Beste lezers voor wat uitleg over mijn persoonlijke zienswijze op callcenters, met uw goedvinden ga ik even OFFTOPIC ik hoop op uw begrip hiervoor.
Geachte heer,
Bedankt voor uw reacte,
Het leeftijd in-schatten heeft te maken met levenservaring. Ik baseer mijn mening puur vanuit de waarneming. Heel simpel voorbeeld,
zodra ik de medewerker aan de telefoon krijg en de medewerker begint direct met: "heb JE dit" of "wil JE dat" of "heb JE zus" al gedaan dan heb je als klant zoiets van, pardon? Want ik heb nog geleerd om met 2 woorden te spreken tegen onbekende mensen. De callcenter medewerker en de klant kennen of zien elkaar niet persoonlijk, we hebben ook niet samen in de klas gezeten dan zou de juiste beleefheidsvorm zijn, door de onbekende persoon of klant met de titel " U " aan te spreken op dat moment creeer je direct een sfeer van respect tegenover de klant, probeer het zelf maar eens uit. Bel een willekeurig callcenter of stap een winkel binnen en het JIJ, JOUW en JE is aan de orde vd dag. Persoonlijk zeg ik daar niets van maar ik ga het jongmens overdreven aanspreken met 'U' en 'beste meneer'. In enkele gevallen zal binnen 5 zinnen de persoon mij ook aanspreken met meneer en U. Want zou hij dit namelijk niet doen, dan is hij niet geschikt voor zijn vak als dienstverlener want een goede verkoper of callcenter hoort te luisteren naar zijn klanten. Een callcenter of winkelmedewerker verlangt respect van zijn consument, respect kan je niet afdwingen maar respect moet je zelf verdienen.
En het is algemeen bekent dat slechte verkopers Mede ook 1 van de oorzaken van omzetverlies bij onderneming zijn. Het callcenter is het verlengstuk van de verkoper, dit noemen ze in mooi Nederlands, After-Sales. Tot slot wil ik eerlijksheidhalve wel aangeven
dat de "fout" voor 75% bij de bedrijven zelf ligt, omdat bedrijven de mensen slecht opleiden en slecht selecteren op communicatieve vaardigheden. Want spijtig mag service tegenwoordig niets (meer) kosten en dit heeft weer te maken met slecht ondernemerschap of wel de managers mentaliteit binnen de onderneming in de plaats van de pure handelsgeest. Kom ik tot mijn slot opmerking, dat de echte handelsgeest van de Nederlandse ondernemers, de laatste jaren compleet is verdwenen, uit Nederland.
Maar ik dwaal af, bedankt voor je reactie en ik wens je heel veel plezier in je verdere loopbaan en misschien zie je over 60 jaar de dingen wel geheel anders
ON- TOPIC