LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

er word vaak gezegd dat het grijs zou moeten blijven voor de ondernemer maar niet voor de particulier.
De nederlandse wet is gebaseerd op het feit dat een ieder gelijk is. Op grond van deze wet heeft de hoge raad, in 1995, de regering verboden om het grijs voor particulieren afteschaffen. Omdat , wanneer dit wel zou gebeuren, er geen sprake meer was van rechtsgelijkheid.
Het is nu zo dat iedere burger het, gelijke, recht heeft om op een grijskenteken te rijden.
Dus de particulier die op grijs rijd heeft alleen dat gedaan waarop hij recht had. En dit recht had iedere burger, ook zij die op geel rijden.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

dank u, eindelijk positief nieuws!! :D :D

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ga je dan ook de overige belastingen van ondernemers betalen, j&p.
Zo wel zo eerlijk zijn hè, in het kader van de gelijkheid.
Maar nee, dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

we hebben het nu over grijskenteken.!!

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

een veel gehoorde uitspraak is
Je hebt jaren lang genoten van de regeling ben daar blij mee en zeur niet.

eens zien of dat nog gezegd word als de hypotheekrente word afgeschaft. Ook een regeling waar al jaren over word gepraat of men hem wil afschaffen of niet.
Eens zien hoeveel er dan zeggen "ik heb er jaren lang gebruik van gemaakt dat was mooi, maar nu niet zeuren.

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

Ga je dan ook de overige belastingen van ondernemers betalen, j&p.
Zo wel zo eerlijk zijn hè, in het kader van de gelijkheid.
Maar nee, dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn
waarom zou ik, ik ben geen ondernemer. En grijskenteken was niet voorbehouden aan ondernemers.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

De nederlandse wet is gebaseerd op het feit dat een ieder gelijk is.
Maar blijkbaar wil jij dus in het ene geval het zelfde recht hebben als een ondernemer, maar je wilt niet de zelfde plicht als een ondernemer.
Waar blijf je nu met je wet dat een ieder gelijk is?
Wel de lusten maar niet de lasten?
Je kletst dus gewoon maar net zo als het jou het beste uitkomt.
Wanneer je de zelfde lasten gaat pakken als de ondernemers hebben, maar je ook gaan profiteren van de zelfde lusten.
Zo werkt het namelijk met gelijkheid.

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

blijkbaar ben ik niet de einige die zo denkt.
Als de hoge raad op deze basis een beslissing neemt, dan is deze genomen op de huidige wetten.

Daarbij komt dat iedere ondernemer de zelfde rechten en plichten heeft.
zoals ook iedere burger die rechten heeft.
Ik ben geen ondernemer dus heb ik geen aanspraak op de rechten en hoef ik niet te voldoen aan hun plichten.

Een ondernemer is ook een burger dus kan hij ook op hun rechten aanspraak maken.
Een van die rechten was het rijden op grijs. Dit was het recht van een burger en niet specifiek van een ondernemer.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zie je dus verkeerd, het was in eerste instantie een recht voor de ondernemers waar langzamerhand ook niet-ondernemers van mee mochten profiteren.
Nu zijn ze in Den Haag eindelijk tot inkeer gekomen en hebben ze besloten om het weer puur een recht voor ondernemers te maken en dat is ook niet meer dan terecht.
Dat een hoop mensen nu lopen te janken dat ze dan zoveel moeten betalen is hun probleem.

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

waar maak jij uit op dat dit een recht was voor ondernemers.
er is nooit ergens vastgelegd dat dit puur een recht was voor ondernemers.
er zijn alleen wettelijk eisen gesteld aan het voertuig, en nooit of te nimmer aan de eigenaar.

Er is van uitgegaan dat alleen de ondernemer er gebruik van zou maken.
Het is echter nooit verboden geweest voor de particulier.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

:D :lol:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

En nu dus wel. :lol:
Eindelijk zijn ze wakker geworden in Den Haag

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

heb jij ze soms getipt!!! :twisted:

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door zxc »

Dat een hoop mensen nu lopen te janken dat ze dan zoveel moeten betalen is hun probleem.


gast ik geloof dat jij hier het hards loop te janken
waar maak je je druk over.?
lijkt wel of je loopt te geilen op die verhoging.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

xtc: alles is nog altijd beter dan jouw misplaatste gebruik van verwijzingen naar terroristische gebeurtenissen op een consumentenforum over grijskentekenrijders [die je vevolgens snel hebt verwijdert]!
Wie is hier nou de janker?!

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door zxc »

hahhaha wat ben je toch een stumper.
ik heb een 4x4 op grijskenteken en ik ga 550% meer belasting betalen.
:lol: :lol: :lol:
ik betaal ze graag alleen om jouw te pesten
je heb gewoon lol, om die mensen die in de problemen komen.
dat blijkt wel uit de reacties die je geeft.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een mening die niet de jouwe is, thats all.
Ik ben voor afschaffing maar ook voor een afvloeingsregeling voor diegene die het niet kunnen betalen en werkelijk in de problemen kunnen komen.
Jouw verhaal kennende behoor jij niet tot die groep. Jammer voor je!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn wel heel erg zielige typjes zxc terwijl iedereen de afgelopen jaren van die regeling heeft kunnen profiteren.
Er moeten dus andere redenen zijn waarom degene die nu het hardste lopen te roepen dat er eindelijk gerechtigheid is en dat wij als grijsrijders jankers zijn zelf altijd teveel betaald hebben. Denk dat voor diverse mensen de uitstraling - "Turkenbus" om het beestje maar even bij de naam te noemen - van een grijskenteken een beetje te min is geweest. Verder hebben sommige mensen ook nog eens de behoefte een stel van die jankers bij elkaar te fokken waarvoor ze zonodig weer vijf zitplaatsten nodig hebben en als je dan dus geen geld hebt voor een mooie bus met 5 zitplaatsen dan slaat de afgunst natuurlijk al snel toe :twisted:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben voor afschaffing maar ook voor een afvloeingsregeling voor diegene die het niet kunnen betalen en werkelijk in de problemen kunnen komen.
Waarom alleen voor die personen?
We hebben allemaal recht gehad op die regeling; waarom zou je dan weer onderscheid moeten gaan maken in een afvloeiingsregeling?
Omdat ik het zou kunnen betalen moet ik maar 20.000 euro afschrijving in een jaar incasseren of elk jaar 1200 euro extra op tafel leggen terwijl daar bij de koop van de wagen niet mee gerekend is?

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

Er word veel geroepen dat het tijd werd dat die misbruikers, belastingontduikersraudeurs, en dieven nu eindelijk een evenveel gaan betalen als de "normale"geel rijder.

Daar heeft het bij het kabinet nooit om gedraaid.Ze moesten geld hebben en bij een kleine groep wagenbezitters was nog wat te halen.
Op het monent dat er een belastingverhoging voor alle voertuigen kom staat iedereen op zijn achterste poten.
En schreewt men dat de auto geen melkkoe is. of dat hij is uitgemolken.
Nu het om een kleine groep gaat waar ze zelf niet bij horen, nu kunnen die groep afzeiken omdat het hun zelf niet raakt.

Ik vraag me af hoeveel mensen tijdens het invullen van hun belastingformulier denken, als ik van deze regel gebruik maak dan maak ik gebruik van een regel die niet iedereen kent,dat zou niet eerlijk zijn dus ik doe het maar niet.
Onzin nee dat doet niemand, je maakt gebruik van de mogelijkheden die er zijn, en dat is niets anders dan dat de grijs rijders hebben gedaan.

Gesloten