Jose2501 schreef: ↑16 aug 2020 17:41
Wat een beeld hebben de meesten hier van jongeren. WO II wordt er bijgehaald in een onderwerp algemeen coronavirus.
Ben blij dat jullie niet mijn ouders of oma en opa zijn.
Sommige jongeren hebben blijkbaar nooit goed meegekregen dat keuzes gevolgen hebben, en dat als je een keuze maakt, je onvermijdelijk ook met de gevolgen ervan zal moeten kunnen of willen leven. Best wat ouders hebben dat laatste, niet de aandacht gegeven in de opvoeding die het verdient, of de kinderen uit de wind gehouden, en presto, je hebt een groep kinderen die op latere leeftijd, compleet tegen een muur aanlopen als ze ineens wel die gevolgen moeten dragen.
Een voorbeeld van een kennis van me, werkzaam in de BSO. Een ventje van vier klimt op een tafel, blijkbaar nooit verteld dat dat niet hoort door papa en mama, en dreigt er af te vallen, op een paar stoelen, maw kans op serieus letsel. Ze pakt hem bij de arm, en voorkomt de val. Keurig vermeld in documentatie etc. Wat denk je? Waren de ouders dankbaar dat ze erger had voorkomen, en gingen ze eens wat opvoedkundig werk maken van dat ergerlijke geklim op tafels van dat ventje? Welnee, een advocaat belde namens de ouders, dat die even meekwam voor een gesprek, om de geplande aangifte wegens kindermishandeling te voorkomen. BSO bestuur kiest eieren voor geld, kruipt in kont papa en mama, en alle medewerkers moesten een dag lang op training.
Ik prijs me gelukkig dat de neefjes en nichtjes, waarvan de oudsten inmiddels lekker puberen, dit soort dingen wel snappen en hebben meegekregen, en dus lang niet zo klem kwamen te zitten de laatste tijd, als sommige vrienden/vriendinnen van ze.