LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynabyte

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat weet ik wel en dat stel ik ook op prijs, maar soms lijkt het wel of ik mijn vraag 6000 keer moet stellen. Dat niemand wat over de service weet lijkt me sterk, wacht het nog wel even af en kijk of ik andere fora kan vinden.

Kijk...dit is voor mij ook nieuw hoor! Dit zal mijn vijfde eigen pc worden, de pc's ervoor (behalve de Dell) zijn allemaal gekocht via pc prive project en dan ben je gebonden aan het bedrijf wat je werkgever uitkiest. Omdat Dell dus uiteindelijk met service niet veel is, zoek ik er nu dus eentje die wel service biedt. Dat lijkt me toch duidelijk.

En waarom ik geen adres opzoek? Omdat ik aan een adres niet kan zien of een bedrijf goede service biedt. Dat kan alleen via ervaringen en die staan niet in het telefoonboek.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Neem van mij aan dat ieder bedrijf zal zeggen dat ze prima service bieden.
En mischien weet ook niemand wat over de service al stel je je vraag 7000 keer.
Zoals ik al eerder aangaf er zal er heus wel een bij zijn die wel service verleent, trouwens wat versta je onder service.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat schrijf ik dus zelf ook dat ieder bedrijf dat zegt.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja ik zie het probleem niet, en ga anders richting Rotterdam en zoek dan een Paradigit of een Computerland op.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Jij ziet het probleem niet? Ik heb ook geen probleem. Nog niet tenminste. Ik zoek gewoon een zaak waar ik een kant en klare pc kan kopen, die ook nog een beetje goede service biedt. En aangezien ik in januari een nieuwe pc wil gaan kopen, ben ik me nu aan het orienteren waar ik dat het beste kan doen. Maar blijkbaar is dat toch wat lastig.

Die zaken die jij noemt, bieden die wel goede service dan?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Paradigit/Computerland wel heb zelf ooit wat problemen met de pc gehad en dat werd netjes opgelost.

bhsado
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:35

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door bhsado »

@Baily,

Wat voor een soort PC zoek je. Wil je een Huis en Tuin computer om wat te kunnen interneten of zoek een high-end PC om de nieuwste games te kunnen draaien.

De selectie van winkel z of y heeft weinig zin. de kwaliteit en kennis van het personeel is nooit constant. Het niveau is vaak niet echt goed en eerlijk. Bij een paradigit, computerland en my-com kun je niet echt "fout" gaan (prima service)

Voor service en garantie kun je overigens net zo goed bij de Aldi een PC gaan halen. De service en kennis van Medion is ook goed. Heb zelf een PC bij de Aldi gekocht en ben daar erg te vreden mee. Hij doet alles wat ik nodig heb 3 jaar garantie..... en nog nooit een probleem gehad.

UIteraard zullen er dan vervolgens 1001 mensen hiermee oneens zijn. Het is maar net wat je wil...... met een Aldi PC willen de meeste toch niet gezien worden toch..... Mij perssonlijk zou dat werkelijk worst wezen......

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

En daar gaat het toch om bhsado als je er zelf tevreden mee bent is het toch goed.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik wil een Acer of een Fuji Siemens. Ik wil er gewoon op kunnen internetten enzo, geen games. Ik download en brand wel films (om zelf te kijken), maar deze staan op de externe harde schijf. Ik hoef geen uitbreid gedoe, gewoon 1024 mb werkgeheugen en 320 GB harde schijf is voldoende.

Bij de Aldi ga ik geen pc kopen, de mensen van Aldi hebben daar geen verstand van. Heb ook geen zin om een pc op te sturen als er wat mee is (zelfde als bij Dell dus). Wil gewoon een zaak, niet te ver weg (ook ivm vervoer) waar ik terecht kan als mijn pc niet naar behoren werkt en met een snelle service, zodat ik niet een maand of meer zonder pc zit.

Ik ga in ieder geval eens bij Paradigit en Computerland kijken. Ik ken deze bedrijven verder niet, maar kan altijd even kijken.

bhsado
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:35

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door bhsado »

Bij de Aldi zelf hebben ze ook geen enkel verstand PC's. Ik heb bewust ook gezegt dat de service van Medion (leverancier) goed is. Ze verrichten de service gewoon aan huis.. dus geen gesleep met de spullen. Bevalt het systeem niet dan kun je hem altijd terug brengen (geld terug zonder opgave van reden).

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=333

Even genoeg reklame voor de Aldi :)...

Je bent in iedergeval niet iemand die een onnodig hoog gespecificeerd systeem wil hebben. Ga nooit op 1 advies af en check het altijd zelf even...

Bij die twee bedrijven die je noemt kun je niet echt fout gaan. Wat je wel zelf moet beslissen of je met Vista wil gaan beginnen. De spec's voor dat systeem zullen zeker hoger zijn dan voor een "simpel" XP home systeem......

succes met de aankoop.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Moppentappers »

toch lijkt het mij het beste om vista aan te schaffen, het lijkt me zonde om een PC met een "oud" OS aan te schaffen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aan Bailey

Kijk,

en daar ga je al!
Je wilt een Acer of een fuitsu Siemens.
MerkPC's waarvan je niet weet hoe en wat er aan het aan en ander er van binnen gemonteerd is!
MerkPC's beste jongen bestaan ook uit de goedkoopste moederborden die ze voor hun kwaliteit op de wereldmarkt kunnen krijgen.
Ditzelfde geldt eveneens voor hun harddisks en mogelijke overige componenten.
Misschien kan er niet eens extra geheugen erbij worden geprikt.
Immers, voor Vista wordt al gemeld dat die 1024 Mb al krapjes aan wordt.
De volgende vraag is ook hoe het met de koeling staat.
Veel kasten van merkPC hebben onvoldoende mogelijkheden om de zaak goed te koelen.
En wat als je er later een snelle gamekaart of een goede geluidskaart erin wil zetten?

De tijden gaan snel in dit segment.
Koop je nu dan is het ding na drie,zes maanden alweer verouderd!
Is zo'n merkPC dan wel te upgraden?

Sorry hoor, maar als je al als ICT'er niet zou weten wat je moest kopen dan schat ik je toch niet erg hoog.
Een computerboer doet een reparatie in een dag.
Een merkPC (en je leest toch hier regelmatig de klachten daarover?) ben je zomaar minimaal 14 dagen, maar ook vaak veel en veel langer kwijt als het fout gaat.

Het afgelopen jaar heb ik geen PC-totaal tijdschrift gelezen maar toen ik de testen daarvoor las was het toch telkens Mycom als grote computerboer die met eigen zelfbouwPC's er erg goed vanaf kwam.
Ook qua gebruikte componenten!!

Nee hoor jongen,
Je vroeg een eerlijk advies en dat heb je ook gekregen van me.
Dat je als een klein kind toch blijft zeuren om eigen speelgoed omdat het er zo fraai van buiten uitziet is voor mij voldoende om verder maar geen adviezen aan jou te geven!

Grootvader

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Die plaatselijke computerboeren waren niet in Dordrecht, maar in omgeving Gorinchem waar ik werk. Als er eentje in Dordrecht zit die goed is, waar ik dus gewoon een klant en klare pc kan kopen (want die zoek ik dus, zoals ik al aangegeven heb), die ook nog goede service biedt (en ik betaal liever wat meer dan dat ik minder betaal en slechte service krijg) dan hoor ik dat graag.
@Bailey

Dordtse Computer Handel
Goede zaak, klant vriendelijk en nemen ook de tijd voor je wanneer je op een rustig moment binnen stapt. Ik haal er heel af en toe wat spullen als ik niet langer dan 24 uur kan wachten, normaal gesproken haal ik e.e.a. bij webshops vandaan waarna ik zelf e.e.a. inbouw.

Bico Computers
Ik kom wel eens bij Winkelcentrum Bieshof, maar heb deze computerwinkel nooit echt zien zitten. Telefonisch heb ik ze wel eens meerdere malen geprobeerd te bellen maar namen ze niet op of waren ze continue in gesprek.

Heijligers Computers
Ook een leverancier (handelaar) onder de naam Goldpoint meen ik. De prijzen zijn niet schrikbarend hoog, maar veelal wel hoger dan de overige computerwinkels welke wij in Dordrecht kennen.

Meijers Computers & Software
Vooral gericht op verstandig- & lichamelijk gehandicapten. Heeft niet veel op voorraad, is voorzover mij bekend niet dagelijks geöpend en deze meneer heeft ook niet volledig verstand van zaken (deze heer werkt met de gedachte: hoe duurder hoe beter het matteriaal).


Mijn persoonlijke advies is, wil je echt dichtbij dan is DCH (Dordtse Computer Handel) zeer de moeite waard. Het zijn geen kleine jongens die er werken en weten waarover ze het hebben. Maak je geen probleem van een kilometertje of 30, dan zou ik eens een kijkje nemen bij Alternate in Ridderkerk. Tegenwoordig is ook hier de service weer enorm verbeterd, de prijzen zijn er aan de betaalbare kant en ook hier weten ze waarover ze het hebben zonder gefrustreerd te geraken van menige opmerking of merk - tegenwoordig zeldzaam in de ICT-sector.

Wil je een merk computer als Siemens, Packard Bell e.d. kijk dan eens op de statenplein en de winkels er omheen, zo uit m'n hoofd hebben we in het centrum een Dynabyte, It's, Dixons, V&D en zo nog het één en ander. Niet mijn 1e keus, maar als je voor een merk gaat ben je bij hen aan het goede adres.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Opa: voor de laatste keer:

IK HEB VERSTAND VAN SOFTWARE, NIET VAN HARDWARE!!!

Is dat nou echt zo moeilijk te snappen. Ook voor de laatste keer:

HET GAAT OM DE WINKEL NIET OM DE PC.

Ik hoef geen advies over een pc, alleen over een winkel!!

En dan nog iets: ik ben geen man!!! En dit is de laatste keer dat ik reageer op een berichtje van jou. Wat een misselijke vent ben jij zeg!!

MaffeDarkie, bedankt voor je reactie. Daar heb ik echt wat aan. Packard Hell wil ik absoluut nooit. Ondanks wat sommige zeggen blijf ik bij de 2 merken die ik eerder noemde.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door jor »

Ik zou de merkcomputers vermijden. Ze zien er vaak gelikt uit maar als er een probleem komt ben je hem weken kwijt.Zelf laat ik mijn computers bouwen in Culemborg bij een klein maar wel officieel bedrijf en daarbij kies ik zelf de hardware die ik wil en ook word daar de echte VistaDVD meegeleverd dit in tegenstelling met de merkcomputers die met recoveryzooi werken of met een aangepast OS.Heb je weinig verstand van hardware kan je het aan de bouwer overlaten die je natuurlijk wel moet kunnen vertrouwen ( zoals ik ).Ik ga geen reclamelinks plaatsen maar je zou het zelf kunnen opzoeken via google.
Mycom is ook een goede keuze omdat ook daar je goed op weg geholpen word en men niet alleen merkcomputers verkoopt maar ook zelf systemen maakt.

mvg Jor.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Computerzaken en computers.

Beste mevrouw Bailey,

Weleens gegoogled op beide merken waarvan u er zo graag 1 wil hebben?

Trouwens, ook hier weer zo'n Fuitsu-Siemens op dit forum!

En trouwens?
Ook nog blond?

Grootvader
die vind dat u maar gewoon lekker uw gang moet gaan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 15 Aug 2007 08:35 door jor
Ik zou de merkcomputers vermijden. Ze zien er vaak gelikt uit maar als er een probleem komt ben je hem weken kwijt.Zelf laat ik mijn computers bouwen in Culemborg bij een klein maar wel officieel bedrijf en daarbij kies ik zelf de hardware die ik wil en ook word daar de echte VistaDVD meegeleverd dit in tegenstelling met de merkcomputers die met recoveryzooi werken of met een aangepast OS.Heb je weinig verstand van hardware kan je het aan de bouwer overlaten die je natuurlijk wel moet kunnen vertrouwen ( zoals ik ).Ik ga geen reclamelinks plaatsen maar je zou het zelf kunnen opzoeken via google.
Mycom is ook een goede keuze omdat ook daar je goed op weg geholpen word en men niet alleen merkcomputers verkoopt maar ook zelf systemen maakt.
Mycom zit helaas niet in de buurt, dus dat is wat lastig. Heb wel op de site gekeken, maar daar hebben ze niet veel staan.

Ik ga een pc niet laten bouwen. Zoals ik al schreef ik heb er geen verstand van. En ja...vertrouwen...ik ken ze niet, dus weet niet of ik het moet vertrouwen.

Ik heb tot nu toe (laat ik het hard afkloppen) weinig problemen gehad met mijn pc's. Bij eentje (weet niet meer welk merk) was na net geen jaar het RAM-geheugen kapot. Omdat het nog net in de garantieperiode was heb ik netjes nieuw RAM-geheugen gekregen. Omdat ze eerste dachten dat het aan de harde schijf lag en ze die vervangen hadden, mocht ik ook de nieuwe harde schijf houden. Ik was wel alles kwijt, maar dat was pech. Verder geen problemen gehad.

Maar Jor, het gaat mij toch niet om de pc. Ik weet wat ik wil hebben en laat me daar niet vanaf brengen. Overigens heeft mijn zwager nu anderhalf jaar een Fuji Siemens een heeft nog nooit problemen gehad. Maar zo zijn er ook mensen die nooit problemen hebben met Packard Bell, terwijl die er bij mij toch niet inkomet. Het gaat mij nu echt om de winkel, niet om de pc.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door jor »

In ieder geval is duidelijk dat je dus weet wat je wil, :wink: En dat is natuurlijk de beste manier. Als laatste optie kan je kijken naar waar de meeste kopers er meer verstand van hebben.

http://tweakers.net/shopreview/


Kijk daar eens rond naar zaken met goede reviews.Veel succes, en dat komt best wel goed met jou aankoop.

Jor.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Dank je wel Jor!

Hans1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2007 20:56

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Hans1955 »

Beste MaffeDarkie,

Mag ik even een tegen geluid laten horen op jou bericht over dordse computerwinkels,
Ik maak mij bekend als eigenaar van MCS, Als je eerste eens de site had bezocht had had je kunnen weten dat de winkel elke dag open is. en dat ik mij ook richt op gehandicapten mede computer gebruikers, is gewoon dat een tak is van mijn bedrijf.
Service waar het hierom draait in deze tread, is voor mij een normale zaak, 3 jaar garantie op door mij zelf gemaakt PC en ik heb ook de grote merken in huis.

Gesloten