Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
BL2
Berichten: 5658
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door BL2 »

WP-Buddy schreef:
25 mei 2026 20:00
.....Nu zeggen zij hun diensten op, alsof ik iets verkeerd heb gedaan waar zij niet waarmaken wat ze beweren.....
Dat zal toch wel komen omdat u openbaar niet zo prettig in deze zaak communiceert. Bedrijven welke openlijk aan de schandpaal genageld worden door een klant, waarbij nog maar bewezen moet worden wie er gelijk heeft, willen maar al te graag van zo'n klant af.
Waarbij deze nog blij mag zijn dat ze het niet op laster gooien, met alle juridische consequenties voor u.

WP-Buddy
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2026 14:08

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door WP-Buddy »

Volgens mij is alles na pagina 1 van deze thread niet meer relevant.
Ik wend me hier tot een forum waar je deze kwesties aan de orde kunt stellen, ik voeg me naar opmerkingen die ik krijg dus ik ben niet zo bang voor evt laster claims hoor. Ik houd het hierbij tot ik een min of meer officiële reactie heb van iemand van het forum van Radar.

Moneyman
Berichten: 33067
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door Moneyman »

WP-Buddy schreef:
25 mei 2026 21:51
Ik houd het hierbij tot ik een min of meer officiële reactie heb van iemand van het forum van Radar.
Die ga je niet krijgen. Je ziet hier op een forum, niet bij een helpdesk. Als je Radar wilt benaderen, moet je contact opnemen met de redactie.

Gezien je manier van communiceren in dit topic kan ik me prima voorstellen dat er ergens tussen jou en je adviseur en/of tussen je adviseur en AFAS iets niet duidelijk is geweest en een verkeerd advies is gegeven (al dan niet naar aanleiding van een verkeer gestelde vraag).

Dat heeft uiteraard niets met misleiding te maken en rechtvaardigt je manier van communiceren/ zwartmaken niet. En zeker niet het steeds weer communiceren van namen terwijl Radar al op je heeft ingegrepen.

WP-Buddy
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2026 14:08

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door WP-Buddy »

En wie ben jij dan wel niet 'moneyman'?
Jurist of hobbyist?

Consumenneke
Berichten: 2068
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door Consumenneke »

WP-Buddy schreef:
25 mei 2026 20:00
Nu zeggen zij hun diensten op, alsof ik iets verkeerd heb gedaan waar zij niet waarmaken wat ze beweren.
Dat zal die boekhouder dan wel zijn. Kijk nog even naar je overeenkomst en de AV, want wellicht heb je nu een claim op hem.
BL2 schreef:
25 mei 2026 21:12
Waarbij deze nog blij mag zijn dat ze het niet op laster gooien, met alle juridische consequenties voor u.
Mensen roepen snel dat er sprake is van smaad/laster, maar in praktijk heeft dat zelden gevolgen.

NeoDutchio
Berichten: 13431
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WP-Buddy schreef:
25 mei 2026 10:01
Ik heb teruggemaild dat ik het gesprek bij voorkeur voortzet in bijzijn van juristen (Radar dus) teneinde tot een schikking te komen
WP-Buddy schreef:
25 mei 2026 21:51
Ik houd het hierbij tot ik een min of meer officiële reactie heb van iemand van het forum van Radar.
Even buiten de inhoud om, het lijkt er op dat u niet snapt dat u op een openbaar consumentenforum bent. Daarbij is Radar een consumententeoevisieprogramma, geen helpdesk of jurist. Radar zal niet elke individuele klacht in een uitzending gaan behandelen, laat staan dat ze te gebruiken zijn in 1 op 1 gesprekken.

U bent op een openbaar consumentenforum waarin vrijwilligers u hulp en advies kunnen geven.

WP-Buddy
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2026 14:08

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door WP-Buddy »

Ik heb een directe mail naar het forumlid gestuurd dat een en ander zou uitzoeken deze week. Zijn antwoord wil ik even afwachten. Het is mij onduidelijk wie vanuit welke positie reageert. Ik heb ook nog met mails van WijmetAarts te maken die van alles willen. Naar eer en geweten ben ik mij niet bewust van het feit dat ik iets verkeerds doe.

StevieNL81
Berichten: 1352
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik heb inderdaad een PB van je ontvangen en deze beantwoord. En ook ik ben 'gewoon' een forumlid. Maar omdat daar geen geheimen instaan ook even op deze manier:

Áls het inderdaad zo is zoals je zegt, dan zal de accountant schadeplichtig zijn. Ik zeg bewust áls en zal dit hieronder toelichten. Ik ben erg benieuwd je of daarna mijn voorbehoud op zijn minst begrijpt.

Ik werk zelf met oa Afas Profit (de Enterprise variant). Ik werk dus niet bij of voor Afas. Wel weer ik dat zij, omdat ze een internationaal product bieden, ze erg voorzichtig zijn om extra opties te presenteren die niet goed werken. Juist omdat ze dan aansprakelijk gehouden kunnen worden.

De optie herhalen hebben ze in een video gepresenteerd, op hun website gedocumenteerd en ik lees reviews van mensen die allemaal aangeven dat deze optie zo makkelijk werkt. Nergens lees ik berichten over dat dit niet zou werken. Ook ligt het voor de hand dat ze dan het tabblad zouden verbergen (immers, het zou dan niet werken).

In de mail van je accountant die je eerder deelde stond alleen dat ze érgens verkeerd over waren geïnformeerd... Niet waarover precies. Daar kan ik dus niet uit concluderen dat het ging over herhalingen.

Dan het bericht van AFAS over dat het op de backlog is gezet. Daarin hebben ze het over het plannen van facturen, wat niet hetzelfde is als facturen herhalen. Ook daaruit kan ik dus niet concluderen dat het over hetzelfde gaat.

En dan nog de voorbeeld printscreen die u deelde met het schuifje. Daarin stond ik de factuur omschrijving het jaartal 2028. Dit zou de factuur zijn die u een jaar geleden heeft gestuurd (en nu herhaald moet worden). Dan is het jaartal 2028 niet logisch.

Doe jezelf een lol en reageer nog even in het topic op de vragen die ik je begin pagina 2 heb gesteld. Even uitsluiten dat die niet iets mis gaat. Dan sta je later ook juridisch sterker.

Ik heb op kantoor wel 1x per week een developer lopen die wél bij AFAS werkt en ik zal deze week eens bij hem informeren wat hier hiervan kan opscharrelen.

Dus ik ben echt beter gewend van AFAS en als je gelijk hebt is dat echt heel slordig maar ... Eerst even de rest uitsluiten.

kuklos
Berichten: 10095
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door kuklos »

WP-Buddy schreef:
26 mei 2026 08:04
Het is mij onduidelijk wie vanuit welke positie reageert.
Ook hier laat je weer zien bepaalde wenselijke antwoorden te verwachten.

Nogmaals: je zit hier op een openbaar forum, waarbij iedereen als goedwillende amateur reageert. De een zal meer kennis hebben van de materie in zijn algemeenheid, maar niemand werkt voor een van de genoemde bedrijven.
Wat ik wel met zo ongeveer iedereen hier eens ben: je gaat gelijk van 0 naar 100 en dat maakt communiceren met jou er niet prettiger op.

WIJmetAARTS
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2026 07:28

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door WIJmetAARTS »

Beste forum, deze persoon is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.

StevieNL81
Berichten: 1352
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

WIJmetAARTS schreef:
26 mei 2026 09:56
Beste forum, xxx is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.
Ahum
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Het is niet netjes van uw klant om direct jullie bedrijfsnaam zo te noemen, en daarom heeft de redactie die ook weggehaald. Dan is het dus ook niet netjes om nu zelf de klantgegevens in jullie bericht te zetten. Ik heb jullie bericht dan ook gemeld als zijnde in strijd met de forumregels.

kuklos
Berichten: 10095
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door kuklos »

@BL2, het oorspronkelijke bericht dat jij quote is aangepast, maar dankzij jouw quote is de klant nog steeds zichtbaar.

En de klant in kwestie heeft in een ander bericht, dat inmiddels is weggehaald, middels een verwijzing naar zijn website zelf zijn naam gedeeld.

Morgan le Fay
Berichten: 944
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

StevieNL81 schreef:
26 mei 2026 11:00
WIJmetAARTS schreef:
26 mei 2026 09:56
Beste forum, xxx is klant bij ons en ontevreden over AFAS SB. Hij kiest ervoor om anoniem zowel mijn kantoor, mijn medewerkers ,medewerker AFAS alsmede mails openbaar te delen in dit forum. Dit is ongepast en is smaad. Vandaar mijn reactie op deze berichten. Wij doen er alles aan om dit op te lossen maar niet op deze manier. Ik vond het nodig vanuit ons te reageren op deze zeer ongepaste manier van communiceren.
Ahum
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Het is niet netjes van uw klant om direct jullie bedrijfsnaam zo te noemen, en daarom heeft de redactie die ook weggehaald. Dan is het dus ook niet netjes om nu zelf de klantgegevens in jullie bericht te zetten. Ik heb jullie bericht dan ook gemeld als zijnde in strijd met de forumregels.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

16again
Berichten: 17321
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door 16again »

WIJmetAARTS schreef:
26 mei 2026 09:56
Dit is ongepast en is smaad.
Dit smaad ipv laster noemen impliceert dat het verhaal niet op onwaarheden berust.

NeoDutchio
Berichten: 13431
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding AFAS boekhoudsoftware

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb een vrij middag genomen, hangmat en nootjes staan klaar en de koelkast is gevuld. Hoeveel pagina’s gaan er nog komen?

Gesloten