ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Anna63

ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren

Ongelezen bericht door Anna63 »

Sinds eergisteravond heb ik problemen met mijn ING scanner. Ik gebruik (bewust) de app niet.

Plotseling lukte een betaling niet. ING was niet bereikbaar op de avond dus heb ik de volgende ochtend gelijk gebeld. Een nieuwe scanner is zo aangevraagd maar levering duurt mogelijk 2 weken.

Vrijwel alles gebeurt vandaag de dag met digitaal bankieren. En alles kost geld.
Dus ik voel me vreselijk onthand zonder scanner en mét openstaande rekeningen van leveranciers.

Mag de bank mij 2 weken laten wachten op een scanner?

J. Deltoer

Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U kiest er bewust voor de app niet te gebruiken.
Dan maar uw leveranciers betalen d.m.v. uitschrijven overschrijfkaarten en die naar de bank sturen.
Of u brengt het geld even a contant.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Anna63 schreef:
19 sep 2025 08:14
Ik gebruik (bewust) de app niet.
Prima principe, dan maar even wachten op zo'n scanner. Dat ING die nog altijd leverd en gebruikt is ook wel bijzonder in deze tijd........

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Hier ook een ING scanner gebruiker.
Batterijen misschien op?
Blijkbaar zijn die scanners niet op voorraad( gebruik wordt ook ontmoedigd/afgebouwd)
Dat ding gebruik ik alleen bij internetaankopen.
Rekeningen=vaste lasten gaan allemaal automatisch.
Dus die 14 dagen zijn wel uit te zitten, anders maar even naar steeeenen winkels ipv internet.
Succes.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik verwacht dat de 14 dagen levertijd nogal voorzichtig gesteld is, en dat de scanner volgende week in de bus ligt.

Mag ik vragen waarom u bewust de app niet gebruikt?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vooral dat laatste: best kans dat het ding morgen al in de bus ligt, maar dat ze liever een slag om de arm houden.

Overigens gebruik ik dat ding ook nog, voor zover ik die rekening nog gebruik. Ik ben geen voorstander van een app; telefoon kwijt, en je kan nergens meer bij. Batterij leeg, en hop, kan je weer een uurtje wachten. Gewoon die scanner, die doet het altijd, mits je natuurlijk af en toe de batterij vervangt.

En nog beter waren de TAN-codes van vroeger. Of de overschrijvingskaarten op de post doen - wat ik regelmatig vergat. Kwam er weer een aanmaning.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
19 sep 2025 08:57
Vooral dat laatste: best kans dat het ding morgen al in de bus ligt, maar dat ze liever een slag om de arm houden.

Overigens gebruik ik dat ding ook nog, voor zover ik die rekening nog gebruik. Ik ben geen voorstander van een app; telefoon kwijt, en je kan nergens meer bij. Batterij leeg, en hop, kan je weer een uurtje wachten. Gewoon die scanner, die doet het altijd, mits je natuurlijk af en toe de batterij vervangt.

En nog beter waren de TAN-codes van vroeger. Of de overschrijvingskaarten op de post doen - wat ik regelmatig vergat. Kwam er weer een aanmaning.
Al die argumenten gaan ook op voor de scanner. En zoals blijkt kan die ook de geest geven.

En zeg nou eerlijk, hoe vaak ben jij je telefoon kwijt?

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bij het locale ING kantoor (voor zover die er nog zijn) hebben ze scanners liggen om ter plekke op een pc een betaling te autoriseren. U heeft de scanner er niet sneller mee, maar kunt wel overboeken cq betalen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Anna63 schreef:
Mag de bank mij 2 weken laten wachten op een scanner?
Jazeker, dat mag. Daar is verder niets mis mee.

U heeft ook nog geluk dat de ING überhaupt nog een scanner wil leveren, de meeste banken stoppen ermee ten faveure van de app.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
19 sep 2025 08:57
En nog beter waren de TAN-codes van vroeger.
Eh nee. Ik kan me nog herinneren dat na een paar jaar de inkt op het TAN code blad van de Postbank steeds slechter leesbaar werd. Het vervaagde gewoon.

Wat tegenwoordig uitstekend werkt is de app. Gaat supersnel en is zeer veilig.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Nog sterker,als je en auto koopt bijvoorbeeld,heb je bij rabobank ook de scanner nodig,ik ben ook al een oudje,en vind de app van de ing geweldig,zit zelfs een knop in,dat als iemand je belt je snel kunt zien of dat de ing is

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Gezien het beperkte gebruik van deze scanners zal er niet een groot logistiek team klaar zitten om per direct nieuwe te versturen. De aanvraag gaat het systeem in en op gezette tijden wordt de werkorder uitgevoerd. Vandaar de termijn van 14 dagen. Voor de andere dagen worden weer andere taken ingepland.

Maar soms is het handiger om principes (wat is het principiële bezwaar om de app te gebruiken?) over boord te gooien en gewoon mee te gaan met de tijd. De scanner gaat echt wel een keer stoppen.

witte angora

Er liggen een paar die gevonden zijn, inderdaad. Maar hoeveel worden er daarheen gebracht? Het aantal vermiste, maar ook gestolen telefoons ligt toch een stuk hoger, vermoed ik zo.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Anna63 schreef:
Sinds eergisteravond heb ik problemen met mijn ING scanner. Ik gebruik (bewust) de app niet.
Het is dus blijkbaar een principe kwestie om de app niet te gebruiken. En principes kosten nu eenmaal tijd en geld.
Als U weer snel aan de gang wilt is er een oplossing maar vanwege uw principe keuze kunt U daar geen gebruik van maken. De enige oplossing is dus even wachten denk ik.

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Ik heb hem tot voor kort ook gebruikt. Maar er is onlangs een campagne gestart om over te stappen naar de app en dan zou je 50 euro bonus krijgen. Dus dat heb ik gedaan.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.

witte angora

En dan is het wat fijn als je geen telefoon hebt, maar een scanner.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik vraag mij af waarop iedereen TS aan de app wilt hebben. TS maakt een bewuste keuze en het is niet aan de forumleden om daar over te oordelen.
TS kan internetbankieren en heeft dus de app ook helemaal niet nodig om bankzaken te kunnen doen. TS moet gewoon wachten op een nieuwe scanner.
Het enige dat TS vraagt gewoon of het normaal is dat hij moet wachten en het antwoord is gewoon ja als ING die tijd daarvoor nodig heeft.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Anna63 heeft gelijk,
het is niet ok dat de bank hiermee zo gemakkelijk omgaat, deze heeft een zorgplicht, maar het houdt wel op bij de wensen van de bank.
Ben ik verbaasd, nee de bank bedenkt heel graag allerlei dingen en velen accepteren dit klakkeloos, want oh het is toch zo gemakkelijk en cybercrime lacht zich rot.
Het risico wordt in het algemeen, simpel door de bank bij de klant gelegd en na veel moeten bewijzen, kan er uit coulance een schadeloos stelling worden ingevoerd.
Hierom oa ben ik ook principieel tegen de app, ik ben dan wel niet de jongste meer, maar kan nog behoorlijk mee in de digitale wereld en genoeg voorbeelden hoe (on)betrouwbaar die is.
Er zijn nog veel personen, die door diverse oorzaken niet met de digitale wereld om kunnen gaan, iets nieuws bedenken is mooi, maar hiermee rekening houden ook, bedenk ook maar, het kan jezelf ook onverwacht gebeuren niet meer mee te kunnen komen.

bupaul

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik heb ik het verleden de ing gehad en vond die tancodes verschrikkelijk. Zit ook al jaren bij de ABNAMRO en die heeft de identifier. Kun je ook gewoon nog krijgen al willen ze er, net als de andere banken vanaf. Het vervelende is dat wanneer je een groot bedrag wil over boeken, zoals wikop al schrijft, je toch dat apparaat nodig hebt

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Zombiemaster schreef:
20 sep 2025 17:33
Ik heb hem tot voor kort ook gebruikt. Maar er is onlangs een campagne gestart om over te stappen naar de app en dan zou je 50 euro bonus krijgen. Dus dat heb ik gedaan.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.
Als je de banksafschriften wilt uitprinten heb je hem toch nog altijd nodig bij ing

Plaats reactie