Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toen ik Vappus proletus las, moest ik meteen aan Tinus denken. Verder wil ik me er niet teveel in verdiepen. Er zijn immers leukere dingen dan wappies.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
14 dec 2021 19:41
De bedoeling is dat de verspreiding op scholen teniet wordt gedaan en dat lijkt me goed te lukken als je ze sluit.
Dat lijkt mij ook, echter dan snap ik weer niet goed waarom er een soort uitloop naar as maandag is om het eea te organiseren. Weer zo lekker onduidelijk / vaag en tot wanhoop van ouders en leerkrachten lijkt mij.
Dat betekent dan ook slechts 4 dagen tót de Kerstvakantie begint, terwijl wanneer je a.s vrijdag definitief sluit, dan heb je 7 dagen voor de Kerstvakantie.
Dat lijkt me toch echt verstandiger ivm de incubatietijd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zoiets hoorde ik ook bij een vandaag 😁
Zullen heus wel langer dicht blijven de scholen.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 20:43
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 20:38
Blijkt uit onderzoek van het UMC. Kinderen tot 22 jaar is zinloos, in ieder geval voor de kinderen zelf.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... is dit nou zó moeilijk??
Volgens mij, als ik het volgende artikel lees, maken kinderen ook kans op long COVID. Dus ik ben wel blij dat ze een weekje langer vakantie hebben.

https://www.yalemedicine.org/news/long-covid-in-kids

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 22:07
José zegt dat niet. Zij mag ook een mening hebben.
Natuurlijk mag Jose2501 een mening hebben. Net als iedereen. Maar als iets als feit gepresenteerd wordt is dat geen mening meer, maar gewoon een controleerbare uitspraak. Die bij haar net iets te vaak gewoon niet bleek te kloppen. Met als gevolg dat nu wordt getwijfeld over alles wat zij zegt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
14 dec 2021 21:49
Nijogeth schreef:
14 dec 2021 19:41
De bedoeling is dat de verspreiding op scholen teniet wordt gedaan en dat lijkt me goed te lukken als je ze sluit.
Dat lijkt mij ook, echter dan snap ik weer niet goed waarom er een soort uitloop naar as maandag is om het eea te organiseren. Weer zo lekker onduidelijk / vaag en tot wanhoop van ouders en leerkrachten lijkt mij.
Dat betekent dan ook slechts 4 dagen tót de Kerstvakantie begint, terwijl wanneer je a.s vrijdag definitief sluit, dan heb je 7 dagen voor de Kerstvakantie.
Dat lijkt me toch echt verstandiger ivm de incubatietijd.
Ja joh.. Jongens het moet van de regering, dus ga lekker naar huis.
Niemand thuis, nou ja, dan blijf je lekker alleen thuis. Noodopvang hebben we niet zo snel kunnen regelen, maar je bent al 5 dus je kunt makkelijk alleen thuis blijven..

zoiets?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
14 dec 2021 22:15
moederslink schreef:
14 dec 2021 21:49
Nijogeth schreef:
14 dec 2021 19:41
De bedoeling is dat de verspreiding op scholen teniet wordt gedaan en dat lijkt me goed te lukken als je ze sluit.
Dat lijkt mij ook, echter dan snap ik weer niet goed waarom er een soort uitloop naar as maandag is om het eea te organiseren. Weer zo lekker onduidelijk / vaag en tot wanhoop van ouders en leerkrachten lijkt mij.
Dat betekent dan ook slechts 4 dagen tót de Kerstvakantie begint, terwijl wanneer je a.s vrijdag definitief sluit, dan heb je 7 dagen voor de Kerstvakantie.
Dat lijkt me toch echt verstandiger ivm de incubatietijd.
Ja joh.. Jongens het moet van de regering, dus ga lekker naar huis.
Niemand thuis, nou ja, dan blijf je lekker alleen thuis. Noodopvang hebben we niet zo snel kunnen regelen, maar je bent al 5 dus je kunt makkelijk alleen thuis blijven..

zoiets?
Dat is niet fair. De regering kreeg al eerder het advies tot het sluiten van de scholen. Heeft dat toen niet gedaan, maar doet dat nu alsnog. Het voelt een beetje aan als polderen, wat in deze situatie niet handig is. De kritiek op dit besluit is echt wel te begrijpen. De regering had óf eerder de scholen moeten sluiten óf juist niet. Maar niet half-half zoals nu.

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor de eigen mening hoeft men natuurlijk geen bronvermelding te geven, maar als er -- vaak krasse -- uitspraken worden gedaan dat het zus of zo zit, dan hoort daar toch echt een goede bronvermelding bij. Dat is bv een directe link naar het artikel, niet het noemen van de naam van het medium.

Als een Youtube-filmpje als bron wordt gebruikt, moet daar een tijdindicatie bij, bv "bij 12:34 zegt dr Clavan zus en zo."

Een goede bronvermelding is zo belangrijk, omdat het helaas herhaaldelijk is gebleken dat een krasse uitspraak niet gesteund wordt door de genoemde bron.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Omdat de termijn voor de 3e vaccinatie korter is geworden, net een afspraak kunnen maken voor 28 december i.p.v. eind januari 👍

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
14 dec 2021 22:18
angel1978 schreef:
14 dec 2021 22:15
moederslink schreef:
14 dec 2021 21:49

Dat lijkt mij ook, echter dan snap ik weer niet goed waarom er een soort uitloop naar as maandag is om het eea te organiseren. Weer zo lekker onduidelijk / vaag en tot wanhoop van ouders en leerkrachten lijkt mij.
Dat betekent dan ook slechts 4 dagen tót de Kerstvakantie begint, terwijl wanneer je a.s vrijdag definitief sluit, dan heb je 7 dagen voor de Kerstvakantie.
Dat lijkt me toch echt verstandiger ivm de incubatietijd.
Ja joh.. Jongens het moet van de regering, dus ga lekker naar huis.
Niemand thuis, nou ja, dan blijf je lekker alleen thuis. Noodopvang hebben we niet zo snel kunnen regelen, maar je bent al 5 dus je kunt makkelijk alleen thuis blijven..

zoiets?
Dat is niet fair. De regering kreeg al eerder het advies tot het sluiten van de scholen. Heeft dat toen niet gedaan, maar doet dat nu alsnog. Het voelt een beetje aan als polderen, wat in deze situatie niet handig is. De kritiek op dit besluit is echt wel te begrijpen. De regering had óf eerder de scholen moeten sluiten óf juist niet. Maar niet half-half zoals nu.
Zeker, maar dat punt maak ik ook niet. Maar je kunt nu die late beslissing om dit te doen niet maar even bij de scholen over de schutting kieperen en ze dan geen tijd geven om de boel te organiseren. Dat is wat mij betreft pas niet eerlijk!
Dus de late beslissing van de regering heeft dit als consequentie en dat is heel spijtig maar dat het dan pas zo laat ook lukt om het te organiseren is dan ook het gevolg.

Overigens ben ik het helemaal niet eens met de sluiting en had die of niet of alleen samen met andere maatregelen moeten plaatsvinden. Ik vind het niet uit te leggen dat mensen (en kinderen) wel gewoon naar het cafe, de bioscoop, in lange rijen in de supermarkt en opeengepropt in bussen en treinen mogen staan en dat kinderen wel gewoon in binnenspeeltuinen samen mogen spelen, maar dat ze niet in een eigen bubble in de klas mogen zijn om lessen te volgen. DAT vind ik nu niet fair.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
14 dec 2021 22:21
Voor de eigen mening hoeft men natuurlijk geen bronvermelding te geven, maar als er -- vaak krasse -- uitspraken worden gedaan dat het zus of zo zit, dan hoort daar toch echt een goede bronvermelding bij. Dat is bv een directe link naar het artikel, niet het noemen van de naam van het medium.

Als een Youtube-filmpje als bron wordt gebruikt, moet daar een tijdindicatie bij, bv "bij 12:34 zegt dr Clavan zus en zo."

Een goede bronvermelding is zo belangrijk, omdat het helaas herhaaldelijk is gebleken dat een krasse uitspraak niet gesteund wordt door de genoemde bron.
Hier op het forum door bepaalde mensen eigenlijk meer niet dan wel!
(voor de bron, kijk maar op het forum van Tros Radar :D )

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 22:07
Dat is jouw aanname lady.
José zegt dat niet. Zij mag ook een mening hebben.
Dat is mijn vraag, niet een aanname. En u hoeft niet voor een ander te antwoorden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
14 dec 2021 22:18
De regering kreeg al eerder het advies tot het sluiten van de scholen. Heeft dat toen niet gedaan, maar doet dat nu alsnog. Het voelt een beetje aan als polderen, wat in deze situatie niet handig is. De kritiek op dit besluit is echt wel te begrijpen. De regering had óf eerder de scholen moeten sluiten óf juist niet. Maar niet half-half zoals nu.
Al met al is het een treurig iets voor al die kinderen én hun ouders.
De leerachterstand zal alleen nog maar méér oplopen.
En het huiselijk geweld neemt toe, zoveel kinderen in onveilige thuissituaties, school kan dan een veilige haven zijn.

Scholen ____ zijn de ventilatie systemen aangepast/ op orde?
Mondkapjes dragen, leerkrachten wisselen van lokaal, leerlingen blijven in één klas zitten, met mondkapjes, getest etc etc.
N.m.m is er dan wél wat meer mogelijk om de scholen open te laten.
Had al lang geregeld kunnen zijn.

Nu....???
Alleen maar verstandig om de scholen te sluiten ivm de besmettingen en de boel niet op orde is.
Dit had eerder gemoeten en de voorzorgmaatregelen hadden eerder op orde moeten zijn.
Maar ja......beste stuurlui hè :D.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
14 dec 2021 19:44
Ik keek toch met kromme tenen naar de persconferentie.
Die Omicron gaat als een gek, waarom niet harder ingrijpen en waarom niet eerder ?
Die Omicron is er al een tijdje hè? Waarom nu pas versnellen met de booster ? Nu pas die paniek?
En nu mag de booster gegeven worden al na 3 maanden na de laatste vaccinatie.
Waar is de visie , op termijn?

En nu pas alsnog de scholen dicht? De onderwijskrachten moeten wel horendol worden. :(

En in België mag je gewoon lekker uit eten :roll: .
Schiet mij maar lek , maar er is geen enkel éénduidig stevig beleid en al helemaal niet in Europa .
Tja,dat laatste zei een tijd geleden al en toen werd ik voor van alles uitgemaakt.
Voortschrijdend inzicht?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
14 dec 2021 22:38
Scholen ____ zijn de ventilatie systemen aangepast/ op orde?
Mondkapjes dragen, leerkrachten wisselen van lokaal, leerlingen blijven in één klas zitten, met mondkapjes, getest etc etc.
N.m.m is er dan wél wat meer mogelijk om de scholen open te laten.
Had al lang geregeld kunnen zijn.

Nu....???
Alleen maar verstandig om de scholen te sluiten ivm de besmettingen en de boel niet op orde is.
Dit had eerder gemoeten en de voorzorgmaatregelen hadden eerder op orde moeten zijn.
Maar ja......beste stuurlui hè :D.
De vraag, mijns inziens terechte vraag, van de critici is of die paar dagen extra sluiten nog uit gaan maken, of dat we niet beter scholen en ouders de kans en tijd hadden moeten geven dit goed te regelen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoorde ergens dat je heel moe wordt van long COVID, ik heb dat nu ook, ik word er ook een beetje moe van. Een artikel over dat kinderen eigenlijk amper ziek worden, wordt zelfs samen gevat als 'Volgens mij, als ik het volgende artikel lees, maken kinderen ook kans op long COVID.'.

Ligt het aan mij of worden er hier meer mensen moe van long COVID?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
14 dec 2021 22:34
reggie2 schreef:
14 dec 2021 22:07
Dat is jouw aanname lady.
José zegt dat niet. Zij mag ook een mening hebben.
Dat is mijn vraag, niet een aanname. En u hoeft niet voor een ander te antwoorden.

Tja, je zit op een forum, dus geef ik antwoord 👍

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
14 dec 2021 22:57
kuklos schreef:
14 dec 2021 22:14
reggie2 schreef:
14 dec 2021 22:07
José zegt dat niet. Zij mag ook een mening hebben.
Natuurlijk mag Jose2501 een mening hebben. Net als iedereen. Maar als iets als feit gepresenteerd wordt is dat geen mening meer, maar gewoon een controleerbare uitspraak. Die bij haar net iets te vaak gewoon niet bleek te kloppen. Met als gevolg dat nu wordt getwijfeld over alles wat zij zegt.
Eigenlijk ben ik het wel beu,maar deze dan nog maar:een heleboel wat jij hier neer plempte was alleen maar jou mening en niets meer of minder.
Die mening kan kloppen of niet,maar stop ermee om iemand anders mening af te doen als onzin,want dan wordt je toch echt ongeloofwaardig en behoorlijk irritant.
En dat komt de info uitwisseling waar dit forum toch voor bedoeld is niet ten goede.
1) Wat was dan mijn mening?
2) Wiens mening/welke mening heb ik afgedaan als onzin?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 20:43
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 20:38
Blijkt uit onderzoek van het UMC. Kinderen tot 22 jaar is zinloos, in ieder geval voor de kinderen zelf.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... is dit nou zó moeilijk??
NOS-artikel. Op zich klopt de kop (Coronainfectie kinderen doorgaans net zo ongevaarlijk als willekeurige verkoudheid) met de inhoud. Helaas is de conclusie achterhaald, want dit onderzoek liep nog voordat de Delta variant doorbrak en die was al aanleiding voor de versnelde goedkeuring van een vaccin voor de groep 5-11 jaar.

En nu met Omikron? Afwachten en ook naar de cijfers uit Denemarken, het VK en Noorwegen kijken. Blijkbaar zit men in deze landen er beter bovenop. Ik hoop dat de ziekenhuisopnames niet zoals in Pretoria worden met veel kinderen en volwassenen (tot ca. 30 jaar) onder de patiënten.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat is ook de grote vrees van alle medisch experts, dat het virus zich dusdanig blijft muteren dat er straks een variant ontstaat die niet meer zo "ongevaarlijk" is en niet alleen besmettelijk is, maar ook snel schadelijk en/of dodelijk is bij alle groepen. Dus dat we straks een virus hebben dat net zo kwalijk is als bijvoorbeeld de Spaanse Griep of de pest indertijd.

Gesloten