LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%

Totaal aantal stemmen: 57

gastje13

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Je hebt een DVDR3460H/31?
Het spijt me dat ik je dit laat zien, maar . . . .
http://kieskeurig.nl/review/751B7359CC6 ... 5A003317A2

vdW

Ongelezen bericht door vdW »

@ gastje13:
Ja, dit was een aanbod van Philips om de "pijn " van de DVDR 990 te verzachten. Moest er 200 euro voor betalen. Dacht, nou, dan maar doen want nu heb ik helemaal niets meer staan. De DVDR 990 was als niet meer te repareren bestempeld omdat er geen reserve lasers meer waren. Fijn he? Ik heb nog geen enkele opname gemaakt omdat ik gewoon bevreesd ben dat de zaak weer naar de gallemiesen gaat. Mijn vertrouwen in Philips producten is ver onder het vriespunt gedaald. Ik geef dat ding kado aan mijn jongste zoon die hem wel graag wil hebben. Ik koop dan wel een Panasonic.
Die Kieskeurig recensies over die DVDR 3460 zijn niet mis! Die AB is gewoon weer een gedrocht van Philips dat niet deugt. Kan die firma dan helemaal niets meer maken dat werkt en blijft werken? t Is meer dan treurig. Mijn aloude Meridian HiFi setje speelt al probleemloos gedurende > 15 jaren! CD speler is een 206B , prima, nog steeds naar mijn zin. Loewe TV (CRT)is ook nog uitstekend. Alleen de aanwezige Philips producten , zoals die DVDR zijn gewoon beneden peil! Philips gaat zich nu meer in de Medische apparatuur verdiepen. Heerlijk "veilig"gevoel geeft dat :cry:

Gr

gastje13

nog een tip voor een nieuwe, koop nooit het allerlaatste model(, altijd eentje van een jaartje terug, daar zijn veel reviews over te vinden, en ook of het toestel nog naar een jaar werkt.

En ook de top merken als pioneer en panasonic kunnen stuk gaan(wel veel minder dan philips), maar dan zijn in bijna alle gevallen wel onderdelen te leveren.

maar zo zal er nooit een apparaat ontwikkeld kunnen worden wat 0% uitval heeft.

vdW

@gastje 13:
Nou, ik kocht anders die Meridian HiFi set in de jaren ' 80 en dat was destijds geheel nieuw spul.British quality! Als andere merken nu wel een DVDR kunnen maken die weinig klachten geeft, waarom Philips dan niet? Is het zó moeilijk om b.v. een AB te maken die goed werkt????? Hoeel miljoenen ABs zijn er zo al in de loop der jaren al niet gemaakt? Hoeveel DVDRs ? Nog steeds sukkelt onze "trots"mijlen ver achter de rest aan. Zielig gewoon. Philips moet maar gewoon Senseos blijven maken want de rest is geen zuivere koffie! :(

Elvis Presley

Ongelezen bericht door Elvis Presley »

late reactie...maar ik kom nu pas voor de eerste keer.

Ik ben ook altijd voor Philips apparaten geweest, maar mijn 2 jaar oude dvd recorder was vanaf de eerste dag een rampprul.
Op dit ogenblik doet hij helemaal niks meer als ik hem met een dvd erin aanzet dan geeft hij eerst "reading" en daarna "busy" en soms ook nog "browser", maar dat was het dan ook het is onmogelijk om dit apparaat nog aan het wer te krijgen, ik heb hem dan ook een maand geleden van kwaadheid buiten op de grond gegooid met de mededeling dit rotding sluit ik nooit meer aan....maar twee weken later heb ik hem toch nog maar weer eens aangesloten, maar hij deed nog precies hetzelfde...overigens wel goed dat hij niet meer kapot was door zijn klap op de grond..

Overigens is het ook een lawaaierig apparaat in de tijd dat hij het nog wel deed, zelfs in zijn standby stand kon ik hem niet laten staan want hij maakte doodgewoon teveel geluid, dus iedere keer weer de stekker eruit en bij het opnieuw aansluiten moet je dan ook weer iedere keer de tijd opnieuw instellen

Maar kortom is het toch schandalig dat je een nieuw apparaat gekocht hebt die vanaf de eerste dag problemen had.
Ik koop binnenkort dus maar weer een nieuwe, maar nu wel met HD....en dus het zal beslist geen Philips worden.

vdW

@Elvis Presley: Gezien de negatieve ervaringen met Philips apparatuur heb ik ook besloten om NOOIT meer enig product van die prut firma te kopen. Overal kom je dezelfde commentaren tegen: Disc error, No disc en klem zittende DVDs. Je zou mogen verwachten van een z.g. A Firma, dat zo´n wanprodukt als die DVDR 990 gratis zou worden vervangen. Niet dus! Steek die 1000 euro maar fijn in je zak en laat de klant maar afdorren, wordt er daar gedacht. Wat een service, om te huilen ! :x Alleen daarom NOOIT meer iets van Philips.

@Gastje 13:
Zelfs de huidige modellen van Philips zijn krakkemikkerige dingen. Veel vastzittende lades, die ook al flimsy zijn. Troep die goedkoop in China is gefabriceerd en hier als A Merk wordt verkocht! Natuurlijk kunnen Pioneer en Panasonic uitval hebben, maar de recensies over reparatie en service zijn over het algemeen lovend. 0% uitval is een ideaal, maar nooit haalbaar. Een goede service is wat anders. Dat is bij Philips onbekend! Eigen dure ervaring! Er is geen excuus voor zo' n lousy service!

mvg,

JJG

Ongelezen bericht door JJG »

Wie dit Forum geregeld leest weet genoeg over de kwaliteiten en service van Philips.............

paulinem

Ongelezen bericht door paulinem »

Help, ik word steeds verdrietiger naar mate ik meer lees over die Philips recorders. Ik heb niet eens een hele speciale, ongeveer 3 jaar geleden aangeschaft voor 270 euro.
in principe nooit echt problemen mee gehad totdat ie opeens midden in een film vast liep. disk error!
philips klantenservice gebeld, we moesten een update downloaden, branden en in de speler doen.
Helaas gaat alleen het laatje niet meer open, geeft aan: BLOCKED.
Ze hadden geen flauw idee wat daar aan gedaan kon worden behalve de DVDrecorder tegen reparatie aanbieden.
Om hem op te halen kostte alleen an 30E, vervolgens kwamen daar nog de 'kijk'-kosten bij. Ongeacht of we hem wel of niet wilde repareren.
Bij een recorder van 270 eu snap je wel dat wij daar nogal over twijfelden...
missschien konden we beter een nieuwe kopen, en dan van een GOED merk!
ik heb hem nu uit elkaar geschroeft (zouden we zoveel betalen voor de 100 schroefjes?? mijn hemel)
ik hoopte dat ik de geleende dvd zo in ieder geval eruit kon halen en de sofware update dvd erin kon stoppen (je weet het maar nooit, misschien leest ie em dan opeens wel)... oke ik ben misschien een beetje naif, maar bleef goede hoop houden.
nou helaas, zelf dat hele apparaat kan niet fatsoenlijk uitelkaar zonder dat je de print plaat half sloopt!
ik heb zin om hem van het balkon af te gooien en philips een boze brief te schrijven.... maar heb gelezen dat dat ook niet helpt.
Als iemand nog een briljante tip heeft om mij, arme student, te helpen??
alles is welkom!!

vdW

5w@ Paulinem
Ook mijn met korting gekochte Philips DVD recorder, na het drama met die DVDR 990 door Philips aangeboden, had een vastloper. Ten einde raad maar de stekker eruit gehaald en na 30 sec. weer aangesloten. En ja, nu werkte die lade weer. Er zijn hier ook berichten te lezen alsdat er bij sommige recorders in de bodem een gaatje is geboord onder de lade. Daar moet je met een pennetje in wroeten totdat die lade mechanisch naar buiten komt! Ik heb ook gemerkt dat die laden heel ondiep zijn geperst zodat je goed moet opletten dat de disk er juist in ligt! Even heen en weer schuiven totdat je zeker weet dat die disk in de veel te ondiepe uitsparing ligt. Philips kan mechanisch en electronisch nog steeds geen goede DVD recorders bouwen en hun service is eveneens prut! Toen ik problemen kreeg met "no Disk"en "Disk Error" liet de klantenservice mij in de waan dat het aan de nieuwe disks lag terwijl het probleem van die DVDR 990 al lang bij hen bekend was! Dat ontdekte ik later op de site van "Kieskeurig" . Schandalig dus van Philips! :evil:

paulinem

thnx!
ik geloof dat ik inmiddels mn disklade gesloopt heb.
heb hem handmatig eruit getrokken (wilde perse mn dvd terug), en nu is het apparaat helemaal van slag.
mn vriend worstelt er nu mee, maar geloof dat dat niet veel oplevert.
toch maar een nieuwe aanschaffen dus:(
(ik heb trouwens na volledige ontleding van het apparaat het idee dat het oog die de dvd leest te hoog zit. mn lade zit daar tussen klem)
ik geef t op

vdW

Tja, Pauline, heb je nog gekeken of er onder in de bodemplaat een gaatje zit?Onder de lade? Misschien kan je nu nog proberen die gegevens van Philips te doenloaden en zien wat er gebeurt.
Ik zit hier met een Philips Q50 DVD speler van mijn jongste zoon en die weigert ook alle dienst.Wel een ouwetje (die speler ! :-)), maar ja, gewoon niet meer aan de praat te krijgen. Leest de DVD uit maar kan dan niet verder! Dus ook rijp voor de afvalbak.
Dat "oog"dat de DVD leest zal de laser wel zijn. Kijk eerst even of je DVD beschadigd is.
Nou, sterkte met die speler maar ik vrees dat die ook rijp is voor de sloop. Bij Mediamarkt zag ik regiovrije spelers voor 50 euro ! Kan je alle DVDs mee afspelen, ook Amerikaanse van regio 1
Fijne pasen verder.

gastje13

Misschien een leuke tip voor een nieuwe paulinem, kijk eens naar de panasonic DMR-ES15 (http://kieskeurig.nl/product/7BDD61C10E ... 3596D0.htm)

Prima recorder voor een zacht prijsje, ik heb hem een half jaar geleden voor 160 euro gekocht bij mikro elektro. Neem voor de zekerheid een 5jaar garantie contract af, wat bij deze recorder niet zo duur was.

Of als je nu een wat duurdere wil, kijk een beetje in de richting naar panasonic of een pioneer, dat zijn de betere.

paulinem

bedankt!
ik ga nog een keer proberen tot aan de disklade te komen (had vorige keer geen kleinere schroevendraaier om de kast van de lade open te krijgen)...
want ik denk dat het puur iets mechanisch iets en niet echt iets sofwarematigs.
in ieder geval bedankt voor de tips. mocht ik een nieuwe gaan aanschaffen, zit ik te denken over een HD recorder.
hoorde inderdaad al goede dingen over Pioneer!
xx

vdW

Alles is beter dan Philips Pauline. Ik ben zo teleurgesteld over de kwaliteit en de service dat er bij mij NOOIT Philips meer in huis komt. Die Philips 3460H DVDRecorder die ik nu heb kon ik kopen met een stevige korting via het reparatiebedrijf waar mijn DVDR 990 meer dan 6 maanden in reparatie was geweest. Na enkele DVDs te hebben afgespeeld was het weer mis en toen waren er geen reserve lasers meer op voorraad bij de wereldfirma Philips! Ding had wel duizend euro gekost! Dag geld! Gekocht in 2003 en in 2006 niet meer te herstellen!
Pioneer is goed maar ook over Panasonic hoor ik veel goede dingen.
Naast mij staat ook een defecte Philips Q50 van mijn jongste zoon. Volgenbs recensies op internet las ik dat dezxe speler ook al weer een prut product van Philips was. Na 2 jaar geven vele defintief de geest. Die slogan van Philips: Let's make things better hebben ze nooit waar kunnen maken, maar hadeden wel in de gaten dat ze prut produceerden en dat nog doen. Made in China en Hungary etc. Cheapo stuff !
Kijk nog eens of er een gaatje in de bodemplaat zit onder de lade !!!!Gr,

gastje13

mwah, goedkope supermarkt apparaten zijn misschien nog wel slechter dan philips, MAAR geven goede service. Het probleem bij philips is dat ze vaak niet zoveel fouten in een apparaat zitten, maar de fouten die er in zitten komen vaak voor, en zorgen voor dure reperaties. Daar komt de slechte service ook nog eens bij.

Zelfde geld bijvoorbeeld voor hun crt tv's. Het is altijd of de beeldbuis of de aan/uit knop of een exploderende lijntrafo. Veel andere gevallen komen niet zo vaak voor. Niet dat ik zo weg ben van philips tv's, vind het beeld van andere merken vaak beter.

Voor de anti-philips fans, pas nog een topic waarin iemand een philips tv had gekocht, en die van philips niet met de netschakelaar mag uitzetten(dus op standby) omdat anders de voeding explodeert na een jaar of drie.

@paulinem als het echt niet lukt, en je wil toch je dvd terug, Haal zo mogelijk de gehele discdrive eruit, en schroef hem open, dan lukt het wel om de cd eruit te krijgen. Met wat geluk doet hij het heel misschien weer(als je hem weer netje in elkaar gekregen hebt :P). Kijk wel uit voor het voedingsgedeelte. Als je gaat testen terweil hij openstaat kan je van dat gedeelte een behoorlijke opsodemieter krijgen.

Harddisk recorders van pioneer zijn zeker zeer goed. Panasonic evenals en sony heeft tegenwoordig ook leuke moddellen, al zou ik zelf daar nog niet voor gaan.
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... eviews.php
Hier allemaal expert reviews over harddisk recorders, misschien wel interessant.

Dick24

Ongelezen bericht door Dick24 »

Philips ?
Komt er bij mij nier meer in, altijd problemen gahad, wat het ook was.
Misschien kan iemand ook nog het drama herinneren van de Philips SACD spelers ? Om het geheugen even op te frissen, gingen allemaal, echt allemaal, stuk door een ontwerpfout en Philips was zoals gewoonlijk niet thuis.
Heb nu Panasonic, nooit problemen, uitstekend beeld.
Ook een DVDHDrecorder van Panasonic gekocht een tijdje geleden.
Werkt uitstekend.
Snap niet dat mensen nog Philips kopen als je zoveel ellende om je heen hoort over dit merk.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dick24, is iets persoonlijks ik heb een Philips TV, surroundset en DVD recorder ben er tevreden mee.

JVC en Sony komt er bij weer nooit meer in, maar ken mensen die zweren bij deze merken.

Overigings is mijn DVDR70 kapot gegaan (jaja South75 en VdW) heb nog geen andere gekocht gebruik nu gewoon een dvd speler.

En uit ervaring gebruik nooit DVD+R schijfjes van Philips deze gaan na een paar keer gebruiken kapot.

He toch nog een negatief woord over Philips :lol:
Laatst gewijzigd door queenfan op 01 apr 2008 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gastje13

Jvc heb ik dan ook wel iets op tegen. Hun tv's.(crt) die laten ze al jaren maken bij vestel, een bedrijf wat voor de allergoedkoopste supermarkt tv's produceert. Soms vind je in een jvc tv precies dezelfde elektronica als bijv. in een medion. Je mag al blij zijn als hij 2 jaar meegaat. De meest vreemde storingen komen in die dingen voor. Niet dat hun eigen tv's zo goed waren, daar werd ik direct kotsmisselijk van het ranzige 100hz beeld. Dan is vestel misschien nog wel beter. Dvd-recorders van hun waren ook niet direct het beste.

Sony is geen slecht merk, goede degelijke producten totzover ik weet. Ik heb hier een cd speler uit 1987 die het nog perfect doet.

Tja philips geld, als het werkt werkt het goed, maar owee als het kapot gaat, en dat gaat het zeker.

Dick24

Ongelezen bericht door Dick24 »

De problemen met JVC zijn mij ook bekend, Je Verloren Centen :wink:
Sony is meestal goed, heeft wel eens een zwakke serie gehad.

Als je kijkt naar Geluids/Beeld kwaliteit valt JVC meestal erg tegen ten opzichte van de concurrentie.
Ook Philips is met vooral geluidskwaliteit zeker niet sterk, maar ik ben ook wel kritischer dan de gemiddelde consument, dus valt me dat keer op keer weer op.
Nee, ik houd het met Video spul op Panasonic, degelijk en goede beeld/geluids kwaliteit. Kijk ook de testen er maar op na.

gastje13

Jvc had in een van z'n dvd-recorders(weet even niet welk) een enorm probleem met krakend geluid. Beeld zal denk ik bij de recorders niet zo slecht zijn.

Wat betreft beeld bij de tv, is jvc inderdaad bedroefend. Maarja, sinds tegenwoordig alles maar lcd moet zijn, is het beeld bij geen enkel merk meer wat het is geweest. HD word nauwelijks uitgezonden en SD moet in zo'n lcd compleet omgezet worden(scalers enz) dat er van de werkelijke kwaliteit weinig overblijft.

Verder op het gebied van dvd-recorders heb je nog LG en SAMSUNG, iemand ervaring mee? mijn indruk is dat deze merken tussen philips en panasonic inzitten. Niet slecht en ook niet uitblinkend in hun kwaliteit. Je krijgt waarvoor je betaald(zijn redelijk goedkope merken).

Wel nog een samsung video van meer dan 10 jaar oud, die 9 jaar intensief is gebruikt en nog nooit kapot is geweest en ook nu nog geen enkel kuurtje vertoont.

Ook wel leuk weetje is dat er nauwelijks nog goede niet harddisk recorders gemaakt worden. Panasonic is er mee gestopt (laatste model was de dmr-es15 die ik zelf heb) pioneer al heel lang niet meer en sony heeft er nog eentje. Uiterraard heeft philips ze nog, maar ik heb het hier enkel over kwaliteits apparatuur :P

Gesloten