LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

rob49
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 06:46

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door rob49 »

Na alle reviews op Kieskeurig heb ik op Marktplaats voor 110 euro twee nauwelijks gebruikte (de koelfan is dan nog helemaal schoon) tweedehands Panasonics (E 60 en E55) gekocht. Op de een neem ik op en edit ik de opgenomen programma's en zet deze dan op de tweede op CD-R. Dik en dik tevreden.

nog een nieuwtje...niet toevallig!
Philips stopt met dvd-recorder
Uitgegeven: 9 juli 2008 09:59

AMSTERDAM - Technologieconcern Philips stopt definitief met investeren in de dvd-recorder. Het product draagt onvoldoende bij aan de winstgevendheid van het conglomeraat, zo meldt het Financiële Dagblad woensdag.
ANP

Per 1 september gaat de geldkraan dicht en na 2009 zal het concern geen nieuwe recorders meer introduceren op de markt. Dat bevestigt een woordvoerder van Philips desgevraagd tegenover de krant.

Dinsdag maakte Philips bekend dat de divisie voor computerschermen wordt ondergebracht bij producent TPV. De tak was afgelopen jaar goed voor een omzet van 600 miljoen euro.

Geen gevolgen

Philips geeft geen cijfers voor de dvd-activiteit, die zijn hoofdkwartier heeft in Singapore. Analist Victor Bareno van SNS Securities schat dat de omzet uit dvd-spelers en recorders samen enkele honderden miljoenen euro's bedraagt. Het stopzetten van de investeringen heeft geen gevolgen voor de resultaten over 2008, beweert de Philips-woordvoerder.
(c) Novum

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Dit nieuws maakt mijn humeur(wat door o.a. het rotweer al helemaal niet zo van je het was) helemaal goed :) Nog 1 à 2 jaar en het is over !!!

Overegens heb ik al bijna een jaar een budget model van panasonic, nog nooit een probleem mee gehad.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Yes, weer minder rotzooi in de markt, op naar betere kwaliteit. Boontje komt om zijn loontje.

Tj15
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 19:07

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Tj15 »

Veel problemen zijn op te lossen met een Firmware upgrade die je kan downloaden op www.philips.nl/support of aanvragen via 0900-8407, wordt dan kosteloos opgestuurt.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

Philips kan idd betere koffieapparaten gaan maken als opvolger van de Senseo. (Niet te zuipen!) DVDrecorders maken is te moeilijk geworden voor dit eens zo goede bedrijf. Ik heb na het debacle met de DVD 990 tenslotte maar een aanbod geaccepteerd voor een goedkope DVD recorder, een 3460H. Met wat korting gekocht. Het laatste Philips product dat bij in huis komt. Hun producten zijn crap en hun service is daaraan gelijkwaardig. Ook crap!
Vaak komt de lade gewoon niet naar buiten. Pas na vele malen op de toets drukken gebeurt er iets. Je hoort wel dat er iets van binnen gebeurt, maar ergens klemt dat flutding. Een tik op de bovenzijde helpt meestal. Ik accepteer het maar want het is een Philips product. Dan weet je voldoende. Crap! Made in China by 3rd parties en de naam Philips erop geplakt. De AB is ook een crime. Heel kleine priegelige toetsjes ipv stevige en duidelijke toetsen. De volgende wordt een Panasonic.

Tj15
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 19:07

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Tj15 »

Aan iederen die problemen heeft met zijn DVDR raad ik aan te kijken op www.philips.nl/support of bellen met 0900-8407 om een Firmware Upgrade aan te vragen, vaak zijn daar de problemen mee opgelost. De DVDR van mij en een vriend van mij had ook problemen en met fe upgrade is het probleem opgeost. :?

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@Tj15:

Mijn in 2003 gekochte DVDR 990 was dusdanig rot geconstrueerd, dat zelfs een nieuwe laserunit+ drive niet hielp. Reparatie duurde 6 maanden en toen ik die DVDR eindelijk eind 2004 terugkreeg was het weer hetzelfde liedje na 5 DVDs te hebben afgespeeld. Er waren geen nieuwe reserve laserunits meer op voorraad bij die grandioze firma Philips :cry: en reparatie was dus niet meer mogelijk. t Ding had mij nieuw wel bijna duizend euro gekost! Mag je dan iets goeds verwachten? Na veel gesoebat en over en weer gepraat kon ik met 30% korting een andere DVDR kopen, een 3460. Dat heb ik eerder beschreven. Haperende lade die er pas na tig keren op knopje drukken uitkomt en vaak alleen na een tik op de bovenkant van de omkasting. AB met knopjes voor kindervingers :cry: Wat een troep!

De ellende met die DVDR 990 begon al in het eerste jaar met "no disc"en "Disc Error"weer te geven terwijl er aan de disks niets mankeerde. Ik ben naar Dixons gegaan waar ik net nieuwe DVDs+RW had gekocht van het merk Philips. Omdat ik dacht dat die warning: Disk Error en No Disk het gevolg was van defecte disks belde ik ook Philips die mij weer terug verwees naar Dixons! Philips wist natuurlijk al lang dat die warning aan de 990 te wijten was! Eindelijk toch maar laten nakijken en de laserunit was defect zei men mij.
Er zat 2 jaar garantie op en na veel gezeur werd de DVDR 990 gerepareerd met enorme vertraging. Daarna weer hetzelfde liedje.
Mag je dan van Philipt verwachten dat ze gratis een nieuwe DVDR leveren? Ik dacht van wel. Nou, dat gebeurde dus NIET! Kijk maar eens op Kieskeurig onder DVDR 990 welke ellende anderen ermee gehad hebben. Allemaal hetzelfde probleem. Het was dus niet exemplarisch maar een structurele ontwerpfout met cheapo laserunits made in China.
Philips kan wat mij betreft de pot op met zijn troep en waardeloze service. Er komt bij mij geen Philips artikel meer over de drempel.

Tj15
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 19:07

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Tj15 »

@van der Wardt

Kan op Kieskeurig niks vinden onder DVDR990. Toch helpt een SW-upgrade in de meeste gevallen wel.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@ tj15:

Ik heb dat gechecked en idd, die site is vernieuwd en er staat niets meer over die recorder vermeld. Ik heb wél 1 cm dik pakket met A4 uitdraaien van alle berichten die er destijds in stonden! Zelf ben ik toen ook heel actief geworden met mijn klachten. Die waren ALLE dezelfde! No disk en Disk Error. Dit waren gewoon storingen van de laserunit die volgens iemand van het herstelbedrijf ( geautoriseerd door Philips) gewoon cheapo dingen waren uit China. Die gaven de geest na meestal 6 maanden gebruik. Op het laatst had Philips geen reserve units meer en werden de kopers van dit misbaksel het bos ingestuurd.
Vandaar dat er bij mij NOOIT meer 1 apparaat van Philips in huis komt!
Heb je wel eens op deze site gekeken? Ook hier moet iets staan over dat misbaksel van een recorder. Ik zal zodadelijk even kijken.

Ik heb destijds deze link op dit forum gezet maar die werkt nu niet meer:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 68B522.htm

Er staat hier op Tros Radar idd onder Audio/Video het nodige vermeld over Philips recorders.
Laatst gewijzigd door van der Wardt op 28 nov 2008 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Lasers waren goedkope rotzooi van funai . . . . .

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@gastje13:
Het is nu niet veel beter. Die Philips die ik als kleine pleister op de wonde kon kopen met 30% korting is ook een prul. Ik dacht dat het de 3364H is met 250 Gb harde schijf. Zo'n plat ding met een rode lamp rechts al ie opneemt.
Vaak gaat de lade gewoon niet naar buiten als ik op dat knopje druk naast de lade. Dan hoor ik wel een gezoem dat ie bezig is, maar daar blijft het bij. Een tik op de kast helpt meestal wel of 20x herhalen met die knop indrukken. De AB is ook een prul van een ding. Je moet bijna op de recorder gaan zitten anders werkt dat ding niet.
Nou, ik draai dat ding wel gaar en dan gaat ie de vuilnisbak in waar die thuishoort. Dan koop ik wel een Panasonic of een bluray speler.
Wat ooit een goede firma was met redelijk tot goede producten is vervallen tot een koffiezetmachinefabrikant. De rest kopen ze ergens in China, doen er een ander jasje om en zetten hun logo/naam erop.
Ze teren nog op de goede naam van weleer. :(

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

is vervallen tot een koffiezetmachinefabrikant.

De philips senseo is bij ons net buiten de garantie kapot gegaan . . . .
Mn panasonic recorder werkt nog altijd perfect na 1,5 jaar.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Ulbe »

De Senseo heeft bij ons al tropen uren gedraaid, het ding is nu 5 jaar oud, en werkt prima,

De Panasonic DVD recoder van mijn schoonvader is 3 jaar oud en overleden, de baas had een hoop ellende gehad met dat *-ding!,

Nu al 3 jaar een harddisc recorder van Panasonic!, en wat is de baas er blij mee!, :P

Je kan een misser treffen, en daar wordt je niet vrolijk van, :oops:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@ Ulbe:

Natuurlijk kan je een maandagmorgen product treffen. Maar hier ging het over een dure DVDR van bijna duizend euro!Een Matchline product!
Zoals ik schreef hebben bijna ALLE bezitters van deze recorder problemen met de laserunit gehad. Het werd ook nog bevestigd door het reparatiebdrijf in Dordrecht waar mijn recorder was gerepareerd. Ik heb nog steeds een 1 cm dikke stapel A4 tjes liggen, gecopieerd van Kieskeurig, waar bijna alle klachten op hetzelfde neerkwamen.
Als je nu als grote wereldfirma bent zoals Philips,en dit eens zou vergoeden aan de gedupeerde kopers, dan kan dit gewaardeerd worden. Maar Philips deed NIETS! Ze staken de pegulanten in hun zak en zeiden: Bekijk het maar! Ja, 1x gerepareerd omdat er 2 jaar garantie op zat!De reparateur moest 6 maanden wachten op toestemming van Philips om de reparatie uit te voeren terwijl er 2 jaar garantie op zat! Na 6 maanden weer hetzelfde liedje en nu gaf Philips niet thuis. Buiten de garantieperiode! :( Er waren ook geen reserve laserunits meer! 3 jaar na introductie van deze recorder en geen reservedelen meer!
Nou, Philips heeft bij mij voorgoed afgedaan. Volgende week ga ik een andere TV kopen en dat wordt beslist géén Philips! Hun service en coulance is gewoon zwaar waardeloos.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Je vorige tv dus een philips? Buis kapot?(zowat ALLE 16:9 buizen van philips gingen razendsnel kaduuk)

Waren nog eens brandgevaarlijk ook die philips tv's

Vroeger was philips zo goed :(

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

Nee, mijn TV is nog goed, een Loewe Aconda met Philips platte beeldbuis. :oops: Wist ik toen ook nog niet! :lol:
Als die de geest geef dan zie ik wel weer. Voorlopig geeft die een prachtig beeld en volgens velen mooier dan een LCD TV.
Nee, ik ga een kleine Samsung van 22 " kopen voor mijn PC kamer. Kan ik wat nieuws zien en horen als ik hier bezig ben.

Mvg,

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Das dan weer de keerzijde, wanneer de philips buizen heel waren, gaven ze een heel goed beeld.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@ gastje 13
Dat is het idd. Ik moet eerlijk zeggen dat Philips lange tijd TVs maakte met een heel mooi beeld. De behuizing vond ik echter beneden peil en daarom kocht ik destijds een Loewe die wel een mooie vormgeving hadden + een mooi beeld.

Die DVDR 990 gaf ook een pracht beeld en dat bleek ook uit de recensies. Maar wat heb je aan een mooi plaatje of beeld als dit na 6 maanden stuk gaat? Dan na reparatie die 6 maanden duurde weer stuk gaat? En dan moet horen dat je garantie is verlopen en dat er sowieso geen reserve laserunits meer op voorraad waren !
Volgens mij heeft Philips toestemming tot gratis reparatie opzettelijk heeft uitgesteld wetende dat dan mijn 2 jaar garantie om zou zijn en bij nieuwe klachten ik geen garantie meer zou hebben.
Ik hoorde pas later dat er op die dure Matchline 2 jaar garantie zat !
Gekocht in 2003, in maart 2004 ter reparatie weggebracht en kreeg dat ding pas in october 2004 weer terug. In 2005 begonnen de problemen opnieuw en toen was het te laat voor garantie. Heerlijk he zo'n Nederlandse oplichtersfirma. Vanaf augustus 2003 kreeg ik problemen met No disk en Disk Error hetgeen ik weet aan de nieuwe Philips DVD schijfjes. Dat bleek achteraf niet zo te zijn en dat had Philips mij moeten vertellen toen ik hen belde met deze klacht . Men wist uiteraard donders goed dat die DVDR 990 die klacht had. Dat bleek ook uit de opsomming van klachten op Kieskeurig.
Enfin, ze hebben bereikt dat ik in ieder geval NOOIT meer iets van Philips zal kopen. Zo behandel je klanten niet. Philips wel! :cry:

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

De loewe elektronica in de tv's was ook vele male degelijker.
Met de philips lcd's ben ik niet bekend overgens(ben niet zo'n lcd fan) maar dat zou weer iets beter gaan geloof ik.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Marco Polo »

De loewe elektronica in de tv's was ook vele male degelijker.
Laat me niet lachen!!!
Er zijn ontelbare Loewe tv's te vroeg gesneuveld vanwege de elektronica; m.n. de trafo's waren/zijn een ramp.
En voor service hoef je bij Loewe al helemaal niet aan te komen.

Gesloten