Je laat zoals gebruikelijk de helft van de werkelijkheid weg, en wel de helft die jou niet bevalt.BBCS schreef:Volgens de koopovereenkomst, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers.
Als de fabrikant en winkelier maar één jaar garantie geven, heeft de koper ook maar recht op één jaar garantie en niet langer.
Volgens de wet mag de consument die eigenschappen verwachten die het product geschikt maakt voor normaal gebruik. Daarnaast moet het de eigenschappen bezitten die het, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen van de verkoper mocht verwachten (zelfs als die eigenschappen niet in de verkoopovereenkomst zijn opgenomen).
Een ipad die niet meer oplaad is niet meer geschikt voor normaal gebruik en is dus niet meer conform de overeenkomst. Daarnaast mag je verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat dan 15 maanden. De Ipad is dus niet conform de verkoopovereenkomst. In zo'n geval moet dat ding gewoon kostenloos worden vervangen of gerepareerd.
Daarnaast bepaalt de wet, dat de verkoper de in boek 7 titel 1 afdelingen 1-7 gestelden rechten en zekerheden (=garanties) niet ten nadele van de consument mag beperken of wijzigen.
De verkoper kan dus een garantie van 2 minuten geven, maar daarmee is het nog geen onderdeel van de overeenkomst omdat dat soort beperkingen van artikel 7:6 bw niet mogen en ongeldig zijn. Ook daar klets je dus onzin.
Nee zij werden op de vingers getikt omdat ze na dat 1e jaar geen kosteloze repartie wilden geven, en bovendien de consument vals en misleidend voorlichten over hun rechten. Dat geval is dus dezelfde als bij TS, waarbij de verkoper ook weigert en misleid.Die ketens werden niet op de vingers getikt omdat zij maar 1 jaar garantie gaven!