LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het kabinet heeft nog geen besluit genomen omdat er nog gekeken wordt naar de impact van de huidige versoepelingen. De verwarring creëer je echt zelf, want het kabinet is erg duidelijk.
Yep, Al meermaals aangegeven ook.
en moeten media wel met dit soort verhalen komen om de interesse nog een beetje te activeren.
Dit zijn artikeltjes in de kantlijn.. geen groot nieuws, niet op het journaal en worden meestal ook totaal niet opgepikt door het publiek. Ze zijn er altijd, alleen nu ineens worden ze door bepaalde personen ineens erbij getrokken alsof het als groot nieuws gebracht wordt.. Het wordt belangrijker gebracht dan het eigenlijk is en daarna afgekraakt als non-nieuws .. maar ja.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 15 mei 2020 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan wordt de verwarring door de media en de horeca zelf gecreëerd, zou dat ook kunnen?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
15 mei 2020 21:42
Dan wordt de verwarring door de media en de horeca zelf gecreëerd, zou dat ook kunnen?
Zou het ook gewoon kunnen dat jij het ervaart als verwarrend en het gros gewoon snapt dat horeca een wens uitspreekt en media gewoon verslaat wat er allemaal speelt en gebeurt?
De wereld is niet zo zwart wit als je graag wil dat ie is.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
15 mei 2020 21:39
en moeten media wel met dit soort verhalen komen om de interesse nog een beetje te activeren.
Dit zijn artikeltjes in de kantlijn.. geen groot nieuws,
Volgens mij staat alles wat ik schrijf toch groots op de sites van RTL en NOS...

Maar goed, ik krijg eerlijk gezegd meer het idee dat het jou weer niet om de boodschap gaat, maar om de boodschapper. En daarmee sluit ik de discussie met jou. Je bent de tijd, de moeite en de energie niet waard.

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
15 mei 2020 21:25

*knip*

Wat natuurlijk meespeelt is de complete verwarring over allerlei maatregelen. Eerst zou de horeca op 1 juni opengaan, vandaag lees ik dat het nog niet zeker is en dat er volgende week een besluit wordt genomen, en weer wat later lees ik dat het ook een paar dagen eerder kan, vanwege het Pinksterweekend. Zeg nu eens gewoon wat je wil...

*knip*

10 dagen geleden had je dat al gelezen.
20200516_002122.jpg
20200516_002122.jpg (57.12 KiB) 1284 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sylvesterb, dan zijn wij het niet eens over de oorzaak van de verwarring. In mijn ogen komt de verwarring juist doordat de overheid geen harde data durft te geven. Mensen en bedrijven weten nog niet waar ze over 2 weken aan toe zijn, dat is gewoon verwarrend.

En ja, men kan niets voorspellen met dit virus. Dat maakt het des te vreemder dat men 2 maanden terug zo'n drastische maatregelen kon nemen, terwijl men niets kon voorspellen.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
16 mei 2020 01:37
Sylvesterb, dan zijn wij het niet eens over de oorzaak van de verwarring. In mijn ogen komt de verwarring juist doordat de overheid geen harde data durft te geven.
Exact. En vervolgens lees je niks anders als verhalen hoe de horeca op 1 juni open wil gaan, alsof het al een zekerheid is. Plus dat de media maar al te vaak heel andere dingen schrijft dan de overheid communiceert. En dan ook nog eens de verwarring wat wel en wat niet mag. Daar kom je op een gegeven moment niet meer uit. En zal ik de enige zijn? Welnee...

Overigens kun je dat zinnetje in de bijlage op meerdere manieren interpreteren. Je kunt het interpreteren als: we moeten over de data nog een beslissing nemen; je kunt het ook interpreteren als: we hebben het nu onder controle, dit zijn de data, en als het onder controle blijft is dit het tijdschema. Volgens mij is het laatste bedoeld, en dan zijn het toch redelijk harde data, die alleen veranderen als er ineens meer besmettingen komen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
15 mei 2020 22:24
angel1978 schreef:
15 mei 2020 21:39
en moeten media wel met dit soort verhalen komen om de interesse nog een beetje te activeren.
Dit zijn artikeltjes in de kantlijn.. geen groot nieuws,
Volgens mij staat alles wat ik schrijf toch groots op de sites van RTL en NOS...

Maar goed, ik krijg eerlijk gezegd meer het idee dat het jou weer niet om de boodschap gaat, maar om de boodschapper. En daarmee sluit ik de discussie met jou. Je bent de tijd, de moeite en de energie niet waard.
Waar stond dit artikel dan groots op NOS en RTL?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Horeca gaat slechts een Beetje open!

Een file voor de ingang en lange rij om biertje te halen????
Denk dat dit niet rendabel is bij mooi weer, en de overheid zal geen geld meer geven voor deze bedrijven.

Een kapper gezien; Open van 9.00 tot 21.00 uur en 7 dagen per week, hoe lang houden ze dat vol?

De klagende sportscholen krijgen nu wel geld voor nogmaals 3 maanden, en de Kappers en Horeca mag met extra kosten voor plakband en zo en met minder mensen & klanten open en zal niets krijgen????

Als verse Belg heb ik twijfels en geen echte mening meer, maar hoop dat dit goed blijft gaan.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
16 mei 2020 07:07
Nijogeth schreef:
16 mei 2020 01:37
Sylvesterb, dan zijn wij het niet eens over de oorzaak van de verwarring. In mijn ogen komt de verwarring juist doordat de overheid geen harde data durft te geven.
Exact. En vervolgens lees je niks anders als verhalen hoe de horeca op 1 juni open wil gaan, alsof het al een zekerheid is. Plus dat de media maar al te vaak heel andere dingen schrijft dan de overheid communiceert. En dan ook nog eens de verwarring wat wel en wat niet mag. Daar kom je op een gegeven moment niet meer uit. En zal ik de enige zijn? Welnee...

Overigens kun je dat zinnetje in de bijlage op meerdere manieren interpreteren. Je kunt het interpreteren als: we moeten over de data nog een beslissing nemen; je kunt het ook interpreteren als: we hebben het nu onder controle, dit zijn de data, en als het onder controle blijft is dit het tijdschema. Volgens mij is het laatste bedoeld, en dan zijn het toch redelijk harde data, die alleen veranderen als er ineens meer besmettingen komen.
De data zijn hard, onee de data zijn het niet. De overheid bedoelt dit, de overheid bedoelt dat, onee toch dit. Je klinkt net als Johnson.

https://www.nu.nl/280744/video/little-b ... e-hak.html

Wie zorgt er nu voor verwarring?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

https://nos.nl/artikel/2334033-economis ... gehad.html
Het eerste kwartaal van 2020 laat een krimp zien van 1,7 procent. Na juist goede resultaten in januari en februari, deed een dramatische neergang in de laatste twee weken van maart die voorspoed teniet.
Waarom doet niemand bij de NOS deze berekening, die op bierviltje past?
2 slechte weken in een verder goede periode van 12 weken geeft een min van 1.7 procent.
Dan is de economie in die laatste 2 weken minimaal gekrompen met 6 keer 1.7 = 10 procent.
En dat was nog maar de beginperiode van de maatregelen.

10%... is ook het percentage van bruto binnenlands product , dat we aan zorg besteden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Maar 16again, er is geen app, die dat even uitrekent voor de redacteuren en als er geen app is, hoe moet je dat dan uitrekenen?

Overigens zal de serieuze reactie van de NOS zijn, dat zij een nieuwsorganisatie voor een breed publiek zijn en daarom dit alleen overnemen, maar niet zelf bewerken, omdat het brede publiek moeite met het verwerken van getallen heeft. Biljoen wordt ook vermeden, dat wordt duizend miljard.
witte angora schreef:
15 mei 2020 21:25
... worden mensen intussen nu écht Corona-moe ...
:mrgreen: En dan zijn ze nog niet eens ziek geworden ervan.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Die krimp zou nog wel eens wat groter kunnen zijn. In je berekening ben je ervan uitgegaan dat er in de eerste 10 weken geen groei was, maar die was er natuurlijk wel, gemiddeld iets meer dan 0,2 procent per maand. Laat de groei over 10 weken 0,5 procent zijn, dan krijg je in die twee weken een krimp van 2,2 procent, maal 6 is ruim 13 procent, als je dat door zou trekken naar een kwartaal.

Er zit inderdaad nog wel wat meer aan te komen. Maar daar is nog niets over te zeggen. Veel bedrijven waren gesloten, maar gaan nu weer open, althans ten dele. Ook over de invloed van het hamsteren valt nu nog niets te zeggen. Supermarkten draaiden toen topomzetten, dat is nu wel zo'n beetje gedaan schat ik in. Maar ook dat zal uiteindelijk in de cijfers terug te zien zijn.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 mei 2020 09:15
https://nos.nl/artikel/2334033-economis ... gehad.html
Het eerste kwartaal van 2020 laat een krimp zien van 1,7 procent. Na juist goede resultaten in januari en februari, deed een dramatische neergang in de laatste twee weken van maart die voorspoed teniet.
Waarom doet niemand bij de NOS deze berekening, die op bierviltje past?
2 slechte weken in een verder goede periode van 12 weken geeft een min van 1.7 procent.
Dan is de economie in die laatste 2 weken minimaal gekrompen met 6 keer 1.7 = 10 procent.
En dat was nog maar de beginperiode van de maatregelen.

10%... is ook het percentage van bruto binnenlands product , dat we aan zorg besteden.
Ik denk dat dit wel zo duidelijk is dat je die berekening niet eens hoeft te maken.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
16 mei 2020 10:00
16again schreef:
16 mei 2020 09:15
Waarom doet niemand bij de NOS deze berekening, die op bierviltje past?
Ik denk dat dit wel zo duidelijk is dat je die berekening niet eens hoeft te maken.
Ik heb vooral de indruk, dat men het uitkomst percentage niet durft te noemen, en daarom de berekening/schatting maar achterwege laat.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
16 mei 2020 10:06
Cro schreef:
16 mei 2020 10:00
Ik denk dat dit wel zo duidelijk is dat je die berekening niet eens hoeft te maken.
Ik heb vooral de indruk, dat men het uitkomst percentage niet durft te noemen, en daarom de berekening/schatting maar achterwege laat.
Die indruk heb ik ten dele ook. Het lijkt een beetje op het fenomeen van schuldenaren die de post niet meer durven te openen omdat ze de feiten niet onder ogen durven te zien.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Cijfers?

Zag vandaag de oversterfte.
Ik kan dus beter dat Kot in België snel verkopen en naar Groningen gaan.
Komen jullie dan mijn uitgraven als ik na een beving onder 't puin lig opgesloten?

Zag daar leuke kavel, bij invullen postcode zag ik dat ik met VDSL daar met 3,7mb online kan,
4G klagen ze ook over dus moet ik via 3 G online gaan?
De reclame, er gaat niets boven Groningen?
Daar geloof ik niet in.

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben benieuwd hoe de ervaringen in Utrecht zullen zijn. De gemeente heeft voor dit weekend een aantal maatregelen getroffen om meer ruimte te creëren op straat. Smalle straten krijgen eenrichtingsverkeer, er komt een voetgangersrotonde, en nog wat zaken. Het zal even wennen worden, maar wie weet wordt het inderdaad rustiger en overzichtelijker?

Hier het pakket zoals de gemeente het communiceert: https://www.utrecht.nl/bestuur-en-organ ... innenstad/

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eindhoven heeft ook eenrichtingsverkeer, al is dat niet per se dwingend. Daar doen de meesten niet echt iets mee, is me opgevallen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Misschien dat een artikel als dit bijdraagt aan de verwarring die WA bedoelt?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a06a5e30/

Gesloten