LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politiekids en kindsoldaten.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: :lol: dus jij...hebt nog nooit een grote bek van iemand gehad (bedoel niet de wouten) zo in het verkeer? ...
Ik had het eventjes alleen over de communicatie tussen politie en burger. Ik heb nog nooit een grote bek van politie gehad.

Nu in het algemeen gesproken, ik ben het zeker met u eens dat de manier van communiceren erg veranderd is. Sommigen trekken inderdaad een aardig bekwerk open en dan vinden ze dat ook de normaalste zaak van de wereld. Voorbeelden genoeg in allerlei programma's op TV. Sja sorry ik vind het niet normaal.

Maar eerlijk gezegd krijg ik inderdaad maar vrij weinig een grote bek. Als het al eens gebeurd dan kan ik er soms de grootste lol aan hebben door zo iemand uiterst correct en netjes van repliek te dienen. Meestal zie je de ander dan rood aanlopen van gif. Da's echt lachen soms zeker als er zo'n opmerking bijkomt als "sja dat u uw bloeddruk zo laat beïnvloeden door een wildvreemde, zegt meer over u dan over mij" dan zie je het stoom pas echt uit de oren komen.

Maarja ergens is de tendens al een beetje ingezet bij het geje en gejou, van daar uit zijn bepaalde grenzen gewoon vervaagd. Nu hoef ik echt niet met u aangesproken te worden, mij boeit dat echt niet.

Toen ik nog op school zat was het juf Janssen of meester Pietersen en was het u, soms denk ik wel eens dat het nog niet zo lang geleden was :lol: Tegenwoordig is het Jan of Marie en je. Bedrijven sturen ook veel meer post in de popie-jopie vorm met geje en gejou, nu maakt mij dat niet zoveel uit, maar mijn ouders (eind 50), mijn schoonouders (in de 70) en mijn oma (76) krijgen ook allemaal dit soort communicatie van bedrijven. Toch vind ik dit ergens niet helemaal gepast. Nog even en deze brieven worden afgesloten met mazzel of de ballen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Tja daar sta ik dan met de opvoeding van mijn drie kids (inmiddels al groot)

- niet spreken met vreemden op straat
- als een volwassene die je niet kent je aanspreekt: niet op ingaan

krijgen we dit: alle kinderen, spreek vooral volwassenen aan die je niet kent, zeker die volwassenen die het niet zo nauw nemen met wat wel en niet mag.

Isabel

Lara25
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:38

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door Lara25 »

In het land waar ik woon, zit het vol met ex-kind-soldaten: daar maakt heel de wereld zich boos over...en terecht! Kost jaren om de oorlog weer uit een kind te krijgen...nu is het hier geen oorlog, maar het begint met foute machtsverhoudingen...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door bprosman »

Nog even en deze brieven worden afgesloten met mazzel of de ballen.
Zie het al voor me van het CJIB :

"Ge het te hard gereeje k*t, betaole en de mazzel".

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef: Zie het al voor me van het CJIB :

"Ge het te hard gereeje k*t, betaole en de mazzel".
Whahahahaha.
:mrgreen: :P :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Politiekids en kindsoldaten.

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Nog even en deze brieven worden afgesloten met mazzel of de ballen.
Zie het al voor me van het CJIB :

"Ge het te hard gereeje k*t, betaole en de mazzel".
En die brief laat je natuurlijk door zo'n politiekid bezorgen, want stel je voor dat er open wordt gedaan en de bewoner wordt een beetje boos. :lol:

Gesloten