LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Telegraaf
Re: De Telegraaf
Ja, nu je het zegt, ik heb volgens mij ook een andere bezorger en die sukkel gooit altijd krant zo rond 7 uur in de bus (soms met mazzel om 06.30), kijk daar heb ik geen moer aan omdat ik dan al bijna wegga. Dit moet veranderen, anders zeg ik 'm op.
eeliane en pluisje,
Wat krijgen we nou..??
De "kinderen" die de Telegraaf bezorgen zijn over het algemeen zeer plichtsgetrouw, staan voor dag en dauw op om bij jullie voor 7 uur de krant in de bus te gooien, hoe moeten zij weten dat jullie om 10 of 8 minuten voor zeven vertrekken? Om een centje bij te verdienen doen zij m.i.z. meer dan er van sommige andere jongeren gezegd kan worden. Natuurlijk zitten er ook hierbij die denken dat het allemaal niet zoveel uitmaakt...
Binnen de kortste keren zijn zij ws. "werkeloos"!
Doe je beklag bij het dagblad, er zal zeker aandacht aan besteed worden..!
Wat let jullie om anders een avondblad te nemen???
Heb je de krant zeker op tijd!!
Wat krijgen we nou..??
De "kinderen" die de Telegraaf bezorgen zijn over het algemeen zeer plichtsgetrouw, staan voor dag en dauw op om bij jullie voor 7 uur de krant in de bus te gooien, hoe moeten zij weten dat jullie om 10 of 8 minuten voor zeven vertrekken? Om een centje bij te verdienen doen zij m.i.z. meer dan er van sommige andere jongeren gezegd kan worden. Natuurlijk zitten er ook hierbij die denken dat het allemaal niet zoveel uitmaakt...
Binnen de kortste keren zijn zij ws. "werkeloos"!
Doe je beklag bij het dagblad, er zal zeker aandacht aan besteed worden..!
Wat let jullie om anders een avondblad te nemen???
Heb je de krant zeker op tijd!!
de topic starter was enkel ontevreden omdat hij zijn krant niet mee kan nemen naar het werk
dat is alles
de bezorger is daar normaal en volgens de regels aan het werk
en eeliane, maak je nou een geintje?
moeten de bezorgers dan maar vroeger beginnen om te bezorgen bij mensen die om half 7 moeten gaan werken?
wat is dat nou
de afspraak is dat je krant voor 7 uur is bezorgd.
maken we daar half 7 van dan is er wel weer iemand die zegt
''ik moet om 6.15 de deur uit en de krant valt pas om 6.25 op de mat''
waar zijn jullie nou mee bezig
nu is het misschien lekker en mooi weer maar als het straks omslaat en smorgens in het pikkedonker (hier, buiten het dorp tenminste) met een flinke regenbui de krant wordt bezord dan heb ik toch wel wat respect voor de bezorger, die dat dan netjes op tijd en op zijn fietsie doet.
dat is alles
de bezorger is daar normaal en volgens de regels aan het werk
en eeliane, maak je nou een geintje?
moeten de bezorgers dan maar vroeger beginnen om te bezorgen bij mensen die om half 7 moeten gaan werken?
wat is dat nou
de afspraak is dat je krant voor 7 uur is bezorgd.
maken we daar half 7 van dan is er wel weer iemand die zegt
''ik moet om 6.15 de deur uit en de krant valt pas om 6.25 op de mat''
waar zijn jullie nou mee bezig
nu is het misschien lekker en mooi weer maar als het straks omslaat en smorgens in het pikkedonker (hier, buiten het dorp tenminste) met een flinke regenbui de krant wordt bezord dan heb ik toch wel wat respect voor de bezorger, die dat dan netjes op tijd en op zijn fietsie doet.
je kunt natuurlijk ook je baas vragen of je een kwartiertje later mag beginnen.
of de krant van de voorgaande dag meenemen.
ja ik weet het is ff wennen, maar in de vakantie werkt het toch ook zo, als je de krant laat nasturen.
maak anders een afspraak met de krantenverspreider, dat je m elke dag komt ophalen.
of haal m los bij een tankstation.
en denk eens aan de bezorgers dat ze voor een paar cent altijd vroeg uit het nest moeten en door weer en wind uw krantje bezorgen ipv hun een trap na te geven.
of de krant van de voorgaande dag meenemen.
ja ik weet het is ff wennen, maar in de vakantie werkt het toch ook zo, als je de krant laat nasturen.
maak anders een afspraak met de krantenverspreider, dat je m elke dag komt ophalen.
of haal m los bij een tankstation.
en denk eens aan de bezorgers dat ze voor een paar cent altijd vroeg uit het nest moeten en door weer en wind uw krantje bezorgen ipv hun een trap na te geven.
De telegraaf was fout in de oorlog, laten we dat niet vergeten!
-
Vertel dan wel het voledige verhaal:
Een groot aantal journalisten werkte ook voor ondergrondse kranten, en bleef bij de Telegraaf om nog enige invloed uit te kunnen oefenen.
En de overgang naar pro nazie was een gedwongen overgang.
Een groot aantal journalisten werkte ook voor ondergrondse kranten, en bleef bij de Telegraaf om nog enige invloed uit te kunnen oefenen.
En de overgang naar pro nazie was een gedwongen overgang.
Ha ha zo ken ik er nog wel een paar, de NSBérs en SSers waren ook niet fout, zij konden binnen hun organisatie invloed uitoefenen!
-
Wat wil je nu precies bereiken anoniem3?
-
Vind je het niet een beetje walgelijk om daar 60 jaar na dato nog over te beginnen ? Wat weet jij ervan en waar was jij dan in die tijd ?
Mensen gewoon opzeggen die krant, ze waren fout in de oorlog. U zou zich toch ook niet bij de NSB aansluiten? Nou dan!
-
anoniem3, ik denk dat je gewoon vervelend wil doen.
Maar als ik jouw redenatie doortrek krijgen we leuke toestanden:
Stel jouw grootvader was fout in de oorlog dan hoef ik jou niet aan te nemen als jij bij mij solliciteert.
Maar als ik jouw redenatie doortrek krijgen we leuke toestanden:
Stel jouw grootvader was fout in de oorlog dan hoef ik jou niet aan te nemen als jij bij mij solliciteert.
Laat hem anders gewoon lekker op je werk bezorgen
-
Waren de meeste SS'ers en NSB'ers trouwens ook niet anoniem, Anoniem ?
Ik heb al een paar weken een tijdelijk weekendabonnement op de Telegraaf (heb ik al ander topic over opgestart). Het heeft weken geduurd voordat ik de krant eens in het weekend kreeg. Nu krijg ik em gelukkig goed in het weekend en ook doordeweeks. Ik heb al 2 keer aangegeven dat ik een weekendabonnement heb, maar dat ik de krant ook doordeweeks krijg. Toch blijf ik em op doordeweekse dagen ontvangen. Ik blijf er niet achteraan lopen, dus voor het bedrag van 10 euro heb ik voor 6 weekend de krant in het weekend en doordeweeks
en vandaag yes de krant en een nieuwe bezorger...
wat bleek de oude bezorger gooide zijn kranten weg....
alles weer op gelost
pluisje
wat bleek de oude bezorger gooide zijn kranten weg....
alles weer op gelost
pluisje
Deze discussie wordt langzaam op een ander vlak getrokken door gegevens van 65 jaar geleden aan te halen.
Jammer genoeg zijn er personages die het heden en het verleden nog steeds niet kunnen scheiden.
Daarbij kun je natuurlijk de vraag stellen of zo'n anoniem3 figuur wel weet waar hij/zij over spreekt.
anoniem3 als het echt moeilijk is om je bij het onder werp van de topic te houden, reageer dan niet.
Wil je dan toch reageren, schrijf dan iets waar de topic schrijver iets mee kan.
Jammer genoeg zijn er personages die het heden en het verleden nog steeds niet kunnen scheiden.
Daarbij kun je natuurlijk de vraag stellen of zo'n anoniem3 figuur wel weet waar hij/zij over spreekt.
anoniem3 als het echt moeilijk is om je bij het onder werp van de topic te houden, reageer dan niet.
Wil je dan toch reageren, schrijf dan iets waar de topic schrijver iets mee kan.
Harry Nak waarom probeer je deze onverkwikkelijke affaire goed te praten. Was jij zelf (of jouw familie) soms fout in de oorlog?
sorry hoor,ik moet me er toch nog even mee bemoeien, ik heb een item op dit forum aangehaald m.b.t. de bezorging van de telegraaf idereen heeft hier zo zijn of haar mening over maar nu gaat het toch echt wel een andere kant op ik zou haast spijt krijgen dat ik dit aangehaald heb. ik zou zeggen sluit dit item af want zo komen we er niet uit, ik hou het voor gezien op deze manier!!!!
Willy50,
Je hoeft geen spijt te hebben dat je een onderwerp hebt aangekaart.
De meeste van ons hebben daar in alle redelijkheid op gereageerd.
en hun mening gegeven.
Echter zo'n figuur als anoniem3 probeert met een voorbeeld uit het verleden, waarschijnlijk zijn in de WO II opgelopen PTSS een plaats te geven.
Deze man/vrouw ontbreekt het totaal aan realiteits zin.
Je hoeft geen spijt te hebben dat je een onderwerp hebt aangekaart.
De meeste van ons hebben daar in alle redelijkheid op gereageerd.
en hun mening gegeven.
Echter zo'n figuur als anoniem3 probeert met een voorbeeld uit het verleden, waarschijnlijk zijn in de WO II opgelopen PTSS een plaats te geven.
Deze man/vrouw ontbreekt het totaal aan realiteits zin.
Lekker belangrijk, feit blijft dat vroeger de telegraaf bij ons in de bus viel uiterlijk een uur of 6, nu een nieuwe bezorger die er een zooitje van maakt, hopelijk is t een vakantiekracht en komt die oude straks weer terug.
En al die mensen die zaniken dat ik t vervelend vind dat die krant te laat komt, kijk lekker naar jezelf, ik werk en moet vroeg weg en lees AL 15 JAAR de krant om 06.30, tja en dat wil je dan ook blijven doen, waarom zou zo'n bezorggastje daar verandering in mogen gaan brengen?? Vind t gewoon niet leuk.
Je bent de vroege ochtendkrant of je bent t niet!!!
En al die mensen die zaniken dat ik t vervelend vind dat die krant te laat komt, kijk lekker naar jezelf, ik werk en moet vroeg weg en lees AL 15 JAAR de krant om 06.30, tja en dat wil je dan ook blijven doen, waarom zou zo'n bezorggastje daar verandering in mogen gaan brengen?? Vind t gewoon niet leuk.
Je bent de vroege ochtendkrant of je bent t niet!!!