Opgelicht door electricien

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio

Re: Opgelicht door electricien

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Methusalah schreef:
22 nov 2024 19:29
Heel simpel, zonder naam heb je zo goed als niets. Met een naam heb je opties. Een kind kan dat nog begrijpen.
In theorie zijn meerdere mensen heel goed, maar dan de praktijk.

Er is betaald aan Topservice onderhoud. Wat zijn de opties en hoe kan TS dit aanpakken? Een virtueel kantoor en niets online over te vinden. Idem over XD vastgoed, die naam stond vorig jaar op de rekeningafschrift en was ook onvindbaar. Moet TS naar het kantoor gaan en zoeken tussen de 82 ingeschreven bedrijven of er iets te vinden valt? Een brief sturen in de hoop dat die afgehaald word?

Of moet TS bij elektricienwerkendam zijn? Maar ja, ook daar is niets over te vinden. Net zo goed als bij elektriciendelft.nl, Amsterdam oost, Deventer, Sint Oedenrode, Krommenie, enz. Allemaal plaatsen waar ene John Geersen hoofdmonteur is. Ook allemaal sites waar niets op staat. Geen adres, geen KVK, helemaal niets.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Kokka1 schreef:
21 nov 2024 15:43
wel enig verschil dat in dit geval 69 euro en 179 euro start tarief vooraf werd genoemd en geaccepteerd door TS, de monteur is wel bezig geweest in de meterkast en volgens schatting van TS 45 minuten bezig.
de rekening van de elektricien is wel hoog maar niet exorbitant zoals in aangehaalde loodgieters zaak.
Meer dan 69 + 179 was TS m.i. ook niet verschuldigd.
Voorrijkosten is geen twistpunt.
Start tarief vat ik op als een minimum bedrag voor gemaakte uren. Dat is ook verschuldigd als binnen 5 minuten de storing verholpen is. In 3 kwartier is tegen verhoogd avondtarief de 179,- nog niet opgesoupeerd.
Genoemde bedragen zijn al incl BTW.
Uiteraard ervan uitgaande dat geen materialen verbruikt zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 nov 2024 13:36
Meer dan 69 + 179 was TS m.i. ook niet verschuldigd.
Eens. Die bedragen zijn wel duidelijk genoemd, door TS geaccordeerd en zijn dus -zónder de btw die er later ineens bij kwam- gewoon verschuldigd. Per saldo blijft er dan een vordering over van 450 euro die TS teveel betaald zou hebben. Een vordering instellen kost al gauw hetzelfde of meer, dus of ik die gok zou wagen… denk het niet. Voor mij zou het leergeld zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een vordering instellen kost € 140 aan deurwaarderskosten € 90 aan griffierecht plus wat je kwijt bent aan vertegenwoordiging, als je daarvoor kiest.

Moneyman

alfatrion schreef:
23 nov 2024 15:29
Een vordering instellen kost € 140 aan deurwaarderskosten € 90 aan griffierecht plus wat je kwijt bent aan vertegenwoordiging, als je daarvoor kiest.
… en de rest van de proceskosten, als je verliest. Want daar gaat het natuurlijk om. Dan komen ook je (na)salaris en meestal de betekeningskosten erbij.

alfatrion

Dat valt niet kosten van het instellen van een vordering. Nakosten is 20 euro en gemachtigde salaris van wederpartij is waarschijnlijk € 80 en max € 120. Betekening wordt vaak achterwege gelaten als er snel betaald wordt.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Methusalah schreef:
22 nov 2024 19:29
ZeerPrivé schreef:
22 nov 2024 14:31
Moneyman schreef:
22 nov 2024 11:22

Om dit -onjuiste- standaard antwoord vóór te zijn, had ik dit al geschreven... maar helaas :mrgreen:
Oh, had ik wel gelezen hoor. Mooi dan heb je een naam en dan? Voor de deur gaan liggen? Tel.nr achterhalen en blijven bellen? Juridische kosten maken en tijd verknallen om een paar honderd euro terug te krijgen? Want tenslotte is die man wel aan werk geweest, dus de volledige som gaat hij nooit krijgen.

Maar ik wens TS succes als hij dat traject in wil gaan.
Heel simpel, zonder naam heb je zo goed als niets. Met een naam heb je opties. Een kind kan dat nog begrijpen.
Ja, en enkele van die opties staan in mijn reactie. Een hoop blabla en ge-oh om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat TS met al die opties weinig kan, en zonder tijd en kosten te maken al helemaal niet. Maar het was weer een machtig interessante discussie...

AloysiusW

Ongelezen bericht door AloysiusW »

Electricien 365 / PowerPlus Installaties / TopService Onderhoud BV zijn gewoon oplichters. :evil:
Helaas vandaag, 23-11-'24 door haastige spoed erin gestonken. De €69 euro voorrijtarief en €69 voor de diagnose klonk nog OK, het uurtarief verstond ik €139 per uur, maar op de rekening was het opeens €229 per half uur met uiteindelijk een rekening van €700 voor een stukje verbrand koperdraad afknippen en de jonge onervaren monteur kreeg het niet eens voor elkaar om het stopcontact weer in elkaar te zetten. Heb ikzelf maar gedaan, in 5 minuten.
In de haast om de boel weer draaiende te krijgen te snel akkoord gegaan en betaald. Echt balen. :evil:

Moneyman

alfatrion schreef:
23 nov 2024 16:05
Dat valt niet kosten van het instellen van een vordering. Nakosten is 20 euro en gemachtigde salaris van wederpartij is waarschijnlijk € 80 en max € 120. Betekening wordt vaak achterwege gelaten als er snel betaald wordt.
Het valt wel onder de kosten die TS moet maken, en daar gaat het hier duidelijk over. En in het overgrote deel van de gevallen wordt het vonnis gewoon betekend. Maar het is wel het enige deel wat je zelf invloed op hebt :wink:

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
23 nov 2024 16:10
Een hoop blabla en ge-oh…
Het meeste blabla en ge-oh zit in de posts als deze, die voor TS in ieder geval helemaal niets bijdragen aan de discussie.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
23 nov 2024 18:15
....Het meeste blabla en ge-oh zit in de posts als deze, die voor TS in ieder geval helemaal niets bijdragen aan de discussie......
De TS is zoals vaak gebruikelijk na een paar uurtjes al afgehaakt, twee dagen geleden. Was dat dan niet opgevallen.....?

Moneyman

BL2 schreef:
23 nov 2024 20:17
Moneyman schreef:
23 nov 2024 18:15
....Het meeste blabla en ge-oh zit in de posts als deze, die voor TS in ieder geval helemaal niets bijdragen aan de discussie......
De TS is zoals vaak gebruikelijk na een paar uurtjes al afgehaakt, twee dagen geleden. Was dat dan niet opgevallen.....?
Nee. En dat doet niets af aan het statement.

NeoDutchio

En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet? En omdat het theoretisch kan moeten "we" er oven blijven doorgaan?

TS kan voldoende met de gegeven antwoorden. Het gaat om een klassiek geval waar meer klachten over te vinden zijn op internet. En allemaal zonder bevredigend resultaat. Althans, voor de klant, de zakelijke partij lacht zeer weer een breuk.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
24 nov 2024 12:37
En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet?
Lees eens terug, en probeer het dan nog eens :roll:

NeoDutchio

Moneyman schreef:
24 nov 2024 12:57
NeoDutchio schreef:
24 nov 2024 12:37
En wat mag het statement dan wel zijn, dat theoretisch alles mogelijk is, ook al lukt het praktisch niet?
Lees eens terug, en probeer het dan nog eens :roll:
Ik hoef niets terug te lezen, waar de laatste reacties op slaan is het door blijven reageren en door blijven gaan. Erthanax, Kokka1, Lowieze, ZeerPrivé, 16again, Alfatrion, BL2, mijzelf en uzelf. Er zijn maar weinigen waar u nog niet op gereageerd of gequote hebt. U wilt graag een discussie, TS wil graag weten wat er gedaan kan worden. TS heeft al genoeg leesvoer om te weten dat het zonde leergeld is geweest, maar helaas is er 1 persoon die toch steeds op nagenoeg iedereen blijft reageren.

alfatrion

Volgens mij wordt er vooral gezocht naar theoretische beren op de weg. Voor mij staat zeker niet vast dat juiste antwoord is dat dit leergeld is geweest en dat het geen zin heeft om even pragmatisch te zijn.

Moneyman

alfatrion schreef:
24 nov 2024 15:52
Volgens mij wordt er vooral gezocht naar theoretische beren op de weg.
Daar lijkt het wel op.
alfatrion schreef:
24 nov 2024 15:52
Voor mij staat zeker niet vast dat juiste antwoord is dat dit leergeld is geweest en dat het geen zin heeft om even pragmatisch te zijn.
Dat staat ook niet vast. Het zou echter wél mijn keuze zijn.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

En een goeie les voor iedereen hier: centraal- en lasdozen nooit wegwerken!!

Plaats reactie