Prijskaartje supermarkt
Prijskaartje supermarkt
Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
Re: Prijskaartje supermarkt
Dat is al vele jaren, in ieder geval ~24 jaar, want zo lang is het geleden dat ik er werkte, de enige route om geld terug te krijgen bij de AH. Al dit soort correcties worden altijd gedaan door medewerkers van de servicebalie, dat verzinnen ze niet even in een pandemie om u tegen te werken. Ze gaven u in die chat dus de hen enige bekende, en tientallen jaren al gehanteerde, oplossingsrichting.kezeman schreef: ↑14 dec 2021 13:16Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
Verder geven ze toe dat er een fout is gemaakt, met ~22.000 producten met wekelijks honderden aanbiedingen daarop, ook weer niet geheel onverwachts, en bieden ze dus de oplossing meteen aan. Overigens geven ze, als er een oud schapkaartje nog voor staat met een al verlopen aanbieding, u dan die aanbiedingsprijs gewoon, dus dit doen ze dus ook wel als het in hun nadeel is. En als het product in een aanbieding op is, geven ze desgevraagd een reclamecheque, zodat u die tot een week later alsnog voor die prijs kan kopen. Doet volgens mij geen andere supermarkt in Nederland.
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Bram Bonnewel
en sjohie
vinden dit leuk
-
- Berichten: 13043
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijskaartje supermarkt
U denkt dat de klantenservice de macht heeft om overboekingen van een filiaalbedrijf uit te voeren?
Re: Prijskaartje supermarkt
Dat hoort niet het probleem van de klant te zijn.NeoDutchio schreef: ↑14 dec 2021 14:57U denkt dat de klantenservice de macht heeft om overboekingen van een filiaalbedrijf uit te voeren?
Re: Prijskaartje supermarkt
De klantenservice kan op afstand niets controleren, laat staan correctieboekingen doen. Even naar de winkel is de logische en kortste route. Als de klant dat risico niet wil lopen, moet hij gewoon bij de kassa even je bon controleren.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Prijskaartje supermarkt
Kom op zeg. De gemiddelde klant komt een paar keer per week in de winkel. Dit is echt zeuren om het zeuren.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Prijskaartje supermarkt
Zowel je eerste als je tweede zinsdeel zijn slechts een aanname.
-
- Berichten: 13043
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijskaartje supermarkt
Hoe heeft deze medewerker alle klantgegevens? Denkt u dat een medewerker aan de hand van een bankrekeningnummer (mocht er met pin betaald zijn)M een airmilespas of een voordeelpakken kan ruiken wie er aan hangt? Daar hebben ze echt geen inzicht in hoor, wet op de privacy.
Re: Prijskaartje supermarkt
Als ik u was, zou ik dat niet accepteren. Stuur een aangetekende brief, waarin u dreigt ze voor deze grove fout voor het gerecht te slepen.
Moet u eens zien hoe vlug ze over de brug komen.

Moet u eens zien hoe vlug ze over de brug komen.



Re: Prijskaartje supermarkt
Dit is het grootste schadeclaim topic van dit forum. Ik zal gelijk de deurwaarder erop afsturen 

Re: Prijskaartje supermarkt
U begint met het woord vaak. Dat betekent dat U dit al veel vaker meegemaakt hebt of het is slechts een aanname van uw kant. Ik zou eerder zeggen het komt wel eens voor of het kan gebeuren. U neemt ook aan dat de fout bijna altijd in het nadeel van de consument is. Ook dat is een aanname.kezeman schreef: ↑14 dec 2021 13:16Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
Daarbij geeft de medewerker in de chat aan dat er een oplossing mogelijk is, namelijk kom langs en we lossen het op (en mijn ervaring is dat het dan ook opgelost wordt). Het argument dat mensen geen afstand houden is niet van toepassing, immers U bent al in de winkel geweest en ik neem aan dat daar de situatie hetzelfde was. Het enige wat wel juist is is de melding dat het gaat om het principe. Het nadeel van principes kan zijn dat deze geld kunnen kosten, maar dat moet U dan maar accepteren.
Ik wens u verder veel succes met het afhandelen van deze grote schade claim.
En in het kader van tijd is geld: u beseft neem ik aan wel dat U, de medewerkers van de chat van AH en alle personen die hier een al dan niet nuttige bijdrage gegeven hebben er al meer tijd aan besteed hebben dan omgerekend die 37 cent




-
- Berichten: 33041
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Prijskaartje supermarkt
Waarom moet ik ineens aan Bert denken?

Wat sjohie aangeeft is de enige juiste weg. Kassabon controleren doe je doorgaans in de winkel na het afrekenen, dan kun je meteen naar de servicebalie - iets waar ik ruime ervaring mee heb.

moederslink
, Bram Bonnewel
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: Prijskaartje supermarkt
Bij jumbo krijg je het gewoon gratis als het fout geprijsd is dat is nog beter dan een cheque.
Re: Prijskaartje supermarkt
Zoals u kan lezen in mijn tekst die u quote, slaat die reclamecheque op wat AH doet als een aanbiedingsproduct niet voorradig is. Dat heeft niks van doen met een eventuele verkeerde prijs, en wat een supermarktketen doet om dát af te handelen..

Re: Prijskaartje supermarkt
Er zijn om te beginnen 2 soorten AH's. De "echte", als in eigendom van het Ahold concern, en de franchisers. Dat zijn zelfstandige ondernemers, die voor een vergoeding, de AH formule gebruiken, inclusief achterliggende logistieke- en IT-systemen. Dat verschil is voor een klant bijna niet te zien.
Beide typen AH hebben wel compleet andere geldstromen, dus uw idee is alleen daarom, al niet zo makkelijk als u denkt. Centrale punt voor al dit soort zaken is de klantenservice, en dat is duidelijk, en veilig(er). Anders zou iedereen wel kunnen bellen en even wat geld terugvragen. Of dit zou via een online omgeving moeten, maar hoe richt je dat zo in dat dat veilig, en bruikbaar is? Niet elke klant is digitaal vaardig genoeg, en/of heeft een gekoppelde bonuskaart, dus dan wordt het lastig voor AH om een klant betrouwbaar aan een aankoop te koppelen.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Prijskaartje supermarkt
altijd direct de kassabon controleren en bij een vergissing gelijk naar de servicebalie gaan.
Geen gedoe via de telefoon
.
Geen gedoe via de telefoon

Dirkie
vindt dit leuk