloten