LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop voor €599 bij Kijkshop.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
frisser

Re: Laptop voor €599 bij Kijkshop.nl

Ongelezen bericht door frisser »

Dit is de 'aanbieding' http://www.kijkshop.nl/online/Shop/prod ... itBtn.y=11 en je krijgt van kijkshop ook nog een kadobon van 20euro (ook als je de 'aanbieding' niet neemt).

Ik ben nog niet gebeld maar dit staat op het Tweaksers forum http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 824052/0//

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ja en die 'aanbieding' is dus echt geen alternatief
veel te duur

frisser

Mij hebben ze in ieder geval niet meer als klant.......... nou ja nog 1 keer om die kadobon te gebruiken, maar dan is het exit Kijkshop :evil:

Cyberpope

Ongelezen bericht door Cyberpope »

Weiger anders gewoon de geboden alternatieven en zeg dat ze met iets beters moeten komen. Dat is ook nog een optie.

Gast

ik wilde even zeggen dat alle mensen niet so moeten zeuren
helaas probeerde meer dan 70000 mensen in te loggen op de kijkshop site
en toen is alles plat gegaan
en als je toen gelijk gebeld had dan zouden ze ook via de telefoon gereserveerd worden
zoals ik ook heb gedaan
maar zoals iedereen weet OP = OP
en het is een uitverkoopactie
dus je moet niet denken dat ze er duizenden of honderden hebben

Gast

Het is niet te geloven. Bel ik met Kijkshop krijg ik een nauwelijks Nederlands verstaande en sprekende, boerende en herkauwende geit aan de telefoon.

Waar gaat het heen met dat k-bedrijf

Gast

Nou ik heb ook direct gebeld met de Kijkshop toen de site plat ging maar er pakte niemand op en ik moest mijn telefoonnummer inspreken zodat is zsm teruggebeld zou worden!! Dit is dus nooit gebeurd!!!!!!!!
~!@#$%^&*( Kijkshop!!! :evil:

Peter Wijnants

Ongelezen bericht door Peter Wijnants »

Ik heb mij afgelopen maandag ook groen en geel geergerd aan de bereikbaarheid van de site van Kijkshop. Ik ben er in geslaagd om een notebook te bestellen en vooraf te betalen via creditcard. Er kwamen overigens ook verzendkosten bij. Slechts 5 euro, maar toch. Dag later gebeld: notebook niet meer leverbaar. Alternatief: 295 bijbetalen voor iets beters. Eieren voor mijn geld gekozen en besteld. Weer vooruit betaald. 295 euro plus: WEER 5 euro verzendkosten. Kijk ik op de site, wordt het alternatief aangeboden voor 879 euro! Ik heb inmiddels 894 euro betaald PLUS in totaal 10 euro verzendkosten. Wie naait nu wie?
Overigens: ik moest dus 295 bijbetalen: de volgende betalen 270 euro. Wat een slechte beurt. Wie kan en wil mij helpen? Kijkshop reageert niet op mail en zo'n meisje aan de telefoon is erg geduldig, maar kan niets betekenen.....

pommetjeH

Ongelezen bericht door pommetjeH »

Het is wel duidelijk waarom hij zo snel uitverkocht was, dat komt door KWIJLEBAKKEN als M55, die er meteen 4 (!!!!!!!) bestellen...Ik mag hopen dat je hlemaal nix krijgt en je geld kwijt bent, REMY !!! Wist je dat hamsteraars na de oorlog de gevangenis in gingen ? Nou wilde ik die hele laptop niet eens hebben, maar die misselijke ikke-ikke-ikke mentaliteit komt me echt me STROT uit. Fokkin kansloze egoist.

Gast

pommetjeH dat slaat gewoon helemaal nergens op dus he... hij heeft ze anders ook niet gekregen hoor, en ik ben hem met M55 eens dus doe maar rustig...

overigens heb ik mijn bevestiging al om 13:05 uur binnen gehad en dacht dus dat alles rond was, ik heb dus veel EERDER besteld als coreine... Ik beschik helaas niet over een creditcard en ben daarop meteen naar de bank gefietst om de overboeking binnen te gooien...
Het kan toch niet zo zijn dat iemand die eerder betaald (daar de mogelijkheid voor heeft) zijn laptop wel krijgt en iemand die er snel bij is met bestellen (dat moest, immers op=op) die krijgt niks...

Coreine ik gun je je laptop wel, maar als jij er een krijgt, heb ik zeker ook RECHT op die laptop... (kijk hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/824052 )

en dan nu met een alternatief komen voor 270 euro meer.... die amilo d7500 laptop waar het verhaal om draait, werd verkocht met zogenaamd 900 euro korting (van 1499 voor 599) en nu kunnen we een laptop van 900 euro kopen voor 599 + 270 = 869 euro... wat een korting, zitten ze zogenaamd hun fouten te corrigeren door nog meer winst te gaan maken...

cyberpope

Ongelezen bericht door cyberpope »

Indien het een uitverkoop actie is waarvan je er maar enkele exemplaren hebt, moet je niet zo massaal adverteren. Ze merkte in de week voordat de actie was, maar nadat de folder verspreid was dat er al veel belangstelling was. I.p.v. dit af te remmen, zijn ze het aan gaan moedigen met extra reclame.

Dat er ook telefonisch gereageerd kon worden, is nergerns bekend gemaakt. (sterker nog alleen VIA DE WEBSITE, is bekend gemaakt) De cijfers worden steeds mooier. Eerst waren het 10.000 mensen, toen 17.000 en nu 70.000? Geloof nooit dat dat allemaal unieke hits waren. Ik denk eerder dat er mensen waren (zoals ik) met 4 a 5 vensters open om op die site te komen.

Tevens hadden ze een andere optie. Gewoon de stekker eruit trekken op het moment dat het systeem vastliep en de verkoop staken. Later als het systeem wel op de capaciteit berekend was, opnieuw in de verkoop zetten. Of (en dat is waarschijnlijker geweest) de verkopen tot dat punt tellen en dan weer opnieuw beginnen (of niet, omdat ze dan waarschijnlijk al uitverkocht zijn geweest).

En daarbij zou het systeem het niet aankunnen, maar het systeem kon het wel genoeg aan om in de tussentijd een slechtere laptop als vervanging er neer te zetten. Dat ruikt een beetje volgens mij.

De uitlevering is ook volkomen willekeurig gegaan en niet op volgorde van bestelling/betaling. Er zijn mensen die eerder besteld en betaald hebben, maar niets gekregen.

Kijk een op=op actie kan goed. Stel dat ze 25.000 laptops hadden en er zijn 30.000 bestellingen gedaan. Echter ik gok dat ze er maximaal een stuk of 100 hadden(tot nu toe 3 mensen op internet die er 1 hebben gezien). Meer niet! En dan wordt het gewoon een lokkertje om mensen daarna een duurdere (of brakkere) laptop in de maag te splitsen. En dat is een ander verhaal. Zeker als je voor die 100 laptops zeer actief reclame gaat maken onder 16 miljoen mensen, waarvan je in de eerste week al merkt dat de belangstelling de voorraad ruim te boven gaat. Maar ja, dan ga je juist meer reclame maken, duh!

En voor deze handelswijze mogen ze eens fors op de vingers getikt worden! Er is een koopovereenkomst voor de levering van een laptop voor 599 en die hebben ze maar na te komen!

Gast

pommetje_H,

zoals hier te lezen is, was het ook niet de bedoeling om er 4 te bestellen :)
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 6#19103446

Gast

cyberpope,

ik ben het helemaal met je eens... maar het zal wel een heel gedoe worden
om ons 'recht' ta laten gelden

Gast

idd... maar we hebben hem op tijd besteld en betaald, dus we hebben recht op die laptop.. bovendien is kijkshop aangesloten bij thuiswinkel.org, waaraan bepaalde voorwaarden verbonden zitten...

zoals DUIDELIJK de melding geven dat het voor zou kunnen komen dat het product niet meer leverbaar is en dat ze dan een qua kwaliteit en prijs minstens gelijkwaardig product beschikbaar MOETEN stellen. dit staat in artikel 4...

kortom, ze hadden op de site al moeten zetten dat het voor zou kunnen komen dat het product uitverkocht kan raken en dat ze dan een qua kwaliteit en prijs gelijk product beschikbaar stellen = niet gebeurt... bovendien is het alternatieve product helemaal niet gelijk qua prijs en kwaliteit... de prijs is veel en vele malen hoger, en de kwaliteit is op sommige punten iets vooruit gegaan, maar dat is helemaal niet iets wat we willen!!! we willen dezelfde specs voor dezelfde prijs...

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

Beste GAst, als je een beetje logisch nadenkt :wink: kun je wel nagaan dat zo'n laptop snel uitverkocht is.En het staat er duidelijk:OP=OP.
Zo'n apparaat voor 599 euro i.p.v.1499 euro. Je had het een beetje kunnen verwachten.
Ik vind het erg lullig voor iedereen die er geen hebben weten te bemachtigen. :cry:

frisser

Kan wel zijn op=op maar dan moet met niet mensen het idee geven dat de koop is geslaagd. Ik dacht dat ik een van de 'gelukkige' was, had dus betaald met credit card en heb netje een bevestiging gekregen dat de laptop binnen 24 uur zou worden geleverd.

Kijk op=op kan, maar dan moet men nadat alles is uitverkocht niet de mensen nog de mogelijkheid geven om te bestellen.

Gast

idd is het logisch dat ze snel op zijn, daarom was ik er ook zon beetje als snelste bij... ik had om 13:05 uur alles afgerond en een bevestigingsmail ontvangen, voorzover ik weet is er maar 1 iemand sneller geweest als mij, die had om 12:55 uur zijn zaakjes rond...

daarom heb ik zeker wel recht op die laptop, ik val bovendien ook in de voorwaarden, want ik heb hem tussen 12 en 2 besteld...

frisser

Volgens mij heeft iedereen die een bevestigsmail heeft ontvangen recht op die laptop (en zeker als je hem ook al betaald hebt!)

frisser

Grappig trouwens (of eigenlijk helemaal niet grappig!)

Het 'alternatief' http://www.kijkshop.nl/online/Shop/prod ... itBtn.y=11
werd eerst aangeboden voor 295 euro, gisteren nog voor 270 euro en nu zie ik dat hij 275 euro gaat kosten :?:

Volgens mij hebben ze de verzendkosten er gewoon bij opgeteld vanwege klachten van dubbele verzendkosten.

Kijkshop is lekker bezig....

Gast

Ik had om 12:56 al een bevestiging binnen (3 keer zelfs) Maar ook voor mij geld dat de laptop er niet meer is en dat ik uiterlijk gisteren gebeld zou worden.

Gesloten