Uurtarief autodealer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Arienoldus

Uurtarief autodealer

Ongelezen bericht door Arienoldus »

Onlangs is mijn vrouw met haar auto door stoppen van de "oude" dealer overgestapt naar een andere dealer om garantie op haar auto te behouden , tot ze met haar auto net uit de garantie een technisch probleem kreeg gingen we daar heen voor een diagnose , wat mij enorm verbaasde dat er van tevoren een uurtarief genoemd werd van 160 Euro inclusief btw ! Als ik ga googelen op tarieven dan kom ik uit tussen de 80 en 120 euro per uur ( incl)
Nou ben ik nieuwsgierig hoe dit over het algemeen is , persoonlijk vind ik 160 € P/U voor een "normaal" automerk buitensporig hoog ( geen BMW, Mercedes,Volvo )
Graag reacties met bedragen incl Btw ?

Arie, 8)

NeoDutchio

Re: Uurtarief autodealer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een uurprijs is afhankelijk van een hoop factoren. Een kleine lokale merkdealer heeft minder kosten dan een merkdealer met 50 filialen. Daar waar grotere spelers ingespeeld zijn op het merk hebben ze duurder apparatuur van dat merk. Terwijl de kleine merkdealer met universele materiaal kan werken.
Reageren met een uurprijs heeft geen enkel nut. Wij kennen uw merk niet en waarbij uw dealer is aangesloten. Wat heeft u dan aan mijn prijs bij een andere dealer bij een ander merk?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Je zat daar voor de garantie. Nu die verstreken is kun je, gezien de prijs, je hielen laten zien.
Vermelding uurtarief vooraf is overigens wel netjes.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dat is dan een makkelijke beslissing, je hebt al gegoogled, je weet waar je beter terecht kan.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Autoweek stond in april 2022 dit artikel over werkplaatstarieven bij merkdealers, waarbij opviel dat de verschillen groot zijn. Het hoogste tarief was bij een VAG-dealer in Rotterdam, die een uurtarief van €153,67 rekende voor Volkswagen. Inmiddels zijn we meer dan twee jaar verder, dus ook die uurtarieven zullen wel weer gestegen zijn. Ook met die kanttekening vind ik die huidige €160 nogal fors. Als ik u was zou ik op zoek gaan naar een goede garage die een aantrekkelijker tarief hanteert.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens hoeft voor het behouden van reguliere garantie het onderhoud überhaupt niet door een merkdealer uitgevoerd te worden. Je kunt dus overal terecht.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe kan je als dealer nog klanten overhouden? Of zou ie zich liever focussen op verkoop en onderhoud liever aan anderen laten?

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
17 dec 2024 14:51
Overigens hoeft voor het behouden van reguliere garantie het onderhoud überhaupt niet door een merkdealer uitgevoerd te worden. Je kunt dus overal terecht.
Wet van Monti

Plaats reactie