ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Sinds eergisteravond heb ik problemen met mijn ING scanner. Ik gebruik (bewust) de app niet.
Plotseling lukte een betaling niet. ING was niet bereikbaar op de avond dus heb ik de volgende ochtend gelijk gebeld. Een nieuwe scanner is zo aangevraagd maar levering duurt mogelijk 2 weken.
Vrijwel alles gebeurt vandaag de dag met digitaal bankieren. En alles kost geld.
Dus ik voel me vreselijk onthand zonder scanner en mét openstaande rekeningen van leveranciers.
Mag de bank mij 2 weken laten wachten op een scanner?
Plotseling lukte een betaling niet. ING was niet bereikbaar op de avond dus heb ik de volgende ochtend gelijk gebeld. Een nieuwe scanner is zo aangevraagd maar levering duurt mogelijk 2 weken.
Vrijwel alles gebeurt vandaag de dag met digitaal bankieren. En alles kost geld.
Dus ik voel me vreselijk onthand zonder scanner en mét openstaande rekeningen van leveranciers.
Mag de bank mij 2 weken laten wachten op een scanner?
-
J. Deltoer
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
U kiest er bewust voor de app niet te gebruiken.
Dan maar uw leveranciers betalen d.m.v. uitschrijven overschrijfkaarten en die naar de bank sturen.
Of u brengt het geld even a contant.
Dan maar uw leveranciers betalen d.m.v. uitschrijven overschrijfkaarten en die naar de bank sturen.
Of u brengt het geld even a contant.
BL2
, bupaul
en sergio1963
vinden dit leuk
-
Morgan le Fay
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Hier ook een ING scanner gebruiker.
Batterijen misschien op?
Blijkbaar zijn die scanners niet op voorraad( gebruik wordt ook ontmoedigd/afgebouwd)
Dat ding gebruik ik alleen bij internetaankopen.
Rekeningen=vaste lasten gaan allemaal automatisch.
Dus die 14 dagen zijn wel uit te zitten, anders maar even naar steeeenen winkels ipv internet.
Succes.
Batterijen misschien op?
Blijkbaar zijn die scanners niet op voorraad( gebruik wordt ook ontmoedigd/afgebouwd)
Dat ding gebruik ik alleen bij internetaankopen.
Rekeningen=vaste lasten gaan allemaal automatisch.
Dus die 14 dagen zijn wel uit te zitten, anders maar even naar steeeenen winkels ipv internet.
Succes.
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Ik verwacht dat de 14 dagen levertijd nogal voorzichtig gesteld is, en dat de scanner volgende week in de bus ligt.
Mag ik vragen waarom u bewust de app niet gebruikt?
Mag ik vragen waarom u bewust de app niet gebruikt?
bupaul
vindt dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30226
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Vooral dat laatste: best kans dat het ding morgen al in de bus ligt, maar dat ze liever een slag om de arm houden.
Overigens gebruik ik dat ding ook nog, voor zover ik die rekening nog gebruik. Ik ben geen voorstander van een app; telefoon kwijt, en je kan nergens meer bij. Batterij leeg, en hop, kan je weer een uurtje wachten. Gewoon die scanner, die doet het altijd, mits je natuurlijk af en toe de batterij vervangt.
En nog beter waren de TAN-codes van vroeger. Of de overschrijvingskaarten op de post doen - wat ik regelmatig vergat. Kwam er weer een aanmaning.
Overigens gebruik ik dat ding ook nog, voor zover ik die rekening nog gebruik. Ik ben geen voorstander van een app; telefoon kwijt, en je kan nergens meer bij. Batterij leeg, en hop, kan je weer een uurtje wachten. Gewoon die scanner, die doet het altijd, mits je natuurlijk af en toe de batterij vervangt.
En nog beter waren de TAN-codes van vroeger. Of de overschrijvingskaarten op de post doen - wat ik regelmatig vergat. Kwam er weer een aanmaning.
-
Methusalah
- Berichten: 1544
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Al die argumenten gaan ook op voor de scanner. En zoals blijkt kan die ook de geest geven.witte angora schreef: ↑19 sep 2025 08:57Vooral dat laatste: best kans dat het ding morgen al in de bus ligt, maar dat ze liever een slag om de arm houden.
Overigens gebruik ik dat ding ook nog, voor zover ik die rekening nog gebruik. Ik ben geen voorstander van een app; telefoon kwijt, en je kan nergens meer bij. Batterij leeg, en hop, kan je weer een uurtje wachten. Gewoon die scanner, die doet het altijd, mits je natuurlijk af en toe de batterij vervangt.
En nog beter waren de TAN-codes van vroeger. Of de overschrijvingskaarten op de post doen - wat ik regelmatig vergat. Kwam er weer een aanmaning.
En zeg nou eerlijk, hoe vaak ben jij je telefoon kwijt?
bupaul
vindt dit leuk
-
StevieNL81
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Bij het locale ING kantoor (voor zover die er nog zijn) hebben ze scanners liggen om ter plekke op een pc een betaling te autoriseren. U heeft de scanner er niet sneller mee, maar kunt wel overboeken cq betalen.
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Eh nee. Ik kan me nog herinneren dat na een paar jaar de inkt op het TAN code blad van de Postbank steeds slechter leesbaar werd. Het vervaagde gewoon.
Wat tegenwoordig uitstekend werkt is de app. Gaat supersnel en is zeer veilig.
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Nog sterker,als je en auto koopt bijvoorbeeld,heb je bij rabobank ook de scanner nodig,ik ben ook al een oudje,en vind de app van de ing geweldig,zit zelfs een knop in,dat als iemand je belt je snel kunt zien of dat de ing is
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Gezien het beperkte gebruik van deze scanners zal er niet een groot logistiek team klaar zitten om per direct nieuwe te versturen. De aanvraag gaat het systeem in en op gezette tijden wordt de werkorder uitgevoerd. Vandaar de termijn van 14 dagen. Voor de andere dagen worden weer andere taken ingepland.
Maar soms is het handiger om principes (wat is het principiële bezwaar om de app te gebruiken?) over boord te gooien en gewoon mee te gaan met de tijd. De scanner gaat echt wel een keer stoppen.
Maar soms is het handiger om principes (wat is het principiële bezwaar om de app te gebruiken?) over boord te gooien en gewoon mee te gaan met de tijd. De scanner gaat echt wel een keer stoppen.
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30226
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Er liggen een paar die gevonden zijn, inderdaad. Maar hoeveel worden er daarheen gebracht? Het aantal vermiste, maar ook gestolen telefoons ligt toch een stuk hoger, vermoed ik zo.
wikop
vindt dit leuk
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Het is dus blijkbaar een principe kwestie om de app niet te gebruiken. En principes kosten nu eenmaal tijd en geld.
Als U weer snel aan de gang wilt is er een oplossing maar vanwege uw principe keuze kunt U daar geen gebruik van maken. De enige oplossing is dus even wachten denk ik.
wikop
vindt dit leuk
-
Zombiemaster
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Ik heb hem tot voor kort ook gebruikt. Maar er is onlangs een campagne gestart om over te stappen naar de app en dan zou je 50 euro bonus krijgen. Dus dat heb ik gedaan.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.
-
witte angora
- Berichten: 30226
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
En dan is het wat fijn als je geen telefoon hebt, maar een scanner.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Ik vraag mij af waarop iedereen TS aan de app wilt hebben. TS maakt een bewuste keuze en het is niet aan de forumleden om daar over te oordelen.
TS kan internetbankieren en heeft dus de app ook helemaal niet nodig om bankzaken te kunnen doen. TS moet gewoon wachten op een nieuwe scanner.
Het enige dat TS vraagt gewoon of het normaal is dat hij moet wachten en het antwoord is gewoon ja als ING die tijd daarvoor nodig heeft.
TS kan internetbankieren en heeft dus de app ook helemaal niet nodig om bankzaken te kunnen doen. TS moet gewoon wachten op een nieuwe scanner.
Het enige dat TS vraagt gewoon of het normaal is dat hij moet wachten en het antwoord is gewoon ja als ING die tijd daarvoor nodig heeft.
witte angora
en sergio1963
vinden dit leuk
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Anna63 heeft gelijk,
het is niet ok dat de bank hiermee zo gemakkelijk omgaat, deze heeft een zorgplicht, maar het houdt wel op bij de wensen van de bank.
Ben ik verbaasd, nee de bank bedenkt heel graag allerlei dingen en velen accepteren dit klakkeloos, want oh het is toch zo gemakkelijk en cybercrime lacht zich rot.
Het risico wordt in het algemeen, simpel door de bank bij de klant gelegd en na veel moeten bewijzen, kan er uit coulance een schadeloos stelling worden ingevoerd.
Hierom oa ben ik ook principieel tegen de app, ik ben dan wel niet de jongste meer, maar kan nog behoorlijk mee in de digitale wereld en genoeg voorbeelden hoe (on)betrouwbaar die is.
Er zijn nog veel personen, die door diverse oorzaken niet met de digitale wereld om kunnen gaan, iets nieuws bedenken is mooi, maar hiermee rekening houden ook, bedenk ook maar, het kan jezelf ook onverwacht gebeuren niet meer mee te kunnen komen.
het is niet ok dat de bank hiermee zo gemakkelijk omgaat, deze heeft een zorgplicht, maar het houdt wel op bij de wensen van de bank.
Ben ik verbaasd, nee de bank bedenkt heel graag allerlei dingen en velen accepteren dit klakkeloos, want oh het is toch zo gemakkelijk en cybercrime lacht zich rot.
Het risico wordt in het algemeen, simpel door de bank bij de klant gelegd en na veel moeten bewijzen, kan er uit coulance een schadeloos stelling worden ingevoerd.
Hierom oa ben ik ook principieel tegen de app, ik ben dan wel niet de jongste meer, maar kan nog behoorlijk mee in de digitale wereld en genoeg voorbeelden hoe (on)betrouwbaar die is.
Er zijn nog veel personen, die door diverse oorzaken niet met de digitale wereld om kunnen gaan, iets nieuws bedenken is mooi, maar hiermee rekening houden ook, bedenk ook maar, het kan jezelf ook onverwacht gebeuren niet meer mee te kunnen komen.
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Ik heb ik het verleden de ing gehad en vond die tancodes verschrikkelijk. Zit ook al jaren bij de ABNAMRO en die heeft de identifier. Kun je ook gewoon nog krijgen al willen ze er, net als de andere banken vanaf. Het vervelende is dat wanneer je een groot bedrag wil over boeken, zoals wikop al schrijft, je toch dat apparaat nodig hebt
wikop
vindt dit leuk
Re: ING sccanner defect -> 2 weken geen internet bankieren
Als je de banksafschriften wilt uitprinten heb je hem toch nog altijd nodig bij ingZombiemaster schreef: ↑20 sep 2025 17:33Ik heb hem tot voor kort ook gebruikt. Maar er is onlangs een campagne gestart om over te stappen naar de app en dan zou je 50 euro bonus krijgen. Dus dat heb ik gedaan.
En ik moet zeggen het werkt wel goed. En handig is dat je bij iedere bijschrijving of afschrijving een melding krijgt op de telefoon. Nu hoef je niet meer constant te checken of geld binnen is of dat er iets geïncasseerd is.
Bij het invoeren van de scanner werd al gezegd dat het tijdelijk was, Na een paar jaar zou iedereen naar de app toe moeten. Maar na 5 of 6 jaar is die scanner er nog steeds. Zal niet lang meer duren verwacht ik.
