LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Uw eigen pleziertjes staan wel superhoog op de lijst en gaan blijkbaar voor alles. Maar u hebt niets te klagen. U hebt uw baan nog, ziet daar nog anderen. Uw ouders ziet u en zijn niet ziek.

Dus wat mist u? Zuipen in de kroeg met maten. Komt vanzelf weer.

En waarom wil oom per se weten of hij besmet geweest is?

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
24 apr 2020 19:59
Erthanax schreef:
24 apr 2020 19:51
De WHO wilde toch nog strengere maatregelen dan wij hier hebben, dacht ik, of heb ik dat mis?
Zei ik WHO? Ik bedoelde de Verenigde Naties. Stond gisteren een heel stuk over op teletekst, maar kan het niet meer terug vinden helaas. De titel was in elk geval 'VN: pandemie bedreigt mensenrechten' en er stond heel stuk in over het beperken van vrijheden, maar ook het mogelijk discriminerend beperken van vrijheden.
Vreemd genoeg heb ik dit gisteren niet meegekregen, maar het klopt wel. Hier twee links:

https://www.diversiteitmaastricht.nl/vn ... n-bedreigt

https://twitter.com/Teletekst/status/12 ... 5259868160

Maar de bezorgdheid blijkt al wat langer te spelen:

https://www.vrede.be/nieuws/schend-de-m ... p-covid-19

https://boeddhistischdagblad.nl/nieuws/ ... -19-virus/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
24 apr 2020 19:59
Stond gisteren een heel stuk over op teletekst, maar kan het niet meer terug vinden helaas. De titel was in elk geval 'VN: pandemie bedreigt mensenrechten' en er stond heel stuk in over het beperken van vrijheden, maar ook het mogelijk discriminerend beperken van vrijheden.
Pagina.s terug schreef ik ook al dat ons fundamentele goed onze vrijheid is en al 75 jaar.
Dat wordt nu behoorlijk beperkt en dat geeft gemor en rebellie.
Ik zou er toch voor willen pleiten om nog steeds je eigen verantwoordelijkheid hierin te nemen en te zorgen voor je eigen gezondheid en die van de ander. Laten we in hemelsnaam de richtlijnen nog braaf blijven opvolgen . Dit virus is echt niet " zomaar " weg , we zijn ook pas een week of 6 bezig met de maatregelen .

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
24 apr 2020 19:44
Overigens is vandaag het bloed van mijn oom opgestuurd om te checken of hij daadwerkelijk begin januari corona heeft gehad. Dit is namelijk vrij aannemelijk en het ziekenhuis wilde dit ook heel graag checken, maar de GGD wilde niet meewerken. Maar het is nu eindelijk gelukt.
Ik ben benieuwd ! Menigeen veronderstelt dat Corona hier pas eind februari opdook.

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
24 apr 2020 20:07
@nijogeth

Uw eigen pleziertjes staan wel superhoog op de lijst en gaan blijkbaar voor alles. Maar u hebt niets te klagen. U hebt uw baan nog, ziet daar nog anderen. Uw ouders ziet u en zijn niet ziek.

Dus wat mist u? Zuipen in de kroeg met maten. Komt vanzelf weer.

En waarom wil oom per se weten of hij besmet geweest is?
Ja, dat verwijt is makkelijk gemaakt. Dat is inderdaad iets dat ik mis, mag dat niet? Ik mis ook de gewone simpele gesprekken met de minder goede bekenden, die je af en toe ergens tegen kwam. Ik mis het voetbal, ik mis sport op tv en ik mis gewoon ouderwets kloten op een pleintje savonds met een bal en wat buren. Wat ik nog het meeste mis is de beschaafdheid. Ik werd pas raar aangekeken door een man, omdat ik 'gezondheid' zei toen hij niesde op straat. Hij was het met zijn hooikoorts ondertussen gewend geraakt dat iedereen hem raar aankeek.

Maar ik ben vooral bang voor de gevolgen van deze maatregelen. Die gaan stukken erger zijn dan corona, maar alleen verder uitgespreid. Ik denk dat het aantal corona-slachtoffers over 5 jaar voorbij is gestreefd door het aantal coronamaatregel-slachtoffers. En ik denk ik tienvoud.

En waarom mijn oom zo graag getest wordt? Geen idee, heb het m niet gevraagd. Waarom het ziekenhuis wil dat ie getest wordt, dat weet ik dan weer wel. Omdat er een veel duidelijker beeld gemaakt kan worden als blijkt dat corona als met oud op nieuw in Nederland was.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 apr 2020 18:48
Ja sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op.. De aanpak werkt ( dat blijkt duidelijk uit de resultaten )
De uitbraak is inderdaad redelijk onder controle. Maar er is geen exit strategie voor deze aanpak en de prijs is hoog, en op termijn onhoudbaar.
https://nos.nl/artikel/2331589-historis ... -euro.html
Ruim 5000 euro per persoon!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

prijs is hoog, en op termijn onhoudbaar.
Mening of feit?

Volgens mij zijn we grotere crisis te boven gekomen dan dit? Het zal nog wel een hele tijd duren voordat we echt gaan zien wat het effect is ( geweest ).

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
24 apr 2020 20:32
Ik ben benieuwd ! Menigeen veronderstelt dat Corona hier pas eind februari opdook.
Op mijn werk zitten eind januari / begin februari twee aparte ziektegevallen. Op het werk van mijn man al sinds de jaarwisseling. Op de school van onze jongen sinds midden februari, al voor de vakantie. Terugkijkend denkt iedereen aan Corona, vooral vanwege het wegvallen van het reukvermogen.
angel1978 schreef:
24 apr 2020 20:55
Volgens mij zijn we grotere crisis te boven gekomen dan dit? Het zal nog wel een hele tijd duren voordat we echt gaan zien wat het effect is ( geweest ).
Voor de overgrote meerderheid is dit pas de eerste, echte crisis. Toch blijf ik positief.
Desnoods gaan we verhuizen/emigreren. Met de familie hebben we op zich altijd daken boven het hoofd, maar niet overal is evenveel werk en niemand heeft 'pensioen'-ideeën. Je doet wat, je bent bezig en zo wordt je minstens 90.

Tussendoor hoop ik, dat het oude naastings-wetje wordt gebruikt om van Booking.com een staatsbedrijf te maken. De noodregeling heeft te weinig voorwaarden en zo'n cash-machine is goed om de schulden terug te verdienen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 24 apr 2020 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
24 apr 2020 21:11
16again schreef:
24 apr 2020 20:32
Ik ben benieuwd ! Menigeen veronderstelt dat Corona hier pas eind februari opdook.
Op mijn werk zitten eind januari / begin februari twee aparte ziektegevallen. Op het werk van mijn man al sinds de jaarwisseling. Op de school van onze jongen sinds midden februari, al voor de vakantie.
angel1978 schreef:
24 apr 2020 20:55
Volgens mij zijn we grotere crisis te boven gekomen dan dit? Het zal nog wel een hele tijd duren voordat we echt gaan zien wat het effect is ( geweest ).
Voor de overgrote meerderheid is dit pas de eerste, echte crisis. Toch blijf ik positief.

En zo tussendoor hoop ik, dat het oude naastings-wetje wordt gebruikt om van Booking.com een staatsbedrijf te maken.
Met we bedoelde ik de maatschappij en niet het individu :wink:

Maar volgens mij hebben ze inmiddels toch ook ontdekt dat het ruim 2 weken voor patient zero al in Nederland rondging? Dat het toen vanuit Noord-italie al naar Nederland is gekomen en onbeperkt kon rondgaan? En dat door de carnaval het daardoor in het zuiden helemaal mis is gegaan.

Meende dat ergens gelezen te hebben.

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou zomaar kunnen dat een of andere chinees het al in december vanuit China mee bracht naar Nederland. En wie weet zat het ergens in een pakketje waar het kon overleven.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
24 apr 2020 21:20
Het zou zomaar kunnen dat een of andere chinees het al in december vanuit China mee bracht naar Nederland. En wie weet zat het ergens in een pakketje waar het kon overleven.
Met kerst en oud en nieuw daarbij had dan half januari een massale uitbraak moeten zijn geweest. Die kans lijkt me dus vrij klein.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

We = maatschappij = iedereen. Economie is optelsom van wat mensen doen ;-)

Wanneer het virus voor het eerst opdook in Nederland, wordt onderzocht. Slechts weinigen houden vast aan patiënt nul uit Loon op Zand. Wij hebben voorbeelden, Nijogeth heeft voorbeelden ... het moet al in stilte aanwezig zijn geweest.

Pakketje geloof ik niet in. Wel geloof ik, dat het virus binnen China al veel breder verspreid was, toen er nog gevlogen werd en het op die manier zich snel heeft verspreid over de wereld.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 apr 2020 20:55
prijs is hoog, en op termijn onhoudbaar.
Mening of feit?
Kan een toekomstvoorspelling uberhaubt een feit zijn?

angel1978 schreef:
24 apr 2020 20:55
Het zal nog wel een hele tijd duren voordat we echt gaan zien wat het effect is ( geweest ).
Die inschatting daarvan moet zo snel mogelijk gemaakt worden, en daar het beleid op afstemmen.
Nu probeert men teveel ballen tegelijk in de lucht te houden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Loon op Zand is een andere infectie als hier in het zuiden. Een Duitse militair die van Italië in Selfkant op een carnevalsavond was. En dan hebben we nog de massa uitzaaiingen in Kessel. Het is van verschillende bronnen hier gekomen.
Over een half jaar weten we misschien hoever we zijn. Dan begint pas het griep seizoen.
Denk eraan, onze laatste oorlog heeft vijf jaar geduurd. Daarna hebben we alles opnieuw opgebouwd. Vanuit nul. Dat zal nu ook de taak zijn van de overlevenden. Pas als iedereen gevaccineerd is. Maar dan globaal over de hele wereld.

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Toevallig kom ik net op de 1e pagina van dit topic. En wat lezen we daar?
mh73 schreef:
06 mar 2020 09:55
Toch zijn er ook mensen die het Coronavirus onder de leden hebben en nauwelijks ziekteverschijnselen hebben, zoals een van de eerste gevallen uit Helmond. Ze was amper twee dagen ziek geweest.

Zelf denk ik dat het virus al veel langer rondwaart. Het speelt al vanaf begin december in China, al die tijd zijn er mensen heen en terug gereisd zonder enige vorm van voorzorgsmaatregelen.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Als het virus hier al eerder was, waarom heeft het dan niet veel eerder al flink om zich heen gegrepen?
Toen was er nog niets van beperkende maatregelen van kracht
Ik denk dat iedereen die wat klachten gehad heeft, en ervan af is, stilletjes denkt of hoopt " ik heb het al gehad."

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk is het virus toch een stuk minder zwaar dan gedacht. Ik zou nog steeds graag een uitgebreide test zien over iedereen in Nederland. Een beetje zoals de stembussen, waar iedereen gaat stemmen op 1 dag, zouden we zo ook een test week kunnen organiseren. Ik denk dat de verspreiding al lang veel uitgebreider is dan gedacht. En mogelijk zijn er ook wel mensen overleden die in eerste instantie niet met het virus in verband werden gebracht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

angel1978 schreef:
24 apr 2020 19:41
Ten eerste 'vinden' juristen dit.. Daarmee is het nog niet zo, dat moet eerst getoetst worden.
In de tussentijd herschrijf je de noodverordening zodat deze er wel in past en dan is nog steeds alles dicht.
Want even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om de maatregelen van het kabinet ( intelligente lockdown ), maar om de plaatselijke noodverordening waarmee mensen in hun huizen gecontroleerd worden en demonstraties verboden worden..
Mee eens dat je die noodverordening kunt herschrijven of anderszins kunt aanpassen.

Het gaat om de noodverordeningen van de veiligheidsregio's:
https://www.veiligheidsberaad.nl/2020/0 ... idsregios/
De kern deze noodverordeningen bestaat wel degelijk uit de maatregelen van het kabinet (intelligente lockdown). Sterker nog: zonder de maatregelen van het kabinet hadden deze noodverordeningen niet bestaan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
24 apr 2020 20:09
Nijogeth schreef:
24 apr 2020 19:59
Erthanax schreef:
24 apr 2020 19:51
De WHO wilde toch nog strengere maatregelen dan wij hier hebben, dacht ik, of heb ik dat mis?
Zei ik WHO? Ik bedoelde de Verenigde Naties. Stond gisteren een heel stuk over op teletekst, maar kan het niet meer terug vinden helaas. De titel was in elk geval 'VN: pandemie bedreigt mensenrechten' en er stond heel stuk in over het beperken van vrijheden, maar ook het mogelijk discriminerend beperken van vrijheden.
Vreemd genoeg heb ik dit gisteren niet meegekregen, maar het klopt wel. Hier twee links:

https://www.diversiteitmaastricht.nl/vn ... n-bedreigt

https://twitter.com/Teletekst/status/12 ... 5259868160

Maar de bezorgdheid blijkt al wat langer te spelen:

https://www.vrede.be/nieuws/schend-de-m ... p-covid-19

https://boeddhistischdagblad.nl/nieuws/ ... -19-virus/
Ik zie voornamelijk politiek en politieke ideologie. Vooral ook in wat Gutteres zegt.

witte angora
Berichten: 32052
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
24 apr 2020 22:46
Als het virus hier al eerder was, waarom heeft het dan niet veel eerder al flink om zich heen gegrepen?
Toen was er nog niets van beperkende maatregelen van kracht
Ik denk dat iedereen die wat klachten gehad heeft, en ervan af is, stilletjes denkt of hoopt " ik heb het al gehad."
Nijogeth schreef:
25 apr 2020 02:24
Waarschijnlijk is het virus toch een stuk minder zwaar dan gedacht.
Dat is mijn vermoeden eigenlijk ook wel. Eén barman in Oostenrijk zou een explosie aan besmettingen hebben veroorzaakt. Ja vast. Eén iemand zou een explosie aan besmettingen met carnaval hebben veroorzaakt. Ja vast. En waarom zijn de explosies verder uitgebleven? Er zijn er velen die besmet zijn, maar niet getest, die weinig verschijnselen hebben, maar die wel anderen konden besmetten. En toch heeft dat niet tot explosies van uitbraken geleid.

Op die twee locaties, en elders waar flinke uitbraken waren, moeten er veel meer zijn geweest die besmet waren.

Ik denk dat het onderzoek zich er ook op zou moeten richten hoeveel mensen er door één patiënt besmet kunnen worden. Dan hebben we het dus niet over hoeveel geregistreerde patiënten anderen besmetten die ook geregistreerd worden (dat is nu iets minder dan 1) maar om hoeveel werkelijke besmettingen het gaat. Dat cijfer kan wel eens heel anders liggen, en misschien is het redelijk identiek.

Eerlijk gezegd begin ik nu ook wel een beetje te twijfelen aan de experts.

En premier Rutte moet nu toch echt eens naar de kapper.
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 apr 2020 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten