Dat is toch normaal Eduard.Eduard Mangal schreef:Eeeh, er is niets verprutst. Ik heb gewoon een servicebeurt bij een ander uitgevoerd.
Op het moment dat de auto klaar was, was er niemand aanwezig die precies wist hoe de servicemelding van de boordcomputer gereset moest worden.
Ik ben naar de dealer geweest waar ik mijn grote onderhoudsbeurten en schadereparaties laat uitvoeren. Zij hebben mij verteld dat zij de melding niet willen resetten en mij ook niet wilde vertellen hoe je die handmatig kunt uitschakelen (voor de langzamen onder ons: Nee, die procedure staat niet in de handleiding vermeld). De enige manier was om de auto voor een onderhoudsbeurt (dezelfde beurt dus die ik bij een ander had laten doen of meteen een grote onderhoudsbeurt) bij hun in te leveren. Dan wilde ze die melding na die beurt wel weghalen. En nee, ik kon het niet handmatig doen, want het moest met een computer gereset worden. Handmatig was niet mogelijk.
Dat laatste was een regelrechte leugen, want het kon wel; zoals KwikFit uiteindelijk heeft gedaan.
Nogmaals voor diegenen die langzaam zijn van begrip: er is dus niets verprutst, KwikFit heeft het binnen 25 seconden opgelost en voorzover het deze leek betreft lijkt KwikFit geen beunhazerij. In ieder geval niet voor olie verversen en een nieuw oliefilter plaatsen.
Inzake aansprakelijkheid zou de de dealer als antwoord kunnen hebben gegeven: "Handmatige reset is mogelijk, maar vanwege de aansprakelijkheid mogen wij het u niet vertellen". Daar had ik genoegen mee genomen. Maar zij hebben uiteindelijk onjuiste c.q. onvolledige informatie verstrekt. Daar komt het dus op neer.
En wat het lezen van de boekwerken betreft: ik denk dat de gemiddelde automobilist hooguit het boekwerk heeft doorgebladerd; nooit echt gelezen.
@F. Holten: schoorstenen van banken, verzekeraars en EU ook!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Daarom. Die zorgplicht is volkomen overbodig. Die mensen moeten net als ik gewoon leren lezen...
Bovendien, als ik tienduizenden euro's neertel voor een product is het volkomen normaal dat ik niet mag weten hoe ik mijn product moet 'tweaken'. Vraag maar aan Apple!
Bovendien, als ik tienduizenden euro's neertel voor een product is het volkomen normaal dat ik niet mag weten hoe ik mijn product moet 'tweaken'. Vraag maar aan Apple!
Laatst gewijzigd door Eduard Mangal op 14 feb 2013 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Wat niet verprutst? Waarom moest je dan naar de dealer en zit je nu te klagen dat je het deksel op je neus krijgt? Dat KwikFit het later alsnog opgelost heeft is fijn voor je, maar misschien had de dealer dat ook gedaan als je voor een tweede keer terug was gegaan. Bij KwikFit had je er uiteindelijk ook twee keer voor nodig.Eduard Mangal schreef: Nogmaals voor diegenen die langzaam zijn van begrip: er is dus niets verprutst, KwikFit heeft het binnen 25 seconden opgelost en voorzover het deze leek betreft lijkt KwikFit geen beunhazerij. In ieder geval niet voor olie verversen en een nieuw oliefilter plaatsen.
En waar zeur je nu eigenlijk over?
http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=37512
http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 203&t=9001
http://www.youtube.com/watch?v=o588qn31MVM
http://www.amtgarageforum.nl/renault/la ... 26796.html
https://www.google.nl/search?hl=nl&sour ... eken&gbv=1
Lekker belangrijk!
-
- Berichten: 32287
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Dat jij tienduizenden euro's neertelt (waren die dingen echt zo duur? ) voor de aanschaf, betekent nog niet dat de dealer 7 jaar na die aanschaf nog kosteloos service moet verlenen.Eduard Mangal schreef:Daarom. Die zorgplicht is volkomen overbodig. Die mensen moeten net als ik gewoon leren lezen...
Bovendien, als ik tienduizenden euro's neertel voor een product is het volkomen normaal dat ik niet mag weten hoe ik mijn product moet 'tweaken'. Vraag maar aan Apple!
Sowieso kosten auto's een hoop geld, maar dat wil nog niet zeggen dat dealers zo'n gigantische winstmarge hebben, na aftrek van alle kosten, dat ze daarna onbeperkt dit soort services gaan verlenen. O nee, ze hebben geen kosten, want het pand, de monteurs, het gereedschap het is allemaal gratis voor hen, en de BTW mogen ze ook zelf houden. En de fabriek levert die dingen ook voor nop aan de dealer.
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
ik ben het wel met TS eens dat deze garage zich best wat klantvriedelijker had mogen opstellen.
TS geeft zelfs aan dat hij best voor deze service wilde betalen en dat ze het zelfs toen nog niet wilde doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij daar boos om is, echter er is denk ik geen sprake van dwingen door deze garage. ze vertikken het gewoon om de kruimels op te rapen.
Ik denk dat het duidelijk is, In het vervolg gewoon naar een goede vakgarage, hoeft echt geen dealer te zijn.
TS geeft zelfs aan dat hij best voor deze service wilde betalen en dat ze het zelfs toen nog niet wilde doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij daar boos om is, echter er is denk ik geen sprake van dwingen door deze garage. ze vertikken het gewoon om de kruimels op te rapen.
Ik denk dat het duidelijk is, In het vervolg gewoon naar een goede vakgarage, hoeft echt geen dealer te zijn.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Deze garage is vriendelijk voor klanten en niet voor overlopers
-
- Berichten: 32287
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Toch vind ik het zorgwekkend dat auto's zo gecompliceerd worden dat je volledig bent overgeleverd aan specialisten. Die overigens vaak ook niet weten wat er aan de hand is bij storingen.
Krijgen we met auto's hetzelfde als wat je nu al meemaakt met bijvoorbeeld printers en scanners? 'Sorry meneer, er zijn voor deze printer geen drivers meer'. Straks: 'Helaas meneer, we hebben geen software meer voor uw auto. Nee, geen spatje roest, maar we ruilen 'm niet meer in. Onverkoopbaar.'
Mijn vaste (niet-BOVAG!) garage heeft geïnvesteerd in moderne diagnose-apparatuur. Kunnen ze tegen 'democratische' tarieven toch aan moderne auto's werken.
Krijgen we met auto's hetzelfde als wat je nu al meemaakt met bijvoorbeeld printers en scanners? 'Sorry meneer, er zijn voor deze printer geen drivers meer'. Straks: 'Helaas meneer, we hebben geen software meer voor uw auto. Nee, geen spatje roest, maar we ruilen 'm niet meer in. Onverkoopbaar.'
Mijn vaste (niet-BOVAG!) garage heeft geïnvesteerd in moderne diagnose-apparatuur. Kunnen ze tegen 'democratische' tarieven toch aan moderne auto's werken.
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Helemaal mee eens, alleen dit is niet het antwoord wat TS wil horenwitte angora schreef:Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Eeeh, iemand deze regel nog gelezen?? :Dirkie schreef:Helemaal mee eens, alleen dit is niet het antwoord wat TS wil horenwitte angora schreef:Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Inzake aansprakelijkheid zou de de dealer als antwoord kunnen hebben gegeven: "Handmatige reset is mogelijk, maar vanwege de aansprakelijkheid mogen wij het u niet vertellen". Daar had ik genoegen mee genomen. Maar zij hebben uiteindelijk onjuiste c.q. onvolledige informatie verstrekt. Daar komt het dus op neer.
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
De melding heeft geen oorzaak.witte angora schreef:Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Het is slechts de moderne versie van het kaartje dat vroeger in je auto werd gehangen.
http://stickermaster.nl/3065-large/olie ... ickers.jpg
Het herinnert je alleen aan de onderhoudsbeurt.
Meer niet!!
-
- Berichten: 32287
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Jep. En als je vroeger het kaartje weg gooide, waarom zou de dealer er dan een nieuw kaartje in moeten hangen als de eigenaar beweert dat kwikflut de onderhoudsbeurt had gedaan?Rim69 schreef:De melding heeft geen oorzaak.witte angora schreef:Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Het is slechts de moderne versie van het kaartje dat vroeger in je auto werd gehangen.
http://stickermaster.nl/3065-large/olie ... ickers.jpg
Het herinnert je alleen aan de onderhoudsbeurt.
Meer niet!!
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Sinds wanneer moeten forummers aan jou vragen of ze wel of niet hier iets neerzetten?Waarom moest je dan naar de dealer en zit je nu te klagen dat je het deksel op je neus krijgt
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Blijft niet erg klantvriendelijk, om op deze manier te reageren.
het is in elk geval niet de manier om de klanten voor je te winnen.
Het feit dat TS naar de kwikfit is geweest of niet, wat mij betreft heeft hij zelf de beurt gedaan, doet daar niets aan af.
ik vind het dus ook wel terecht dat TS daar teleurgesteld over is.
het is in elk geval niet de manier om de klanten voor je te winnen.
Het feit dat TS naar de kwikfit is geweest of niet, wat mij betreft heeft hij zelf de beurt gedaan, doet daar niets aan af.
ik vind het dus ook wel terecht dat TS daar teleurgesteld over is.
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Dat hoeft hij ook niet en daarmee is dan ook direct het "probleem" van de melding opgelost. Jij schijnt te denken dat als de dealer die melding reset hij op een of andere manier verantwoordelijk kan worden gehouden en dat is niet zo. Het stelt helemaal niets voor.witte angora schreef:Jep. En als je vroeger het kaartje weg gooide, waarom zou de dealer er dan een nieuw kaartje in moeten hangen als de eigenaar beweert dat kwikflut de onderhoudsbeurt had gedaan?
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Korte samenvatting van de eerste posting in dit topic
- U moet op de kleintjes letten
- De vakkennis van de monteurs van Kwikfit verschilt per vestiging
- De dealer neem geen verantwoording van de werkzaamheden van KwikFit
Ik zie echter tot nu toe nog steeds geen enkel probleem, maar TS blijkbaar wel.
Uit het verdere verloop binnen dit topic blijkt dat TS niet tevreden is met de antwoorden die hier gegeven worden. Is op zich misschien ook een probleem maar goed
En omdat ik absoluut geen vijanden wil maken op dit forum bij deze mijn laatste bijdrage in dit topic.
Natuurlijk heeft TS helemaal gelijk omdat het echt belachelijk is dat een dealer geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de werkzaamheden, die door een andere garage uitgevoerd zijn. En het is ook belachelijk dat deze dealer om die reden niet even de melding wil resetten, terwijl dat in een andere KwikFit garage binnen een paar seconden gedaan is, omdat zij wel geloven dat de werkzaamheden wel compleet en goed zijn uitgevoerd maar dat alleen de persoon die de reset moest doen er even niet was.
Ben blij dat ik op deze mooie vrijdag toch weer iemand blij heb kunnen maken.
Er zijn dus een aantal feiten:Eduard Mangal schreef:Nu zijn de auto's zo'n 7 jaren oud en moeten we wat meer op de centen letten. Simpele onderhoudsbeurten, zoals olie verversen, etc., laten we nu bij andere garages zoals KwikFit uitvoeren. Toen mijn vrouw de Megane de laatste keer bij KwikFit hebben gebracht om olie te verversen was er op dat moment even niemand aanwezig die wist hoe de melding voor een onderhoudsbeurt moest worden uitgezet
Ik ben toen gewoon langs 'onze' Renault-dealer gegaan om de melding te laten resetten. Na wat discussie was het antwoord van Renault: "Dat kan meneer, als u de auto voor de volgende service-beurt bij ons langs brengt".
Ik ben uiteindelijk naar (een ander filiaal van) KwikFit gegaan en binnen 25 seconden (I kid you not!) hadden ze het gereset!
- U moet op de kleintjes letten
- De vakkennis van de monteurs van Kwikfit verschilt per vestiging
- De dealer neem geen verantwoording van de werkzaamheden van KwikFit
Ik zie echter tot nu toe nog steeds geen enkel probleem, maar TS blijkbaar wel.
Uit het verdere verloop binnen dit topic blijkt dat TS niet tevreden is met de antwoorden die hier gegeven worden. Is op zich misschien ook een probleem maar goed
En omdat ik absoluut geen vijanden wil maken op dit forum bij deze mijn laatste bijdrage in dit topic.
Natuurlijk heeft TS helemaal gelijk omdat het echt belachelijk is dat een dealer geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de werkzaamheden, die door een andere garage uitgevoerd zijn. En het is ook belachelijk dat deze dealer om die reden niet even de melding wil resetten, terwijl dat in een andere KwikFit garage binnen een paar seconden gedaan is, omdat zij wel geloven dat de werkzaamheden wel compleet en goed zijn uitgevoerd maar dat alleen de persoon die de reset moest doen er even niet was.
Ben blij dat ik op deze mooie vrijdag toch weer iemand blij heb kunnen maken.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Ik neem het voor niemand op, maar reactie Renault garage is wel begrijpelijk, geld besparen en Kwikfit is een rare combinatie trouwens...
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Eduard zet je oogkleppen af en lees het commentaar nogmaals aandachtig door. Volg het advies voor de volgende keer op en doe er je voordeel meeEduard Mangal schreef:Eeeh, iemand deze regel nog gelezen?? :Dirkie schreef:Helemaal mee eens, alleen dit is niet het antwoord wat TS wil horenwitte angora schreef:Ik denk eerder dat ik het eens ben met wat eerder gezegd is: alleen resetten lost het probleem van de melding niet op. De melding heeft een oorzaak.
Dan kan de klant wel zeggen dat hij naar Kwikfit is geweest om de olie te wisselen, maar als dat in werkelijkheid niet het gebeurd is? Immers, de klant wilde toch bezuinigen? Of als er inferieure materialen zijn gebruikt? Dan reset de garage de auto, en over een paar maanden staat de auto stil met een vastgelopen motor, vanwege te weinig olie.
En wie krijgt er dan de schuld?
Inzake aansprakelijkheid zou de de dealer als antwoord kunnen hebben gegeven: "Handmatige reset is mogelijk, maar vanwege de aansprakelijkheid mogen wij het u niet vertellen". Daar had ik genoegen mee genomen. Maar zij hebben uiteindelijk onjuiste c.q. onvolledige informatie verstrekt. Daar komt het dus op neer.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
Dus de vakgarage mag dus apekool verkopen ('melding is niet handmatig te resetten') als ik niet voor elk dingetje bij hem kom? Wat een moraal! Ik heb iets bij hem gekocht en als ik vragen heb over de werking van het product, dan moeten ze me dat toch gewoon vertellen - ongeacht hoeveel jaar geleden dat is geweest? Want DAAR gaat dit over (oogkleppen!!!)!
En waarom staat deze 'reset'-informatie niet in de gebruiksaanwijzing? Dan hoeven ze mijn huiswerk ook niet te doen en kom ik niet zeuren! Met dezelfde argumentaties van menig poster hier kan ik ook stellen dat computerhelpdesks niet nodig zijn, gewoon de gebruiksaanwijzing lezen!
Let wel: ze onthouden me niet eens informatie, maar geven misinformatie. Tsja zo'n klantvriendelijke ondernemer heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik doe er mijn voordeel mee... want hij heeft dus wel de reparaties, APK, grote onderhoudsbeurten, etc. verloren. Ik ga daar dus echt niet naar terug als ze me *BEWUST* onjuiste informatie geven!
En waarom staat deze 'reset'-informatie niet in de gebruiksaanwijzing? Dan hoeven ze mijn huiswerk ook niet te doen en kom ik niet zeuren! Met dezelfde argumentaties van menig poster hier kan ik ook stellen dat computerhelpdesks niet nodig zijn, gewoon de gebruiksaanwijzing lezen!
Let wel: ze onthouden me niet eens informatie, maar geven misinformatie. Tsja zo'n klantvriendelijke ondernemer heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik doe er mijn voordeel mee... want hij heeft dus wel de reparaties, APK, grote onderhoudsbeurten, etc. verloren. Ik ga daar dus echt niet naar terug als ze me *BEWUST* onjuiste informatie geven!
Re: Renault garage 'dwingt' om onderhoud bij hen uit te voeren
omdat dan jan en alleman die service interval zou resetten en vervolgens bij de garage zou gaan klagen dat hun motor in de soep is gelopen.Eduard Mangal schreef:
En waarom staat deze 'reset'-informatie niet in de gebruiksaanwijzing?
goed plan..al zou ik zelf kwikfit wel vermijdeneduard mangal schreef: Ik doe er mijn voordeel mee... want hij heeft dus wel de reparaties, APK, grote onderhoudsbeurten, etc. verloren. Ik ga daar dus echt niet naar terug als ze me *BEWUST* onjuiste informatie geven!