Dat bedoel ik dus.dat ben ik met je eens ikbenik, mensen kunnen wel tegen primafoon zeuren maar wanneer er een probleem is met een PC van de aldi vinden ze het top service als ze door de medion geholpen worden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
O Je*us. Ze hebben elkaar weer gevonden
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Huh?O Je*us. Ze hebben elkaar weer gevonden
Wat bedoel je daar nu weer mee?
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Als jij denkt dat jij bij Primafoon de dezelfde service en nazorg krijgt als bij iemand die in computers gespecialiseerd is:
DREAM ON!
Het zit toch heel anders in elkaar dan jouw recht hebben op garantie.
DREAM ON!
Het zit toch heel anders in elkaar dan jouw recht hebben op garantie.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Daatmee bedoel ik, ikbenik, dat jullie elkaar weer gevondenvhebben op het punt van Aldi en Medion. Dat is al helemaal uitgekauwd in dat betreffende topic en hoeft niet telkens weer in andere threads herhaald te worden.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Klopt, en ik kan het maar niet vaak genoeg herhalen!Daatmee bedoel ik, ikbenik, dat jullie elkaar weer gevondenvhebben op het punt van Aldi en Medion. Dat is al helemaal uitgekauwd in dat betreffende topic en hoeft niet telkens weer in andere threads herhaald te worden.
Kijk, tegen alle winkels zeggen dat ze als consument niks met de fabrikant te maken hebben, maar als de Aldi de klanten rechtstreeks doorverwijst naar Medion zelf, dan is het opeens puike service van Medion.
Dus zolang jullie als consumenten met twee monden blijven praten, zal ik het blijven herhalen, totdat jullie als consumenten ook hetzelfde tegen de Aldi zal zeggen als tegen alle andere winkels.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Nogmaals: er is geen enkele Primafoon met een zelfstandig ondernemer als eigenaar. Ik ken enkele KPN-mederwerkers, waarvan er één bij Primafoon werkt. Hij bevestigt dat er bij deze winkels geen sprake is van zelfstandig ondernemerschap of franchising. Hij wordt bovendien betaald door KPN en niet door de Primafoon waar hij werkzaam is. Iedere winkel heeft wel een manager, die ook weer door KPN is aangesteld.Primafoon behoort allang niet meer tot een holding.
Dit is heel eenvoudig te kontroleren door eerst Kamer van Koophandel in te tikken en dan de naam Primafoon in te tikken in het kadertje van Handelsregister Online. ( Tik geen regio in ).
U zult nu een waslijst van Primafoonwinkels te zien krijgen die elk apart in het handelsregister is opgenomen!
Maar ja, 't is ook wel verwarrend. Want zoals eerder geschreven, ze lijken allemaal nog steeds zo op elkaar.
Maar dat komt weer door die frachise-formule waarvoor die Primafoon-eigenaar wel voor moet betalen.
Mocht u dit niet geloven, dan kunt u hier de wervings- en selectiepagina voor Primafoon bekijken http://www.kpn.com/kpn/show/id=1428896.
Het feit dat de verschillende Primafoon-vestigingen apart in het register van de Kamer van Koophandel zijn opgenomen, maakt enkel duidelijk dat het geregistreerde rechtspersonen zijn. Het zegt niets over de manier waarop ze bestuurd worden.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Primafoon.
Inderdaad blijken nu veel vesigingen opgeheven of verplaatst en veel Primafoonwinkels nevenvestigingen.
Maar uit een gedeelte uit de handelsregisters van de diverse Kamer van Koophandels;
Smelt handelend onder de naam Primafoon Hardenberg 05064045
Rechtspersoon
Smelt handelend onder de naam Primafoon Hardenberg 05064045 0000
Voorstraat 55, 7772AB Hardenberg Hoofdvestiging
P.J. Spapens tevens handelend onder de naam Primafoon Heyhoef 18055895 0000
Armhoefstraat 42, 5018EK Tilburg Hoofdvestiging
Spapens Telecom B.V. tevens handelend onder de naam Primafoon He 18064617 0000
Heyhoefpromenade 9, 5043RA Tilburg Hoofdvestiging
W. van Meel tevens handelend onder Primafoon 37083784 0000
Pretorialaan 20 a, 3072EN Rotterdam Hoofdvestiging
Eltel B.V. handelend onder de naam Primafoon 37083784 0000
Pretorialaan 20 a, 3072EN Rotterdam Hoofdvestiging
Primafoon Harlingen 01090157 0000
Voorstraat 14, 8861BK Harlingen Hoofdvestiging
De Heer E.M. Sicking t.h.o.d.n. Primafoon 35000601 0000
Marktstraat 61, 1521DX Wormerveer Hoofdvestiging
--------------------------------------------------
Zoals hieruit blijkt uit slechts een deel overgenomen uit het handelsregister dat dit nog niet voor alle Primafoonvestigingen geldt.
Het is dus wel aan te raden om dit handelsregister bij potentiele aankopen wel te blijven raadplegen waar het gaat om een Primafoonwinkel.
Grootvader
Inderdaad blijken nu veel vesigingen opgeheven of verplaatst en veel Primafoonwinkels nevenvestigingen.
Maar uit een gedeelte uit de handelsregisters van de diverse Kamer van Koophandels;
Smelt handelend onder de naam Primafoon Hardenberg 05064045
Rechtspersoon
Smelt handelend onder de naam Primafoon Hardenberg 05064045 0000
Voorstraat 55, 7772AB Hardenberg Hoofdvestiging
P.J. Spapens tevens handelend onder de naam Primafoon Heyhoef 18055895 0000
Armhoefstraat 42, 5018EK Tilburg Hoofdvestiging
Spapens Telecom B.V. tevens handelend onder de naam Primafoon He 18064617 0000
Heyhoefpromenade 9, 5043RA Tilburg Hoofdvestiging
W. van Meel tevens handelend onder Primafoon 37083784 0000
Pretorialaan 20 a, 3072EN Rotterdam Hoofdvestiging
Eltel B.V. handelend onder de naam Primafoon 37083784 0000
Pretorialaan 20 a, 3072EN Rotterdam Hoofdvestiging
Primafoon Harlingen 01090157 0000
Voorstraat 14, 8861BK Harlingen Hoofdvestiging
De Heer E.M. Sicking t.h.o.d.n. Primafoon 35000601 0000
Marktstraat 61, 1521DX Wormerveer Hoofdvestiging
--------------------------------------------------
Zoals hieruit blijkt uit slechts een deel overgenomen uit het handelsregister dat dit nog niet voor alle Primafoonvestigingen geldt.
Het is dus wel aan te raden om dit handelsregister bij potentiele aankopen wel te blijven raadplegen waar het gaat om een Primafoonwinkel.
Grootvader
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
@ikbenik, volgens mij zeggen we precies hetzelfde alleen minder woorden.
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
En weer verzandt dit forum in een forum, waar het in het begin niet over is gegaan. IkbenIk : Dat je reclame wilt maken over je eigen bedrijf, is je goed recht. Maar zo werkt het dus niet op een forum.
Hier werd een klacht die uiteindelijk is opgelost door "HOGER HAND"in den haag van primafoon.
Dus hieruit blijkt dat er wel degelijk een overkoepelende organisatie schuil gaat achter Primafoon.
De medewerkers van Enschede moesten eerst hun regiomanager raadplegen die het op zijn/haar beurt weer heeft doorgespeeld naar "den Haag"en die is weer op een gegeven moment in contact getreden met mijn dochter.
Wat de garantie betreft: ik blijf erbij dat je als je een koopovereenkomst hebt met een bedrijf/zaak/winkel je daar moet zijn.
voor de garantie. Dat die op zijn beurt dan niet zelf gaat repareren
maar het product opstuurd naar de fabrikant is één, en oke, maar daar heb je volgens mij niets mee te maken als klant. Daar moet dan de verkopende partij voor zorgen en de klant niet afschepen.
Tenslotte aan Ikbenik ben laatste opmerking v.w.b. de Aldie. Die gang van zaken weten veel mensen. In ieder geval ik. Als je dat dan weet voor de koop, koop je daar niets meer. Dat is je goed recht. Ikzelf zal in ieder geval daar niet zo snel een duur aparaat kopen.
Hier werd een klacht die uiteindelijk is opgelost door "HOGER HAND"in den haag van primafoon.
Dus hieruit blijkt dat er wel degelijk een overkoepelende organisatie schuil gaat achter Primafoon.
De medewerkers van Enschede moesten eerst hun regiomanager raadplegen die het op zijn/haar beurt weer heeft doorgespeeld naar "den Haag"en die is weer op een gegeven moment in contact getreden met mijn dochter.
Wat de garantie betreft: ik blijf erbij dat je als je een koopovereenkomst hebt met een bedrijf/zaak/winkel je daar moet zijn.
voor de garantie. Dat die op zijn beurt dan niet zelf gaat repareren
maar het product opstuurd naar de fabrikant is één, en oke, maar daar heb je volgens mij niets mee te maken als klant. Daar moet dan de verkopende partij voor zorgen en de klant niet afschepen.
Tenslotte aan Ikbenik ben laatste opmerking v.w.b. de Aldie. Die gang van zaken weten veel mensen. In ieder geval ik. Als je dat dan weet voor de koop, koop je daar niets meer. Dat is je goed recht. Ikzelf zal in ieder geval daar niet zo snel een duur aparaat kopen.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Daar heb je als klant zijnde wel mee te maken.maar het product opstuurd naar de fabrikant is één, en oke, maar daar heb je volgens mij niets mee te maken als klant. Daar moet dan de verkopende partij voor zorgen en de klant niet afschepen.
Als jij een product naar de winkelier terugbrengt en hij stuurt die op, dan moet je niet verwachten dat die product dan binnen 3 dagen terug is.
De winkelier is het aanspreekpunt, maar je hebt heel veel met de fabrikant te maken.
Je schijnt niet te begrijpen wat ik bedoel.Tenslotte aan Ikbenik ben laatste opmerking v.w.b. de Aldie. Die gang van zaken weten veel mensen. In ieder geval ik. Als je dat dan weet voor de koop, koop je daar niets meer. Dat is je goed recht. Ikzelf zal in ieder geval daar niet zo snel een duur aparaat kopen.
Tegen primafoon zeggen dat jij niks met de fabrikant te maken hebt, en tegen de Aldi Hulde zeggen.
Dat noem ik achterbaks en hypocriet.
Tegen twee winkels die hetzelfde doen, verschillend beoordelen.
De consument schijnt dat normaal te vinden, ik niet. Het is gewoon walgelijk.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
En weer krijg ik valse beschuldigen over mij heen!En weer verzandt dit forum in een forum, waar het in het begin niet over is gegaan. IkbenIk : Dat je reclame wilt maken over je eigen bedrijf, is je goed recht. Maar zo werkt het dus niet op een forum.
Ik maak helemaal géén reclame over mezelf.
Ik zeg alleen dat je computers bij diegene moet kopen die er verstand van hebben, meer niet.
Ik zeg ook dat je van een winkel die niet in computers gespecialiseerd is niet de dezelfde service en nazorg kan verwachten als bij een winkel die daarin wel is gespecialiseerd.
En als jij dat als verkapte reclame ziet, zegt dat meer over jezelf dan over mij.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
@Ikbenik:Veel mensen denken dat zij bij een winkelier die niet in computers gespecialiseerd is, de dezelfde service en nazorg krijgen als bij een winkel die wel in computers gespecialiseerd is.
En wat denk je hiervan? :
Een Philips DVD burner gekocht bij een gespecialiseerd computer winkel. dus die alleen maar PC's en onderdelen verkoopt. Ding was kapot bij het ingebruiknemen. Terug naar betreffende winkel. Antwoord van PC winkelier: Je moet hemzelf terug sturen naar Philips, dit moet altijd bij philips.
Koop i.d. volgende keer wel bij Aldi of Lidl. Dezelfde service
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Ik ben ik:
punt 1: Ik verwacht niet dat het artikel binnen 3 dagen gerepareerd is. Wel dat in een redelijke termijn de problemen zijn opgelost. In dit geval is de laptop 3 x weggeweest en 3 x binnen een week terug gekomen. Wat heb je eraan als dat niet helpt en het probleem blijft. B lijkbaar heeft de fabrikant er in dit geval ook geen verstand van! Als de verkopende partij( in dit geval primafoon) dit vaak heeft kan die zeggen tegen de fabrikant "Ik wil geen producten van jullie meer"
punt 2: Geen hulde aan de aldie, ik heb al gezegd ik koop daar niets. Zeker geen electronica. Want ik weet daar waar ik aan toe ben. Dat is eerlijk.
punt 1: Ik verwacht niet dat het artikel binnen 3 dagen gerepareerd is. Wel dat in een redelijke termijn de problemen zijn opgelost. In dit geval is de laptop 3 x weggeweest en 3 x binnen een week terug gekomen. Wat heb je eraan als dat niet helpt en het probleem blijft. B lijkbaar heeft de fabrikant er in dit geval ook geen verstand van! Als de verkopende partij( in dit geval primafoon) dit vaak heeft kan die zeggen tegen de fabrikant "Ik wil geen producten van jullie meer"
punt 2: Geen hulde aan de aldie, ik heb al gezegd ik koop daar niets. Zeker geen electronica. Want ik weet daar waar ik aan toe ben. Dat is eerlijk.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
garantierecht.
Beste aussien,
Of u jokt, of weet u bitter weinig van het consumentenrecht, of bent u niet assertief genoeg.
Kom nou!
Dit hele forum staat vol met voorbeelden hoe het zou moeten!
Zoals ikbenik vaak herhaalt, koop je een PC niet bij een grutter.
Zelfs eigenlijk niet eens bij een Mediamarkt,BCC, en dergelijke en ook het liefst géén merkPC.
Immers, de meeste problemen die ontstaan zijn softwarematig.
De PC-boer om de hoek heeft vaak slimme jongens die alles van softwareproblemen weten zodat het probleem vaak maar een paar uurtjes kost en het is opgelost.
Hieer leest u vaak genoeg hoe lang het duurt voordat een MERKPC echt weer klaar is.
Bovendien krijgt men over het algemeen alle benodigde CD-Roms mee van moederbord en drivers + de OEM-versie van Windows.
Problemen zijn dan daarom ook vaak zelf op te lossen.
Grootvader
Beste aussien,
Of u jokt, of weet u bitter weinig van het consumentenrecht, of bent u niet assertief genoeg.
Kom nou!
Dit hele forum staat vol met voorbeelden hoe het zou moeten!
Zoals ikbenik vaak herhaalt, koop je een PC niet bij een grutter.
Zelfs eigenlijk niet eens bij een Mediamarkt,BCC, en dergelijke en ook het liefst géén merkPC.
Immers, de meeste problemen die ontstaan zijn softwarematig.
De PC-boer om de hoek heeft vaak slimme jongens die alles van softwareproblemen weten zodat het probleem vaak maar een paar uurtjes kost en het is opgelost.
Hieer leest u vaak genoeg hoe lang het duurt voordat een MERKPC echt weer klaar is.
Bovendien krijgt men over het algemeen alle benodigde CD-Roms mee van moederbord en drivers + de OEM-versie van Windows.
Problemen zijn dan daarom ook vaak zelf op te lossen.
Grootvader
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Daarbij wordt er vaak verwacht dat een grootgrutter, BCC, Mediamarkt enz de dezelfde service en nazorg wordt gegeven als bij een specialist.
Mensen moeten stoppen met dingen maar aan te nemen en denken dat ze het recht hebben.
Je krijgt bij de grootgrutter, BCC, Mediamarkt enz NIET DE DEZELFDE SERVICE EN NAZORG.
Dus verwacht dat dan ook niet!!!!
En niks te ja-maren, want dat zijn gewoon de keiharde feiten.
Een grootgrutter KAN niet de dezelfde service leveren, omdat bij die zaken de kennis niet aanwezig is.
Alleen jullie als consumenten willen dat maar niet inzien.
Zeer jammer.
Oke, iedereen kan computers verkopen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan bij problemen ook goede service en goede nazorg krijgt.
En ook tussen de speciaalzaken zitten rotte appels tussen.
Mensen moeten stoppen met dingen maar aan te nemen en denken dat ze het recht hebben.
Je krijgt bij de grootgrutter, BCC, Mediamarkt enz NIET DE DEZELFDE SERVICE EN NAZORG.
Dus verwacht dat dan ook niet!!!!
En niks te ja-maren, want dat zijn gewoon de keiharde feiten.
Een grootgrutter KAN niet de dezelfde service leveren, omdat bij die zaken de kennis niet aanwezig is.
Alleen jullie als consumenten willen dat maar niet inzien.
Zeer jammer.
Oke, iedereen kan computers verkopen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan bij problemen ook goede service en goede nazorg krijgt.
En ook tussen de speciaalzaken zitten rotte appels tussen.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
@kanovaarderBeste aussien,
Of u jokt, of weet u bitter weinig van het consumentenrecht, of bent u niet assertief genoeg.
Ben Sales Manager bij een groot bedrijf. Dus praat me niet van assertief. Jokken hoort ook niet bij mijn repertoir. En terug komend op mijn punt: Na veel trammelant en Manager erbij was de uitkomst: Zelf opsturen (wegbrengen, Philips Service centrum zit hier niet ver vandaan) en waarschijnlijk snel geholpen worden of door deze PC winkel opgestuurd worden waarbij vermeld werd dat men eens in de week een partij opstuurde, dus kon het dan langer duren.
Kom op Ikbenik, Je weet toch ook wel dat een groot deel van de pc winkels tegenwoordig Acer Laptops e.d. verkopen waar de winkelier?technische dienst zelf niks aan kan/mag doen? Deze worden naar de Acer Service Centre gestuurd. De PC winkel waar ik/wij al onze apparatuur kopen heeft een grote eigen technische dienst. Zij geven zelf aan dat bij een groot deel van de merken men zelf niks mag doen. Simpel software matige reparatie of inbouw/ nachecken van losse delen kan men zelf doen.Je krijgt bij de grootgrutter, BCC, Mediamarkt enz NIET DE DEZELFDE SERVICE EN NAZORG
Dit is het enigste wat ze meer doen dan de grutters.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Mijn laatste reactie aan aussienl.
In ieder geval beschrijft u een situatie die nogal eenzijdig is.
Immers, de gewone consument bent u in die situatie absoluut niet.
Dus, wees maar tevreden met het doorsturen maar de gewone consument heeft meer aan de opmerkingen die door ons eerder zijn gemaakt.
Tenslotte;
Heb ik al veel eerder gezegd dat het gehele laptopgebeuren een modeverschijnsel is geworden die in veel gevallen mij volkomen onnodig lijkt.
Een beetje laptop kost bijna net zoveel als 2 PC's zodat met een geheugenstick thuis- en zaakwerken net zo goed kan.
In bus/trein/openbare ruimten zo nodig moeten computeren vind ik soms ergerniswekkens,soms belachelijk en in de meeste gevalllen volkomen overbodig.
Tsja, want die laptops hebben nu dan ook alle eigenschappen die PC's (niet zouden moeten hebben)= slechte koeling,alles te dicht opeengepakt en dat is vragen om moeilijkheden.
De conservatieve
Grootvader
In ieder geval beschrijft u een situatie die nogal eenzijdig is.
Immers, de gewone consument bent u in die situatie absoluut niet.
Dus, wees maar tevreden met het doorsturen maar de gewone consument heeft meer aan de opmerkingen die door ons eerder zijn gemaakt.
Tenslotte;
Heb ik al veel eerder gezegd dat het gehele laptopgebeuren een modeverschijnsel is geworden die in veel gevallen mij volkomen onnodig lijkt.
Een beetje laptop kost bijna net zoveel als 2 PC's zodat met een geheugenstick thuis- en zaakwerken net zo goed kan.
In bus/trein/openbare ruimten zo nodig moeten computeren vind ik soms ergerniswekkens,soms belachelijk en in de meeste gevalllen volkomen overbodig.
Tsja, want die laptops hebben nu dan ook alle eigenschappen die PC's (niet zouden moeten hebben)= slechte koeling,alles te dicht opeengepakt en dat is vragen om moeilijkheden.
De conservatieve
Grootvader
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
Laptops kunnen wel heel handig zijn.
Laptops zijn voor diegene die veel onderweg zijn en overal moeten kunnen werken.
Laptops kunnen heel handig zijn voor diegene die klein behuist zijn.
Er zijn mensen die geen ruimte hebben om een normale computer te plaatsen, dus voor diegene is een laptop een uitstekende oplossing.
Laptops hebben zeker ook nadelen. Neem de reparaties.
In laptops zitten geen universele onderdelen, dus als er hardwarematige problemen zijn, ben je compleet afhankelijk van de fabrikant (iets wat veel consumenten en consumentenorganisaties niet onder ogen willen zien).
Vooral als die onderdelen slecht leverbaar zijn, ontstaan er lange wachttijden en reparatietijden. Daar kan de winkelier totaal niks aan doen.
Als dus het moederbord kapot is, en de fabrikant doet geen moeite om die te leveren, dan is er helaas niks aan te doen. De consument en de winkelier hebben dan het nakijken.
Bij laptops ben je helemaal afhankelijk van de fabrikant, hoe vervelend dat ook klinkt.
Dat soort problemen heb je bij de desktopcomputers niet.
Laptops zijn voor diegene die veel onderweg zijn en overal moeten kunnen werken.
Laptops kunnen heel handig zijn voor diegene die klein behuist zijn.
Er zijn mensen die geen ruimte hebben om een normale computer te plaatsen, dus voor diegene is een laptop een uitstekende oplossing.
Laptops hebben zeker ook nadelen. Neem de reparaties.
In laptops zitten geen universele onderdelen, dus als er hardwarematige problemen zijn, ben je compleet afhankelijk van de fabrikant (iets wat veel consumenten en consumentenorganisaties niet onder ogen willen zien).
Vooral als die onderdelen slecht leverbaar zijn, ontstaan er lange wachttijden en reparatietijden. Daar kan de winkelier totaal niks aan doen.
Als dus het moederbord kapot is, en de fabrikant doet geen moeite om die te leveren, dan is er helaas niks aan te doen. De consument en de winkelier hebben dan het nakijken.
Bij laptops ben je helemaal afhankelijk van de fabrikant, hoe vervelend dat ook klinkt.
Dat soort problemen heb je bij de desktopcomputers niet.
Re: Geen recht bij Primafoon en Futjitsu Siemens
@kanovaarder.In bus/trein/openbare ruimten zo nodig moeten computeren vind ik soms ergerniswekkens,soms belachelijk en in de meeste gevalllen volkomen overbodig.
Studenten en zakenmensen kunnen door de laptops ontzettend veel werk verzetten terwijl ze onnodige tijd verprutsen op bijv. stations, treinen e.d.
Dat jij geen werk of school hebt waar je veel tijd aan moet besteden is (misschien) je geluk. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dit wel doen dan zogenaamd " belachelijk en overbodig" zitten te werken. Als ik s'avonds naar huis ga en nog wat af kan werken in de trein scheelt me dat weer werk thuis. Dus iets meer vrije tijd.