Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nevyn schreef:
19 dec 2021 11:22
Op de manier die ik boven heb geschreven is drang en dwang niet van toepassing, wil je je niet laten vaccineren, prima er is een bed voor je beschikbaar als je ziek wordt.
Want ik kan er niks anders van maken dan dat de regels alleen zijn om de druk in de ziekenhuizen te verlichten.
Men zegt te denken aan de ouderen, sluit de scholen om opa en oma te beschermen.
Wie moeten er oppassen als de scholen dicht zijn? opa en oma.
Daar kiezen ze zelf voor, het wordt ontraden.

Trouwens vaccinatie drang/dwang heerst ook op dit forum hoor.....lees de stukken maar ff terug.

Nevyn
Berichten: 1368
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 11:32
Nevyn schreef:
19 dec 2021 11:22
Op de manier die ik boven heb geschreven is drang en dwang niet van toepassing, wil je je niet laten vaccineren, prima er is een bed voor je beschikbaar als je ziek wordt.
Want ik kan er niks anders van maken dan dat de regels alleen zijn om de druk in de ziekenhuizen te verlichten.
Men zegt te denken aan de ouderen, sluit de scholen om opa en oma te beschermen.
Wie moeten er oppassen als de scholen dicht zijn? opa en oma.
Daar kiezen ze zelf voor, het wordt ontraden.

Trouwens vaccinatie drang/dwang heerst ook op dit forum hoor.....lees de stukken maar ff terug.
Nee dat is geen keuze maar een must

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat vind jij , ik dus niet. Als iemand geen vaccinatie wil hebben dan is dat prima.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien moeten opa en oma ook wel zelf naar hun werk?

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

moederslink schreef:
18 dec 2021 23:35
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Ik vind het rot voor je ouders en ik kan begrijpen dat dat voor jou , als zoon , pijn doet , een huilende moeder.
We zitten met 17 miljoen in dit schuitje en we zullen moeten doorvaren.
Rutte is niet de idioot, ook al ben ik absoluut géén fan van hem.
Ieder land worstelt ermee. Omicron gaat als een gek.
Je kunt het niet verkopen dat miljoenen besmet zullen worden die of niet zijn ingeënt of nog steeds niet de booster hebben gekregen.
Het boosteren had veel eerder moeten gebeuren, dan was er misschien nu niet zo.n harde lock-down nodig geweest.
Zolang er nog zoveel ongevaccineerden en virus ontkenners zijn moet er van hogerhand tóch worden ingegrepen om het tij enigszins te keren en de zorg niet te overbelasten.
Met de moed der wanhoop denk ik...🤔 .
En ja, we hadden beter voorbereid moeten of kunnen zijn , en ja we ( de experts) weten er nog niet alles van en ja het is een struggle voor velen.......en ja, het is een crisis.......!
ieder jaar valt wel mee hoor, is pas 2e keer lockdown met kerst...Hoewel het volgens Pfizer nog tot 2024 kan/zal duren, dus we zijn nog niet op de helft.

Boosteren is denk ik wel sleutelfactor hierin.
En dan nu eerst de risicogroepen, die vnl lijkt te bestaan uit mensen die met AZ en jansen gevaccineerd zijn.
Aangezien ook gebleken is dat ook gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn voor anderen is het wellicht een idee ma deze boostercampagne heel goed te kijken naar vervolg, want wanneer het virus zich ontwikkelt zoals lijkt zou het wijs kunnen zijn het op termijn, zeker wanneer er een vaccin is wat beter werkt/blijft werken vaccineren te beperken toto ouderen en risicogroepen. En misschien eindelijk ook eens de energie te richten op aanpak risicofactoren zoals obesitas en voeding iha.

Overigens snap ik niet dat ongevaccineerden is deze argumentatie voorkomen, alsof daar de oorzaak ligt (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). dat riedeltje wat stelselmatig door de overheid werd benut om te sturen op vaccinatiegraad is inmiddels wel achterhaald, de golf van besmettingen nu lijkt toch ook wel voor groot deel via gevaccineerden te zijn en via groepen waar het niet uitgemaakt had (schoolgaande jeugd)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ze moeten toch iemand de schuld geven dus de ongevaccineerden :-)

Een dag de winkels dicht en het is al enorm druk overal met wandelaars., wel in de openlucht maar toch....

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

criticus2 schreef:
19 dec 2021 15:38
....... (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). .........
Waar (b)lijkt dat dan uit?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Deze is een zegen, of kan het zijn,...

https://www.ad.nl/buitenland/nederlands ... lyiu38NKa8

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 12:13
Dat vind jij , ik dus niet. Als iemand geen vaccinatie wil hebben dan is dat prima.
Zolang ze maar geen ziekenhuisbed bezet houden voor iemand die buiten zijn of haar schuld om heel erg ziek is geworden. Wat mij betreft mag daar best wel een keuzebeleid aan worden gekoppeld voor ziekenhuisopname. Ziek door corona en geen vaccinatie gehad? Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje. En ziekenhuisopname is toch zinloos: je wilt toch geen medicijnen van die verfoeide farmaceutische industrie in je lijf?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:28
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.
Ja, maar ondertussen ook algemeen bekend dat ze minder besmettelijk zijn als ongevaccineerden. En ook minder vatbaar voor besmettingen.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:28
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.
Da's natuurlijk geen antwoord op de vraag. En bovendien is het een halve waarheid.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:29
[

Zolang ze maar geen ziekenhuisbed bezet houden voor iemand die buiten zijn of haar schuld om heel erg ziek is geworden. Wat mij betreft mag daar best wel een keuzebeleid aan worden gekoppeld voor ziekenhuisopname. Ziek door corona en geen vaccinatie gehad? Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje. En ziekenhuisopname is toch zinloos: je wilt toch geen medicijnen van die verfoeide farmaceutische industrie in je lijf?
Ze betalen ook premie, dus ieder mens heeft recht op zorg.....kan je namelijk ook de verslaafden bij alcohol en drugs weigeren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
19 dec 2021 17:32
reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:28
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.
Da's natuurlijk geen antwoord op de vraag. En bovendien is het een halve waarheid.
Z'n volgende reactie wordt waarschijnlijk dat je zelf maar onderzoek moet gaan doen. Dat doen alle wappies als ze het niet meer weten hoe ze zich er uit moeten kletsen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:34
PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:29
[

Zolang ze maar geen ziekenhuisbed bezet houden voor iemand die buiten zijn of haar schuld om heel erg ziek is geworden. Wat mij betreft mag daar best wel een keuzebeleid aan worden gekoppeld voor ziekenhuisopname. Ziek door corona en geen vaccinatie gehad? Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje. En ziekenhuisopname is toch zinloos: je wilt toch geen medicijnen van die verfoeide farmaceutische industrie in je lijf?
Ze betalen ook premie, dus ieder mens heeft recht op zorg.....kan je namelijk ook de verslaafden bij alcohol en drugs weigeren.
Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:38


Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.
Alcohol en drugsverslaving is weglopen voor problemen......

Is niet bewezen dat het te beperken is.....over wappies gesproken.... je oordeel heb jij bij je te houden. Als mensen er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen, dan heb je dat maar te accepteren.

Een gevaccineerde wappie nog wel... :lol: slimpie.

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door busdriver »

Corona lockdown. Daar gaan we dan weer. Maar denk je dat de mensen die naar familie willen zich aan deze regels houden?. Ik denk het niet. Zelfs de koninklijke familie die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben kijken niet zo nauw. Moeten we ons dan zo druk maken over wat de regering allemaal wil? Een aantal regels nemen we tòch met een korreltje zout en helpt deze lockdown? Waarschijnlijk weer niet. Zie maar dat je van dit virus afkom. Voorlopig zitten we hier aan vast.
P.s. Ik reageer op geen enkele inzending van wie dan ook. Ik zet hier mijn eigen mening neer en wat een ander vindt daar zit ik niet mee.

Nevyn
Berichten: 1368
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:56
PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:38


Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.
Alcohol en drugsverslaving is weglopen voor problemen......

Is niet bewezen dat het te beperken is.....over wappies gesproken.... je oordeel heb jij bij je te houden. Als mensen er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen, dan heb je dat maar te accepteren.

Een gevaccineerde wappie nog wel... :lol: slimpie.
Nee niet als dat ten koste gaat van mensen die door een erge ziekte een operatie mislopen omdat een Wappie zich niet wil laten vaccineren.
Ben nu drie keer gevaccineerd en zit nu voor de derde keer in lock down.
Wat mij betreft en dit is een zeer persoonlijk mening, mogen ze wat mij betreft de vaccinatie weigeraars verplichten

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Is je eigen keus geweest joh....ik ben 2 x gevaccineerd en vind dat mensen zelf de keus moeten maken.

Dat jij nou bang bent kan iemand anders niks aan doen... zou zeggen blijf binnen.

Gelukkig hebben wij er niks over te zeggen of het wel of niet moet. :lol:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik reageer op geen enkele inzending van wie dan ook. Ik zet hier mijn eigen mening neer en wat een ander vindt daar zit ik niet mee
Daar ging weer zo'n meeuw..

Gesloten