LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekeraar zegt eenzijdig aanvullende verzekering op
Zorgverzekeraar zegt eenzijdig aanvullende verzekering op
Al 11jaar zijn we verzekerd voor zorg bij IAK. Eerst in het collectief via een werkgever en vervolgens na ontslag verder bij hun basis en aanvullend verzekerd kunnen blijven. Dit laatste (het aanvullende deel)wordt nu na9jaar (dus 9jaar zonder collectiviteit) eenzijdig opgezegd door IAK. We kunnen wel in de basisverzekering bij hen blijven maar aanvullend moet via de moeder onderneming VGZ met minder goede voorwaardes. Oké wel 10% korting. Mag een zorgverzekeraar dit zomaar doen?
We hebben geen betalingsachterstanden of andere problemen met het IAK. Het is tot dit altijd een hele fijne verzekeraar geweest.
We hebben geen betalingsachterstanden of andere problemen met het IAK. Het is tot dit altijd een hele fijne verzekeraar geweest.
Re: Zorgverzekeraar zegt eenzijdig aanvullende verzekering op
U kunt natuurlijk ook gewoon helemaal overstappen naar een andere verzekeraar. Bent u misschien ook nog voordeliger uit.
-
Tijger heeft gelijk. Er zijn meer goede zorgverzekeraars en de meeste zijn goedkoper dan VGZ.Bijna alle zorgverzekeraars accepteren iedereen voor alle aanvullende verzekeringen ( behalve de duurdere tandartsverzekeringen). Doe eens een vergelijking op Zorgkiezer.nl.
Ik begrijp dat u verontwaardigd bent. Maar het schijnt dat ze het mogen doen.
Ik begrijp dat u verontwaardigd bent. Maar het schijnt dat ze het mogen doen.
als we dan toch reclame aan het maken zijn:
vergelijkmondzorg punt nl, voor eerlijke info over aanvullende tandartsverzekeringen inclusief belemmeringen, premielast tov dekkingsgraad etc..
Overigens heb ik als mondzorgverlener afgelopen jaar 2 keer een klacht tegen VGZ in moeten dienen bij de NZA. Die daar verder niets mee doet omdat ook die overheidsinstantie feitelijk niet echt kennis van zaken heeft, al niet over eigen regels laat staan over de rest..maar goed.
VGZ maakt zich m.i. schuldig aan bij herhaling onterecht afwijzen van machtigingsaanvragen in het kader van de basiszorg houdt zich niet aan de NZA regels mbt onderbouwd afwijzen (doen ze namelijk niet), contact met adviserend tandartsen is niet mogelijk, wordt geblokkeerd, terwijl ze daar nu net voor zijn. Zou mij niets verbazen als er voor de vorm nog een in dienst is die niets mag doen.
Als hun handelswijze op punt mondzorg zo is, is het te verwachten dat die lijn verder doorgezet is.
,
vergelijkmondzorg punt nl, voor eerlijke info over aanvullende tandartsverzekeringen inclusief belemmeringen, premielast tov dekkingsgraad etc..
Overigens heb ik als mondzorgverlener afgelopen jaar 2 keer een klacht tegen VGZ in moeten dienen bij de NZA. Die daar verder niets mee doet omdat ook die overheidsinstantie feitelijk niet echt kennis van zaken heeft, al niet over eigen regels laat staan over de rest..maar goed.
VGZ maakt zich m.i. schuldig aan bij herhaling onterecht afwijzen van machtigingsaanvragen in het kader van de basiszorg houdt zich niet aan de NZA regels mbt onderbouwd afwijzen (doen ze namelijk niet), contact met adviserend tandartsen is niet mogelijk, wordt geblokkeerd, terwijl ze daar nu net voor zijn. Zou mij niets verbazen als er voor de vorm nog een in dienst is die niets mag doen.
Als hun handelswijze op punt mondzorg zo is, is het te verwachten dat die lijn verder doorgezet is.
,
Dank jullie voor jullie reacties. Blijkbaar mogen ze dit gewoon doen.
Van VGZ ken ik deze problemen. Maar de dochter IAK was tot op heden altijd de goedkoopste dan alle vergelijkingssites. De service was altijd, consumenten klantenservice en paramedische (ben zelf praktijk houder)goed. Bij VGZ willen we zelf ook niet zitten. Maar ja in feiten kun je maar uit 8 verzekeringen kiezen. Ik ga mijn licht eens opsteken bij de kleinere van de 8.
Van VGZ ken ik deze problemen. Maar de dochter IAK was tot op heden altijd de goedkoopste dan alle vergelijkingssites. De service was altijd, consumenten klantenservice en paramedische (ben zelf praktijk houder)goed. Bij VGZ willen we zelf ook niet zitten. Maar ja in feiten kun je maar uit 8 verzekeringen kiezen. Ik ga mijn licht eens opsteken bij de kleinere van de 8.
Beetje een vage site. Er is totaal niet te vinden van wie dit is. Zelfs bij whois is niet te vinden van wie het is, want de domeinnaam is door de hoster geregistreerd. Hoe kunnen we dan beoordelen dat dit eerlijke info is?vroem schreef: vergelijkmondzorg punt nl, voor eerlijke info over aanvullende tandartsverzekeringen inclusief belemmeringen, premielast tov dekkingsgraad etc..
staat gewoon op de homepagina van de site hoor.
Je kan je ook afvragen, waarom ze het doen:MichielFRL schreef:Waarom zouden ze het niet mogen doen?
Simpelweg klanten met te hoge kosten wegpesten (ook voor basisverzekering) .
Dit gaat een beetje tegen solidariteitsprincipe van de basis verzekering in.
En dat is precies het antwoord wat ik kreeg van het IAK de zorgkosten werden te hoog en alle mensen die niet via collectief daar meer verzekerd zijn moeten naar VGZ. Maar we krijgen nu ook via het IAK een aanbieding van Achmea.