Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Dat zal toch wel komen omdat u openbaar niet zo prettig in deze zaak communiceert. Bedrijven welke openlijk aan de schandpaal genageld worden door een klant, waarbij nog maar bewezen moet worden wie er gelijk heeft, willen maar al te graag van zo'n klant af.
Waarbij deze nog blij mag zijn dat ze het niet op laster gooien, met alle juridische consequenties voor u.
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Volgens mij is alles na pagina 1 van deze thread niet meer relevant.
Ik wend me hier tot een forum waar je deze kwesties aan de orde kunt stellen, ik voeg me naar opmerkingen die ik krijg dus ik ben niet zo bang voor evt laster claims hoor. Ik houd het hierbij tot ik een min of meer officiële reactie heb van iemand van het forum van Radar.
Ik wend me hier tot een forum waar je deze kwesties aan de orde kunt stellen, ik voeg me naar opmerkingen die ik krijg dus ik ben niet zo bang voor evt laster claims hoor. Ik houd het hierbij tot ik een min of meer officiële reactie heb van iemand van het forum van Radar.
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Die ga je niet krijgen. Je ziet hier op een forum, niet bij een helpdesk. Als je Radar wilt benaderen, moet je contact opnemen met de redactie.
Gezien je manier van communiceren in dit topic kan ik me prima voorstellen dat er ergens tussen jou en je adviseur en/of tussen je adviseur en AFAS iets niet duidelijk is geweest en een verkeerd advies is gegeven (al dan niet naar aanleiding van een verkeer gestelde vraag).
Dat heeft uiteraard niets met misleiding te maken en rechtvaardigt je manier van communiceren/ zwartmaken niet. En zeker niet het steeds weer communiceren van namen terwijl Radar al op je heeft ingegrepen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
En wie ben jij dan wel niet 'moneyman'?
Jurist of hobbyist?
Jurist of hobbyist?
-
Consumenneke
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Dat zal die boekhouder dan wel zijn. Kijk nog even naar je overeenkomst en de AV, want wellicht heb je nu een claim op hem.
Mensen roepen snel dat er sprake is van smaad/laster, maar in praktijk heeft dat zelden gevolgen.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Even buiten de inhoud om, het lijkt er op dat u niet snapt dat u op een openbaar consumentenforum bent. Daarbij is Radar een consumententeoevisieprogramma, geen helpdesk of jurist. Radar zal niet elke individuele klacht in een uitzending gaan behandelen, laat staan dat ze te gebruiken zijn in 1 op 1 gesprekken.
U bent op een openbaar consumentenforum waarin vrijwilligers u hulp en advies kunnen geven.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Ik heb een directe mail naar het forumlid gestuurd dat een en ander zou uitzoeken deze week. Zijn antwoord wil ik even afwachten. Het is mij onduidelijk wie vanuit welke positie reageert. Ik heb ook nog met mails van WijmetAarts te maken die van alles willen. Naar eer en geweten ben ik mij niet bewust van het feit dat ik iets verkeerds doe.
-
StevieNL81
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Ik heb inderdaad een PB van je ontvangen en deze beantwoord. En ook ik ben 'gewoon' een forumlid. Maar omdat daar geen geheimen instaan ook even op deze manier:
Áls het inderdaad zo is zoals je zegt, dan zal de accountant schadeplichtig zijn. Ik zeg bewust áls en zal dit hieronder toelichten. Ik ben erg benieuwd je of daarna mijn voorbehoud op zijn minst begrijpt.
Ik werk zelf met oa Afas Profit (de Enterprise variant). Ik werk dus niet bij of voor Afas. Wel weer ik dat zij, omdat ze een internationaal product bieden, ze erg voorzichtig zijn om extra opties te presenteren die niet goed werken. Juist omdat ze dan aansprakelijk gehouden kunnen worden.
De optie herhalen hebben ze in een video gepresenteerd, op hun website gedocumenteerd en ik lees reviews van mensen die allemaal aangeven dat deze optie zo makkelijk werkt. Nergens lees ik berichten over dat dit niet zou werken. Ook ligt het voor de hand dat ze dan het tabblad zouden verbergen (immers, het zou dan niet werken).
In de mail van je accountant die je eerder deelde stond alleen dat ze érgens verkeerd over waren geïnformeerd... Niet waarover precies. Daar kan ik dus niet uit concluderen dat het ging over herhalingen.
Dan het bericht van AFAS over dat het op de backlog is gezet. Daarin hebben ze het over het plannen van facturen, wat niet hetzelfde is als facturen herhalen. Ook daaruit kan ik dus niet concluderen dat het over hetzelfde gaat.
En dan nog de voorbeeld printscreen die u deelde met het schuifje. Daarin stond ik de factuur omschrijving het jaartal 2028. Dit zou de factuur zijn die u een jaar geleden heeft gestuurd (en nu herhaald moet worden). Dan is het jaartal 2028 niet logisch.
Doe jezelf een lol en reageer nog even in het topic op de vragen die ik je begin pagina 2 heb gesteld. Even uitsluiten dat die niet iets mis gaat. Dan sta je later ook juridisch sterker.
Ik heb op kantoor wel 1x per week een developer lopen die wél bij AFAS werkt en ik zal deze week eens bij hem informeren wat hier hiervan kan opscharrelen.
Dus ik ben echt beter gewend van AFAS en als je gelijk hebt is dat echt heel slordig maar ... Eerst even de rest uitsluiten.
Áls het inderdaad zo is zoals je zegt, dan zal de accountant schadeplichtig zijn. Ik zeg bewust áls en zal dit hieronder toelichten. Ik ben erg benieuwd je of daarna mijn voorbehoud op zijn minst begrijpt.
Ik werk zelf met oa Afas Profit (de Enterprise variant). Ik werk dus niet bij of voor Afas. Wel weer ik dat zij, omdat ze een internationaal product bieden, ze erg voorzichtig zijn om extra opties te presenteren die niet goed werken. Juist omdat ze dan aansprakelijk gehouden kunnen worden.
De optie herhalen hebben ze in een video gepresenteerd, op hun website gedocumenteerd en ik lees reviews van mensen die allemaal aangeven dat deze optie zo makkelijk werkt. Nergens lees ik berichten over dat dit niet zou werken. Ook ligt het voor de hand dat ze dan het tabblad zouden verbergen (immers, het zou dan niet werken).
In de mail van je accountant die je eerder deelde stond alleen dat ze érgens verkeerd over waren geïnformeerd... Niet waarover precies. Daar kan ik dus niet uit concluderen dat het ging over herhalingen.
Dan het bericht van AFAS over dat het op de backlog is gezet. Daarin hebben ze het over het plannen van facturen, wat niet hetzelfde is als facturen herhalen. Ook daaruit kan ik dus niet concluderen dat het over hetzelfde gaat.
En dan nog de voorbeeld printscreen die u deelde met het schuifje. Daarin stond ik de factuur omschrijving het jaartal 2028. Dit zou de factuur zijn die u een jaar geleden heeft gestuurd (en nu herhaald moet worden). Dan is het jaartal 2028 niet logisch.
Doe jezelf een lol en reageer nog even in het topic op de vragen die ik je begin pagina 2 heb gesteld. Even uitsluiten dat die niet iets mis gaat. Dan sta je later ook juridisch sterker.
Ik heb op kantoor wel 1x per week een developer lopen die wél bij AFAS werkt en ik zal deze week eens bij hem informeren wat hier hiervan kan opscharrelen.
Dus ik ben echt beter gewend van AFAS en als je gelijk hebt is dat echt heel slordig maar ... Eerst even de rest uitsluiten.
WP-Buddy
vindt dit leuk
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Ook hier laat je weer zien bepaalde wenselijke antwoorden te verwachten.
Nogmaals: je zit hier op een openbaar forum, waarbij iedereen als goedwillende amateur reageert. De een zal meer kennis hebben van de materie in zijn algemeenheid, maar niemand werkt voor een van de genoemde bedrijven.
Wat ik wel met zo ongeveer iedereen hier eens ben: je gaat gelijk van 0 naar 100 en dat maakt communiceren met jou er niet prettiger op.
-
WIJmetAARTS
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mei 2026 07:28
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Beste forum, deze persoon is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.
kuklos
, sergio1963
en riddert
vinden dit leuk
-
StevieNL81
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
AhumWIJmetAARTS schreef: ↑26 mei 2026 09:56Beste forum, xxx is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.
Het is niet netjes van uw klant om direct jullie bedrijfsnaam zo te noemen, en daarom heeft de redactie die ook weggehaald. Dan is het dus ook niet netjes om nu zelf de klantgegevens in jullie bericht te zetten. Ik heb jullie bericht dan ook gemeld als zijnde in strijd met de forumregels.Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
@BL2, het oorspronkelijke bericht dat jij quote is aangepast, maar dankzij jouw quote is de klant nog steeds zichtbaar.
En de klant in kwestie heeft in een ander bericht, dat inmiddels is weggehaald, middels een verwijzing naar zijn website zelf zijn naam gedeeld.
En de klant in kwestie heeft in een ander bericht, dat inmiddels is weggehaald, middels een verwijzing naar zijn website zelf zijn naam gedeeld.
-
Morgan le Fay
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.StevieNL81 schreef: ↑26 mei 2026 11:00AhumWIJmetAARTS schreef: ↑26 mei 2026 09:56Beste forum, xxx is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.
Het is niet netjes van uw klant om direct jullie bedrijfsnaam zo te noemen, en daarom heeft de redactie die ook weggehaald. Dan is het dus ook niet netjes om nu zelf de klantgegevens in jullie bericht te zetten. Ik heb jullie bericht dan ook gemeld als zijnde in strijd met de forumregels.Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Dit smaad ipv laster noemen impliceert dat het verhaal niet op onwaarheden berust.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware
Ik heb een vrij middag genomen, hangmat en nootjes staan klaar en de koelkast is gevuld. Hoeveel pagina’s gaan er nog komen?
kuklos
vindt dit leuk
