LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia zet poot dwars!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jeroen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jul 2003 19:16

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door jeroen »

Sarah,

Je schrijft:

Belangrijker is dat Dexia door deze wijze van handelen haar meldingsbevoegdheid misbruikt in de zin van artikel 3:13 BW...

Wat houdt artikel 3:13 precies in?

M.vr.gr.

jeroen

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi SJZ,

De rechtspersoon is partij in een procedure, niet de natuurlijke personen die in dienst zijn van die rechtspersoon. Een rechtspersoon heeft, in tegenstelling tot en natuurlijk persoon als lessee, de andere partij in de procedure geen last van emotionele belasting. Een rechtspersoon is immers geen natuurlijk persoon en kent geen emoties. Dat werkenmers van die rechtspersoon zich zorgen zouden kunnen maken over de uitkomst van procedures die door of tegen de rechtspersoon gevoerd worden is een ander verhaal. Ik zei enkel dat de rechtspersoon als partij in de procedure geen last heeft van emotionele ballast.


Hi Jeroen,

Artikel 3:13 BW geeft aan wanneer er sprake is van misbruik van bevoegdheid. Indien een persoon een hem toekomende bevoegdheid misbruikt vervalt deze bevoegdheid en is de persoon niet langer bevoegd tot het uitoefenen van diens bevoegdheid. Dit is onder meer het geval wanneer iemand een bevoegdheid gebruikt/uitoefent met een ander doel dan waarvoor de bevoegdheid gegeven was. Of wanneer hij de bevoegdheid uitoefent met geen ander doel dan de ander te schaden. De situaties waarbij sprake is van misbruik van bevoegdheid beperken zich niet strikt tot hetgeen is opgesomd in artikel 3:13 BW maar zijn verder uitgewerkt in jurisprudentie.

Mijns inziens maakt Dexia onder meer misbruik van haar meldingsbevoegdheid door deze bevoegdheid aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor deze is gegeven.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Jos1 »

Sara

Is dus de enige mogelijkheid dit aan te vechten binnen een juridische procedure? De klachtenregeling van het BKR doet die geen uitspraak over dit soort zaken, of de AFM, die dient toch toezicht te houden op het handelen van financiele instellingen?

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Jos1,

Bij het BKR is het volgende mogelijk, ik citeer dit even van hun site:
Bent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. U hebt 'het recht op correctie' als uw gegevens onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld. Bij correctie krijgt u vanzelfsprekend uw € 4,50 terug die u hebt betaald voor het inzien van de gegevens. Daarnaast ontvangt u automatisch een gecorrigeerde overzicht.

Geschillencommissie BKR
Kunt u het niet eens worden met de deelnemer over hoe hij uw gegevens heeft aangemeld? Dan kunt u ons vragen om te bemiddelen. Een andere mogelijkheid is om een beroep te doen op de Geschillencommissie BKR. Deze commissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Wilt u meer lezen over hoe u uw zaak kunt voorleggen aan de Geschillencommissie BKR? Lees dan de Procedure Geschillencommissie BKR.
Je kunt dus in elk geval vragen om bemiddeling. Maar in dat geval zou ik beginnen met het BKR te wijzen op het feit dat ze welliswaar meldingen van deelnemers dient te verwerken maar dat zij dat niet mag wanneer die deelnemer niet bevoegd was tot een melding. Het BKR zou zich eigenlijk niet mogen lenen voor intimidatie technieken van Dexia. Dexia misbruikt in de door mij hiervoor omschreven situaties immers haar bevoegdheid en daarmee, indien het BKR dat toelaat uiteindelijk in zekere zin ook het BKR.

Wat die geschillencommissie betreft. Het oordeel is bindend. Voordat je je tot de commissie wendt lijkt het me verstandig even goed uit te zoeken welke ciriteria de commissie hanteert.

Ik denk niet dat je met de AFM verder komt.

Dat je naar de rechter kunt om Dexia te dwingen tot een herstel melding gaf ik eerder al aan, maar daar zitten dus wel wat haken en ogen aan onder omstandigheden.

Groet, Sara

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door CB »

:?:
Laatst gewijzigd door CB op 09 sep 2003 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door jaffhu »

beste sara,

jij hebt goed uitgelegde en daar heb jij gelijk, maar ook ander banken doen ook misbruik van de strafbank BKR , maar is het niet de tijd om deze misbruik aan einde komt, en de overheid de toezicht houdt aan soort praktijken ,uiteindelijk gaat het om mensen.

dat deze strafbank bkr moet geregld worden via de rechtelijk macht in plaats van mafia cartel als banken en verzekeringen net als in ieder ander land in europa en verder. is het niet beter dat een rechter bepaalt wie bkr registreren met code of niet,terecht of niet dan deze banken en gaan spelen rechters en aanklagers en excuters. deze banken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: zijn.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Jaffhu,

Ik geloof niet dat ik me kan vinden in de strekking van je verhaal. Ik wees in bovenstaande berichten op het feit dat Dexia na vernietiging door eega rare dingen doet. En dat het registratie systeem van het BKR en diens deelnemers in situaties als door mij omschreven kan leiden tot onrechtmatig gebruik van een instantie als het BKR door een deelnemer. Daarmee zeg ik niet dat banken en verzekeraars een soort maffia vormen, of dat die term van toepassing zou zijn op het BKR als zodanig. Ik zei alleen dat ik meen dat in de door mij geschetste situaties een deelnemer van het BKR misbruik maakt van de registratie mogelijkheden bij het BKR. Ik heb daar nog aan toegevoegd dat ik meen dat de persoon waarop de registratie zich richt in gevallen van misbruik onvoldoende (redelijke) middelen heeft om wat te ondernemen tegen die onbevoegde en onrechtmatige melding en de daarop volgende registratie.

Het (goh, wat heb ik een hekel aan deze term, maar toch maar even dan) 'demoniseren' van personen en instanties omdat dat even oplucht lijkt mij niet effectief of behoorlijk.
Wat ik vind van de wijze waarop Dexia in bepaalde gevallen handelt kan ik ook zonder bepaalde ongepaste (en m.i. onjuiste) termen weergeven. Wat ze doen is m.i. niet fraai en wat een aantal dingen betreft denk ik dat dit niet fraaie aspect ook juridisch te formuleren is. Maar dat maakt Dexia geen maffia, geen criminele organisatie. En dat maakt medewerkers van Dexia, personen in dienst van de rechtspersoon Dexia ook niet crimineel, of oplichter of op andere wijze fout. Tenzij die persoon iets zelf heeft gedaan waarmee deze persoon die kwalificatie verdient. Beetje zakelijkheid kan denk ik geen kwaad. Dat zakelijke wil niet zeggen dat je bepaalde dingen niet mag of kan veroordelen. Natuurlijk kan en mag dat wel. Maar doe dat dan op de juiste manier.

Groet, Sara

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi CB,

Op de site die je aanhaalde kun je het volgende vinden m.b.t. conflicten aangaande BKR registraties:
Voor geschillen ten aanzien van het Bureau Kredietregistratie (BKR) is er de Geschillencommissie BKR.
Kortom, DNB kan je niet verder helpen wat dat aangaat.

Groet, Sara.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door CB »

:?:
Laatst gewijzigd door CB op 09 sep 2003 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi CB,

Tsja, ware het niet dat DNB kennelijk bepaalde geschillen uitsluit. Zoals die m.b.t. BKR registraties.

Niet geschoten is altijd mis. Das waar. Maar te vaak schieten maakt je en querulant. En dat is ook niet best voor je geloofwaardigheid. En schieten op een doel wat niet bestemd is voor jouw amunitie maakt je kansloos voor enig gewin.

Groet, Sara

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Mario »

Lijkt me redelijk hatelijk,

Mario

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Goh Mario,

nog steeds een en al duidelijkheid. Misschien kun je hatelijk opzoeken in de Van Dale. Gaat vast een wereld voor je open. En om je even te helpen (is nodig gezien je eerdere postings) hatelijk is geen juridische term. Sterkte met uitzoeken.

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Mario »

Dag mevrouw Etty,

Uw mening vind ik niet belangrijk U bent een goed mens daar ben ik van overtuigd maar ik geef mijn mening en U die van Uw zelf en die interesseert mij niet.

Daarom praat ik niet met U. Terwijl U goede adviezen geeft voor de gedupeerden.

Groet, Mario

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Oke, goh, uw mening. Maar wat die mening - uw mening dus - nou is wordt niet duidelijk. Maar kennelijk is dat ook wat u beoogt. Niet duidelijk zijn. Maar dat maakt het uiten van een mening van u en door u dan toch wel erg lastig. Het uiten van en zeker het duidelijk uiten van een mening is in het kader van het geven van een mening toch wel noodzakelijk immers. Tenzij u uw mening niet wenst te delen, maar in dat geval zocht u geen forum op natuurlijk. Maar goed. U wenst niet met mij te spreken - al verzocht u mij eerder ergens anders dit wel te doen wat resulteerde in deze multi topic onzin - dus zal ik het hier maar verder bij laten.

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Mario »

Beste mevrouw Etty,

Soms klinkt U enigszins verbitterd , ik wens U van ganser harte een hele fijne relatie toe. Daar bent U hard aan toe en bedenk één ding dat kan heel mooi zijn.

Maar bedenk ook dat op elk potje een deksel past. Dat gun ik U van harte maar denk wel bij mezelf wat voor dekseltje zou er nu bij U passen. :wink:

Mario.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door CB »

Hai Sara,

Je hebt gelijk. Gewoon allemaal naar de geschillen commissie. Die zijn ervoor.

Groetjes
CB

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hmmm... van uw gebrek aan eigen mening naar de noodzaak voor een relatie voor mij? Vindt u dit soort onzin makkelijker dan zelf denken en formuleren? Heel spannend. Maar even voor de goede orde, ik dien dus, als vrouw zijnde te hunkerend naar, te dromen van, te leven voor, en anders een leegte voelen omdat 'het' er al dan niet is? Want goh, als vrouw ben je natuurlijk niet compleet zonder man.
Even afgezien van het feit dat u geen inzicht heeft in mijn relationele leven, wat beoogt u met deze rare manier van ontwijken van normale vragen n.a.v. je eigen berichten?

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi CB,

Ik weet niet of de geschillen commissiewel zo verstandig is. Ik denk dat men moet beginnen met bemiddeling via het BKR. De geschillen commissie geeft immers bindejnde adviezen, en ik heb geen idee op basis waarvan die commissie besluiten neemt.

Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Chris H »

Sara,

Je bent smaakmakend goedkoper. Wat kun jij zuigen zeg in de zin van het bloed onder je nagels vandaan halen.

Chris.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Dexia zet poot dwars!!

Ongelezen bericht door Sonja »

AKTIE MOET ER KOMEN.
BINNENKORT DSI UITSPRAAK EN AKTIE VAN DE GEDUPEERDEN.

WE MOETEN ONS LATEN HOREN!!!!!
ANDERS KOMEN WE ER NIET.

HEEL EUROPA ZAL HET WETEN,
ZIJ MOETEN ONS HELPEN
WE ZIJN TOCH EEN GEHEEL?
OF ZIJN WE ALLEEN EEN GEHEEL OM GELD TE GEVEN?
NEEN, WE ZIJN EEN GEHEEL OM TE HELPEN.

EN HIER IS DRINGEND HULP NODIG.

OORLOG EN DOODSLAG ZAL ER KOMEN.

ZO MAG HET NIET GAAN.

LATEN WE OM TE TAFEL GAAN ZITTEN
EN EEN AANNEMELIJK AANBOD ACCEPTEREN.

SONJA.

Gesloten