LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

PC-prive regeling is niet vergelijkbaar met de andere regelingen die Cruiselander noemt omdat het financieele voordeel behouden blijft voor bestaande deelnemers aan de regeling. Is wel een geval van pure willekeur dat in het geval van PC prive - wat inderdaad ook opgeheven werdt omdat mensen deelnamen waarvoor de regeling niet bedoeld was - de aftrekbaarheid en dus het voordeel wel behouden blijft en in het geval van grijs-kenteken niet. Zit wat meer geld achter waarschijnlijk en dan nemen politici het niet meer zo nauw met normen en waarden :twisted:

johnlang

Ongelezen bericht door johnlang »

Afschaffing Grijs kenteken.

Ik reed een h200 Hyundai, helaas heb ik deze moeten verkomen.
Nou moeten niet direckt.
Maar ik gun deze regering niet dat ze van mij zoveel belasting krijgen van mijn Geld.
Ik zal uitleggen waarom.
Ik moest €62,- betalen voor mijn bestelauto op grijs kenteken, nadat deze regeling kwam moet ik maar liefst €390,- per 1 Julie 2005 gaan betalen.
Voor dit geld kun je ook een andere auto kopen, inclusief lening.
Maar daar moest ik veel voor doen en praten.
Ik ben bij een dealer geweest die mijn bestelauto gewoon weigerde, dit was een officiele dealer,ik ben toen naar een andere dealer gegaan.
Daar kreeg ik in mei dit jaar nog €12,000,- voor.
Nu in november met in ruil op een andere auto kreeg ik er nog €7,000,- voor dit is een verlies van €5,000,-.
Regering bedankt, kan ik mijn verlies indienen bij de regering die mij zoveel geld uit mijn zakken heeft getrokken.
Hoe moet het nu met de minima, niet over nagedacht zeker.
Nou ik heb op de verkeerde gestemd, dit zal mij niet meer overkomen.

Bedankt regering voor het leegtrekken van mijn portomonage.

Groeten een ex stemmer.

Theo Janssen

Ongelezen bericht door Theo Janssen »

:x Ik ben boos omdat ik vind dat de overheid zichzelf plaatst als monopolist.
Al ca. 15-20 jaar gedoogd de overheid het gebruik van de grijs kentekenregeling door particulieren. Hierdoor mag er een zogeheten gebruiksrecht ontstaan zijn.
De overheid is monopolist op een aantal gebieden zoals de belastiingheffing. Deze positie misbruitk men nu voor de verhoging van de wegenbelasting voor pariticuliere grijskenteken rijders in een onverantwoorde mate. De overheid hekelt en bestrijd aan de zakelijke markt kant de vorming van monopolisten en kartels maar maakt zich er zelf het meest aan schuldig.
Het is helaas moeilijk mogelijk hier iets aan te doen omdat er geen referendum of tussentijdse verkiezingen mogelijk zijn. De regering behoudt dus haar monopolie en zal dit blijven misbruiken. Iedere vorm van redelijkheid wordt van tafel geveegd.
De beste regeling zou zijn om nieuwe aanvragers van grijs kenteken voor particulier op de wijze te behandelen zoals deze volgens de wet geldt. Hierbij ontstaat een overgangsperiode voor de huidige bezitters van een dergelijk kenteken. Daarmee ontstaat er voor de huidige bezitters geen versneld verlies op hun bezit.

Gast

De beste regeling zou zijn om nieuwe aanvragers van grijs kenteken voor particulier op de wijze te behandelen zoals deze volgens de wet geldt. Hierbij ontstaat een overgangsperiode voor de huidige bezitters van een dergelijk kenteken. Daarmee ontstaat er voor de huidige bezitters geen versneld verlies op hun bezit.
Dit zullen we dan via de rechter af moeten dwingen want de politiek is niet tot redelijkheid te bewegen onder het motto: je had het kunnen weten :evil:

Boskabouter

Ongelezen bericht door Boskabouter »

" je had het kunnen weten !" :evil:

Slimmerik

Ongelezen bericht door Slimmerik »

Sterker nog: eigenlijk wist je dat er ooit een regering een oplossing zou vinden om de particulieren uit te sluiten. Alleen hoop je dat dat moment nog ver weg is. Nu ja, gegokt en verloren, daar moet je tegen kunnen.

Gast

Nu ja, gegokt en verloren, daar moet je tegen kunnen
Lijkt me toch dat de overheid bij uitstek een instituut is wat zekerheid en een stabiele basis voor investeringen moet bieden.

Als het beleid meer weg heeft van een gokkast - je gooit er een kwartje in en je hoopt maar dat je wat terugkrijgt - dan is er toch iets goed mis met de Nederlandse overheid.

De overheid wil bedrijven stimuleren te investeren met get geld wat ze aan het opheffen grijskenteken particulieren overhouden. Wat voor signaal geven ze dan af op het moment dat dit soort regelingen in 1 keer gestopt worden terwijl investeringen nog niet afgeschreven zijn?
Ze hebben per slot van rekening maar ternauwernood een volledige afschaffing van grijs kunnen afwenden door een sterke lobby van het bedrijfsleven!

Gast

Nog even voor de "je had het kunnen weten" typjes onder ons; dit is wat de belastingdienst als definitie van een bestelauto hanteert:

Bestelauto's zijn motorrijtuigen die vooral zijn ingericht voor het vervoer van goederen en die een toegestane maximummassa hebben van 3.500 kg of minder. Om voor de motorrijtuigenbelasting als bestelauto te worden aangemerkt en in aanmerking te komen voor het verlaagde tarief voor bestelauto's, moet de inrichting aan een aantal eisen voldoen. Of uw auto valt onder de definitie van een bestelauto wordt niet bepaald door de kleur van het kentekenbewijs (grijs of geel).

Staat nergens bij dat de wagen bedrijfsmatig gebruikt moet worden. Hoe had ik dat dan kunnen weten. Die politici zeggen zoveel; is elke dag wel weer anders :twisted:

Gast

Maar als jij een auto koopt die niet bedoelt is om personen te vervoeren, maar is ingericht om goederen te vervoeren, dan is dat toch een onlogische keuze voor een gezinsauto?

Gast

Als ik mijn gezin in een vrachtauto (>3500kg max gewicht) vervoer is het misschien ook een gezinsauto maar voor de belastingdienst blijft het een vrachtauto!
Je kan allerlei benamingen verzinnen voor een vervoermiddel maar de belastingdienst stelt bepaalde eisen aan het voertuig zelf en tot 1 januari niet aan de eigenaar van dit voertuig om het voertuig op een bepaald kenteken te kunnen zetten :idea:

Jackey

Ongelezen bericht door Jackey »

Hai,

Aaan alles heb ik ook nog wel iets toe te voegen ga morgen als een donder snel je wegenbelasting betalen voor 2005 dan rij je nog 1 jaar goedkoop. :lol:

Maar goed wij nederlanders zijn zo goed in klagen tegen elkaar maar staken kunnen wij echt niet.

Ja wel als het om regels gaat zoals afschaf vervroegd pensioen.

Ik vraag me ook af waarom er nog geen optocht is in Den Haag om even luid en duidelijk te laten horen dat er een grote meedere heid is die tegen de afschaf van grijs is.

Maar goed het zij zo.

Verder zie je maar weer dat de puinhopen van 8 jaar paars door onze porto gaat.

En de partijen die tegen de afschaf zijn ach, beetje meer steun is welkom hoor Den Haag.

Gast

Als ik mijn gezin in een vrachtauto (>3500kg max gewicht) vervoer is het misschien ook een gezinsauto maar voor de belastingdienst blijft het een vrachtauto!
Je kan allerlei benamingen verzinnen voor een vervoermiddel maar de belastingdienst stelt bepaalde eisen aan het voertuig zelf en tot 1 januari niet aan de eigenaar van dit voertuig om het voertuig op een bepaald kenteken te kunnen zetten
Dit klopt gedeeltelijk, want wanner je gepakt word door de politie terwijl je je gezin aan het vervoeren bent heb je toch een leuke bekeuring te pakken :lol:
Je mag namelijk je gezin er niet mee vervoeren.

Vivaro4fun

Ongelezen bericht door Vivaro4fun »

Dit klopt gedeeltelijk, want wanner je gepakt word door de politie terwijl je je gezin aan het vervoeren bent heb je toch een leuke bekeuring te pakken
Als mijn "vrachtauto" ingericht is voor het vervoer van max. 6 personen incl. chauffeur, die allen de beschikking hebben over een goede zitplaats met veiligheidsgordel, Waarom zou ik dan een bekeuring krijgen?

Gast

Omdat dit ook aan regels gebonden is.

Vivaro4fun

:wink: Mijn "vrachtwagen" is conform deze regels ingericht en goedgekeurd door het rijksdienst wegvekeer.
:roll:

Vivaro4fun

:!: Maar ik denk dat we van het onderwerp afdwalen. :!:

vass1826

Ongelezen bericht door vass1826 »

hallo
Wat mij opvalt in dit forum,is dat niemand het heeft over het feit dat je 2 soorten kentekens heb(grijs,geel)waarom moet de een financieel voordeel hebben boven de ander.We maken allemaal gebruik van dezelfde wegen dus is het voor mij logisch dat iedereen ook de zelfde lastten draagt.Kies je voor een grote zware auto betaal je meer is je eigen keuze en grijs kenteken was alleen financieel aantrekkelijk had niets te maken met je gezinsgrote of andere smoes daarom zijn het vaak diesels,geeft dus alleen weer dat het om de centjes ging.

Vivaro4fun

Wat denk je wat jouw de levensmiddelen gaan kosten als het vrachtverkeer net zoveel zou betalen als voertuigen die in het gele kenteken circuit zouden zitten. Een vrachtwagen van ± 5 ton zou een vermogen kosten (± € 1200,- per jaar) aan wegenbelasting laat staan een truck van 40 ton. Dit bedrag wat het transportbedrijf kwijt is zal op de consument verhaald moeten worden in de vorm van mega prijsverhogingen voor elk getransporteerd artikel.
Ben wat dat betreft maar blij dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen geel en grijs. :wink:

Gast

Er rest Den Haag nu nog 1 maatregel:

Auto's op grijs hebben tov hetzelfde model op geel nog 1 verschil: de niet betaalde BPM.

Die moet nu nog nagevorderd worden dan is het helemaal goed geregeld.

Niet de BPM bij aankoop, maar het restant BPM, anders is het niet eerlijk!

vass1826

Ongelezen bericht door vass1826 »

VIVARO RIJDER
we hebben het niet over vrachtauto's maar over bestel of combi's tot 3500 kg maar mischien is dat wel het volgende idee om vrachtauto's van 3550kg om te bouwen met dubbele cabine,zitten die straks ook weer met een probleem.

Gesloten