Als je een gebruikte elektrische auto koopt is het dus belangrijk om betrouwbare informatie over de accu-status te verkrijgen.
Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Uit eigen ervaring, mijn dit jaar ingeruilde Tesla uit 2014 had bijna 3 ton op de teller, zonder accu problemen. Rest capaciteit schatte ik zo rond de 90%.
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
De redenen daarvoor zijn simpel.Onkruid71 schreef: ↑30 jul 2024 11:06Stelantis bijvoorbeeld.
https://topgear.nl/autonieuws/stellanti ... 5-miljard/
Of Volkswagen.
https://auto55.mobi/nieuws/35057-volksw ... ngsmotoren
Toyota
https://www.autovisie.nl/nieuws/verbran ... nvesteren/
Zo kan een benzinemotor heel erg zuinig zijn, zeker in combinatie met een elektrische aandrijving. Om de uitstoot omlaag te brengen is het net zo evident om een oude, vieze auto te vervangen door eentje die vele malen zuiniger is, dat hoeft niet per se een elektrische wagen te zijn.
Daarnaast vervangen de elektrische auto's momenteel vooral zuinige auto's, dus niet de auto's die voor de meeste uitstoot zorgen. Dat komt doordat mensen die een oudere auto rijden vaak geen geld hebben voor een nieuwe. De elektrische tweedehands markt is ook veel te duur en er komen te weinig tweedehandse benzineauto's op de markt om die groep mensen met oudere auto's te kunnen voorzien in een goedkope tweedehandse vervanger.
Daarnaast is zo'n auto goedkoper te produceren (vooralsnog) en zit er meer marge op. Op elektrische auto's zit vooralsnog amper marge, doordat de Chinezen die prijzen zo laag houden. De Chinezen hebben nu natuurlijk gigantisch geïnvesteerd en proberen markt te winnen door onder de kostprijs te verkopen. De verwachting is dat er uiteindelijk een hoop Chinese merken gaan verdwijnen en er een paar grote spelers over gaan blijven. Maar dan gaan ook de prijzen weer omhoog.
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Diverse auto fabrikanten zijn ook bezig met een zero emission motor. Dus ik denk dat deze motoren na 2035 er ook zijn.
-
- Berichten: 32279
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Geen enkel aandrijfsysteem is hét antwoord op het klimaat en de vervuiling van de planeet, zo simpel is het. Vervoer kost nu eenmaal energie en grondstoffen, het produceren van dat vervoer kost nu eenmaal energie en grondstoffen, daar doe je niks aan. Of je nu het een of het ander kiest.
En of onder de streep het een nu beter is dan het andere, ik heb er toch wel mijn twijfels over.
En of onder de streep het een nu beter is dan het andere, ik heb er toch wel mijn twijfels over.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Waarom investeren ze niet in de ontwikkeling van een zero emissie vervanger van benzine en of diesel ???
Dat zou een hele goede oplossing zijn voor die mensen die nog maar iets van 5000 of nog minder
Km per jaar rijden.
Dat zou een hele goede oplossing zijn voor die mensen die nog maar iets van 5000 of nog minder
Km per jaar rijden.
-
- Berichten: 32279
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Wordt aan gewerkt, benzine wordt al vermengd met ethanol. Het is nu vooral een kwestie van motoren zodanig ontwikkelen dat ze ook op E85 kunnen rijden. Maar waarom zou je dat als fabrikant doen als de toekomst elektrisch is?
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5
Overigens, als je minder dan 5000 kilometer per jaar rijdt zou je ook kunnen omzien naar een stekker-hybride. De eerste 60-70 km rijdt je dan elektrisch, moet je verder, dan schakelt de benzinemotor in. Juist op korte stukjes kan dat een uitkomst zijn.
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5
Overigens, als je minder dan 5000 kilometer per jaar rijdt zou je ook kunnen omzien naar een stekker-hybride. De eerste 60-70 km rijdt je dan elektrisch, moet je verder, dan schakelt de benzinemotor in. Juist op korte stukjes kan dat een uitkomst zijn.
Re: Levensduur fietsaccu en EV-autoaccu
Ze zijn al bezig met zero-emissie brandstoffen. Waarbij men dus bomen plant om co2 uit de lucht te halen en diezelfde hoeveelheid co2 uiteindelijk weer uitgestoten wordt. Op die manier komt er geen extra co2 in de lucht. Het probleem is echter dat dit nu nog te duur om te ontwikkelen is. Mogelijk gaat het een vlucht nemen als het vanaf 2026 in de Formule 1 verplicht wordt.