LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het nieuwe Normaal?

Wat is normaal doen, alles wat van de massa afwijkt is dus niet normaal......
Voetbal is meest gespeelde sport dus Normaal,
maar Dammen en Schaken, om die .... te noemen?

Vroeger reed ik in de auto Normaal, later Euro 95, E5 en E10 en dan zouden we terug moeten?

wat is Normaal dan?
Bij Supertank geen Super tanken, verkopen daar alleen E10 en Diesel.
Hoe gestoord moet je worden om Normaal doen te begrijpen.
En 40 jaren terug leerde ik dat Normaal vooral Bier zuipen en ruige muziek was.

Of gaat Mark Rutte een gitaar pakken?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja Komkommer, dat is dus exact mijn probleem. Ik ben de massa niet, ik ben mezelf, dus anders dan anderen. En dat vind niet iedereen 'normaal'. Het zij zo. Als ik zelf maar tevreden met mezelf ben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
13 jun 2020 16:51
(...)
Hoezo staat het er wel? Je roept nu iets waarvan je geen flauw benul hebt waar het eigenlijk over gaat.
Ik heb er alles over gelezen, het is om die 1.5 meter afstand een juridisch kader te geven.
Vooralsnog tot 1 september.
Bron: oa : NOS-RTL NIEUWS -BUSINESS INSIDER

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
13 jun 2020 20:30
angel1978 schreef:
13 jun 2020 16:51
(...)
Hoezo staat het er wel? Je roept nu iets waarvan je geen flauw benul hebt waar het eigenlijk over gaat.
Ik heb er alles over gelezen, het is om die 1.5 meter afstand een juridisch kader te geven.
Vooralsnog tot 1 september.
Bron: oa : NOS-RTL NIEUWS -BUSINESS INSIDER
Je hebt de tekst zelf dus niet gelezen, enkel een nieuwsbericht erover..

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
13 jun 2020 20:30
[...]Ik heb er alles over gelezen, het is om die 1.5 meter afstand een juridisch kader te geven.
Vooralsnog tot 1 september.
Bron: oa : NOS-RTL NIEUWS -BUSINESS INSIDER
Te kort door de bocht. Het gaat bovendien over veel meer dan 'afstand'.
Lees het nog eens opnieuw.
Je komt nogal paniekerig over door te doen alsof er een soort eeuwigdurende 1,5-meter-samenleving-nieuw-normaal dreigt te worden verankerd in een wet waar we nooit meer vanaf komen, zelfs nadat dit virus is uitgebannen. Dan trek ik de conclusie: die heeft het niet goed begrepen.
En dit is gewoon regelrechte onzin ('vet' van mij):
Moederslink schreef:Ik ben er nú voorstander van, maar Corona zal ooit eens verdwijnen , maar daarna moet er evengoed 1.5 meter afstand worden gehouden, dan staat het in de wet dus MOET het😩!
Er is genoeg kritiek mogelijk op die voorgestelde wetgeving en die wordt ook, zeker door deskundigen, volop geleverd. Ook het parlement zal zich niet onbetuigd laten, en zonder parlementaire goedkeuring is er geen wet. Maar er is geen reden voor bangmakerij of paniek zaaien.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

In plaats van elkaar dingen te verwijten, zou een link naar het wetsvoorstel erg welkom zijn. Als er in overige media zoveel kritiek op is, moet het wel rammelen en heeft het zeker een plek in dit topic verdiend.
Kees2850 schreef:
13 jun 2020 17:27
In het artikel 'verwijten' de onderzoekers Westerse landen en WHO dat zij eerdere studies en gegevens over het effect van gezichtsbescherming bagatelliseerden en niet serieus namen.
Wat meer een mening is, deze keer goed onderbouwd. Ik ga ervan uit, dat dit een preprint is en het volledige artikel bij de medische vakuitgevers is aangeboden. Als het daar ongewijzigd verschijnt, krijgt het echt kracht.
Er lopen nog meer onderzoeken naar het gebruik van mondkapjes. Een Duits/Deens onderzoek staat ook in de wacht voor publicatie in de vakbladen.
Kees2850 schreef:
13 jun 2020 17:27
En ja mijn eerste zin / conclusie is van mij zelf gebaseerd op de resultaten uit die meta analyse. En nog steeds worden mondkapjes en gezichtsbescherming hier nog niet echt serieus genomen. Ik vind echt dat onze regering wat uit te leggen heeft.
Over het laatste zijn we het helemaal eens. Probeer een volgende keer nog duidelijker je eigen mening te scheiden van het artikel, dat je net hebt gelezen en hier wilt delen. :wink:

School van zoon laat het nu over aan de docenten. Iedereen heeft ze bij zich, maar de docenten geven aan of ze echt op moeten of niet. Waarbij klas van zoon de discussie aangaat, want ruim afstand tussen alle (eet)tafels, ventilatie (onderdruk, lucht wordt afgezogen), bij mooi weer open ramen en dan nog een muilkorf, terwijl ze allemaal ziek zijn geweest ... de ene docent spreekt een machtswoord, een ander neemt het risico.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kapjes werken niet, en nu verplicht in OV?

Als de overheid in 3 maanden er een teringzooi van maakte, hoe moeten ze dan handhaven?
De Boa moest boete €390 schrijven en nu massaal seponeren en vele protesten na gesloten rechtbanken?

Ben ik op 149 cm nu wel of niet strafbaar, bij snelheidsboete is ook tolerantie?
Bij een boete moet een Boa aantonen dat er werkelijk een overtreding is bewezen en ongeveer 1½ meter?

Verder hadden we 60 jaren terug nog grote gezinnen met 8 kinderen en in bepaalde zeer Christelijke dorpen nog steeds!
Dan is 10 bij elkaar, en dan bleek Oma ook nog in te wonen, 100% legaal dus 11x €390?

Een Boa in Staphorst zal het dan erg moeilijk krijgen.

Maar hoe behandelen we een Studentenhuis waar vele samen wonen?
Elke leefgemeenschap geld ook als gezin, ook bij geen huwelijk!
Net als de Pluk Polen en zo!
9 polen in 1 huis, 1 busje en 1 werkplek!

Meerdere in 1 busje mag niet tenzij ze als gezin of leefgemeenschap bewijsbaar bij elkaar wonen!
Er zijn families die een huis kochten omdat huren kamer duurder was!
Alleen hun achternaam is gelijk behalve de zwangere vrouw die de Bob is komende maanden wegens buikje!

En ik heb hun Mercedes Vito maar geblindeerd, als je niets ziet controleren ze ook niet meer!
Wel eisen zij dat ze samen werken op 2 plekken en er geen andere bij mogen!
Slimme mensen die matig Engels beheersen en verder niets mis mee.

Ze vragen bij een controle informatie in 't Pools en die is er niet!
en wat doen we met Dyslectische mensen die overal iets horen?
Korte duidelijke instructie, die geeft Rutte ook niet!

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
14 jun 2020 08:08
Ben ik op 149 cm nu wel of niet strafbaar,
Anderhalve meter is anderhalve meter, komkommer. Een afstand van 1,49 is dus een probleem. Is het 1,495, dan wordt er naar boven afgerond, en levert het geen boete op.

En in Staphorst wordt er zondags door de Boa's niet gewerkt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wie vindt dat eigenlijk een voortreffelijke open brief? Vindt Sven dat, of u?

Lowieze
Berichten: 6879
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
14 jun 2020 10:58
Wie vindt dat eigenlijk een voortreffelijke open brief? Vindt Sven dat, of u?
Het goed citeren heeft Kees nog (steeds) niet onder de knie.
De zin die u bedoelt, Lady1234, behoort tot de link van Commonsensetv.nl.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Nou snap ik wel waarom medicijnen zo duur zijn. Dat is om al die boetes te kunnen betalen! :shock:

Je kan er veel over zeggen Lady, maar ik vind het wel een beetje maf om al zoveel doses te bestellen, nog voordat je weet of er een bruikbaar, werkzaam vaccin uit voorkomt.

Met de Mexicaanse griep zijn ze daar ook de mist mee in gegaan, veel te veel doses besteld en dan had je ook nog dat narcolepsie dingetje. Daar hebben ze niet van geleerd blijkbaar.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
14 jun 2020 10:58
Wie vindt dat eigenlijk een voortreffelijke open brief? Vindt Sven dat, of u?
Facebook :shock: serieus?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
14 jun 2020 11:12
Nou snap ik wel waarom medicijnen zo duur zijn. Dat is om al die boetes te kunnen betalen! :shock:

Je kan er veel over zeggen Lady, maar ik vind het wel een beetje maf om al zoveel doses te bestellen, nog voordat je weet of er een bruikbaar, werkzaam vaccin uit voorkomt.

Met de Mexicaanse griep zijn ze daar ook de mist mee in gegaan, veel te veel doses besteld en dan had je ook nog dat narcolepsie dingetje. Daar hebben ze niet van geleerd blijkbaar.
Tegelijkertijd zit iedereen verwijten te maken dat ze zo langzaam reageren en achter het net vissen als het nodig is. Het is wat dat betreft ook nooit goed. Helaas is hier geen zekerheid vooraf. Het is een gok: pakt het goed uit, zijn ze de held, pakt het niet goed uit, de schlemiel.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het besteld ALS het werkt.

Dus iemand heeft misschien een brief geschreven en iemand anders vindt dat een voortreffelijke open brief? Schiet echt op.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
14 jun 2020 11:26
Volgens mij is het besteld ALS het werkt.

Dus iemand heeft misschien een brief geschreven en iemand anders vindt dat een voortreffelijke open brief? Schiet echt op.
Maar zo'n garantie zal ook niet gratis zijn, dus ongetwijfeld is er wel voor betaald.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, het is niet goed of het deugt niet. Als ze achter het net vissen, staan de stuurlui aan wal ook te brullen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie is eigenlijk Sven Burger? Het is iemand die studeert, verloofd is, en een facebookpagina heeft. En verder?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Géén idee! :lol: En ik kan hem niet eens bekijken, want ik zit niet op FB :(

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
14 jun 2020 11:09
Ik begrijp eruit dat Sven burger de open brief schreef via facebook. Of hij die ook echt verstuurd heeft durf ik niet te zeggen.
Als je een 'open brief' ook écht wilt versturen, moet je niet vergeten een postzegel te plakken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
13 jun 2020 21:36
Als er in overige media zoveel kritiek op is, moet het wel rammelen en heeft het zeker een plek in dit topic verdiend.
Dit klinkt niet als iemand die geïnteresseerd is in wat er in die conceptvoorstellen staat, maar eerder als iemand die, zonder er daadwerkelijk kennis van te nemen, het (voor)oordeel al geveld heeft.

Gesloten