Mikkie02 schreef: ↑29 apr 2024 11:14
Beste
Ik herken het!
Al heel lang
Heb net als u jaren geleden gevraagd om de afschriften maar je krijgt dan een doorlopend afschrift zonder begin of eind.
Zojuist gebeurde het wederom en ik houd alles strak bij maar heb dus exact hetzelfde als u
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Shamen is onnodig kwetsend en leidt alleen maar af vab mijn oprechte vraag oprecht.
Natuurlijk wil ik (opnieuw) toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.
Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op, dan kon ik controleren dat de som klopte.
Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.
Wat betreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaar gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter, omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zorgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? De hele mikmak aan bijdehandte (soms ook begripvolle, behulpzame: waarvoor denk) reacties die ik van dit handjevol lezers krijg, ging bij mij ook door mijn hoofd. Dat voelt heel onzeker.
En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.
Ik denk dat ik het ga oplossen door inderdaad naar een andere bank te gaan.
Echter, ik hoop en waardeer het dus wel enorm dat de topic nog echt even een tijd mag open blijven staan, zodat mochten er wel ook meer mensen zijn die mijn ervaring delen buiten het handjevol radarforum frequent visitors, dat die kunnen reageren.
Alvast dank!