boef530 schreef:Ik heb het vorige topic gelezen en TS heeft de auto direct na aankoop meegenomen, kon niet wachten op een afleveringsbeurt. Normaal gesproken en dat stelt het bedrijf ook wordt de auto pas na aankoop geïnspecteerd en indien nodig gerepareerd. Bij inspectie was de toen nog niet gebroken wielnaaf wellicht opgevallen maar zeker is dat niet. Ook de andere genoemde gebreken zouden hersteld zijn anders mag er geen bovag certificaat uitgegeven worden. Wettelijk heeft TS geen poot om op te staan want hij heeft de plicht de verkoper in staat te stellen mankementen te verhelpen. Na 100km zet TS de auto aan de kant dat is logisch maar dan begint de ellende TS belt niet de verkoper maar een extern afsleep bedrijf, fout nummer één. Bij de Opel dealer begint het afkraken en de reparatiekosten torenhoog opgevoerd. Pas na dit alles besluit TS de verkoper in kennis te stellen en die verzoekt te stoppen met reparatie daarna gaat er van alles mis. De auto wordt niet op tijd opgehaald, er wordt door TS nog een tweede garage ingeschakeld en het eind van het liedje is dat verkoper de koop ongedaan wil maken met teruggave van het aankoop bedrag. Daar gaat TS niet op in want hij heeft kosten gemaakt voor het afslepen, fout nummer twee. Dan gaat het in de communicatie ook nog hopeloos mis "vriendjes garage" en ga maar door. Uiteindelijk heeft TS de auto op eigen initiatief laten herstellen door een extern bedrijf, daarmee heeft hij alle recht op garantie, verhaal van kosten definitief verloren, fout nummer drie.
Resumerend als TS niet zo ongeduldig was geweest en had gewacht tot de auto in goede staat met bovag certificaat was geleverd had dit topic helemaal niet bestaan, nu staat TS terecht met lege handen.
Als ik een auto koop van een garage voor een bedrag boven de 2000 euro ga ik ervan uit dat je de weg op mag en volgens de garage houder was dat ook het geval. Na het slepen etc werd ons beloofd dat de auto opgehaald en gerepareerd zou worden. Dat is niet gebeurd. Dus heb wel degelijk gelijk contact gehad. Maar goed u ben waarschijnlijk ook advocaat aangezien ik volgens u juridisch niks te zeggen heb. Tevens gelooft u erin dat het de koper de schuld is dat hij een gevaar op de weg kocht.