Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
19 dec 2021 22:58
moederslink schreef:
19 dec 2021 22:42
Met deze harde lock-down komen er in ieder geval ( denk ik ...) geen zinloze protestmarsen met bijbehorende rellen en plunderingen .
Waarom niet? Eerst golf rellen was een reactie op maatregelen, oa de avondklok afgelopen januari.
Tweedeling en testbewijzen etc speelden nog niet.
Lock-down is Lock-down, alles is dicht.
Voorlopig geen testbewijzen waar dan ook nodig.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
19 dec 2021 23:08
16again schreef:
19 dec 2021 22:58
moederslink schreef:
19 dec 2021 22:42
Met deze harde lock-down komen er in ieder geval ( denk ik ...) geen zinloze protestmarsen met bijbehorende rellen en plunderingen .
Waarom niet? Eerst golf rellen was een reactie op maatregelen, oa de avondklok afgelopen januari.
Tweedeling en testbewijzen etc speelden nog niet.
Lock-down is Lock-down, alles is dicht.
Voorlopig geen testbewijzen waar dan ook nodig.
Geen idee waar je positivisme op gestoeld is. Als dit een voorbode voor hier is.....
https://nos.nl/artikel/2410115-duits-co ... d-bedreigd

Nijogeth
Berichten: 10653
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
19 dec 2021 22:26
Zinloze rechtszaak,
Dat denk ik ook, helaas.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Het gros vd mensen deugt en zal zich aan wat voor maatregel dan ook houden en het accepteren.
Het is , relatief gezien, toch een kleine groep oproerkraaiers , weliswaar duizenden, maar in verhouding zijn ze toch ver in de minderheid.

Nijogeth
Berichten: 10653
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
19 dec 2021 23:48
Lady1234 schreef:
19 dec 2021 22:26
Zinloze rechtszaak,
Dat denk ik ook, helaas.
Gelukkig wel.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat ik lees van de omikron variant is dat deze in Afrika relatief mild is. Daar wordt dan mee geschermd dat het veel jongeren betreft. Volgens mij is de vaccinatiegraad in Afrika beduidend lager dan in Nederland, Zijn wij dan kwetsbaarder ondanks, en misschien zelfs dankzij, de vaccinatie of is er sprake van een stuk machtsmisbruik en/of misleiding.
Als ik dan lees dat de winkels in de winkelstraat dicht moeten en deze op Schiphol open mogen blijven is dat nog eens een grote klap in het gezicht van de ondernemers.

Kom niet aanzetten met het sprookje dat Nederlanders ongehoorzaam zijn want dat zijn ze niet. Nederlanders hebben netjes gedaan wat de overheid heeft gevraagd. De overheid heeft zelf aangegeven dat weer alles kon, dan kun je het de Nederlanders niet aanrekenen dat zij ook hiernaar luisteren.

Jablan
Berichten: 6220
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 dec 2021 23:52
Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.
Ik zie de frustratie weliswaar groeien, maar het niet omzetten in actie, eerder een zich terugtrekken in het eigen leven.

Er zijn nog steeds mensen, die nu hun eerste Coronavaccin halen. Betekent dat de groep twijfelaars en ontkenners krimpt en de achterblijvers zich steeds verder verschansen in hun loopgraven.

Gisteren extra gewerkt. Een deel van de klanten - retail en vrije tijdsector - moet dicht en heeft geen reserves meer, het wordt verder krimpen of helemaal sluiten, nooit meer open gaan.

School is creatief. Alles is gepromoveerd tot tentamen of tentamenvoorbereiding, alleen de lagere klassen gaan deels over op online lessen. Hangt af van de docenten.

Maar ja, alles dicht ... onverwacht vrij ... we hebben tot half januari nog meer bezoek / logees dan al afgesproken.

*

EMA keurt waarschijnlijk een vijde vaccin goed, van Novavax. Het werkt anders dan de vier bekende (Sjohie en Sylvester kunnen dat beter uitleggen).

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Er werd hier en daar wat gemopperd en gefronst over die nieuwe jas vergelijking van van Dissel, maar deze uitleg van het menselijk immuunsysteem, en waarom vaccinaties opgevolgd door een boosterprik wél werken tegen de omikron variant, heb ik nog niet gezien in ~2 jaar pandemie.

Lowieze
Berichten: 6899
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als het EMA positief over het Novavax-vaccin is, gaat dat advies naar de Europese Commissie. Die beslist over toelating. Daarna is het aan elk land afzonderlijk om te besluiten of het vaccin wordt gebruikt en voor welke groepen. In Nederland vraagt het ministerie van Volksgezondheid doorgaans eerst advies aan de Gezondheidsraad.
Volgens Hugo de Jonge zal, als dit vaccin in Nederland gebruikt mag worden, dit zeker niet eerder zijn dan in de loop van 2022.

Onkruid71
Berichten: 3030
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sjohie schreef:
20 dec 2021 08:24
Er werd hier en daar wat gemopperd en gefronst over die nieuwe jas vergelijking van van Dissel, maar deze uitleg van het menselijk immuunsysteem, en waarom vaccinaties opgevolgd door een boosterprik wél werken tegen de omikron variant, heb ik nog niet gezien in ~2 jaar pandemie.
Deze was ik ook al tegen gekomen. Grappig gemaakt.

Lowieze
Berichten: 6899
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Uitleg hoe het Novavax-vaccin werkt:
https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ronavaccin

“In het vaccin zitten kleine deeltjes van het spike-eiwit van het coronavirus, nagemaakt in het laboratorium.”

Lowieze
Berichten: 6899
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een geintje tussendoor moet kunnen 😂

https://youtu.be/UEWnqDZ799U

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
19 dec 2021 23:52
Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.
Op je vingers kun je natellen, dat het een erg onrustige jaarwisselling wordt.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
20 dec 2021 08:27
Als het EMA positief over het Novavax-vaccin is, gaat dat advies naar de Europese Commissie. Die beslist over toelating. Daarna is het aan elk land afzonderlijk om te besluiten of het vaccin wordt gebruikt en voor welke groepen. In Nederland vraagt het ministerie van Volksgezondheid doorgaans eerst advies aan de Gezondheidsraad.
Volgens Hugo de Jonge zal, als dit vaccin in Nederland gebruikt mag worden, dit zeker niet eerder zijn dan in de loop van 2022.
Wij zijn zo rijk dat we ons die premium zut van Pfizer en Moderna prima kunnen veroorloven. Wat mij betreft geven we onze portie niet aan fikkie, maa aan............................... (vul 3e wereldland naar keuze in).
Laatst gewijzigd door sjohie op 20 dec 2021 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2161
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
19 dec 2021 23:52
Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.
Zolang ze zich gedragen prima, gaan de over de schreef, keihard aanpakken.

angel1978
Berichten: 11291
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
20 dec 2021 11:14
Nijogeth schreef:
19 dec 2021 23:52
Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.
Op je vingers kun je natellen, dat het een erg onrustige jaarwisselling wordt.
Ik kan me niet herinneren een jaarwisseling te hebben meegemaakt zonder onrust. Te makkelijk om dit op de maatregelen te schuiven.

scontra
Berichten: 3962
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Maar ondertussen denk ik dat de oproerkraaiers steeds groter wordt, omdat steeds meer mensen klaar zijn met de maatregelen en de manier waarop de overheid omgaat met de coronacrisis. Mensen willen ook gewoon door.
Helaas hoor je de oproerkraaiers niet meer als ze onverhoopt toch getroffen worden door het virus, in het ziekenhuis belanden en het IC-bed hun laatste ligplaats boven de grond is geweest.
Dat zullen 'we' dus nooit te weten komen.

Nevyn
Berichten: 1382
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »


witte angora
Berichten: 32136
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Gecondoleerd met het komende overlijden van Flappie.

Gesloten