LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Tsja, klachtreglement van KiFiD voldoet niet aan Algemene Wet Bestuursrecht en de afhandeling door het KiFiD voldoet niet aan hun eigen procedures. Melden bij verantwoordelijke Minister van Financien, die moet er wat mee doen. Mocht de wijze van afhandeling door de Minister niet behoorlijk zijn, dan kun je je daarover beklagen bij de Nationale Ombudsman. Kleine omweg maar in essentie wat ik al aangaf.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Claimconcept,ClaimConcept schreef:De Nationale Ombudsman behandelt geen klachten over Kifid. Verhaal halen bij het Ministerie van Financiën dan?felixbeijer schreef:Claimconcept heeft ook amweb gehaald. http://amweb.nl/news-1218322/kifid-wijst
En Claimconcept kan zich bij de Nationale Ombudsman beklagen over de wijze waarop KiFiD dit heeft afgehandeld.
Deze actie van de betrokken bij KiFiD bijklussende rechters is een grote schande voor de rechtsstaat!
Middeleeuwse praktijken.En is de cirkel weer vierkant.Indien men klachten heeft over het functioneren van medewerkers of de dienstverlening van Kifid dient men zich in eerste instantie met gebruikmaking van de klachtenregeling tot Kifid zelf te wenden. Indien men zich vervolgens niet kan vinden in de wijze van klachtafhandeling door Kifid kan men zich hierover beklagen bij de Ombudsman van Kifid.
Je kunt een brief sturen aan de Minister. Mailadres staat alhier (effe mijn brief downloaden onder reacties):
https://www.internetconsultatie.nl/herz ... t/openbaar
Uitleg hoe dit heeft kunnen gebeuren alhier:
viewtopic.php?f=63&t=165769&p=2325877#p2325877
en vergeet vooral niet te
Fleur je van op in deze donkere dagen
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Surprise!
Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen:
Kifid staat mij geen enkele proceshandeling meer toe, dan ben je als advocaat met 4 weken schorsing toch beter af...27 sept 2016, ClaimConcept schreef:Beste Kifid: klagers verhuizen, scheiden en gaan dood. Met pijnlijke situaties als correspondentie buiten mij om gaat...
Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen:
(onderstreping JT)Hierbij zend ik u een afschrift van het verweerschrift van Aangeslotene d.d. 29 april 2015 , een brief van 12 oktober 2016 alsmede een afschrift van het aanvullend verweerschrift van 23 november 2016.
Overeenkomstig artikel 37.9 van het Reglement stel ik u thans in de gelegenheid op het verweerschrift te reageren. Ik maak u erop attent dat dit in beginsel uw laatste mogelijkheid is om stellingen in te brengen en bewijsstukken aan het dossier toe te voegen.
Graag verneem ik uw reactie, ook indien u niet van deze gelegenheid gebruik wenst te maken, uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief ( 1 december 2016 )
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Rare wereld, maar jammer genoeg herkenbaar...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Help! Klagers zijn totaal ontredderd, Kifid reageert totaal niet op uitstelverzoeken.
Trouwens, fraai Evaluatierapport Kifid 2013-2016 aan MinFin Jeroen Dijsselbloem en 2e Kamer.
Fijne feestdagen...
70-90 pagina's verweer van Dexia, onmogelijk om zonder hulp binnen de gesteld termijn inhoudelijk te reageren. Zelfs de enkele overgebleven expert kost het vele uren om met mijn hulp dossiers enigszins te doorgronden, advocaten die verplicht zijn te werken op uurtarief terwijl de meeste klagers niet eens in staat zijn die extra kosten op te hoesten.05 dec 2016, ClaimConcept schreef:Surprise!Kifid staat mij geen enkele proceshandeling meer toe, dan ben je als advocaat met 4 weken schorsing toch beter af...27 sept 2016, ClaimConcept schreef:Beste Kifid: klagers verhuizen, scheiden en gaan dood. Met pijnlijke situaties als correspondentie buiten mij om gaat...
Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen
Trouwens, fraai Evaluatierapport Kifid 2013-2016 aan MinFin Jeroen Dijsselbloem en 2e Kamer.
Fijne feestdagen...
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Niet alleen ClaimConcept constateerd nogal wat merkwaardige zaken bij het klachteninstituut Kifid maar ook een DFT-columnist noemt in een column het klachteninstituut Kifid 'schijnheilig'.
Blijkbaar zijn organisaties die een eigen klachteninstituut hebben niet zo objectief als men beweert.
De 'slager die zijn eigen vlees keurt'!!
Blijkbaar zijn organisaties die een eigen klachteninstituut hebben niet zo objectief als men beweert.
De 'slager die zijn eigen vlees keurt'!!
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Meer berichtgevingen over het KiFiD.
http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... k-10192126
Ben benieuwd naar de "eindoplossing".
Moet ik dit nog vertalen?
http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... k-10192126
Ben benieuwd naar de "eindoplossing".
Moet ik dit nog vertalen?
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Kifid trommelt zichzelf in het Jaarverslag 2016 op de borst over bereikte schikkingen. Terecht?06 jun 2016, ClaimConcept schreef:Kifid heeft het jaarverslag 2015 gepubliceerd en belooft beterschap!
(...)
In het jaarverslag wordt op pagina 25 ook melding gemaakt van één van mijn uitspraken:
Klager over effectenleaseproduct mag toch door.
Mijn naam wordt uiteraard niet vermeld, noch het feit dat ik maar liefst vijf jaar strijd tegen met name Kifid zelf heb moeten voeren over deze materie. Ik heb Kifid klem gezet, en niet alleen hier, maar de tol daarvoor is nog steeds onverteerbaar. Bijklussende rechters, advocaat van de duivel.
En de belofte? Zie alle vorige jaarverslagen...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem10 feb 2017, felixbeijer schreef:Meer berichtgevingen over het KiFiD http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... k-10192126
Assurantie Magazine: Kifid wacht tevergeefs op antwoord van overleden woekerpolisklant
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Ik ben benieuwd wanneer KiFiD echt wakker wordt geschud (en door wie) en/of zelf aan de bel trekt...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem
En het wordt steeds erger. Klachten worden eerst door mij geheel conform de instructies van Kifid gemotiveerd aan de financiële dienstverlener voorgelegd en na de standaard afwijzing rechtstreeks door de consument zelf (ik ben af) bij Kifid ingediend. Voorzien van de meest relevante stukken: Promotiemateriaal - Aanvraagformulier - Polis - Claim - Afwijzing.
Kifid blijft volharden in procedurele blunders, ook weer bij de volgende klacht:
De offerte van adviseur Zorgen voor Morgen;
De aanvraag van Zorgen voor Morgen:
De Vliegwielpolis via Zorgen voor Morgen:
Stukken die Kifid op 15 maart 2018 gewoontegetrouw volledig over het hoofd ziet, dus maar weer voor opnieuw uploaden:
De daaropvolgende reactie van de toegewezen behandelend Secretaris van Kifid is helemaal ronduit verbijsterend, zeker gelet op de tot 2 of 3 keer aangeleverde stukken van adviseur Zorgen voor Morgen:
En het wordt steeds erger. Klachten worden eerst door mij geheel conform de instructies van Kifid gemotiveerd aan de financiële dienstverlener voorgelegd en na de standaard afwijzing rechtstreeks door de consument zelf (ik ben af) bij Kifid ingediend. Voorzien van de meest relevante stukken: Promotiemateriaal - Aanvraagformulier - Polis - Claim - Afwijzing.
Kifid blijft volharden in procedurele blunders, ook weer bij de volgende klacht:
Voorzien van de nodige jurisprudentie, de schadeberekening, en natuurlijk de meest relevante stukken:Rond 19 maart 1999 heeft tussenpersoon Zorgen voor Morgen aan [Klager] een Aegon Vliegwiel met polisnummer 12002682 aangesmeerd zonder in zijn advisering ook maar te reppen over de kans op nul of zelfs verlies van de volledige spaarinleg. De adviseur van Zorgen voor Morgen heeft [Klager] met fraaie prognoses enthousiast gemaakt over de beleggingspolis Aegon Vliegwiel, hem later verblijd met een bliksembezoek voor een handtekening en bij de uitreiking van de polis nogmaals de fraaie vooruitzichten benadrukt. Risicoloos, maar niet heus. (...)
De offerte van adviseur Zorgen voor Morgen;
De aanvraag van Zorgen voor Morgen:
De Vliegwielpolis via Zorgen voor Morgen:
Stukken die Kifid op 15 maart 2018 gewoontegetrouw volledig over het hoofd ziet, dus maar weer voor opnieuw uploaden:
Op 26 maart 2018, Kifid schreef:wij ontvingen aanvullende informatie inzake uw klacht over Aegon Bank NV. Wij hebben deze klacht voorlopig in behandeling genomen en Aegon Bank op de hoogte gesteld.
De daaropvolgende reactie van de toegewezen behandelend Secretaris van Kifid is helemaal ronduit verbijsterend, zeker gelet op de tot 2 of 3 keer aangeleverde stukken van adviseur Zorgen voor Morgen:
Op 11 juni 2018, Kifid schreef:Voor wat betreft de omschrijving van uw klacht heb ik geen andere stukken ontvangen dan een verwijzing naar een e-mail naar Aegon, ondanks herhaald verzoek (zie brief van Kifid d.d. 15 maart 2018)
Ik geef u twee weken om uw klacht nader te onderbouwen en feiten te vermelden waaruit blijkt dat door tussenkomst van een adviserende Zorgen voor Morgen u een effectenleaseovereenkomst heeft afgesloten.
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
20 november 2017, Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie Kifid schreef:Wat hier is gebeurd, is uiterst pijnlijk voor de weduwe. Wij betreuren de ongelukkige gang van zaken zeer. Te meer omdat in deze klachtbehandeling al vertraging was opgetreden. Wij realiseren ons dat betrokkene duidelijkheid wil in deze klacht. In december wordt deze mondeling behandeld. Ik zal met de voorzitter van de Commissie van Beroep nagaan hoe we een dergelijke gang van zaken in de toekomst kunnen vermijden.
We zijn inmiddels weer een jaar verder met deze klacht over Aegon uit 2009, die na mislukte onderhandelingen in 2012 is voorgelegd aan de toenmalige Ombudsman van Kifid en uiteindelijk in 2015 aan de Commissie van Beroep.
Daarna nooit meer iets vernomen van financieel klachteninstituut Kifid: de klacht is zelfs nog steeds niet mondeling behandeld...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Eind 2016 schreef ik het volgende over Dexia-klachten uit 2012:
Bij enkele klagers reageerde Kifid uiteindelijk wel, met uitstel tot eind januari 2017 voor hun reactie. En daarna?
Een recente klacht over zo'n vergeten dossier uit 2012 leidt ultimo 2019 eindelijk ook 'spontaan' tot actie in andere dossiers!
Pardon? Laatste processtuk? Zonder hoorzitting? En die van 18 januari 2018 dan, die halverwege die dag zelf moest worden uitgesteld omdat Den Haag Centraal op slot ging vanwege stormschade?
ClaimConcept schreef: ↑23 dec 2016 10:41Help! Klagers zijn totaal ontredderd, Kifid reageert totaal niet op uitstelverzoeken.70-90 pagina's verweer van Dexia, onmogelijk om zonder hulp binnen de gesteld termijn inhoudelijk te reageren. Zelfs de enkele overgebleven expert kost het vele uren om met mijn hulp dossiers enigszins te doorgronden, advocaten die verplicht zijn te werken op uurtarief terwijl de meeste klagers niet eens in staat zijn die extra kosten op te hoesten.05 dec 2016, ClaimConcept schreef:Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen
Bij enkele klagers reageerde Kifid uiteindelijk wel, met uitstel tot eind januari 2017 voor hun reactie. En daarna?
Een recente klacht over zo'n vergeten dossier uit 2012 leidt ultimo 2019 eindelijk ook 'spontaan' tot actie in andere dossiers!
Op 17 mei 2019, Kifid schreef:In oktober 2015 is op verzoek van uw voormalige gemachtigde verzocht uw dossier aan te houden. Dit verzoek is door de toenmalige Voorzitter van de Geschillencommissie ingewilligd.
Kifid heeft onlangs besloten om fasegewijs de behandeling van klachten als de uwe voort te zetten. Dat doen we, met het oog op kwaliteit en deskundigheid, in een projectmatige aanpak. Zo zullen we de komende tijd meer van deze langlopende klachten oplossen.
Na bestudering van uw klachtdossier is gebleken dat het laatste processtuk wat wij hebben ontvangen de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016 is. Dit betekent dat de schriftelijke fase hiermee is afgerond.
De Geschillencommissie zal zonder hoorzitting uitspraak gaan doen naar aanleiding van het klachtdossier.
Pardon? Laatste processtuk? Zonder hoorzitting? En die van 18 januari 2018 dan, die halverwege die dag zelf moest worden uitgesteld omdat Den Haag Centraal op slot ging vanwege stormschade?
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
ClaimConcept schreef: ↑03 jun 2019 17:05Een recente klacht over zo'n vergeten dossier uit 2012 leidt ultimo 2019 eindelijk ook 'spontaan' tot actie in andere dossiers!
(..)
Pardon? Laatste processtuk? Zonder hoorzitting? En die van 18 januari 2018 dan, die halverwege die dag zelf moest worden uitgesteld omdat Den Haag Centraal op slot ging vanwege stormschade?
Klager verfrist zijn claim uit 2012 met de jongste jurisprudentie anno 2019. Een week later verdwijnt dat online dossier spoorloos en wordt buiten advocaat en vertegenwoordiger om ook deze klager op 5 juni 2019 weer rechtstreeks door Kifid aangeschreven...
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Na 7 jaar een enkelvoudige commissie, klinkt niet echt als een klacht voor eenvoudige afwijzing zonder hoorzitting...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Joepie Joepie schreef: ↑08 jun 2019 13:01Na 7 jaar een enkelvoudige commissie, klinkt niet echt als een klacht voor eenvoudige afwijzing zonder hoorzitting...
Dat vond Kifid ook. De klacht is van begin 2012, het verweer van april 2015/november 2016 en onze reactie van januari 2017. In oktober 2017 riep Kifid partijen op voor een hoorzitting op 18 januari 2018 bij de meervoudige Commissie Wortel
19 okt 2017, Kifid schreef:De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening roept u op voor een mondelinge behandeling van de hierboven aangegeven klacht op donderdag 18 januari 2018, om 11:00 uur. De Commissie die deze klacht zal behandelen, bestaat uit: de heren mr. J. Wortel, prof. dr. A. Buijs en J.C. Buiter.
Een storm gooide echter roet in het eten op 18 januari 2018 en de zitting werd tot nader order verdaagd. En zo werd het dus (niet) vanzelf 2019:
17 mei 2019, Kifid schreef:In oktober 2015 is op verzoek van uw voormalige gemachtigde verzocht uw dossier aan te houden. Na bestudering van uw klachtdossier is gebleken dat het laatste processtuk wat wij hebben ontvangen de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016 is. De Geschillencommissie zal zonder hoorzitting uitspraak gaan doen naar aanleiding van het klachtdossier.
31 mei 2019, ClaimConcept schreef:Op 18 januari 2018 heeft Kifid vanwege de weersomstandigheden de hoorzitting bij de driehoofdige commissie Wortel tot nader order uitgesteld. Daarna hebben we ondanks herhaalde herinneringen lange tijd niets meer van Kifid vernomen, totdat we afgelopen week van [x] tot onze stomme verbazing bericht krijgen dat de zaak nu op stukken zal worden afgedaan, met een enkelvoudige commissie en dezelfde secretaris!
5 juni 2019, Kifid schreef:Wij hebben u al eerder bericht over de samenstelling van de Commissie, maar omdat onduidelijk is of dit bericht u bereikt heeft stellen wij u in deze brief opnieuw hierover in kennis. De Commissie die uw zaak zal behandelen bestaat uit: mr. E.L.A. van Emden
Enkelvoudige Commissie? Geen hoorzitting? Laatste processtuk, de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016? Online klachtdossier spoorloos verwijderen? Brieven rechtstreeks naar klagers in plaats van advocaat/vertegenwoordiger? WTF???
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
18 juni 2019, Kifid uitspraak GC-12-00067 tegen Dexia. Klacht ingediend op 28 maart 2012
19 juni 2019, Kifid uitspraak GC-12-00071 tegen Dexia. Klacht ingediend op 30 maart 2012
2.3 De Bank heeft getracht een minnelijke regeling te treffen met Consumenten via een derde partij genaamd Zettel. Op 6 maart 2012 heeft Zettel in opdracht van de Bank een concept van een berekening en vaststellingsovereenkomst naar Consument verstuurd.
2.4 Consument heeft op 28 maart 2012 een klacht ingediend bij de Ombudsman Financiële Dienstverlening.
Samenvatting
De Commissie is van oordeel dat de klacht niet-behandelbaar is, omdat deze te laat is ingediend.
19 juni 2019, Kifid uitspraak GC-12-00071 tegen Dexia. Klacht ingediend op 30 maart 2012
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Vaag, Ombudsman vond het niet te laat, gelukkig kan je nog naar "gewone" rechter.
Begint erop te lijken dat KiFiD een slecht alternatief is, ten minste voor consument...
Begint erop te lijken dat KiFiD een slecht alternatief is, ten minste voor consument...
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept
Het is nog veel erger dan je denkt, het overstijgt mijn persoon/relaties. Ik heb de verschillende data bij elkaar op een rijtje gezet in het algemene topic >> Effectenlease anno nu