Nog steeds is terughoudendheid de norm bij het testen.moederslink schreef: ↑08 mei 2020 12:45En laten we vooral ook niet vergeten dat het virus nog volop rondwaart en dat nog ruim 90% , zover we nu weten, niet besmet is. Het testen zal pas uitsluitsel geven. Dus ...voorzichtigheid blijft geboden .
Voorbeeld: Iets verder bij ons vandaan, Duitsland in, heeft vleesverwerker Westfleisch in Coesfeld te maken met een uitbraak onder het personeel. Alle bijna 1300 medewerkers worden nu getest. Dat is de reactie, die je verwacht en wilt.
Op mijn werk zijn er nu twee klanten (bedrijven) met de helft van het personeel ziek thuis. Niemand wordt getest.
Zolang dit testbeleid aanhoudt, moeten we uitgaan van forse onderrapportage in Nederland.
Genezen? Misschien als je heel lichte symptomen hebt gehad. Hoewel officieel genezen, geldt voor ons langzaam herstel. We hebben weinig last van vermoeidheid, maar de kortademigheid houdt aan, weliswaar minder erg dan een maand geleden, het blijft frustrerend. Traplopen, meer dan 500 meter wandelen, een grote winkel, overal pauzes nodig. Sport misschien weer na de zomer. Autorijden doe ik op de automatische piloot, lange afstandsreizen zullen wel goed gaan. We doen dat al zo lang, dat het voor ons alleen een knop omzetten is naar een 'dag in de auto'.
Gelukkig hebben we dubbele begeleiding, goed contact met de artsen hier en in Hrvatska en vanaf volgende week de fysiotherapeut live. Hoewel die afspraken bij mij een half schuldgevoel opleveren, want wij krijgen momenteel overal voorrang en dan vraag je je toch af wie dan geen afspraak krijgt. Prompt kwam de geruststelling: deze fysiotherapie-praktijk gaat de komende weken ook 's avonds en op zaterdag aan het werk.
Via mijn werk merk ik dat aan alle kanten, gisteren al iets over geschreven. Ik zou nog iets over het ophokken van pubers kunnen toevoegen, maar laat maar.