LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bêr

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Bêr »

Nou, dat gedoe over dat grijs kenteken, maakt je inwezez kots ziek.

Eeen of andere verantwoordelijke regeringsgek, meent een hoop geld te besparen door ons grijs kenteken ineens om te zetten naar geel.
Is hij dan zo slim.

Een hoop mensen worden behoorlijk op kosten gejaagd, omdat ze van een maas in de wet gebruik hebben gemaakt. Voor deze creativiteit worden ze gestraft en zullen door deze maatregel dus zeer hoog op kosten gejaagd.
Andere grijskentekenrijders, kopen zich bewust een grijze tweezitter, en moeten ineens ook op geel.

Tjonge, waar zijn we toch mee bezig.

Ik hoop dat de regering toch enig inzicht krijgt, in hun botte stomme manier van omzetten in regelgeving.

Eerst iets creeren, en je dan pakken..
Laaffaards zijn ze.

En nu stop ik want het maakt me echt kwaad.

T3

Ongelezen bericht door T3 »

Ik vind dat als ze het afschaffen van het grijs kenteken dan zo nodig moeten doordrukken de mensen die hier nu al gebruik van maken moeten ontzien. het is vreselijk oneerlijk, want je auto brengt niets meer op, de prijs keldert direct of erger nog niemand die er nu nog interesse in heeft. Daarnaast kan je het 3x zoveel belasting gaan betalen. De voorwaarden om voor grijs kenteken in aanmerking te komen zijn gericht op dat de auto aan bepaalde eisen moet voldoen en niet de persoon die er in rijdt.
Ik vind dat als ze deze voorwaarden Nu gaan veranderen niet de mensen, die toen ter tijd volgens de juiste voorwaarden, voor grijs kenteken in aanmerking kwamen daar nu niet zomaar de dupe van mogen laten worden. Dit is vreselijk oneerlijk. want niemand wist dit anders dan had je niet zo'n auto aangeschaft.
Als het dan niet tegen te houden is dan vind ik het wel zo fatsoenlijk als ze de wet vanaf een bepaalde datum laten ingaan en voor de nieuwkomer deze nieauwe regels hanteren, maar niet voor de al bestaande grijs rijders. Dit lijkt mij niet meer dan fatsoenlijk. En een beetje weldenkende minister kan hier toch ook op komen.
:evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer weet ook maar 1 minister van het huidige kabinet wat er leeft onder de bevolking; en als ze het al weten interreseert het ze geen barst. Ze zien alleen die 291 mlj. die ze de komende jaren extra binnenhalen :roll:

galith

Ongelezen bericht door galith »

Jullie hebben allemaal mooi wat jaartjes van de regeling kunnen profiteren, wees daar blij mee. :lol:

Vergeet niet dat de partijen in dit kabinet de meerderheid van de nederlandse bevolking vertegenwoordigen.
Denk de volgende keer dus goed na als je gaat stemmen.

daantje

Ongelezen bericht door daantje »

Het afschaffen van het grijs kenteken voor nu in gebruik zijnde auto's bij particulieren is asociaal omdat:

- er bij aanschaf van de auto 19% BTW is betaald. (i.t.t. bedrijven die dit niet hoeven betalen)
- de auto niet afgeschreven kan worden in 4 jaar. (i.t.t. bedrijven die dit wel kunnen afschrijven)
- de koper bij het totaal kostenplaatje van de aan te schaffen auto rekening heeft gehouden met de nu geldende wegenbelasting en dit meeweegt of hij/zij zich het rijden en onderhouden van de auto kan veroorloven.(voor ons een reden om geen grote dieselauto op geel kenteken te kopen)
- het verkopen van de auto waarvoor de wegenbelasting is verviervoudigd enorm verlies oplevert.
-het in Nederland geoorloofd is om binnen het raamwerk van de wet te handelen; er is dus niets ongeoorloofds aan! Het "onbedoeld gebruik" zegt dus iets over de wetgeving en niet over de gebruikers!

Dat het grijs kenteken waarschijnlijk voorlopig blijft bestaan voor bedrijven en gehandicapten is prima. Als het dan voor particulieren moet worden afgeschaft is het op z'n minst rechtvaardig als er een overgangsregeling komt voor bestaande auto's. Bij een volgende aanschag van een auto weet je dan voor welke kosten je komt te staan.

Gast

Krijg je die rancuneuse geelrijders toch niet aan het verstand; ze begrijpen niet dat ze jaren teveel hebben betaald voor hun auto en vaste autokosten dus dan zullen ze bovenstaand verhaal ook wel niet begrijpen :evil:

Gast

Als er 1 groep nu rancuneus is, dan zijn het wel de grijsrijders die balen dat ze net zoveel gaan betalen als de geel-rijders.

Gast

Alleen iets meer hahahaha

Gast

Dat bedoelde ik nou maar even 8)
Naast dat ze geen financieel inzicht hebben is zelfs Nederlands te moeilijk voor ze; zoek het woord rancuneus maar eens op in het woordenboek jongens dan snap je wat ik bedoel :twisted:

Toetie55

Ongelezen bericht door Toetie55 »

:? De regering heeft het dan wel over integreren, maar ik denk dat ze eerst eens de hand in eigen boezem moeten steken. Wat moeten al die mensen die voor veel geld een Busje of ander auto met grijs kenteken hebben gekocht voor veel geld en meestal met een lening, waar ze jaren aan vast zitten. Wat denken ze daar wel in Den Haag? Dat ze de economie zo op poten kunnen helpen. Integendeel!!!! De mensen krijgen steeds minder geld te besteden, dus gaan ze minder kopen, dus gaan er een hoop bedrijven kapot. Meer mensen bij de sociale dienst, wat kost dat allemaal dan? Weleens van een sneeuwbaleffect gehoord? Maar ja, de mensen die meer dan €100.00 per jaar verdienen hebben daar geen boodschap aan.
[/b] De ministers rijden tegenwoordig in een gepantserde auto!!!
De gewone man wordt weer helemaal weggeschoffeld, zoals gewoonlijk.
Den Haag moet zich ook eens proberen in hun situatie te verplaatsen en de voorstellen aanpassen aan de mogelijkheden, want dit land wordt zo langzamerhand onmogelijk. Van de oppositie horen we ook maar weinig tegenwoordig. Dit komt niet goed natuurlijk. :!:

Gast

Kunnen we het niet op rechtsongelijkheid ten opzichte van geelrijders gooien? Geelrijders blijven gewoon het gebruikelijke tarief betalen terwijl wij ruim 500% meer moeten betalen. Dit terwijl beide groepen de wagens niet commercieel gebruiken en de wetgever dit tot 1 januari komend jaar heeft toegestaan :twisted:

peterkh

Ongelezen bericht door peterkh »

Vreemde discussie hierboven. Veel vermaak vanuit de geel kenteken rijders, en hopeloosheid van de grijskentekenrijders.

Ik ben een grijskentekenrijder, nogal lakoniek ook, maar vind de plotselinge afschaffing van het grijskenteken voor particulieren, zonder overgangsregeling, gewoon onbehoorlijk bestuur. En ik denk dat daar wel juridische mogelijkheden in zijn... :P

Ik heb een landrover, 2-persoons, bijna 2 ton zwaar. Betalen van motorrijtuigen belasting doe ik automatisch, dus ik moest het even opzoeken op [url]http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a57ccc.htm.
Ik blijk nu 276 E per jaar te betalen, en bij gelijkblijvende tarieven wordt dat 1612 E.

Daarvoor moest ik wel wat laten bij aanschaf: je kocht je auto tegen meerprijs (tweedehands) want het was grijs kenteken; je moest de auto ombouwen om 'm geschikt te maken/houden voor grijs, kostte ook tussen de 2000 en de 4500 gld. Daarnaast was er natuurlijk de gebruiksbeperking: geen personen meenemen in je achterbak, op straffe van complete navordering van de BPM. Me dunkt dat je dan toch niet over 1 nacht ijs gaat als je zoiets aankoopt.
Ik heb dan ook sympathie voor de mensen die zo'n ding net gekocht hebben.

Je auto is niks meer waard.
En dan kunnen we hem nu weer gaan ombouwen tbv geel kenteken. Moet natuurlijk wel, want anders heb je voor dezelfde wegenbelasting als een geel kenteken, het gebruiksgemak van een grijskenteken- 2 persoons in mijn geval. En dan krijg je te maken met natuurlijk gestegen prijzen voor die onderdelen die je wilt installeren, want daar is een run op.

Lekker gedoe allemaal. Rechtsonzekerheid heet zoiets.
En al die mensen die nu zo'n plezier hebben: wacht maar af tot op een zelfde manier de hypotheekrente aftrek ongedaan wordt gemaakt. Heb je een lening van 1 ton E, gaat de regering ineens vertellen dat van de ene op de andere dag, zonder overgangsregelng, de aftrek ongedaan gemaakt wordt. En je had nog wel gerekend op die 50%...
En dat, omdat de huurder niet langer moet gaan betalen voor het eigendom van de prive eigenaar.
Met alle waardering voor de huurder maar zou je dit, als het komt, rechtvaardig willen noemen?

Joseph

Ongelezen bericht door Joseph »

Ik ben zelf een grijs kenteken rijder maar schrijf dit niet omdat ik zelf straks dieper in de buidel moet gaan tasten maar omdat ik het voorstel van het totaal afschaffen van grijze kentekens volstrekt onredelijk vindt.

Ik vind dat mensen die al grijs rijden dit mogen blijven doen tot het moment dat ze een andere auto aanschaffen. Ze hebben destijds gekozen voor deze auto en hebben daarvoor veel comfort en zitplaatsen opgeofferd.

Ik vind de opmerking dat we blij moeten zijn jarenlang geprofiteerd te hebben niet terecht want je kunt geel en grijs niet met elkaar vergelijken. De auto's met geel kenteken blijven gelijk in waarde maar de auto's die nu nog op grijs kenteken rijden zijn in waarde gedaald. Ik denk wel 50%.

Ik heb trouwens nog niets ontvangen van de belastingdienst waarin staat dat ik per 1 januari 2005 meer moet gaan betalen. Een officiele berichtgeving zou toch eigenlijk wel moeten? Of gaat de overheid er van uit dat iedereen dat wel op het tv journaal zal hebben gezien? Dan komen er behoorlijk veel mensen straks voor een onaangename verrassing te staan.

Charles1

Ongelezen bericht door Charles1 »

Ik vind dit nu echt de spuigaten uitlopen. De regering maakt regeltjes en vervolgens ontdekken burgers een gat in de wet. Iemand die een Bus aanschaft op grijskenteken is toch geen misdadiger. Het begint zo een beetje te voelen hier in dit land dat als je een klein voordeeltje ontdekt en je maakt daar wettelijk/legaal gebruik van, je wordt gestraft. Ik voel me bekocht en beroofd door deze regering. Wie gaat deze schade compenseren. Als je dan zoiets doet, zorg dan voor een overgangs regeling van tenminste 10 jaar ofzo dan kun je je maatregelen treffen.
Gaat hiermee ook niet een hele industrietak naar de knoppen. Er vallen toch ontslagen en onderdelen worden toch minder verkocht. Dit is toch OLIEDOM

Weet iemand ook of ze dit Europees kunnen maken.
Ik weet overigens ook waar ze geld vandaan kunnen halen als ze het zo hard nodig hebben.
1. Laten ze voor alle regerings ambtenaren maar een busje kopen inplaats van die dure leaseauto's waar ze allemaal in rijden en die dure vliegreizen door europa
2. Al die ambtenaren die om 10 uur beginnen en om 2 uur weer naar huis vertrekken. Loon naar werken betalen.

Is er niemand die grijskenteken bezitters kan helpen.

U leest het goed ik ben hier knap gefrustreerd over. Dit kost mij weer geld. Ik kan door wat wij verdienen geen aanspraak maken om Studiefinanciering of huursubsidie of welke subsidie ook. Ik moet alleen betalen, betalen en nog eens betalen met een te dure euro. We worden aan alle kanten bestolen en beroofd. een broek koste vroeger 60 gulden nu 60 euro. Wie o wie kan me dat uitleggen. Iemand moet hier toch van profiteren. Aan het eind van de maand vraag ik me soms af voor wie ik werk en dan krijg je op de koop toe deze rotzooi nog over je heen. Wat is het volgende? Gaan ze ons laten betalen voor zuurstof?

Gast

Nee, je busje wordt nog minder waard omdat ze nog weer extra gaan belasten op vervuilende diesel, bandstofverbruik en straks mag je als klap op de vuurpijl ook de grote steden niet meer in met je "asobak".

Wordt toch eens tijd om te emigreren geloof ik :evil:

Gast

Omdat ik regelmatig met een tweepaardstrailer (totaalgewicht 2000 kg) op pad moet en soms ook een marathonwagen mee gaat, hebben we vorig jaar een Iveco Pickup gekocht. Een ideale wagen. Sterk genoeg en de wagen kan er bovenop. Nu zouden we ipv 30 euro per maand 150 euro per maand moeten gaan betalen. Een alternatief is er niet voor ons. Een golfje voor zo'n trailer is niet echt veilig te noemen. Ik denk dat vele paardenhouders door deze wijziging in de problemen komen.
Oke, de regeling was misschien in oorsprong anders bedoeld maar iedereen kon er zo gebruik van maken. Daar was niets illegaals of crimineels aan. Om nu zo plots alles af te schaffen vind ik niet redelijk. Ze hebben zelf deze problemen veroorzaakt en er niets aan gedaan. En de gewone burger is weer de pineut. De rijke lui rijden namelijk al een 4x4 op geel kenteken, die kunnen dat gewoon betalen en dan heb je ook nog het voordeel van extra passagiers.

DaniëldW

Ongelezen bericht door DaniëldW »

Ook ik ben een van die zogenaamde "profiteurs".
Maar om ons nu gelijk een belastingverhoging tussen de 500 en 600 % door de strot te duwen gaat te ver.
Vergelijk het eens hiermee:

U koopt bij de winkelier om de hoek, een pak koffie van 500 gram voor € 2.50. Dat is ongeveer de prijs nu en normaal.

U kreeg nogal veel visite die dag en herdoor moet u de volgende dag weer naar de winkel, plotseling kost dat pak koffie € 13.45. (538 % van het oorspronkelijke bedrag, een verschil van € 10.95)

Dan is er de kans van 99 % dat u aan de winkelier gaat vragen of hij misschien een gaatje in zijn hoofd heeft. :shock: en de kans op slaande ruzie zal ook niet gering zijn

En om het wat duidelijker te maken doe ik het ook nog ff in guldens omdat in Euro's het verschil kleiner lijkt en daar miskijken ook veel mensen zich op

U koopt bij de winkelier om de hoek, een pak koffie van 500 gram voor fl 5,51 Dat is ongeveer de prijs nu en normaal.

U kreeg nogal veel visite die dag en herdoor moet u de volgende dag weer naar de winkel, plotseling kost dat pak koffie fl. 29.64 (538 % van het oorspronkelijke bedrag, een verschil van fl 24.13, bijna 25 gulden dus)

Dan is er de kans van 99 % dat u aan de winkelier gaat vragen of hij misschien een gaatje in zijn hoofd heeft. :shock: en de kans op slaande ruzie zal ook niet gering zijn

Dus de voorstellen van de regering zijn wel degelijk ASOCIAAL

husky

Ongelezen bericht door husky »

:evil: hans hans jij bent waarschijnlijk géén bezitter van een grijs kenteken voertuig.En die ander die zegt :wij hebben ervan geprofiteert op kosten van de samenleving,onzin,wij hebben hiervoor gekozen,en het was NIET bekent dat het grijs zuo verdwijnen,anders ga je toch geen wagen aanschaffen die op grijs staad waarna je per 01-01-05 voor geel moet gaan betalen,zijn al deze mensen dan achterlijk.Nou ik denk het niet dus,veel mensen nemen hierbij ook minder comfort voor lief en dat je in de meeste wagens ook maar met twee man zitten kan.Ik vind het onterecht als mensen zeggen dat wij fraudeurs zijn alleen omdat wij grijs rijden,wij betalen toch ook wegenbelasting net als ieder ander.Dat andere mensen niet in een voormalige bedrijfsauto willen rijden en wij wel heet het nog lang niet dat wij crimineel zijn.Als de rigering niet wil dat paticulieren in grijs rijden moeten ze het ons ook niet mogelijk maken ,en er zijn genoeg manieren om diet te doen. :wink:
[/url]

Joopb

Ongelezen bericht door Joopb »

Het afschaffen van het grijze kenteken is niet op een eerlijke manier
gebeurd.
De huidige bezitters van het grijze kenteken hebben geen keus gehad.
De spelregels veranderen tijdends de wedstrijd is asociaal.
Waarom hebben ze het niet het zelfde gedaan als met de computers,
ze hadden gelijk een datum moeten instellen van aankoop ,dat je niet
meer in aanmerking komt voor het grijze kenteken.
Dan heb je in iedergeval een keus.
Met de vorige veranderingen ven het grijze kenteken zijn de toenmalige
bezitters niet aangepakt,alleen de mensen die toen een auto met grijs
kenteken gekocht hebben.
Deze mensen hadden een keus.

Gast

VOLVO 960 D24TIC BOSCH 2400ccm 85 kW sep-91

Disclaimer RADAR

Radar stelt zich ten doel te informeren en niet te adviseren. Het is niet onze bedoeling mensen aan te zetten de wet te overtreden, wij willen slechts (toekomstige) mogelijkheden belichten. Indien u, naar aanleiding van de informatie in onze uitzending of op onze website, overgaat tot het gebruik van plantaardige olie in uw dieselmotor zijn wij op geen enkele wijze aansprakelijk voor de gevolgen.

Gesloten