Eens. Die bedragen zijn wel duidelijk genoemd, door TS geaccordeerd en zijn dus -zónder de btw die er later ineens bij kwam- gewoon verschuldigd. Per saldo blijft er dan een vordering over van 450 euro die TS teveel betaald zou hebben. Een vordering instellen kost al gauw hetzelfde of meer, dus of ik die gok zou wagen… denk het niet. Voor mij zou het leergeld zijn.
Opgelicht door electricien
Re: Opgelicht door electricien
Een vordering instellen kost € 140 aan deurwaarderskosten € 90 aan griffierecht plus wat je kwijt bent aan vertegenwoordiging, als je daarvoor kiest.
… en de rest van de proceskosten, als je verliest. Want daar gaat het natuurlijk om. Dan komen ook je (na)salaris en meestal de betekeningskosten erbij.
Dat valt niet kosten van het instellen van een vordering. Nakosten is 20 euro en gemachtigde salaris van wederpartij is waarschijnlijk € 80 en max € 120. Betekening wordt vaak achterwege gelaten als er snel betaald wordt.
Electricien 365 / PowerPlus Installaties / TopService Onderhoud BV zijn gewoon oplichters.
Helaas vandaag, 23-11-'24 door haastige spoed erin gestonken. De €69 euro voorrijtarief en €69 voor de diagnose klonk nog OK, het uurtarief verstond ik €139 per uur, maar op de rekening was het opeens €229 per half uur met uiteindelijk een rekening van €700 voor een stukje verbrand koperdraad afknippen en de jonge onervaren monteur kreeg het niet eens voor elkaar om het stopcontact weer in elkaar te zetten. Heb ikzelf maar gedaan, in 5 minuten.
In de haast om de boel weer draaiende te krijgen te snel akkoord gegaan en betaald. Echt balen.![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
Helaas vandaag, 23-11-'24 door haastige spoed erin gestonken. De €69 euro voorrijtarief en €69 voor de diagnose klonk nog OK, het uurtarief verstond ik €139 per uur, maar op de rekening was het opeens €229 per half uur met uiteindelijk een rekening van €700 voor een stukje verbrand koperdraad afknippen en de jonge onervaren monteur kreeg het niet eens voor elkaar om het stopcontact weer in elkaar te zetten. Heb ikzelf maar gedaan, in 5 minuten.
In de haast om de boel weer draaiende te krijgen te snel akkoord gegaan en betaald. Echt balen.
![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
Het valt wel onder de kosten die TS moet maken, en daar gaat het hier duidelijk over. En in het overgrote deel van de gevallen wordt het vonnis gewoon betekend. Maar het is wel het enige deel wat je zelf invloed op hebt
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
-
En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet? En omdat het theoretisch kan moeten "we" er oven blijven doorgaan?
TS kan voldoende met de gegeven antwoorden. Het gaat om een klassiek geval waar meer klachten over te vinden zijn op internet. En allemaal zonder bevredigend resultaat. Althans, voor de klant, de zakelijke partij lacht zeer weer een breuk.
TS kan voldoende met de gegeven antwoorden. Het gaat om een klassiek geval waar meer klachten over te vinden zijn op internet. En allemaal zonder bevredigend resultaat. Althans, voor de klant, de zakelijke partij lacht zeer weer een breuk.
BL2
vindt dit leuk
Lees eens terug, en probeer het dan nog eensNeoDutchio schreef: ↑24 nov 2024 12:37En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet?
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
Ik hoef niets terug te lezen, waar de laatste reacties op slaan is het door blijven reageren en door blijven gaan. Erthanax, Kokka1, Lowieze, ZeerPrivé, 16again, Alfatrion, BL2, mijzelf en uzelf. Er zijn maar weinigen waar u nog niet op gereageerd of gequote hebt. U wilt graag een discussie, TS wil graag weten wat er gedaan kan worden. TS heeft al genoeg leesvoer om te weten dat het zonde leergeld is geweest, maar helaas is er 1 persoon die toch steeds op nagenoeg iedereen blijft reageren.Moneyman schreef: ↑24 nov 2024 12:57Lees eens terug, en probeer het dan nog eensNeoDutchio schreef: ↑24 nov 2024 12:37En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet?![]()
Volgens mij wordt er vooral gezocht naar theoretische beren op de weg. Voor mij staat zeker niet vast dat juiste antwoord is dat dit leergeld is geweest en dat het geen zin heeft om even pragmatisch te zijn.
Daar lijkt het wel op.
Dat staat ook niet vast. Het zou echter wél mijn keuze zijn.
En een goeie les voor iedereen hier: centraal- en lasdozen nooit wegwerken!!