LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

XTC: ik hoef me niet te verdiepen, dus hou je paternalisme maar voor je. Ik verbaas me enkel over de detailistische argumenten die voorbij komen. Thats all!
Iedereen maakt keuzes die al dan niet goed uitpakken. Soms heb je mazzel en soms pech. Zeker als je gebruik maakt van regelingen die in principe niet voor jou in het leven zijn geroepen loop je meer de kans om pech te hebben. Grijsrijders hebben nog mazzel dat de kosten niet met terugwerkende kracht worden teruggevorderd!

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

paternawatte???

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door zxc »

:wink:
Laatst gewijzigd door zxc op 07 nov 2004 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

kijk dit leeft tussen de mensen.
Kijk dit leeft tussen jouw oren!
En overigens zeer onfantsoenlijk hoe XTC linken legt naar wel een belangrijke discussie over de gebeurtenissen van vorige week en het recht op meningsuiting. Walgelijk!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Haal het bericht maar snel weg xtc-opa. Zijn er zat die het al gezien hebben!

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door zxc »

Haal het bericht maar snel weg xtc-opa. Zijn er zat die het al gezien hebben! Voor jou is het nog steeds zxc!! gast

Rini

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Rini »

Veel is er al gezegd en geschreven over de afschaffing van het grijze kenteken voor partikulieren. Nieuwe regels zijn prima maar die kun je niet met terug werkende kracht invoeren. Alle huidige grijskentekenauto's moeten mijns inziens gewoon grijs blijven tot het moment dat ze verkocht worden met alle regels voor BPM en Houderschapsbelasting zoals die golden bij aanschaf. Dat mag je van een betrouwbare overheid verwachten.
Laat al die schreeuwers uit het bedrijfsleven die het asociaal vinden dat particulieren grijs rijden nu eens vlug hun mond houden want ze zijn in principe nog veel a socialer. De ondernemers rijden straks- volgens de wet- lekker in een grijs kenteken auto en dacht U dat ze die auto thuis laten staan als ze met de caravan of de paarden trailer op pad moeten? Vergeet het maar. 80% van de kilometers die straks door ondernemers gereden worden met grijs kenteken betreffen privé kilomters.
Resultaat: minder bijtelling vanwege de teruggave van de BPM en precies hetzelfde doen als de particulieren die op dit moment een "klein"voordeeltje hebben van hun grijs kenteken.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

amen. :!:

GFRESH

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door GFRESH »

Wordt toch eens tijd om te emigreren geloof ik
lijkt me nog steeds één van de betere oplossingen :evil:
gare regering vern**kt het mooi ff voor de mensen zoals gewoonlijk

noltruobadour

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door noltruobadour »

Ik heb 10 jaar gespaard om een auto met grijs kenteken te kunnen aanschaffen voorheen reed ik met een auto +aanhanger
heb hem nu nog geen jaar enkel voor vracht te vervoeren dus geen personenauto. nu zou ik 500% meer moeten gaan betalen ik rij 9000 km per jaar
dit vind ik criminelen opleiden want wie pikt het als je zo bestolen wordt
je wil terroristen bestrijden moet je ze eerst gaan kweken

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

kely


Geplaatst op 07 Nov 2004 20:17 door kely


--------------------------------------------------------------------------------

lees even goed, ik zeg niet dat het hebben van een schuifraampje belangrijk is, ik zeg dat we het hebben over een verschil in luxe!
Evenveel betalen dan ook evenveel luxe, of niet dan, dat bedoel ik....dus.
Daar heb ik het over!!

kely.
Dus iedere geelrijder heeft de zelfde luxe auto?
Ik denk dat je ook auto's zijn die op een grijskenteken zitten die luxer zijn dan bepaalde auto's op een geelkenteken.
Dit is dus grote onzin.
Dat jij niet zoveel luxe hebt is jou keuze geweest.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

ok gast je hebt gelijk hoor!! Ben je nu blij????
JE HEBT GELIJK!!!!

eigenaar 4 grijze auto's

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door eigenaar 4 grijze auto's »

Na het lezen van alle reakties kom ik tot de conclusie dat ik het toch wel heel erg druk krijg. Aangezien wij 4 bedrijfswagens hebben rondrijden, ieder goed voor ongeveer 25.000 Km per jaar moet ik dus ongeveer 80.000 Km in deze wagens rondrijden (zie bericht Rini). Nou mooi niet hoor! :roll:
Als je met je gezin in een bedrijfswagen (lees: busje) prive wilt rondrijden, dan kom je tot de volgende problemen: het maximaal aantal zitplaatsen per busje is bij ons 3, dus al heel moeilijk als je gezin uit 4 personen bestaat. Verder beschouwen onze personeelsleden de auto's als rijdende gereedschapskoffers, en is de comfort ver te zoeken. Het lijkt ons dan ook heel redelijk dat wij voor deze auto's een aangepast en lager tarief betalen. Mochten wij nu ook voor deze wagens een hoger tarief volgens het gele kenteken moeten betalen, dan krijg je weer te maken met verhoging van het uurtarief, en met ons vele andere ondernemers. :? En zeg nu zelf: het is nu al duur om een timmerman, loodgieter of schilder in te huren.............

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het voor bedrijven ook een andere geval.
Het gaat met name om particulieren die grijs rijden.

eigenaar 4 grijze auto's

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door eigenaar 4 grijze auto's »

Natuurlijk ligt het voor ondernemers anders, maar waarom wordt er dan de beweerd dat een ondernemer hier altijd misbruik van maakt? Waar ik trouwens ook nog op wil wijzen is dat de verzekeringen voor dergelijke auto's meestal ook duurder zijn. (in ieder geval voor bedrijven)

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geef niet af op ondernemers die hier gebruik van hebben gemaakt en ik zou het niet meer dan terecht vinden dat voor bedrijven deze regeling gewoon blijft gelden.

Dat particulieren hier misbruik van hebben gemaakt, waardoor het grijze kenteken nu waarschijnlijk afgeschaft gaat worden mag nooit te kosten gaan van bedrijven.

Wel valt me op dat juist die particulieren nu als speenvarkens lopen te schreeuwen.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

Beste gast, U heeft zeker een eigen bedrijf???

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, jammer hè Kely.
Maar ik ben een sociaal mens, iets dat van jou niet gezegd kan worden :D

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

over of ik niet sociaal ben kunt U niet oordelen, ik heb alleen een andere mening dan U! Oh,ja, ik was vergeten, dat mag niet meer in nederland, dan ben je asociaal!!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

je reacties zijn asociaal.
Dat zegt heel veel over de persoon.
Dat is iets anders dan een eigen mening hebben.

Gesloten